Blog

>> SzervizAtesz159 // Alfa 159 SW 2.0 Jtdm // 2017-05-04

Olaj,-olajszűrő,-gázolajszűrő,-levegő és pollenszűrő csere volt,ill. a biztonság kedvéért az Egr hűtő fedèl cseréje is megtörtént,bàr mint kiderült,nem volt mèg elrepedve,de legalább egy,a 2.0-ás motorra jellemző típushiba kiküszöbölve.A kismértékű hűtővíz fogyás sem ennek volt köszönhető,hanem egy vízcsövön lévő lyuk miatt volt,amit a rajta lévő bilincs okozott,ez a probléma orvosolva lett.A motorolaj és nívópálca tömítés cserével egy csapásra megszüntek az indításra jelentkező elégtelen olajnyomásra figyelmeztető hibakódok.Sajnos a futómű felől érkező,néha jelentkező kotyogás (nyekergés?) okát a tüzetes átvizsgálás után sem sikerült a szerelőmnek megtalàlnia,hiába mondtam el neki a fórumon olvasott tippjeimet,nem sikerült megértenie.Vagy nem is akarta,ő a 18-as felnire fogta.Kár volt vele megosztani a tapasztalatomat,miszerint a 16 collos tèli gurulókkal nem produkálta ezeket a hangokat.Mentségére legyen mondva,nem ismeri még a típust és az Alfákat sem,együtt tanuljuk az Alfás okosságokat.Valószíűleg elfelejtette a melegben jelentkező kuplungpedàl nyekergést is javítani,hiába írtam fel a hibalistára.Nem lebecsülve a tudását,most már átérzem,mikor a Cartársak az Alfákat ismerő és szerető szerelőkről írnak.Ezen hibák megszüntetétésere futok majd egy újabb kört,lehet,hogy felkeresem az Alfarium csapatát,ha már amúgy is olyan közel vannak hozzám.
Kiadásaim:
-szervízcsomag az Elaforg-tól 35000 Ft
-Egr hűtőfedél hàzhozszállítattva Erhardtól 16500 Ft
-nívópàlca tömítès Autóház Budaörstől 320 Ft
-munkadíj 35000 Ft
-az érzés,hogy az autóm (szinte) hibátlan -- felbecsülhetetlen!

A fennmaradt hibák javitásán túl,a következő projekt az alvázvédelem lesz,melyre júl. végén kerül sor.A dolog érdekessége,hogy meg tavaly oktober végén kaptam az időpontot most július 25-ére.

 
>> EgyébOllah // Alfa 156 V6 // 2017-05-09

Elmondom, mi a különbség egy szinte vadonatúj, bejáratáson éppen túlesett 147 Q2 és egy vénecske V6-os kecske között: az előbbi tulajdonjog-szerzése semmilyen érzelmet nem váltott ki belőlem, sőt, inkább rossz érzés volt (mert már akkor tudtam, hogy eladom), utóbbi átírását követően (pedig nem kevés pénzbe került) viszont széles vigyorral sétáltam az utcán az autóig, pedig messze parkoltam a hivataltól.

Ma megvolt kisfiam első óvodába vitele (nagy rajongó), Aldit is megjártuk, szóval használatba vettem az autót.

Borzasztóan kell figyelni a műszereket, mert nagyon könnyen veszi a fordulatot (ez nem újdonság a GTV után), és hidegen (olajhőmérő is van!) szigorúan 2000-nél elváltom (és max. 1/3 gázt kap). De a 2000 nagyon gyorsan jön...
Nem figyeltem oda, és kb. 35-nél ötösben felejtettem; semmi rángatás vagy egyéb zokszó, ment szépen.

Hát ilyen. Munkahelyemen parkolok vele; itt áll az ablak alatt. (Rácsok mögé kellett zárni a fenevadat, mert harap.) Minden második ember megfordul utána. Nem értem; se nem 2.0 tádé, se nem német, ráadásul nem is új.

