Blog

megtörtént! :D

 
>> AutóápolásAtesz159 // Alfa 159 SW 2.0 Jtdm // 2017-07-21

Az autóm nagyon szép és jó állapotú.Szeretném ezt minnél tovább megőrizni.Úgy gondoltam,hogy kap egy alvázvédelmet is,annak ellenére,hogy nem hallottam volna,hogy a 159 egy rohadós fajta lenne.Az én autóm Németországból származik,úgy tudom,sóznak ott is rendesen.Ennek ellenére az előzetes inspekción semmi korroziót vagy problémát nem találtak,amit rendezni kellett volna a konkrét kezelés előtt.Sőt...a vizsgálatot végző szakember agyon dicsérte az állapotát.Persze,nem ezért mentem oda,de jól esett hallani.
A beavatkozást a Várady és fia Kft. végezte Budapesten,a Mázsa utcában.Kis cég,nagy átfutási idővel dolgoznak,én tavaly novemberben kerestem őket és most júliusra sikerult időpontot kapnom...Most jövő nyárra vesznek fel megrendeléseket.
A teljes folyamat 3 napot vesz igénybe és így zajlik:
http://alvazvedelem.com/index.html
Nekem,mivel a hétvége is benne volt,hiszen pénteken kezdték,5 napra nyúlt.
A lényeg,hogy mostmár alulról is védve vagyunk.

 

Nyaralás közben Firenze mellett elment a hajtás. Hazahoztam trailerrel. Kiderült, hogy az új SKF jobbos féltengely rúdja kicsúszott a külső csuklóból....

 
>> SzervizGegee // Alfa Giulietta 1.75 TBi QV // 2017-07-28

26 ezer km-nél cserélve lettek a szűrők, olaj és kisebb apróságok, így már csak a gyertya cserék maradtak a gépkönyvi előírások szerint. Nem állt szándékomban négyezer km-t futott olajat kikukázni. Állásában a nem felületkezelt alkatrészek berozsdásodtak (már így került hozzám), melyek most cserélve lettek. Kipufogócső tartók, csavarok. Felületi rozsda volt csak, cserét valójában nem indokolta semmi sem, de sokkal jobb a lelkiismeretemnek. Természetesen a beavatkozás ismét a Csörgő műhelyben történt, alapos szakértelem mellett jó beszélgetéssel megfűszerezve. Szervizelések alkalmával itt lehetőségem van találkozni ma már ritkaságnak számító de jó állapotú vasakkal. Múltkori alkalommal Giulietta QV-k hadával, most pedig 147-es GTA-val, ami szintén patika állapotban pompázott. Illetve végignézhettem egy 1.9 Jtd motorkivételt. Fentiek alapján érdemes lenne máshova mennem? Nem hinném.

Km: 30486

 
>> EseményGegee // Alfa Giulietta 1.75 TBi QV // 2017-07-28

Autópályás tempónál vettem észre az utolsó pillanatban, gyorsan rögzítésre került, ami a
minőségén is látszik, de a kerek szám volt a lényeg. :)

 

Friss műszaki pipa :-)
Előműszakiról hazaküldtek, hogy a fékbetét vékony. Mondjuk ezt tudtam, már meg volt az időpontom a szerelőhöz. Ehhez képest 224%-os fékhatást mértek. Rápróbáltam azért, hogy mondják meg, ha ezen kívül van valami, plusz reménykedtem, hogy hátha nem kell futni még egy kört. Kellett.

Apum szerelője vállalta, hogy kicseréli hamar a betéteket. Vigyem oda este, másnap intézi. Aztán ebből az lett, hogy még aznap este ki is cserélte elöl a betéteket és a saját autómmal jöttem haza. Örök hálám Neki, sok bonyodalomtól mentett meg.
Az autóm előző gazdijának Enká-nak hála volt egy gyári fékbetét készletem, kaptam az autóval, így alkatrészért sem kellett rohangálni. Még egy pár tárcsa várja majd a beépítést úgy 30-40e km múlva. Most nem volt még rá szükség.

Másnap a gyerekekkel a fedélzeten elmentünk vizsgázni. Természetesen így már rendben volt minden. Sétáltunk egyet, megnéztük az autós újságokat az ügyfélváróban, és már mehettünk is.

