Blog

>> EseményH.Zoli // Alfa 159 1.8 Progression // 2017-04-29

Az ajtókon lévő műanyag burkolat nem tetszett,gondoltam feldobjuk egy kis karbonmintával:)Az elöző autómon is ilyen volt(FIAT BRAVO)Nem minden fóliás vállalja be,mert mondván nem marad rajta!Majd meglátjuk:)))

 
>> Tuning és extraGT Ɨ|ѯ // Alfa Brera/Spider 2.2 JTS // 2017-05-07

Elkészült, kicseréltem, van különbség:-)
( Nem VTN, nem fólia, szénszálas karbonszövet )
THX Mörus Carbon Arte ismét.

>> SzervizNivan84 // Alfa 159 JTDm 1.9 8v Berlina // 2017-05-07

@194.000km

- 2 hátsó KYB rugó
- új gyári szervótartály
- Febi hidraulika olaj 2l
- új gyári ajtóhatároló
- Fuchs Titan Sintofluid váltóaj 3l

 
>> SzervizRB 83 // Alfa 159 1.8 TBI SW // 2017-05-07

Ez egy lemaradt blog, sajnos idö hiányában csak most.

Váltólaj csere: Elaforgnál vettem 3 liter Matryx váltóolajat, kellett is mert 2.5 liter került bele, igy most koppon van váltóolajjal, bár tavaly cserélve lett és probléma nélküli volt a váltás, igy be tudom egy öblitésnek a tavalyit.

Kézifék : Most télen meglepett mikor befagyott a kézifékem, a probléma a végén lévö gumi el volt porladva, szó szerint, Cofle került bele, üléspatentet Elaforgnál vettem 2db.

Szervótartály: Még jó pár hónapja rendeltem itt kint egy gyári tartályt mikor a szervóolaj szintem ingadozott, akkor nem lett cserélve csak a tartályban lévö olaj ki, új Tutella bele... most cserélve lett a tartály kb 105 ekm-nél igy az új jó lesz a következö 100-re - plusz mégegyszer átmostuk a rendszert, olajam volt mert 3litert vettem anno és még igy is maradt, a régi tartályt eltettem az új dobozába, látszólag hiba mentes volt!

A munkát újra Kornya Laci végezte Debrecenben, Húsvét után, kedden reggel 9-re vittem, du.14-re már kész is volt, Köszönet Neki!

Klima: Nagy Miklós http://debrecenautoklima.hu , nála tisztitva-feltöltve 240g gáz volt benne, ezért volt valószinüleg hangja, ami külön jó hogy géppel végzi mint itt kint nálunk minden Werkstatt, olaj-gáz leszivása után feltöltés 460g-ra és újra csendes a Klimám , Ózon fertötlenités után egy nappal is éreztem a fertötlenitö szagát :) ajándékba kaptam 5 liter nyári ablakmosó folyadékot és jót beszélgetünk közben. Nagyon ajánlott Klima töltésre-fertötlenitésre !

Fékolaj : ez egy itteni werkstattban történt, átmosásos technikával, egy gép végezte... mert multkor kb 180nál autópálya, fékezésnél éreztem egy pici remegést a kormánynál, ez a csere óta elmúlt....

Új nyári gumi: Nexen Su1 szereztem be még februárban, ezek most felkerültek a 18-as nyári felnire... csendes-nagyon szépen fut, Húsvét utáni havazás M3-M6, sebbeség 120-130, kint kb. 1 celsius , fékezésnél semmi csuszás!!!

Polirozás: Ez valószinüleg hobby lesz mert itt kint nincs lehetöségem, otthon pedig mindig annyi tenni való van hogy nem tudom le tenni 1 napra poliroztatni.
Ezért befektettem egy excenteres Polirgépbe meg nagyon sok kiegészitöbe :)
Itt kint vettem meg... Liquid Elements-Koch Chemie- Menzerna termékek külsö-belsö, 1 napomba tellett csak 2 lépcsös polirt csináltam- plusz elötte a komplett bodé át radirozása-egy speciális gyurmával- mert több idöm nem volt... de igy is kiváló lett... mindezt otthon a hátsó kertben :)

Képek nem sok készült :) majd itt kint készitek párat !!!

