Blog

>> Szervizrodolfo75 // Alfa 159 1.9 JTDm Sportwagon // 2017-05-31

Olaj és szűrőcserék, turbó öntvényház síkolás, bevizsgálás. Csapágyazás oké, a házba nem üt be, tömítéssor csere, így már nem fúj ki sehol. Mindez 2015.05.21.-én.

 
>> Eseményrodolfo75 // Alfa 159 1.9 JTDm Sportwagon // 2017-05-31

Előzetes mosás egy ismerősömnél 2015.03.26.-án. A kefe ne tévesszen meg senkit, szigorúan kézzel mosva! Csak a szárítót használtuk hozzá.
Alig vártam hogy jó idő legyen, takarítás kívül + gépi polírozás. Belül szilikonozás + nedves takarítás. Ismerős által ajánlott autókozmetikusnál. Így sokkal jobban néz ki, mindez 2015.05.29.-én.

 
>> Eseményrodolfo75 // Alfa 159 1.9 JTDm Sportwagon // 2017-05-31

Íme a vas a mustra alatt 2017.03.10-én. Itt törtét a "meglátni és megszeretni egy pillanat műve volt" érzés :)

>> Eseményrodolfo75 // Alfa 159 1.9 JTDm Sportwagon // 2017-05-31

Németországból hozta be egy ismerősöm 2015.02.05.-én. 160370 km-el vettem át tőle. Olaj lecserélve és új akku benne. 142500 km-nél szervizelték utoljára. Egy snowboard-os fickóé volt. :)

>> Tuning és extraatosz069 // Alfa 156 2.4 JTD // 2017-05-31

Tavaly szeptemberbe irtam utoljára. Akkor egy hiteles 181le és 420Nm volt az auto, nagyobb intercoolerrel és egy saját programmal füst nélkül. Nagyon jól szuperált, élveztem is, amig.... meg nem csörrent a telefonom....

"Hali!, tudok egy olyan csigát amilyet keresel...." tovább nem is folytatom :D

Megvettem a csigát. Ez egy GTB2260V csiga egy F10 530d BMW ről. ritka holmi, véletlenül akadtam rá, és nagyon jó állapotban. szvl elkezdődött a matek. Milyen közdarab, mekkora kipufogóval merre és hogyan vigyem a csöveket, az olajzást, a szívócsövét hogy csináljam meg, de akkor már a nyomó ágat és az intercoolerezést is kicsit fixebbre és igényesebbre kellene megcsinálni ha nekikezdünk. Ez volt Decemberbe. Szépen lassan gyültek az alkatrészek. Gyártattam adaptert a turbó és a gyári kipufogócsonk közé, olajzó talpat, olajzó csövet, kipufogó kezdetet a turbóhoz, A turbót is faragni kellett. a középrészt elforgattam, a compresszor házat megkellett vágni és a nyomó ágát átforgatni a másik irányba, akkor rendes peremet esztergálni neki amin a bilincs megáll, szívó és nyomóágon egyaránt, aztán meghegeszteni a helyére. A turbót meghagytam a gyári nyomásos vezérlésén, de csináltam hozzá egy egyszerű de trükkös holmit, amivel erősitek rajta és állítató is az ereje. Közben kiderült hogy a turbólabdának rövid a lökete így a geometria karból vágni kellett hogy elég legyen a labda lökete, szvl volt faragás. Aztán így a nagy faragások között, egyszercsak a felujitott turbom ugygondolta hogy szabadságra megy. belehullott az EGR szelep tömitésének a darabja a turbina oldalba, megszorult a geometria és a turbinalapátot tengelyig letördelte. Elég csunya volt és használhatatlanná tette az autot... szvl... nem maradt idő tovább matekolni, felkell rakni a nagy csigát.
Március elején szétszedtem az autot, és április elején indult be ujra. addig Coolerezés, meg kipufogó építés volt. A coolerezést fixre gyártottam, 4db szilikon elem van benne, elég nagy darabok szvl tud mozogni a csövezés annyit hogy a compresszor házat ne feszítse és törje le a helyéről. és így nem is ereszt, és műszaki vizsgán sem egy kirivó alkatrész mert feketére festettem, így ha valaki észreveszi, azthiszi hogy gyári műanyag cső :)
A kipufogót is ugy építettem hogy középre a gyári helyére a katalizátort egy mozdulattal be tudjam szerelni ha ugy adódik. egyébként csak egy cső van a helyén. A hátsó dob is a gyári 156 dobja, csak felül ahol nem látszik, megnyitottam, kibeleztem, és raktam bele egy perforált csövet amitől teljesen átmenő dobot kaptam, és enyhén gyapottal betekertem, így a hangja is szolidan mély, hosszútávon nem zavaró és a teljesitményt se fogja.