 
>> SzervizKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2017-05-08

Végre eljött a lefoglalt időpont napja és szépen be lett állítva az első futómű. :)

>> EgyébTS // Alfa 159 2.4Jtdm SW // 2017-05-08

Végre nekikezdek a blogomnak,bár 3hónap és 9000km után nehéz behozni a lemaradást.Azért igyekszem részletesen leirni.Az autot 151000km-el vásároltam a győri Arrabona autoházban 2,3m.forintért.Ausztriából származik.Javitási számlák voltak hozzá,A 100 ezres nagyszervíz 2013 ban vezérléscserével megtörtént.Állapotra a korának megfelelő,nincs lelakva,bár a törődést igényli műszakilag és esztétikailag is.Pár kavicsfelverődés a motorháztetőn,festék lepergés a lökhárító alsó részén,igénytelenül javitott húzás az első lökhárító jobb oldalán,ezen az oldalán az előzőekben leírtak miatt kitört sárvédő doblemez,kavicsfelverődés jellegű szintén gányolt sérülés a jobb hátsó ajtón,enyhe festéklepattanás a hátsó lökhárítón.A beltér ok,a ködlámpa kapcsolót kivéve,aminek a kerete törött.Műszakilag már komplikáltabb a helyzet,már a próbakör előtti hideginditás hagyott kívánni valót maga mögött.Nehezen indult,leállt,betudtuk a mínusz tíznek meg a szar gázolajnak.A hangja szép volt,úgy voltam vele hogy megcsináltatom és nem lesz gond.Nem nagyon tetszett hogy az auton 19-es kerekek voltak 245/45*19es gumikkal.Hosszútávon használom,ez hamarabb való arcoskodni mint utazni.Hamar el is adtam őket 110 000 ft-ért egy Cartársnak.A gyári 17-es felniket árban felgumizta a kereskedő,ezeket használom.Nem olyan szép,de komfortosabb.Az auto vásárlásakor rengeteg kompromisszumot kellett hoznom.Az előző autóimmal csak abban hasonló hogy stílusos.Kényelmetlen,túlságosan direkt,és a híre sem jó.De ami nekem a legfontosabb hogy van stílusa.A próba körön tudtam hogy ez kell,bár 200le-től többet vártam volna.Egyszer éreztem hasonló csalódottságot menetteljesitményt illetően mikor a feleségem volt főnökének a Phateonját vezethettem.Ott is többet vártam volna egy háromliterestől.Ezért nem is zavart.A mai napig nem érzem azt a durva gyorsulást,de ha átülök egy gyengébb kocsiba,az már nagyon is feltűnik.Ellenben mikor letaposom,elég nagy sebességkülönbséggel haladok el más autok mellett.Inkább csalókának neveném mint gyengének.Az auto fogyasztása eddig 8,8és 10 között alakult tankolástól tankolásig.Javarészt autopálya és dinamikus országúti.Vásárlás után egyből olajcsere,Selénia 5w40,gázolaj szűrő mann filter,pollenszűrő,olajszűrő,valamint egy flakon liqui molly diesel adalék.Az olajcserénél kiderült hogy a leeresztő csavart is cserélni kell mert szét van gányolva.Utána elkezdtem utánajárni a betegségeknek,amire készülni kell.Így rendeltem egy vadonat új szívósort az e-bayről postával 215€-ért,valamint szintén az e-bayről dugókat a szívósor örvénylapátjai helyére 30€-ért,mert eleve kiveszem belőle,így kerül beépítésre.Addig nem akartam elvégeztetni a szívósor cserét míg össze nem áll a felszerelés a dióhéj szoráshoz amivel a szelepeket és a szívócsatornát akarom megtisztítani.Ez elég nehézkesen megy,de hamarosan összeáll ez is,a szóróanyag már megvan20kg 12000 ft-ba került.Ha összeáll a szemcseszoro berendezés akkor belevágok.Addig is elvittem az autoforum rieglerhez győrbe,átnézésre.