Blog

>> Autóápolásszekkyy // Alfa 159 2,4 JTDm // 2017-05-12

A régi embléma elég rendesen meg van fakulva elöl, hátul tűrhető, de inkább cserés mind a kettő :)
Megrendelve, meg is jött, felrakás:
Első meglepetés: Az első emblémát bontva derült ki, hogy az már tulajdonképpen a 2. csak az előző tulaj ráragasztotta az eredetire. Végül is nem lászott (mi sem vettük észre a vásárlásnál) és nem volt macerás felrakni neki :D Nekem leszedni egy kicsivel több idő volt, de megoldottam. Tisztítás, új felrakása. (szakadó esőben..)
Hátsó lebontása következik. 2. meglepetés:
A sima kétoldalú ragasztós nem megy rá, mert mélyebben van a ragasztandó felület mint az embléma hátulja. Sebaj, vastag 2 odalú ragasztót hozok és jó lesz :)
Hogy mindig tartogat meglepetést a kicsike :D

 
>> Szervizszekkyy // Alfa 159 2,4 JTDm // 2017-05-13

Úgy néz ki, nem is fogom megnézni este a helyzetjelzőt. Indítás után nagy csettenés, a szervo azonnal elment, kb 100 méter megtétele után elkezdett világítani az akki sárga figyelmeztető ikonkája. Még 5 km-t mentem a rokonomhoz (karosszérialakatos) hogy nézze meg. (Egy élmény volt gyök2-vel befordítani a derékszögű utcákba a bő 1600 kilós autót :D )
Motorháztető felnyitás után csak annyi látszik, hogy a hosszbordás szíj nincs a helyén, de hogy tud az leugrani?
Megvan a válasz. Autó felemelve, kerék levesz, a csettenést okozó alkatrész kivéve.
Főtengely szíjtárcsa törés..... Alkatrész megrendelve, 23-ára megjön.

 
>> Szervizszekkyy // Alfa 159 2,4 JTDm // 2017-05-13

A bixenon tompított mellett zavarta a szemem a sárgán világító helyzetjelző, ezért kis keresgélés után egy Osram Cool Blue Intense 2825HCBI W5W jelzőizzót sikerült rendelni és beszerelni immár a homemade megcsinált tokjába :D Várom, hogy este megnézhessem, hogy világít, mert ilyen szikrázó napsütésben nem igazán érvényesül.

 
>> Szervizszekkyy // Alfa 159 2,4 JTDm // 2017-05-04

Hazaérve (vagyis már az úton is) feltűnt, hogy kiírja, hogy bal elöl az egyik égőnek annyi.
Itthon megvizsgálva a helyzetet a helyzetjelző égett ki. Sebaj, 500 jó magyar forintért pótolva!
Bár ilyen egyszerű lett volna... :D A helyzetjelzőt egy kis műanyag tok tartja, amiben van egy lyuk amibe belenyúlva vagy a végét megfogva könnyű a csere. Na, ez konkrétan le volt törve. De megoldottuk :)

 
>> Eseményszekkyy // Alfa 159 2,4 JTDm // 2017-05-03

Az egyik legszebb nap, amire nagyon vártam már. Véééégre sikerült elhozni Halásztelekről az előző tulajtól az Alfa 159-est!!
Az előző gazdija nagyon gondos volt, minden szervizt, javítást, cserét dokumentált, nem sajnálta rá sem a pénzt sem az időt.
Maga az autó elmondása szerint 2006-os, 2008-as forgalomba helyezéssel, ugyanis egy Alfa szalonba volt kiállítási (nem teszt!-) autó. Aztán jött a nagy válság, bedőlt a szalon :/ Az autó a behajtó bankhoz került, majd ott pihent egy jó ideig. Az első pár évben összesen 5000 km-t ment a kicsike. Ezután Pécsen talált gazdára egy hölgy személyében, majd utána került az előző tulajhoz. Első találkozásunkkor megragadott az autó, nem is haboztunk a vétellel, attól függetlenül, hogy nem volt egy olcsó darab, bár tekintve a fullos felszereltséget, az alacsony km-óra állást (114.500) úgy gondolom jó vétel volt :) Imádom! Egyetlen (illetve 2 kis problémám akad vele: nevezetesen hogy néha nyüszögés hallatszik a szélvédő és a bőr érintkezésénél valahol, valamint az anyós oldali ajtóból, de nem zavaró (még) és csak alkalmi.

 
>> Szervizdr_rock // Alfa 166 2,4 JTD // 2017-05-16

Úgy döntött a TD2503V gyári turbó, hogy távozik az örök vadászmezőkre. Persze hogy itthonról 50 km-re adja fel.... Zalaegerszegig minden szép és jó, körforgalomnál megállok, és ahogy elindulok ikarust megszégyenítő kék füst tör elő a kipufogóból, félre álltam, gyors csekkolás, egyértelmű a diagnózis... pörögtek a lelki szemeim előtt a tízezresek szép sorban. Bátyám hazavontatott, majd szétszedés után egyértelművé vált a helyzet, szerencsére a kipufogó oldalra ment az olaj. Öcsémnek hála, lett rá hamar másik, igaz egy 2,4 jtd lancia lybráról egy IHI RHF5 leömlővel együtt, mert persze az is meg volt repedve, de hát családban marad. Mindez vasárnap reggel történt, este már újra ketyegett a gép. Most tesztidőszak következik, eddigi 100 km alapján jónak tűnik, bízzunk benne, hogy így is marad.

>> SzervizCoyote // Alfa 146 1,9 JTD // 2017-05-16

Mai nap reggel sajnálatos módon el halálozott a felső motortartó bak. Reggel már éreztem, hogy kicsit jobban rezeg a motor. Beérve a melóhelyre konstatáltam a halál időpontját. Gyorsan meg rendeltem az új bakot és meló után gyorsan be is tettem.
Kb 5 perces mutatvány az egész. Csavor jól meg húzva, kezdődhet a teszt út.

Alkatrész tipusa: Akron
Km állás: 287243

>> SzervizAngelo // Alfa 159 1.9 Jtdm // 2017-05-16

185586 km-nél megkapta az új olajat és szűrőket Angelo,plusz a nyári tappancsokat.

 
>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2017-05-16

Úgy kezdődött, hogy összegyűlt egy csomó kisebb-nagyobb apróság, ami zavar az autón. Szerettem volna a Selénia Rally előtt kibogoztatni őket Csörivel, de sajnos betelt az órarendje. A legsürgősebbnek a futóműállítás tűnt, és némi kutakodás után arra jutottam, hogy azt a Kwik Fit is meg tudná oldani. Nosza, telefon, másnap látogatás - aztán kopp. Egy lötyögő gömbfej miatt elúszott az állítgatás, ellenben kaptam egy árajánlatot, amit végül el is fogadtam (hja kérem, működik az üzleti modell). Gond csak az időzítéssel volt: a bakonyi kirándulás előtt nem volt olyan nap, amikor ott tudtam volna hagyni az autót, szóval Selénia Rally utánra maradt a műtét. Ma délelőtt jártam Csepelen, ahol a megbeszéltek szerint zajlott minden. Fillérre pontosan annyit fizettem, amennyi az ajánlatban szerepelt, és egy perccel se tartott tovább. Megint középen áll a kormány, amikor egyenesen megyek.

A többivel még mindig Palotára mennék, ráadásul lassan aktuális lesz egy olajcsere is...

Kilométeróra állása: 175 070

>> Szervizzozo145 // Alfa 159 1.9JTDM 16V // 2017-05-05

Olajcsere, 38