Az auto egyébként rengeteget erősödött a csigától.
Mikor tavaly októberben padon volt az auto, és megmérték mind a 181 lóerejét. a padolás előtt a saccométerrel (perfexpert) csináltam egy mérést. ez 185le és 413Nm lett (pad: 181le 420Nm) szvl referenciának ezis jólesz hogy innen indultunk.
első körben mindenféle állítás és program módositás nélkül, 181le ből lett 218le, 420Nm ből lett 447Nm. ugyh belendült egy cseppet a gép.
Aztán elkezdtem finomhangolni. beállítottam a csigát, 1,8 baron tölt. még a program nemvolt modositva csak a csigával szórakoztam. Akkor 224le és 455Nm lett. Ezis tetszett. Miután tudtam hogy a csiga jól van beállítva, elkezdhettem a programozást.
első program 232le 497Nm, második 241le 510Nm, harmadik 247le 560Nm és a kuplung megcsúszott. Ekkor megalkudtam hogy 500Nm en megfogjuk a nyomatékot, elég azis ha laposan, sokáig 500 Nm-ert tud az auto. Azvl a továbbiakban úgy folytatódott a programozás hogy 487-493Nm között van mindig a csucsnyomatéka. már csak lovakat kell irni bele. Jelenleg 256Le és 488 Nm-ert mért a saccométer. Sajnos nemtudok feljebb menni vele mert 3400as forduat után valahogy kevesebb lesz a gázolaj mint kellene, Kap egy nagyobb tank AC-t és egy másik magasnyomásut is hogy akkor már biztosra menjünk. aztán megy padra az auto :)

Gyári adatok:
2,4 jtd 10V
136lle 305Nm
jelenleg:
256Le 488Nm

 
>> SzervizJock // Alfa 156 1.6 TS // 2017-05-31

Már egy ideje mélyebb hangja volt mint kellett volna szóval irány a kipufogós a Mikepércsin. A flexicsövet cseréltük, minden más része a kipufogónak a szakember szerint teljesen rendben van. Csendesebb is azóta.

Km: 214602

 
>> SzervizSkodra // Alfa 156 TI 2.4 JTD 20V M-JET // 2017-05-31

2017.05.26. 180EKm!
Olajcsere( Selenia wrd) olajszűrő,légszűrő(Hengst filter) kormányszervó olaj csere!

 
>> EseményZsolt155 // Alfa 155 1,8 16V // 2017-04-22

Ma lett 20 éves az autó! :-)))

Számokban:
- gyártották: 1997. április 22-én (egy keddi napon)
- életkor: 20 év, azaz 7305 nap
- hozzám kerül: 2001. december 07-én (azaz 5615 nappal ezelőtt)

 
>> Tuning és extraberobbantam // Alfa 156 1.9 JTD Sedan // 2017-05-30

Minden a nyúllal kezdödőtt.A nyúl a leg hülyébb állat.Sötétbe gyakorlatilag lehetetlen kikerülni.Elém is kiugrott egy és elcsaptam.Megtörte a lökösöm alul középen.Kerítettem egy műanyagost,aki megheggesztette.Viszont fényeztetni most nem volt időm,mert kell a kocsi a munkához.Másfél éve vacillálok,hogy kéne egy kis szolíd optika a vasra.Ez most megadta a löketet,hogy nekifogjak.A lökös alját le karbonfóliáztam.Rendeltem egy toldatot,ami fl előttire való ugyan,de szinte anyag árban volt.Ezt rászabtam az én lökösömre.ezt is lefóliáztam,és csavarokkal meg kétoldalúval felraktam.Így lett egyedi lökösöm :D.És így kezdődött el :D:D.Folytatom tovább is majd ezen a vonalon hátrafelé.Küszöbspojler,hátsó toldat.
Javítás 20000
Toldat és egyéb anyagok 30000
Karbonfólia 3 méter 10000
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1496167159-10503-blog.jpg
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1496167183-10503-blog.jpg
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1496167269-10503-blog.jpg
http://www.alfaamore.hu/files/sitetemp/t-1496167293-10503-blog.jpg

 

- életkor: 549 nap
- tankolások száma: 85
- km óra állás: 70.477 km
- össz. menetidő: 957,9 óra (39,91 nap!)
- átlagsebesség: 74 km/ó
- tankolt üzemanyag: 4.224,51 liter, ebből 57,73 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 5,91 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 21,29 Ft/km
- átlagos napi futás: 128,37 km/nap
- mozgásban töltött idő: 7,27 %