Blog
Lyukas volt már egy ideje a flexibilis cső a kipufogómban, amitől fura visszhangot kapott az 1.9 Mjet. Külön, univerzális flexi csövet is lehet kapni, de azt el kell vinni kipufogóshoz, aki vagy húzza a száját vagy nem, vagy megégeti az alvázvédőmet vagy sem, de hogy em ingyen vágja ki és varrja a régi helyére, az biztos! Akkor inkább megvettem az egész darabot egyben (1. kép), a munkadíjat megspóroltam, meg a rettegést és beszereltem saját maga. Igazából az egész munka megvolt egy fél óra alatt, sőt még cink spary-vel körbe is fújtam az utángyártottat (2. kép), hogy a hegesztéseknél se kezdje ki hamar a rozsda, miután hallomásból rémtörténetekkel álmodtam :D Kapott előre / hátra új tömítéseket is.
Ezzel a darabbal most kifejezetten jobb lett a (ki)"nézése, meg a járása" is halkabb! ;)
(3. kép)
Bal hátsó csonkaállvány csapágy/gömbcsap/gl-szem, ahogy tetszik, ismét beadta a kulcsot, igaz sajnos Birth került bele tavaly, ami amint látható is nem egy jó minőség. Kb 10.000.km-t bírt, ami érdekessége, hogy hosszirányban kopott meg, előre hátra tudott mozogni, keresztirányban nem kottyant. Nah most így amit az úton előadott a kocsi, nem volt egy élmény na. Éles jobbkanyarnál-vagy nagyobb keresztbordás út hibánál /vasúti átjárón áthajtva elment a kormányközép, majd egy 50méter után visszatért, eközben olyan volt mintha félrerántották volna a kocsi hátulját. Nah most okulva az előzményekből, Lemfördert kapott, lengőkarba meg egy Ruville került a belső oldalra. Kapott négy új Kayaba rugót is a gép.
110km/h-nál erős fékezésre beremegett a kormány, és egyébként is elég nyúlósnak éreztem a féket. Szerintem amikor vettem, 50.000 km-rel ezelőtt jobban fogott.
30.000km-rel ezelőtt kerültek fel új tárcsák és betétek előre, alig kopott el a tárcsa/betét. Viszont foggalmam sincs, hogy milyen márjákú cucc volt. A hátsó tárcsa már igen kopott volt, a betéten is csak 2-3mm volt már csak.
Előre brembo max, hátra sima bremo tárcsa került fel, mindenhol brembo betétekkel.
Elöl kicseréltük a fékcsöveket is, hátul teljesen jó állapotban voltak.
km óra állás 102.000
A mai nap eredménye:
Höllpass - 683m (Itt szerintem nem jó a kép a Wikipédiában, nem ott van az út legmagasabb pontja, onnan még megy felfelé. A megadott koordináta az erdőben erősen felfelé menő úton van, korláttal szegélyezve.)
Wurmlohpass - 652m
Schirndinger Pass - 450m
Már 51 hágó van meg az autóval járható 340-es listából...
Kicseréltük a hosszbordás szíjfeszítőt és a vezetőgörgőket eléggé dobolt már a szíjon. Most szépen fut ahogy kell.
Kicsit késve, de ma felkerültek a nyári gumik.
Valahol megvolt repedve a kiegyenlítő tartály, így sürgősen cserélni kellett.
KM óra állás: 155200
Köszönet érte: Cz Tuningmann Gábor!
Bár Ő még nem Oldtimer, Youngtimernek már elfér a kora miatt... Elvittem kicsit barátkozni az öregebbekkel, hamár kaptam egy meghívást a MNHJR-től, ahol a kedvezményes biztosítást kötöttem. A parkolást irányító srác az olaszok sorához vezetett, ahol egy Maserati Shamal és egy szép 164-es között kaptunk helyet. Borongós idő volt, de nem volt hideg és nem is esett, ezért hazafelé egy kellemeset cabrióztam Biatorbágyról.
Ma megérkezett a hosszbordás szíj, mivel itthon voltam gondoltam gyorsan ki is cserélem.
Nem volt fennakadás :-). Gates típus ment bele. Zolcsika ezt ajánlotta és be is szerezte. Köszi Zolcsika :-) ! Már épp időszerű volt a csere. Nem tudható, hogy az előző mikor volt cserélve, de már igen fáradt volt. Elvesztette az ittélő képességét :-D. Feszítők, vezetők, egyéb forgó alkatrészek nem kottyantak, könnyen és búgás nélkül forognak. Csúcs!
Ha már a haspajzs le volt bontva megszakértettem hogy a turbo geo mozog-e rendesen. Elég könnyen lehetett mozgatni és elég nehezen hozzáférni. Ezt jónak ítéltem. Valószínűleg nem ő okozza a turbónyomás ingadozását.
Bekukkantottam a vezérléshez is, hátha látok valami meglepőt. Dayco szíjjat láttam, repedezve nincs de a felirat már rosszul látható. Ez lesz a következő lépés :-)