Blog

>> SzervizJorjie // Alfa 146 1.9 JTD // 2017-04-28

Kapott négy új nyárigumit, és egy futóműállítást.

 
>> SzervizArslan // Alfa 156 1.8 Twin Spark // 2017-04-28

A napokban kiégett a bal első tompított, normál Phillips H7 izzók voltak benne. Kapott Osram Night Breaker Ultimate-eket, TZolinak hála 30% kedvességgel a Bárdiból.

 
>> SzervizDante // Alfa 156 2.0 JTS Sportwagon // 2017-04-28

Valvoline VR-1 Racing 10w60
Olajszűrő gyári
Levegőszűrő Champion
km óra állás: 168839

 
>> Szervizpsychoati // Alfa 159 1.9 JTDM 16V SW // 2017-04-27

Csütörtök. Reggel mentem a műhelybe, hogy folytassam a DPF pucolást. Vittem még magammal zsíroldót :-). Bele is nyomtam még egy flakonnal, aztán kb egy óra múlva nagynyomásúval elkezdem átjáratni. Nem kicsit durva fekete lé jött ki a rendszerből. Addig engedtem neki amíg nem lett forrás tisztaságú a kilépő víz. Kicsurgattam amit lehetett, aztán levegővel átfújtam mindent, és ment is vissza a helyére. Közben leszedtem az EGR-t is hátha full kormos. Nem volt az. Volt benne korom de nekem nem tűnt soknak. Kicsit megkapargattam, aztan vissza is tettem. MES szerint 99,964-ig nyit, természetesen hibakód nincs.
Aztán próbakör. Gondoltam lepróbálom a tegnap összerakott féket és a ma kipucolt DPF-et is. Egy lezárt német autopályán probáltam ki. A DPF pucolástól jobb lett, de még nem az aminek lennie kellene. Viszont a fék makulátlan lett. Fel is kellett mennem egyből a Mátrába is kipróbálni. Szuper volt :-).
Kicsréltem a tompított izzókat emelt fényerejüre háta a gyertyafénytől kicsit jobb lenne. Tényleg csak kicsit lett jobb. Gondoltam még egy kis fényerő ráférne a lámpákra. Eléggé be voltak mattulva, felpolíroztam őket. De akkor már az összeset elől :-). 1500-assal megcsiszoltam, aztán géppel polír. Így már nem olyan homályos a tekintete :-D. Majd egy esti autózás után kiderül mennyit ért a mutatvány.

 
>> Szervizpsychoati // Alfa 159 1.9 JTDM 16V SW // 2017-04-26

Az a penge ötletem támadt, hogy nem kezdem el a hátsó fékmunkahengert felújítani, hanem nagystílű leszek és veszek egy újat. TRW volt rajta hát szóltam Zolcsikának hogy egy bal hátsó munkahenger kell a jószágra, méghozzá a TRW-től. Keddre meg is érkezett. Szerda délután munka után söprés haza az offossal. Megláttam az új munkahengert és úgy megörültem hogy azonnal neki is láttam a felszerelésnek. Semmi fennakadás nem volt, pikk-pakk felugrott a helyére. Légtelenítés és örülés. Hibátlan a cucc. Még nem volt este gondoltam leakasztom a DPF-et és kipucolom hátha segít rajta egy kicsit.
--HIBA LEÍRÁSA ON--
A turbónyomás ingadozik, és ez érződik az autó erején is. Már 4.-ben is érezni, de 5.-ben és 6.-ban nagyon. Kifogy belőle a szussz. MES szerint a DPF 82%-os tömödésen van. Csináltam force regen-t aminek hatására lement 70%-ra. 2-3 nap múlva megint 80%-on volt. Aztán autópálya 5.-ben kb 80 Km-en keresztül 3000-3200-on tartva sem javult a tömődöttség. Turbócsöveket végignézve nem találtam kritikus rendellenességet. Hibakód nincs.
--HIBA LEÍRÁSA OFF--
A leszerelés kicsit megizzasztott. Természetesen a legnehezebben hozzáférhető anya sarkalódott le. Nem volt egyszerű leoperálni, de lejött :-). Telenyomtam hideg zsíroldóval, aztan éjszakára magára hagytam hagy dolgozzon a rendszer. folyt köv...

