Blog

>> SzervizHaddel // Alfa 159 sw // 2017-03-31

Eredetileg Ömtc-nél akartam vizsgáztatni az autót,de nem tudtam megoldani ,hogy időpontra ott legyek,ezért ahhoz a szerelő sráchoz mentem,aki a cég kocsijait is szervízeli.Vasárnap este hagytam ott nála,azt hittem hétfőn kész is lesz.De nem lett.Szerdán már felhívtam ,mi újság a verdával.Jött a terszöveg ,hogy a futómű gatya,első fékbetét is kuka.. Mondtam is neki ,hogy azt nem hinném ,tavaly ilyenkor lett felrakva a nagy brembó ,új betétekkel.
Na mindegy ,péntekre készen lett az autó,aznap haza is utaztam vele Magyarországra. Végül csak elöl ,az alsó lengőkar szillentjét kellet kicserélni mindkét oldalon. Persze aranyáron lett elszámolva,170€ állt a számlán ,megnéztem netáruházakban 90-100€ között bárhol meg lehet venni a gyári Trw párját.
Érdekes még ,hogy a vizsgapapíron rajta van a fékbetét csere is,a számlán már nem tüntette fel.
Jövőre már tuti átnézetem az autóklubnál,ott leírják ,mit kell kicserélni ,vagy javítani .Megcsinálom,vagy megcsináltatom amit kell ,aztán levizsgázik náluk.

 
>> SzervizKispogga // Alfa 159 SW // 2017-04-21

193000Km ismét eljött az ideje 1 olajcserének. Amit hamar el is végzett a szerelőm. Be is terveztük a következő időpontot, mert van 1 kis olajszivárgás a nívópálcánál. plusz az első futóművet is kicsit ki kell javítani, mert nem az igazi erős fékezésnél eléggé beszitál. de meg lesz oldva! :)

 
>> Tuning és extraRevitox // Alfa 159 Sedan // 2017-05-02

Végre találtam céép felniket.

 
>> SzervizGaram // Alfa 156 1.9 jtd // 2017-05-02

új generátor - 55 000ft
2 db Dunlop SP Sport Blue Response XL 225/45 R17 94W - 58 000ft

Km: 209 000

 

A hétvégén az utolsó idegesítő nyikorgás is meg lett szüntetve az Alfába, amely már azóta hallható volt hátulról, amióta az autó nálam van, de csak körülbelül 3 hete sikerült lokalizálni ablak mosás közben. Véletlenül meglöktem az ablaktörlőt a hátsó ablaknál és sikerült reprodukálnom a hangot, amit addig burkolatok ütögetésével nem sikerült elérni. (Ha tippelnem kellene az autó előző tulaja, szerette ennél fogva kinyitni a csomagtartót :D )

Sajnos a javítási műveletből kimaradtam, mert éppen túrázni voltam Romániában, és otthon hagytam az Alfát szüleimnél. De apám unalomból vagy szeretetből vagy kíváncsiságból szétszedte a csomagtartóajtót és megtalálta a hibát. A hátsó ablaktörlő motor gumi tartó bakjai ki voltak lazulva és ezért tudott mozogni az egész szerkezet. A pontos részleteket nem tudom a javításról, de a varázslat működött. Tegnap nyikorgás mentesen jöttem végig a 44-es főúton, pedig ez az út próbára teszi az autót :).

 
>> SzervizGiorgio145 // Alfa 145 1,4 Twinspark // 2017-05-01

km állás: 240.099km
olajcsere
olajszűrőcsere
légszűrőcsere
pollenszűrőcsere
légkonditisztítás

 
>> SzervizTrombozis // Alfa 159 2.4 JTDm // 2017-05-01

Várom a patentokat. Nem szép látvány!

>> SzervizMazi // Alfa 159 2.4 JTD distinctive // 2017-05-01

Már régóta megvettem a hátsó ajtóhatárolókat, mivel a jelenlegik borzasztó hangosan kattognak a határolás pontjaiban. Ma eljutottam addig, hogy kicseréljem őket. Mit mondjak, könnyebben ment, mint gondoltam.

A kárpit eltávolítása után arra gondoltam, hogy az alumínium lapot is eltávolítom, de ahhoz bontanom kellett volna mindent. Ekkor jöttem rá, hogy a hátsó hangszórókat is cserélem, le tudnám mérni a beépítési mélységet, szusszanva egyet a nagy szerelésben.
Jó hír, a körülbelül 10cm-es hely van mögötte, ami a 4centis kiemelő keret mellett bármilyen hangszórót befogad.
Másik jó hír, hogy a 16cm-es rész kellő helyet biztosított, hogy a lapot ne kelljen bontanom és megoldjam az ajtóhatároló cseréjét ilyen módon.
A csavarok és anyák eltávolítása után nehezen lehetett az alkatrészt a kis nyíláson kifűzni, mivel a forgatható pánt alig fért ki a határoló rudazatának szánt nyíláson. Kis forgatgatással sikerült, majd mehetett be hasonló módszerrel az új, majd felcsavarozás. Kárpit visszaépítés után jöhet a próba; az alaktrész és vele együtt a nyitás/zárás teljesen zajmentes. Hurrráááá.
Nekiestem a másiknak is, mely már "rutinból" fele annyi idő alatt megvolt. Így a körülbelül másfél órát vett igénybe a teljes mutatvány. A végén azért kapott egy kis extra zsírt egy speciális Fomblin fejlesztés formájában. Pár kép a szerelésről.

Még egy dolog végére pont; a hangszóró cserénél hátulra nem fogok szenvedni komponens hangszóróval, hátulra csak kompenzációnak kell, hogy ne halljam a gyári rettenetet, így úgy döntöttem, hogy koax-ot fogok berakni. Egyszerűbb, gyorsabb, hangban kicsit kevesebb, de elegendő. Választásom - h már előre Hertz DSK 165.3 megy - egy Hertz DCX lesz. De erről majd egy következő blog bejegyzésben...

 
>> Eseményfazek // Alfa 159 2.0 JTDm // 2017-05-01

Ma átléptük a 250k km-t! Tettünk egy kirándulást Fehérvár-Zírc-Veszprém-Almádi-Velence-Fehérvár útvonalon, közben legalább 10 Alfával találkoztunk,mindenki visszaköszönt! Jó érzés volt. :-)

 
>> SzervizDante // Alfa 156 2.0 JTS Sportwagon // 2014-03-01

NGK BKR6EKPA 4x cseréje