Állitásuk szerint a km valós,további kérdésre hogy mitől egyenetlen az alapjártat hidegen,és időnként miért áll le,azt a választ kaptam hogy hibakod nincs,a 2,4-es motor ilyen.12000-ért komolyabb szakvéleményt vártam volna.További kérdezősködés az ismerősök között végül eredményre vezetett,valaki ajánlotta Lali75 cartársat aki megrögzött alfás és még szerelő is.Előzetes egyeztetés után elvittem hozzá az autot.Első nekirugaszkodásra kiderült hogy egy nevesincs hitvány tuningbox van beépítve,a kiszerelés után egyenletesebb lett a teljesítmény leadás.Az alapjárati probléma maradt,Ő porlasztóra gyanakodott,azt mondta,jobban járok ha magam viszem el az autót,és ott is hagyom mert ha kiveszi a porlasztókat,sokkal tovább ülnek rajta.Pénzt nem akart elfogadni,mondván ugyis viszem még az autot szívósor cserére és csak a boxot vette ki.Igaza lett,másnap elvittem a győri interdieselbe ami gyári bosch injektor szervíz is.Azonnal tudtak vele foglalkozni.Egy porlasztó kilógott a sorból az öt közül,ezt javíttattam,bemérés kétszer,ki-beszerelés kétszer plusz porlasztó felújítás 85ezer.Azért kellett kétszer mert az alapjárati probléma maradt,és azt hitték hogy valami szennyeződés okozza.Tehát üzemanyag rendszer lecsekkolva,tökéletes minden.Azt javasolták hogy a szívósort cseréltessem meg az egr-t,ezek ugyangy okozhatják.A szívósor amúgy is tervben volt,az egr-t később kívántam kiíratni egy teljesitmény optimalizálás keretében.Tehát most elvileg az hátráltat hogy a szemcseszóro berendezés még nem állt össze.Lali75 cartárssal már megegyeztem hogy leszedi a régi szívósort,én elvégzem a szórást,Ő meg jra összeszereli nekem.Ettől a beavatkozástól várom az igazi áttörést.Mivel a kettőnégyes hajlamos a koromlerakodásra,feltételezem hogy szépen tele van már a régi szívósor is meg a szívócsatorna is.A map sensort kitakarítottam féktisztítóval ami kb 5€-volt.A képen látszik hogy a korom itt sem kis mértékben volt jelen.A műszaki részéről ennyit,felsoroltam előéletet,terveket,időhiány miatt lassan valósul meg minden,de eztán vezetema blogot rendesen,így részletesen be tudok számolni.A hétvégén morcosítás történt,a praktikerben vásároltam egy flakon matt fekete fújható fóliát3000ft-ért,rendeltem hozzá passzoló fekete Alfa emblémákat,postával 3500 volt a kettő.A hűtődíszrácsot kiszereltem,maszkoltam hogy a rács ívei megmaradjanak krómozottnak,ezzel kiemelve jellegzetes formáját.Az eredmény tetszik,bár feltehetően a kilincsek és a lámpakeretek is festésre kerülnek.Mivel ez folia,lehúzható.Ha összeállt a végleges kinézet,összhatás,lehúzom a fóliákat és festőhöz viszem véglegesítésre.Addig csak szoktatom magam a morcosabb külsőhöz.A gyári navihoz rendeltem egy yatour virtuális cd váltót 27000-ért postával,ami szintén a hétvégén került beéptésre.Érdekessége hogy a navi kiszerelése nem volt olyan egyszerű,4x50-es csavart hasznéltam hozzá kettőt,amit a lyukba hajtva fogókkal megfogtam és kihúztam velük a navi egységet.A behajtott csavar feszíti szét a horgonyokat ami a helyén tartja az egységet.Szerencsére a 159forumon segítettek,hol,kinek a blogjában keressem a megoldást a kiszerelésre.A cd váltoval nagyjából elégedett vagyok,bár a háttérben van egy kis ritmikus sercegés,alapjában véve nem rosszabb mint a rádió.Itt tartok most.A költséget +-10 000-ben adom meg mert ez három honap költsége,már nem tudok mindent pontosan.