 
>> Tuning és extraGiotti155 2.5V6 // Alfa 156 1.9Jtd // 2017-04-27

Végre találtam olyan nappali menetfényt, ami tetszik is és nem egy plusz lámpa. Irányjelző helyére kell beszerelni, menetfény és irányjelző funkciója van egyben.

 
>> Szervizpsychoati // Alfa 159 1.9 JTDM 16V SW // 2017-04-23

A bal hátsó fék megpróbálta kikezdeni az idegrendszeremet. A csatát elvesztettem, de piszok akaratos vagyok és a háború az enyém lesz ;-).
Az történt, hogy a hátsó fékbetét cseréje hibátlanul lezajlott. Természetesen fékek le- és kipucolva féktisztítóval, csipetnyi wd40 a dugattyúhoz majd megjáratva. A legjobb tudásom szerint jártam el. Makulátlanul működött minden egészen egy hétig. Szombaton éreztem egy kis fékszagot amikor kiszálltam a kocsiból. Kicsi feleségem is jelezte, hogy rendellenes fékszag terjeng a levegőben, pedig nem is volt csapatás. OK, nincs gond, majd megfújkálom féktisztítóval. A befújkálás vasárnap délutánra tolódott, majd tesztkör. Hát "jobb vót mint lett" eset következett be. A bal hátsó úgy szorult, hogy megemelve a kereket sem bírtam elforgatni. Meglehetősen zsizs volt ott a környékén minden.
Fék szét. Féktisztító - wd40. Fék össze. Fék sz@r. Ekkor előlről az egészet. Aztán a harmadik után már jónak tűnt. Nagy öröm, mehet a próba. Hát a fék ismét sz@r. Már nem szorul, de nem is fog. Gondoltam levegős lehet a birkózástól. Feleségem nyomkodta a féket én meg az autó alatt csavargattam a légtelenítőt, ekkor tűnt föl hogy az automata nem működik. Teljesen visszamegy a dugattyú alapállapotba. Fék ismét szét. Ekkor a porvédő alól fékolaj kezdett csurogni. Sajnos az autót így otthon (a szülőknél) kellett hagyni. Kb este 11 lehetett. Így a feleségem offosával indultunk haza kb 100 Km-re.
Vicces nap volt...

 
>> Tuning és extraGiotti155 2.5V6 // Alfa 156 1.9Jtd // 2017-04-15

Bekerültek a nyomtávszélesítők is, így már nincsenek beesve a kerekek a kerékjáratba. Elöl 10-10mm oldalanként, hátul 20-20mm-t kapott oldalanként.

 

A gyári hangszórókat sikerült fúrás, faragás nélkül lecserélni JBL CS760C-re (by HARMAN) A munkát inkább szakemberre bíztam.

>> SzervizKávé Feri // Alfa 166 3.0 V6 24V Sportronic // 2017-04-15

Sziasztok, 147-es JTD-nek nem nyitottam blogot, de a V6 az megérdemli :D

Szóval 2017 januárban vettem egy ismerősömtől (aki szintén tag itt) az autót nagyon szép állapotban, kellett egy családi autó, szóval ilyen esetben a legjobb válaszás a 166 :)

Rögtön vezérlés cserével kezdtünk, gyertyák, vízpumpa, görgőg, szíjjak, szelepfedél tömítés Ezen kívül az automata váltó olaját is leeresztettük, ami ELMÉLETILEG lifetime olajjal van feltöltve, de ebben sem én, sem a szerelőm nem hiszünk, szóval az is cserélve lett.

Plusz még egy kis okosságra is megkértem a mestert, találjon ki valami védelmet az aut. váltó vezérlőjének, amit okosan a hűtőcső alá raktak, szóval ha ott van valami bibi, ráfolyik a víz (ahogy meg is történt előző tulajjal) Ezt most örökre kiiktattuk , mert egy műanyag borítás került a vezérlő egységre, ami szellőzik is, szóval ettől mér nem kell tartanom.