Blog
Megtettük az első 400km-t. Az M3-mason 110-120 körül autóztunk. Eleinte csak tapasztalgattam, hogy hogy bírja. Melegszik e, vagy bármi jelét adja e, hogy nincs inyére az autópálya. Szépen jött, duruzsolt, erő is volt benne. Hatalmas szél volt, amit érezhetően rosszabbul viselt, mint régen a jtd. Kicsit kóválygott, de tartható volt. Mások sem siettek, most legalább átéltük az átlag autós kínjait.
Budapesten pihentünk, olajszintet ellenőriztem, motorteret pásztáztam. Minden tökéletes. Az M7-esen már bátrabban nyomtam neki, szépen jött 130-cal, egyszer egyszer megnéztük a 150-et is. Gond nélkül elhozott minket, és a legjobb, hogy el sem fáradtunk. Sima ügy volt. Holnap verseny.. :-)
Eljött újra a pillanat, kicseréltem hát az olajat, olajszűrőt, levegőszűrőt és pollenszűrőt, valamint mivel az előző csere óta letelt a 20.000 km, így kapott a drága új gázolajszűrőt is, csakmert megérdemli. Tanulva az előző esetből, nem másnaposan álltam neki, így flottul meglett minden 2 óra alatt egyedul, akna nélkül.
A szervizkönyv szerint 170.000 km-nél volt elvégezve utoljára. Úgy döntöttem, nem feszegetem tovább, 224.000 km-nél megtörtént a vezérléscsere. Természetesen módosítóval együtt. Lett volna még benne valószínűleg bőven, de jobb vigyázni rá.
Régóta szerettem volna fehér felniket az autóra. Végül Laci barátom nagyon olcsón (10.000 Ft)-ért odaadta a műszakilag kifogástalan de esztétikailag rom tojástartós Speedline szettet. Megvettem hozzá a festékszettet (alapozó+festék) és a hétvégén nekiugrottunk. Kromofág, drótkefe, aztán homokfújás és fényezés. A folyamat és az eredmény is látványos. :)
Kaptam ajándékba (igen, tényleg) egy szett Eibach ültetőrugót. Hátra még viszonylag könnyű volt a csere, sokat segített Varga Tomi és Gergő_155, de az elejével nem boldogultunk, így azt majd Gyurka oljda meg a Fiat Kelet Pestnél. Időközben bekerült az első is, annyira nem látványos, de a gyárinál mindenképpen jobbat mutat.
224.500 km-nél eljött az olajcsere ideje (így is kicsit túlszaladtam vele). Ezúttal MOTUL Synergie 10W40-et kapott. Megesett az összes szűrő cseréje is, és kitisztítottam az K&N sportlégszűrőt is, amit még ajándékba kaptam az autóhoz. Természetesen a gyári tisztítószettel (Spray+Olaj). Nem direktszűrő, hanem rendes, betétes. Köszönöm a segítséget Gergő155-nek.
125810 km
A motorháztetőn volt néhány csúnya kavicsnyom, némelyikben már pici rozsda is látszódott. Ez lett felújítva szépen, ill. volt itt-ott 1-2 apró karcolás, ezeket is eltüntették az ügyes mesterek. Igen tetszetős lett a végeredmény.
Külön kérés nélkül a motorháztetőn lévő "púpot" is eltüntették, ami úgy keletkezett, hogy valaki ügyesen lecsukta a motorháztetőt úgy, hogy az akku nem volt a helyén, vagy a negatív saru nem volt becsukva. Így a motorháztetőn keletkezett egy púp. Már nincs ott :)
Még kormánymű cserekor vettem észre, hogy eléggé kopottak a fékbetétek... megérkeztek, beköltöztek... :)
231.900 km
Ma megejtettük a futóműbeállítást, a hátuljában volt egy kis baj az összetartással, de most már feszes mint állat!