Blog

>> SzervizRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2017-07-19

Eltelt 15 ezer km az előző olajcsere óta, így bejelentkeztem Csörihez a következőre (kb. 226600 km). Beszéltük az előző alkalommal, hogy a hátsó féktárcsák is csere érettek (gyári betétek és Jurid tárcsák kerültek be), valamint télen néha lefagyott a kézifék, meg elég gyengén is fogott, így azt is felvettük a listára. Továbbá a bal hátsó dobbetét is szét volt szakadva, a hátsó lökhárító/műanyag elemet nem is igazán fogta/merevítette. Gondoltam, cseréljük párban, így abból is lett két új.
Ja, 2x felvillant a "víz az üzemanyag szűrőben" felirat az utóbbi fél évben. Nem tudtam mire vélni a dolgot, de úgy döntöttem, hogy akkor cseréljük azt is, hiába volt az előző olajcserénél is cserélve.
Aztán, amikor kész lett minden, eszembe jutott, hogy én fékolajat is cseréltetni akartam. Ezt már úgy említettem Csörinek, hogy majd akkor legközelebb, de azt mondta, hogy csináljuk meg még gyorsan, belefér. Úgyhogy az is új most.
Aztán jött a számla. Amikor meghallottam, hogy mennyibe kerültek a gyári dobbetétek, akkor már tudtam, hogy nem annyi lesz a végösszeg, mint amire kalkuláltam :D
De, ahogy egy tanult barátom mondta, akinek majomra van pénze, annak banánra is legyen. :D

>> EgyébRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2017-07-05

Általában azzal kezdtem minden utamat, hogy leszaladtam a kútra nyomást ellenőrizni és fújni bele, ha kell. Gondoltam optimalizálom az időmet azzal, hogy lemérem bárhol és bármikor, amikor akarom és csak akkor megyek a kútra, ha tényleg szükséges.

>> SzervizRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2017-07-05

Hiányzott az autóról a jobb első emelőbak, amikor vettem. Volt alatta egy kis sziloplaszt azon a helyen, biztos azzal akarták visszaragasztani, ami eltört. 3000 pénzért vettem egy újat. Ez is kipipálva.

>> Szervizforrasr // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2017-07-21

A táblázatban a futóműveseknél alkalmazott és a gyári beállítási értékek(elearnből) is szerepel. A gyári értékeket felniperemek távolságának(d2-d1) különbözetéből számított szögértékek szerepelnek

 
>> Szervizforrasr // Alfa 166 2,4 JTD Progression // 2017-07-21

Összes eddig ki nem cserélt szilent cserélve Tedgumtól rendelt szettre...

 
>> SzervizWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2017-08-08

Megint elkezdte eszegetni a vizet az autó, most már városban is. Nem volt kétséges számomra, hogy hengerfej probléma lesz. Úgyhogy szétszedettem. A tömítés nem valami csoda minőségű volt benne, a szerelő talán meg is találta a tömítésen a is hibát ami a gondot okozta, de nem 100% biztos benne. De ha már idáig szétszedtük, itt bizony nem állunk meg.

Lehetne tragédiára venni, hogy hajjaj, meg kellett bontani a motort.
Viszont ez az autó azért maradt meg kis km-es, mert egy hengerfejet már elvesztett valamikor kb. 10 évvel ezelőtt. Akkor a gazdája ott hagyta. Valamit valamiért, bontatlan motorú 21 éves dízel ennyi km-rel nem létezik. Most legalább a saját szememmel láthattam azt, amit nehezen hittem magam is. Ott a gyári hónolás a hengerfalon, elég meggyőzően néz ki a motorblokk belül. Már leszámítva azt, hogy a szétszedéskor jó dzsuvás lett.

Úgyhogy ami következik: nyomáspróba, ha az rendben, akkor síkolás. Normális tömítések mindenhova, és egy full új vezérlés.

Update 2017.08.08.
A hengerfej megérkezett. A nyomást tartja, rendben van. Az összes szimmering cserélve lett (szelepszár, vez.tengely), mindenhova új tömítéseket kapott, illetve kihézagolták. Persze síkolták is. A szívó és kipufogócsonk már a helyén, új tömítésekkel. Ha igaz, a mai napon vissza is kerül a helyére. Egyelőre minden szépen alakul, remélem hamarosan ismét vidáman szalad a kis TD.

>> EseményHalesz // Alfa GT Q2 170 Le // 2017-06-03

Ez volt az első külföldi Alfa Romeo találkozóm a GT-vel. Pedig jó sokat terveztem már...
A romániai alfások nem viccelnek, minden évben valami brutálszép helyszínen tartják a rendezvényüket. Idén egy gyönyörű tó partján, illetve környékén volt az AlfaFest.
Jövőre egy új helyszínen lesz, tuti megyünk!
Pár fotó :)

 
>> SzervizHalesz // Alfa GT Q2 170 Le // 2017-06-19

A fehér GT-mmel rekordot döntöttem. Azt hittem ilyen már nem lesz, hogy ilyen sokáig ugyanaz az autóm. Legutóbb a 145-ösömmel töltöttem nagyságrendileg ilyen sok időt, de az is csak 6 év volt. Ez viszont már 8... És az a durva, hogy rohadtul nem tűnik annyinak.

Ha tudnátok, mennyi minden történt ezalatt a 8 év alatt... sok jó, sok rossz... és mindennek részese volt az autóm is, valamilyen formában.

Mostanában újra jó dolgok történnek velem, velünk, de nem mondanám azt, hogy az elmúlt időszakban nem inogtam volna meg másik Alfa Romeók miatt... De egyelőre marad. Legalábbis a mai állás szerint. Aztán ki tudja :)

Szóval a műszaki vizsgán kívül a következők történtek:
- jobb hátsó kerékcsapágy cseréje
- antenna cseréje
- csomagtartó teleszkópjainak cseréje

 

Autópályázás közben fura hang, csökkent teljesítmény. Hazaérve megállapít, felső turbócső lyukas. Alfás Viktor-t hívom, SOS. Magyarázza, "önvulkanizálósgumiszalag" segít. Nem is tudtam, van ilyen. Viktor leírása alapján ráteker, visszaszerel és MEGY! Kösz Viktor! Új csövet keres, Bárdi, 250€, dugják fel. Netet búj, spanyol szilikon, megrendel innen. Megjött, stimmet, felszeret, próbál...

Rendeltem innen szilenteket az első-alsó lengőkarokba, a megfáradtak helyére. A cseréjük nem ment zökkenőmentesen. Most tesztelés alatt vannak. (245e km)