Blog

>> Tuning és extraBéci Ɨ|ѯ // Alfa 156 6C 2500 // 2017-08-02

Megérkezett. OMP. Hétvégén szerelés. :)

>> SzervizZsolt_159 // Alfa 159 2.4 JTDm Q4 // 2017-07-20

63.500 km
Szervóolaj cserélve.
Piros volt benne, ezért pirosat is kapott. Mannol ATF Dexron III.
2,5 liter kellett, mert átmostam alaposan a rendszert.

 
>> SzervizRicoe156 // Alfa 156 1.6 TS 16V Progression // 2017-08-01

Olajcsere a szokásos alkatrészekkel.

Km: 182285

Support 3K

Index relé is cserélve.

>> EgyébDanTes // Alfa 156 2,0 JTS selespeed // 2017-08-01

2017.07.31
Komplett vezérlés cserére készültünk, célszerszámok Conti teljes szett stb.stb. Amikor megláttuk a vezérműszíj burkolaton, hogy 10.000 kiló métert ment az utolsó vezérlés csere óta nagyon megörültem, akkor nem cserélünk vezérlést. Viszont kapott Iridiumos gyertyákat és amikor kiszedtük a régi gyertyákat a menetről csöpögött a motorolaj. A szelepdekni tömítés áteresztett és elég lazán is voltak meghúzva a régi gyertyák. Jó, hogy megnéztük, mert itt elpárolgott vagy 7 dl olaj. Azonban a motor nagyon melegedett, eleje lebont ismét, mindkét hűtő gyári réz, de nagyon ramaty állapotban, úgyhogy csere mindkettő. Mindig van valami, remélem most már végre rendben lesz teljesen.....

 
>> SzervizNorby // Alfa Giulietta 2.0 170 le // 2017-08-01

Vásárláskor észrevettem, hogy a jobb első tompított nem ég. Itthon ránézve vettem észre, hogy világít, csak nincs a helyén.Hiányzott a rögzítője. Kiszedtem a lámpát,hátha csak beleesett.Hát nem. Sem újan sem bontottan nem találtam, úgyhogy hajtottunk egyet rozsdamentes hegesztőhuzalból.
Egyes képen a tompított izzó a hiányzó lefogató rugóval. Sajnos készen nem csináltam képet, de a 3. képen berajzoltam

>> EseménySüni155 // Alfa 155 2.0 16V Turbo Q4 // 2017-07-22

Balatoni nyaralásunk alatt mint mindíg történt valami. Bal oldali sárvédőm gondolom egy zsebcirkáló össze karmolta, baloldali tükrömet be akartam hajtani nehogy a biciklisek letörjék. Nekem sikerült! Előttem lévő kavics szóró kamion küldött párat a mocitetőrére és a szélvédömre is ez meg is látszik. Fogyasztását viszont 10 literre jött ki.

 
>> SzervizSüni155 // Alfa 155 2.0 16V Turbo Q4 // 2017-07-25

Az M5 bevezetőn haladva egy újabb fűtéscsap adta meg magát... Féloldalasan félre álltunk a padkára. Telefonáltunk ismerősöm rögtön el is indult. Mig vártunk volt időnk nézelődni és csodálkoztunk mennyi szép Alfa megy el előttünk (13ból 1 intett, 1lefotózott,3nézet mintha ufók lennénk,8 meg ahogy ránk nézett rögtön elfordult) Kedves BMW-s ismerősöm haza húzott, másnap párom vett az unixtól új fűtéscsapot. Kicseréltük remélem ez tartósabb lesz.

 
>> EseményFangio // Alfa 156 156 SW Selespeed // 2017-07-29

Olasz autó találkozó

 

...az elmúlt két héten elég sok új hágót vadásztunk le, hogy egyértelmű legyen: erre nagy szívó benzines kell!
A diesel (Giulietta 2.0) nem erre való.
Nagyon szűk a használható fordulatszám tartomány, nincs motorfék. (Ki akar 3ezres fordulatszámon pörgetni lefelé egy dieselt?) A lehető legszarabb szitukban fogy el a fordulatszám, váltani kell...
A TCT szintén nem erre való, túl polgári...
Mész felfelé egy szerpentinkanyar után, 2-ben nyélen, majd a következő kanyar előtt elveszed a gázt, hogy esélyed legyen a következő 180 fokos fordulót bevenni. Erre a TCT gyorsan felkapcsol egyet, de akár kettőt is. A kanyarban gázt adsz, erre a TCT szolga módon visszapakol egyet (vagy kettőt). Erő még mindig nincs. Aztán a legváratlanabb pillanatban megjön az erő, nem is kevés. Már csak annyi dolgod van, hogy ne menj neki semminek és ne ess le az útról...
... erre a TS vagy V6 kell. Mivel V6 elég kevés van és a TS már bevált, egyértelmű a helyzet...
Nem is beszélve arról, hogy a TCT kézi üzemmódban a lehető legváratlanabb szitukban oldja a kuplungot. Majd még váratlanabbul zárja és jön meg a motorfék/motorerő.
Ez így nem buli, a TCT bekaphatja...
...kell egy szívó benzines a maga értelmezhető fordulatszám tartományával és manuális (értsd általam felügyelt) váltóval...
...mint a Spider volt...
...vadászat indul...

 
>> EseményFangio // Alfa 156 156 SW Selespeed // 2017-07-29

Ausztriában két évente tartanak olasz autó találkozót, Graz alatt, festői környezetben, a dombok között. Idén több, mint 400 autó volt a találkozón. Ennyi szép autót ritkán látni együtt. Többségében régebbi, és ritka típusok, de újabb típusok is szép számban voltak. Mindegyik autó nagyon jó, gondozott állapotban volt. Úgy gondolom ide csak azok jöttek, akik igazán szeretik az autójukat. Jó hangulatú találkozó, végig olasz muzsika volt az aláfestés. Nagyon jól éreztük magunkat.