Blog

>> SzervizZsé939 // Alfa Brera/Spider 939 // 2017-05-25

A múlt héten egy komolyabb gyorsulás után a következő lámpánál nagyon szép füstfelhőt eregetett a masina. Hossza keresgélés után meglett a probléma oka. A fűtőradiátor felé menő hűtővízcsövek a szó szoros értelmében elporladtak ,és nagyobb hűtőköri nyomás mellett a kipufogóra spriccelték a hűtőközeget. Legnagyobb meglepetésemre a cseredarabok 1 napon belül itt voltak, és kezdődhetett a szívás. Mondanom se kell a hozzáférhetőség nulla. A kiszerelt csöveken csak a gumi rész van hővédelemmel ellátva, a műanyag gyors csatlakozóra már nem jutott, meg is lett az eredménye.

 

Nyolc éves projekt a klíma.
Volt már kompresszor is cserélve. Azóta elvileg zárt a rendszer, több órás nyomáspróba alatt is.
Két év alatt viszont megint elillant a gáz a rendszerből.
Ma Topiéknál elkezdtünk nyomozni és úgy néz ki hogy meglett a bűnös.
A nyomáspróbát gázzal, vákummal megint csont nélkül vette a rendszer. A csövek levételekor vette észre a szemfüles szerelő, hogy az egyik szelep nagyon-nagyon finoman ereszt. Pont annyira, hogy hónapok alatt elmenjen a cucc.
Ki lett cserélve és feltöltöttük gázzal.
Most már minden rendben, jöhet a nyár.

 
>> EseményNGC // Alfa 159 2.0 JTDm SW // 2017-05-20

Felkerültek a kígyók, szembenéző, króm.

>> SzervizNGC // Alfa 159 2.0 JTDm SW // 2017-06-01

Kicsit későn, de most jutottam el odáig, hogy beszerezzek nyári gumikat, ugyanis az eladó csak téli gumikkal adta az autót.
Sokat gondolkoztam a méreten, végül a 215/60 r16 lett. Jobban kitölti a kerékjáratot, és az úthibákat is jobban elnyeli.
A gumisnál vettem alfás szelepsapkát.

Mert bár tudjuk, hogy a fék a buziknak való, azért néha csak kell használni és akkor igen jól jön. Így gondoltam kicseréltetem, mégiscsak költséghatékonyabb megoldás, mint a darabonként 450ezres xenonfényszóró szilánkjai fölött sírdogálni.
Mikor a kuplungos móka után elhoztam az autót, jelezték a szervizben, hogy ésszel legyek, mert a fék erősen az elfogyás felé tendál. Abban maradtunk, hogy a pannon puma lekerül a lélegeztetőgépről az előző sokk után, akkor jelentkezem és megejtjük a cserét.
Hosszas eszmecserék után arra jutottunk, hogy párezer Ft spórolás nem éri meg a kockázatot és a szerviz által javasolt teljes Bosch szett kerüljön fel az általan javasolt Zimmermann tárcsa és TRW betét páros helyett. Szerencsére a fékcsövek hibátlan állapotban voltak, így azokat nem kellett cserélni, fékfolyadékot viszont mindenképp, mert a szervizkönyv szerint 2012-ben volt cserélve, ami alapján esedékessé vált már erősen.
A fékpedálon sokkal pontosabb a visszajelzés azóta, a fékhatást még nem teszteltem, nem akarom szétégetni a friss féket.
Ezen kívül apróságok voltak csak, egy első helyzetjelzőt kellett cserélni és felkerült egy alsó motorburkolat, ami az előző szervizlátogatások valamelyikén (még 2016-ban) elmaradt...
Sajnos a jobbos oldallégzsák kontakthibája nem múlt el a ráolvasásoktól, az komolyabb beavatkozást igényel.

Ja meg volt egy gumicsere is, a a Hankook Ventus Prime 3 K125 helyett egy Bridgestone RE002 lett a nyári gumma, ezt egy gumicsere árában sikerült megoldani :) Egyelőre "elájulva nem vagyok a Bridgestone-tól, de jobban fog, mint a Hankook, nincs benne az a "lötyögősség" sem, amit abban nem szerettem. A tapadásával amúgy elégedett voltam annak is.

>> Tuning és extraWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 159 2.4 Jtd Elegante 4x2 TI // 2017-06-12

Ilyen blogom is volt már 7 és fél éve. Akkor egy csövet kellett lehúzni és egy csavart belenyomni a végébe. Fejlődik a technika, most ez már nem volt elég.

Első lépésben letöltöttem az autó programját, módosítottam a megfelelő táblákat, majd visszatöltöttem. Mivel a 159-cen ez az első ilyen beavatkozásom, jobb is, hogy egy ilyen egyszerűbbel kezdtem.
Az MPPS adapterrel 45 perc alatt jön le a program, viszont meglepő módon 8 perc alatt felszalad a módosított.
Még fizikailag is blokkoltam a korom útját, természetesen ideiglenes próba jelleggel..

A tapasztalatok: simább indulás, simább alapjárat, végre normális gázreakció, mintha kipakoltam volna a csomagtartóból egy zsák ólmot. Az automata váltó is meghálálta, az eddig főleg hidegen érezhető enyhe "dobás" eltűnt. Lehet lehelet finom gázzal gyorsítani, úgy sem "dob" a váltó, nem rángat be a motor, nincs hezitálás. A 146-nál is érezhető különbség volt, de ennél inkább drasztikusnak mondanám.

Update 500km után: a fogyasztás autópályán elég határozottan csökkent. Egyelőre csak a computer szerinti adatokat látom, de a 9.7-9.9l-es pillanatnyi fogyasztás adatok helyett sokkal megnyugtatóbb 8.5 körüli értékeket látok bekapcsolt klíma mellett, tempomat 147km/h sebességnél. A városi fogyasztás a fedélzeti adatok alapján nem tűnik kevesebbnek.

MES-el kiolvasva a regenerálási ciklus is hosszabb lett, vagyis lényegesen kevesebb kormot termel az autó, mint eddig.

 
>> Tuning és extraSzabeee // Alfa 156 Sportwagon 2.4 JTD M-Jet 20V TI // 2017-06-01

Meguntam a sötét kinézetet, így arra jutottam, kicsit feissítek a hintó külsjén. A választásom a Candy Bloody Red-re esett, lényegében olyan pigment koncentrátumot vettem, amit vagy átlàtszó lakkba vagy átlátszó bázisba kell keverni. Mielőtt felkerült ez a szín, elengedhetetlen volt ezüsttel alapozni. Ezüst alapra 2 réteg candy, majd 2 réteg átlátszó lakk került. A 19-es felnik türkiz színben nagyon extrémmé tették volna ezt a külsőt, így azok is át lettek fújva candyvel. Idő közben sikerült kideríteni milyen felnijeim is vannak: ADR Sterling.

 
>> SzervizA.R.Peti // Alfa 147 1.6 T.S. Distinctive // 2017-06-01

Elérkeztünk egy újabb olajcseréhez, természetesen Selenia 20K került bele. KM állás: 187001

 
>> EseményNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2017-05-21

Ma 22 éve gördült le a gyártósorról. Boldog szülinapot :)

 
>> SzervizNémeth Lajos // Alfa 145 1,6i.e. L Junior // 2017-06-01

213.710 Km

- jobb első- és hátsó kerékcsapágy cseréje;
- bal első lengőkar csere;
- toronyszilent csere;
- első Eibach szett visszarakása.