Költség:

Elaforg: 13 eft
Klima: 12 eft
Kézifékkötél: 9500 Ft
Szervotartály: 35 euro
Fékolaj csere: 30euro
Munkadij: 15 eft
Polirozás Hobby :) : 200 euro

 
>> SzervizChoppR // Alfa GT Coupe // 2017-05-05

Kicseréltük az első két stabilizátor szilentet, az ablakmosó motort, kapott olajcserét, olajszűrőt. légszűrőt, pollenszűrőt, helyzetjelző égőt és egy új kipufogó bilincset.. Az anyagköltség 40.000 Ft volt, a munkadíj pedig 15.000 Ft

Olaj: Castrol magnatec 5w-40 C3

 
>> Tuning és extraCoyote // Alfa 146 1,9 JTD // 2017-05-07

Meg volt az ide első TC. Szokás szerint össze gyült a négytagú négyes index alapító tag: Kazes, Csongi, Jorjie és Coyote :-)
Csodás idő fogadott minket Kazes barátunk bírtokán, majd egy kis gyors köszönés mindenkinek és irány az Érdi piacra egy kis reggelinek valóért :-) sajtos tejfölös lángos, egy kis sült kolbász,tarja,máj....stb
Vissza érve a birtokra a házigazda neki állt az ebédnek való elkészítésének, mi pedig Jorjieval a lámpa sötétítésnek. Mivel ittunk már így gyalogosan kellett elmenni a boltba beszerezni a hozzá valókat. Egy kis séta jót is tett ebéd elött.
Hipp hopp kiszedtük a lámpát, hőlégfúvóval felmelegítve szét szedtük, kitakarítottuk, maszkoltuk, több rétegben lassan lefújtuk, javitottuk a hibákat majd rá égettük a festéket megint takarítottunk aztán össze szereltük és a végeredmény....gyári sötétített lámpa lett :-D
Köszönjük a házi Kazesnek és családjának a vendéglátást, csodás kis mini tali lett ez is.
Legközelebb MC-n találkozunk, hasoló hangulatban és időjárásban.

2 év után ideje volt kicserélni a pollenszűrőt.
Elnyomtam a kocsiba egy Motipos klímabombát is.

 

- életkor: 524 nap
- tankolások száma: 79
- km óra állás: 65.251 km
- össz. menetidő: 898,52 óra (37,44 nap!)
- átlagsebesség: 73 km/ó
- tankolt üzemanyag: 3.900,29 liter, ebből 57,73 liter az első teletank
- átlagfogyasztás: 5,89 liter / 100 km
- üzemanyagköltség: 21,14 Ft/km
- átlagos napi futás: 124,52 km/nap
- mozgásban töltött idő: 7,14 %

Felraktam az új ablaktörlő lapátokat is.

 

Látván hogy őszről-tavaszra az első sárvédő küszöb spoilertől kilátszó részén lejött a festék és rozsdásnak tűnt, elvittem az autót karosszériáshoz, hogy megnézzük hányadán áll a helyzet. Az alja az autónak le van kezelve, és tökéletes, viszont a két első sárvédő alja szinte teljesen eltűnt... ! A keréknél lévő betéteket leszedve hátul mindkét oldalon a torony tartók kezdődő rozsdásodást mutattak(ami szinte az összes 156-ost érinti), a kerékívről is sok helyen lepattogott a festék ezért megindultak a dolgok, illetve elől a sárvédő előtti dobbetétek is elég csúnyán néztek ki.... A küszöbök még jól néztek ki, hál istennek. Így ezeket megcsináltattam most, nagyon szép lett, viszont sárvédőt lehetetlen volt szín azonosat találni hibátlanban, de majdnem sikerült..... Ezüst-ezüst, de mégis más. Úgyhogy most "foltos" az autó, de majd a fényezést is megcsináltatom később. Ami jó hír, hogy a karosszériás szerint(szerintem a legjobbak Győrben, valler.hu) , az autón mindenhol gyári ponthegesztések vannak és a tömítők is gyáriak, így hál istennek törésmentes, ez 100%.

 

Egyik napról a másikra elszállt a kézifék (nem mintha nagyon sokat használnám...), mint kiderült alulról nézve a hátsó kézifékkötélből a bal oldalra menő a végén elengedett, ezért nem fogott. Wertteile márkájú lett bele és mindkét oldalra, nehogy kis idő múlva meg a másik szálljon el.