Blog

>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2017-05-18

A régi szívócső elrepedt a harmónikás résznél. Csöri rendelt gyári újat. Ha már szétszedtem, kitisztítottam a fojtószelepet is és géppel reseteltem is.

>> Tuning és extraSzabeee // Alfa 156 Sportwagon 2.4 JTD M-Jet 20V TI // 2017-05-18

Egy év alatt sikerült megunni a scudettot, meg azt, hogy az egész kocsi olyan sötét. Egyre többen alakítják át a FL 56 elejét úgy, mint én is tettem, így már nem volt elég egyedi. A régi lökösbe beleöntöttem egy kis műgyantát, pár réteg üvegszállal, majd jött a vágás, csiszolás, glettelés, stb-stb. A belsejét ezüstre fújtam, a külseje pedig piros lett hogy kis színt vigyen a hintó orrába. Nem lett olyan, mintha a gyári pajzsot vágtam volna ki és alakítottam volna át, de nekem teljes mértékben megteszi. Azt hiszem elég egyedi.

 
>> Tuning és extraGT Ɨ|ѯ // Alfa Brera/Spider 2.2 JTS // 2017-05-18

Elkészült végre, féktárcsák felszabályozva / minimális kopás volt csak / új fékcsövek és Brembo betétek, nemsokára beszerelés, mindenki féknyerget fest én inkább bekarbonoztam iránymutatásképpen.
Nem fólia nem VTN.
Élőben megszólal:-)
Köszönet a Mörus Carbon Arte-nek ismét.

>> SzervizBigBratyó // Alfa 159 SW 1,9 JTD // 2017-05-18

Az autónak a tavaly decemberi vezérlés megugrás és javítása óta nem volt nyomatéka, 1-2-esben alig indult el, folyamatos kínlódás volt vele közlekedni. Többször felhívtam a vezérlést cserélő műhelyt, kétszer vissza is vittem egy-egy napra, eredménytelenül... Így végül Pécsre került az autó Julius Groo műhelyébe. Majd két hetet töltött ott az autó, többször szétszedték és összerakták. A legnagyobb probléma az volt, hogy a decemberi vezérlés csere miatt kizártunk néhány hibalehetőséget, mint kiderült nem szabadott volna...
A képek tanúsága szerint a vezérlés nem volt a helyén, a vezérmű tengelyek egymáshoz képest majd 4 fokkal voltak elcsúszva.. (lsd. 1-es és 2-es kép)


A hiba feltárásáig az alábbi lépéseken mentünk végig:
- először a turbót bontották ki, turbós szétszedte, kitisztította tengelyt és geot ellenőrizte -> rendben van a turbó (6-7-8-9 kép)
- a vezérlés nem volt a helyén, azt helyre tették
Még mindig nem volt nyomaték, tesztelték majd cserélték az alábbi két alkatrészt:
- nyomás szabályozó szelep
- légtömegmérő
Ezt követően következett újabb teszt, élő adatok alapján egyik porlasztó messze volt a jótól:
- porlasztó csúcs tisztítás

Még mindig nem jó, akkor már szét kell szedni akár hengerekig, de szerencsére nem kellett, mert a vezérmű tengelyek ellenőrzésénél kiderült a legnagyobb hiba.. Egymáshoz képest majd 4 fok eltérés... (1-2 kép)

Ha már ott volt az autó, akkor még az alábbi ellenőrzések és javítások is megtörténtek:
- klíma nem volt az igazi (tavaly is kellett rá tölteni..), ezért klíma festés + nyomáspróba. A hűtőt javítani kellett mert szivárgott, majd újra töltés. Most 6 fokos levegőt fúj :)
- csomagtartó zárban lévő mikrokapcsoló meghalt, így nem volt világításom. Csere megoldotta, öröm boldogság, újra látom mit veszek ki :)
- több helyen olajszivárgás a motortérben , gyűrűk cserélve
- első féktárcsék közel a cseréhez, az is csere (3-4-5 képek)
- a tavasszal vásárolt fekete felnik alólé eléggé kilátszottak a féknyergek, így szépítkezés gyanánt a féknyergeket pirosra festettük (4-es kép)
- az első króm hűtőrácsról jött lefele a festés, nagyon ronda volt, fekete PlastDip festést kapott

Ezen kívül még egy nagy probléma van, az automata váltóba az előző szervíz nem a specifikációnak megfelelő automata váltó olajat tette, 3-4-es váltásnál néha nem váltja le a sebességet... Ezért kicseréltük az olajat arra amire kell. Egy hetes használat alapján szuper lett, váltó tökéletes :D

Összesítve a nagy generál javításait:
1 Turbó kibontás jav
2 Turbó tisztítás jav
3 Vezérlés helyrerakás jav
4 Összerakás jav
5 Klíma nyomáspróba + festés diag
6 Klíma csere csere
7 Klíma töltés jav
8 Nyomás szab. Szelep csere
9 Légtömegmérő csere
10 Csomagtartó zár csere
11 Olajszivárgás – gyűrűk csere
12 Aut. Váltó olaj csere
13 Első féktárcsák csere
14 Scudetto – PlastiDip jav
15 Féknyergek festése jav
16 Porlasztó tisztítás jav
17 Vezérmű tengelyek helyrerakása jav
18 Tűzgyűrük csere

>> EseményTaxi33™ // Alfa 156 1.6 Ts // 2017-05-03

2017.05.03- án megvolt a sikeres műszaki vizsga. Kmóra állás 144131.