>> EgyébÖcsi // Alfa Giulietta 2.0 125KW // 2017-07-27

A hátsó ablaktörlőm egyszer csak nem akart működni. Mivel már találkoztam egy ilyen jellegű hibával a jobb hátsó tolatólámpa esetében, hamar megtaláltam a szakadt vezetéket a jobb oldali gumikukacban. Vékony barna vezeték, fekete csíkkal.
Gumikábelből bontottam eret, ennek jó hajlékony a szigetelése. A forrasztás a hátsó ajtóban és a kaszniban van, tehát nem mozog, zsugorcsővel van szigetelve.
A jobb o. tolatólámpa vezetékét kb egy éve javítottam, ez is a jobb o. kukacban van, vékony sárga vezeték fekete csíkkal. A vezetékek szigetelése kikeményedett, ezért törnek el.

 
>> SzervizBenz // Alfa 166 2,0 Twin Spark // 2017-07-27

Ismét eltelt 10.000 km, ismét olajcsere. :) Nyaralás előtt meglett már a kívánt kilóméter így friss olajjal mehettünk a 640 km es túrára.
Természetesen most is Selénia 20K olaj került bele. Nem mondhatnám hogy zökkenő mentesen ment az út sajnos, mert elkezdett szórakozni az ABS ... ki ki villan néha a hibajelző és ilyenkor a kilóméter mutató is lemegy 0 ra.... nem kellemes. De érdekes ha megmozgatom a kockánál a csatlakozót jó. Mikor hazaértünk végignéztem a kábelt, csatlakozót, és megállapítottam hogy magában a kockában van a bibi.... sajnos. Valami érintkezési hiba lehet , ugyhogy holnap megy a vas egy villanyászhoz hátha meg lehet javítani. Ha már ott vana légzsák hibát is megnézetem vele..... ABS is légzsák is.... külön külön sem jó de együtt ....hmm hát nem túl jó páros... :) DE !!!! levitt és haza is hozott gond nélkül :) és ez a lényeg. nagyon meleg volt végig klímával, 7,5 literes átlagfogyi .

Km: 266.834

 
>> SzervizBuksi // Alfa 155 2.0 8V Twin Spark QV :) // 2017-08-27

Az egész ott kezdődött, hogy olajfoltokat találtam az autó alatt. Aztán mikor jobban alánéztem láttam, hogy a vezető ülés alatti részen is olajos, szóval eléggé dől belőle az olaj. Alánéztünk TSiga kollégával, hogy vajon hol eresztheti az olajat. Először a féltengely szimmeringekre gyanakodtunk, de hamar kiderült, hogy egészen máshol szökik a lé. Méghozzá ott, ahol a váltókulissza rácsatlakozik a váltóra, ott van egy "O" gyűrű tömítés. Na de ezt nem lehet csak úgy kicserélni, mert a tengelyt nem lehet kihúzni, csak ha szétszedjük az egész váltót! Szóval kerestem és találtam is egy váltó gurut, akit itt az Amore-n is favorizálnak, szóval felkerestem. Szerettem volna, ha AlfaCity-re elkészül az autó, de nem tudott előbbre időpontot adni. De mondta, ha kint van a váltó, akkor pár napon belül megtudja csinálni. Akkor legyen ez a verzió. Még régebben bontottam Marklar-nál egy 8V váltót, és ezt vittem el hozzá, hogy nézzen rá. Ránézett nem kevés pénzért, de szerencsére nem volt semmi baja egy nyelestengely szimmeringen kívül. Én még azért kicseréltettem vele a féltengely szimmeringeket is, amiket előzőleg vm kollegánál szereztem be. Pechemre így sem készült el AlfaCity-re az autó. :-( Aztán ismét TSiga segítségét kértem egy jó váltó cserére. Megszenvedtünk vele, de végül is kész lett. Aztán nem indult el, semmi nem történt, se AC hang, se önindító. Kiderült, hogy az önindító azért nem moccant meg, mert nem dugtuk vissz rá az egyik kábelt. De AC még mindig nem volt. De meglett a bűnös egy relé személyében. Csere és pöcc-röff. Boldogság van! :-)

Költségeim:
- bontott váltó: 20000,-
- váltó guru: 40000,-
- Corteco jobb féltengely szimmering: 705,-
- Corteco bal féltengely szimmering: 741,-
- Castrol 80W90 GL-4 váltóolaj: 3500,- / 2L



Km óra állása: 143611 Miles
Régi óra szerinti állás: 272552 Km
Motorgenerál utáni óra állás: 121678 Km (75607 Miles)