Blog
Elkészült a pár ülésoldal és a km óratakaró, alakulgat a beltér.
Olajsapka is helyére került.
/ Nem fólia nem VTN. /
Mörus Carbon Arte újabb darabjai.
Élőben beszélnek:-)
Tegnap este Zse_145 segítségével bekerült pár már elhasználódott/javításra szoruló alkatrész helyett egy csomó teljesen szuper állapotú egy bontott 145-ből.
Csomagtartó-teleszkópok
Leömlő-hővédő pajzs
Motorháztató-kitámasztó
Ablaktörlő motor
Csipogó-hangszórók (mindkét oldalon)
Két új Alfa Romeos rendszámtáblakeret
475,4 km-re tankoltam 59,06 l MOL 100-ast, ami 12,43 liter/100 km. Kb. 200 km autópálya és autóút, a többi város.
Előzmények:
- 2017 január:
"Hétvégén eléggé beijesztett a kocsi, 2.4 Q-tronic...
Úton Eger felé egyszer csak elkezdett villogni a kijelző, hogy a gearbox-szal baj van, Hill Holder, ASR, VDC meg egyéb dolgok "unavailable" és hogy menjek a szervizbe azonnal... rángatott is kicsit, meg az üzemanyagszint jelző is ugrált össze-vissza.
A váltó ezután már nem működött rendesen, nem váltott lentebb/fentebb. A fordulatszámot is össze-vissza mutatta... Leálltam, vártam kicsit, újraindítottam a kocsit és rendben volt minden újra kb 20-30 percig...
A visszaúton másnap (Eger-Debrecen) kb 50 km-ig tökéletes volt minden aztán megint elkezdte a dolgot, nyomtam vagy 3x leállítás-újraindítást, mire hazaértünk végre."
- Pár nappal később:
"Túrtam tegnap reggel a fórumot rendesen és többen számolnak be hasonló hibajelenségekről, mint amiket én autóm produkált, csak az én kocsimnál az automata váltó is bekrepált és nekem ez okozta a fő problémát a hazajutásban.
Többen írták, hogy miután megpiszkálták/megtisztították az injektor elektromos csatlakozóit, egyből eltűnt minden probléma. Nekem teljesen más volt a hibakód, mint a többieknek, de a problémák ugyanazok voltak. A csatikat megmozgattam, kontakt spray-vel befújkáltam és helyrejött azonnal minden."
Április vége felé sajnos újra előjött a probléma (mondjuk sejthető volt), szóval úgy döntöttem, hogy új csatlakozókat veszek. Néhány hétig használtam még a kocsit, mire megjöttek az új csatik, eközben néhányszor előjött a probléma, de a csatlakozók mozgatásával ideiglenesen helyre lehetett hozni a dolgokat. Amikor végre megjöttek a zsír új, gyári csatlakozók (5000 ft/db postaköltséggel), akkor WarbiRunner (Gyuri) kolléga segített a precíz felforrasztásban (profi cuccokkal), mert neki az a kisujjában van :)
Azóta minden tökéletes, szerintem így is fog maradni, mivel az új csatikkal sokkal egyenletesebben jár a motor, egyenletesebben gyorsul a kocsi gázadásra, szóval mindenképp kellett a csatik cseréje...
Fotón jelölve a szóban forgó csatlakozók (5 db), illetve az új csatlakozók még csomagolásban.
Aut hiszem ebben a hónapban sok törődést kapott már....
Bal első felső lengőkar feladta a harcot, miért is ne a turbócsere utáni héten, nehogy jól érezzem magam. Párban cserélve a jobb oldalival együtt, remélem most megnyugszik...
Klíma ki lett fertőtlenítve, szervízben. Nem volt büdös, de a betegségek megelőzése érdekében..
Hiányzott épp, mint üveges tótnak a hanyattesés, hogy megmakkanjon az önindító, de hát a jó öreg Bosch nem kérdezett, nem is tekert, szép csendben elhalálozott. Zé cserélte igen rugalmas munkavégzés keretében (este fél10kor diagnosztika, másnap alkatrész beszerzés és csere), köszönet és hála érte.
Bizonyos körülmény beállása esetén P0011 - szívóoldali szelep hibakódot ad és ez kb. hetente előfordul. Ha üzem meleg motorral leparkolok, majd 5-10 perc múlva újra indulok, pl. hazaút után még leszaladok boltba vele, az első méteren már adja is.
Gyertya, benzinszűrő, olaj, stb minden 5000km ezelőtt volt cserélve, Selenia van benne. Olajsár nincs benne. Vezérléshez nem lett nyúlva.
Szelepek kitakarítása nem segített.
Új szívóoldali szelepet megvettem Elaforgnál, Nem bonyolult kicserélni, nekiálltam magam.
1. Motortakaró le - 4 csavar ki, leemel, két rögzítő tüske van belül a széles rész alatt, csak le kell húzni róluk felfelé. Kábeleket sem kötöttem le, nem kell kivenni a fedelet, elég félretolni.
A szívó oldali szelep a kocsi orra felé eső. (3.kép)
2. Csatlakozó le. Rögzítő szalag felfelé lehúz, csatlakozón pöcök betol és felfelé lehúz. (4.kép)
3. 1 csavar tartja a szelepet, az kicsavar. Ujjal nem tudtam mozgatni annyira, hogy kiemeljem, ezért fogóval óvatosan húztam ki. (5.kép)
4. Új berakása, ugyanígy visszafelé; kézzel betol, csavar meghúz, csatlakozó vissza, fedél vissza. (6.kép)
Beindítás után, egyből eltűnt a hibajel a műszerfalról. MES-el hibakódot töröltem és a biztonság kedvéért az öntanuló paramétereket is töröltem.
2.
Ezután P0011 - kipufogóoldali szelep hibakódot kaptam.
Motortakaró le, kipufogó oldali szelep ki, átfúj sűrített levegővel, csatlakozókba kontakt spray, eredmény semmi. Csere lesz ez is.
Kipufogó oldali is cserélve lett. Azóta nincs hibakód.