 
>> SzervizZozo85 // Alfa 156 1.6Ts // 2017-05-17

Ma kész lett a kis 156 nagyszervize...
- INA vezérlés csere természetesen vízpumpával és generátorszíjjal
- bal hátsó kerékagycsapágy
- 2db kézifékbowden
- gyári levegőmennyiségmérő (bontott bosch)

Köszönet Bognár Zolinak

 

A klímát bekapcsoltam, és megcsapott az ismerős bűz. Ki is kapcsoltam gyorsan, majd felhívtam a Fékcentrumot, a múltkor kifigyeltem, hogy akciós náluk az ultrahangos, infrafényes, mikrohullámú atomtisztítás :-)

Na jó, szóval ózonnal fertőtlenítik az utasteret, majd ultrahanggal porlasztott fertőtlenítőszerrel a klíma hőcserélőt és a szellőző járatokat. Gondoltam most eltekintek a DIY befújós spray megoldástól (ami amúgy a 146-nál bevált), nézzük mit tud a kifinomult "Wynns" technika. Villogott kéken, az biztos, figyeltem az ablakon keresztül. Jó sokáig ketyegett alapjáraton az autó, mire egyszer kiírta, hogy ready.

Beszereltek egy új pollenszűrőt és ennyi. Sok melójuk nem volt vele, viszont úgy tűnik tényleg eltűnt a büdös mocsárszag.

Az utastér ózonos fertőtlenítését azért is kértem, mert az előző gazdinál volt kiskutyáknak is bejárása az autóba, én meg inkább gyerkőcöket fuvarozok. Legyen csak kipucolva minden.

>> SzervizNGC // Alfa 159 2.0 JTDm SW // 2017-05-16

Mindenképp le akartam cserélni az olajat, de a rendszer megelőzött.

km: 215.797

>> Szervizpettinke // Alfa 166 2.0 V6 TB Super // 2017-05-08

cseréltük egy gumis konstrukcióra, mert 2x is eleresztette az olajat. most király!

 
>> EseményWarbiRunner (Gyuri) // Alfa 146 TD // 2017-05-17

Bár klubos esemény, ide írom le, itt van alkalmas blogmotor. Szóval a verseny... Nagyon vártuk, a gyerekek is nagy izgalommal készültek, híresztelték az óvodában, iskolában, hogy autóversenyre megyünk :-)

A rajt Várpalotán a Thury várban volt, a szállásunktól egy szűk órányi autózásra. Kicsit késve szedtük össze magunkat, úgyhogy elég tempósan száguldottunk a helyszínre. Nem is maradt sok időnk tenni-venni, már indulhattunk is a Selénia állomásra.
Idén először nem én vezettem. Még annak idején a Hercegkúton az én vezetési stílusom a haradik helyre volt jó, aztán pár évre rá egy 7. majd egy 10. hely is összejött, de egyre csak hátrébb kerülünk. Úgyhogy idén taktikát váltottunk, Kinga vezet. Nem volt önbizalma, már a Selénia ponton át akarta adni nekem az ügyességi feladatot. Na mondom ne már... aki szebben parkol nálam, az simán megold egy ilyen kötél körbevezetős feladatot. És így is lett, szerintem életünk legjobb Selénia állomásos pontszámát hoztuk össze. Beleszámolva az egész jól sikerült Selénia totót is Csöriéknél.

Az itinert az első kanyarnál elrontottuk, de sebaj, mert aztán helyre került minden. Később már csak apróbb malőrök csúsztak be, a mi számlálónkhoz képest nagyon csúszkáltak az itiner szerinti jelzések. Forgalom alig volt, Kinga szépen vitte a kis autót, bár utólag kiderült, hogy ennyire nem kellett volna szigorúan értelmezni a KRESZ szabályokat :-) A kanyarokat fűzte rendesen, gyorsak is lettünk idén is.

Gyönyörű utakat jártunk be, szokatlan kényelemben. A kis TD szinte meg sem érezte a patchwork szerű bakonyi utakat. Meglátogattuk Öskün a kerektemplomot, Zircen az apátságot, Bakonybélen a kálváriát, testközelből megnéztünk egy hatalmas szélturbinát... szép volt és érdekes

A Thury várban is könnyen telt a beérkezés után az idő. Mindig mondogatjuk, hogy "idén megnyerjük", pedig igazából nem is a nyerés hajt minket. Ez egy igazi örömautózás, egy jó kaland. Volt már jobb helyezésünk, de jobb kalandunk talán még nem. Nagyon jó választás volt az öreg 21 éves autó, ez így nagyon kerek volt, kicsit kiszakított a mindennapokból. Köszönjük a szervezőknek a rengeteg munkát amit beletettek. Ha lesz jövőre is Selénia Rally, mi biztosan ott leszünk!