 
>> AutóápolásMazi // Alfa 159 2.4 JTD distinctive // 2017-05-08

A nagy hifiprojekt és ajtóhatároló projekt mellett azért nemcsak a funkcionalitásra, hanem az esztétikára is figyelek. Mivel az első embléma megfakult, néhol megkopott, ezért a csere időszerű lett.

Az előző tulaj is javított már rajta, amely nem volt előnyös, hiszen az embléma helyét síkra csiszolta és valami fehér díszléc ragasztó szerű anyaggal ragasztotta vissza az emblémát. Az 5 perces művelet így 20 percesre nőtt, amíg eltávolítottam az anyagot és megtisztítottam a felületet. A felragasztás már egyszerű volt, az eredmény magáért beszél.

Kis kitérő a projektek mellett, az ajtóhatárolók előre már megérkeztek a fejegységgel egyetemben, a hangszórók szerelési anyagai úgyszintén, már csak a hangszórók és a szabadidő hiányzik :)

Folyt köv...

 
>> SzervizBlacky // Alfa Spider / GTV 1.8 TS // 2017-05-08

Műszaki vizsga 2019-05-08-ig OK.
Km állás 136300

 
>> Szervizystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2017-05-08

Dugóban araszolás közben egy koppanást éreztem a jobb első kerék felől. Kicsit olyan volt, mintha megszorult volna a fék. Ezt egymás után kétszer eljátszotta az autó, majd néhány km megtétele után elkezdett az egész kocsi rezonálni, de valami iszonyatosan. Ötletem nem volt, hogy mi lehett ez, szépen, lassan hazajöttem az autóval, majd szintén lábon, óvatosan műhelyébe gurultam.
Szétszedés után kiderült, hogy a jobb oldali féltengely kihajtását kell cserélni, valamint a belső csillag eltört. Ez utóbbi tavaly cserélve volt, így garanciában történt az újboli csere.
Szarakodott az immobilizerem is, sokszor nem akarta elfogadni a kulcsot, volt, hogy hosszú percekig próbálkoztam, míg az autó hajlandó volt beindulni. Az immo karika cseréje remélhetőleg megoldotta ezt a problémát.
Visszakerültek a LED-ek a ködlámpákba, talán most már nem lesz velük gond.
Valamint az egyik téli kerekem meg volt ütve, már így került hozzám, végre ennek a görgőzése is megtörtént.

>> EgyébOllah // Alfa 156 V6 // 2017-05-08

Tegnap jöttem-mentem vele 60 km-t; első tapasztalatok:

Nagyon könnyen és kényelmesen vezethető, teljesen normális közlekedőedény.
Na jó, a teljesen átlagosnál kicsit közelebb ül az úthoz, emiatt az úthibákat az átlagosnál figyelmesebben kell kerülgetni.
Iszonyatosan masszív érzetet keltenek a Bilstein gátlók; egészen jól kirugózzák az egyenetlenségeket, viszont úgy érzi az ember, hogy bunkerban ül. Komoly cucc.
(A még jobb napi használhatóság érdekében 2 centit emeltetek majd rajta, mert ennyi van még benne fölfelé. A stabilitásból vajmi keveset fog elveszíteni az autó, főleg hogy nem pályázni használom.)
A hátsó Powerflex szilentektől a hátulja túl merevnek érződik nem teljesen sima aszfalton, de kit érdekel: nem ülök hátul, amikor vezetek. A kisfiam meg így is szereti.

Minden működik rajta. Nincsenek elkopva a tekerentyűk és az ablakemelők, az ülések újak, akárcsak a kormány; szerintem nincs ember, aki megmondaná, hogy ez egy 19 éves autó.
A forma meg kortalan; számomra a mai napig stílusos és vonzó.

Egyelőre félek tőle, de idővel lehet, megszokom. Tegnap egyszer már 5000-ig is el mertem forgatni hármasban, de ez egyébként sem lesz jellemző használati mód, másrészt tényleg szokni kell. Olyan hangorgia veszi kezdetét, amikor padlót nyom az ember, hogy az utóbbi években legyengült idegzetemmel tényleg félelmetes, amit az autó előad.
Imádom, ahogy beröffen az aggregát, ahogyan muzsikál alapjáraton, ahogyan finoman, V6 módra duruzsol alacsony fordulaton, ahogyan megőrül és ugrik egy 2000-nél lenyomott padlóra, amit bőven elég 3000-ig kitartani, mert addigra az aktuális forgalmi helyzet megoldódik. Döbbenetes erőtartalékai vannak; hihetetlenül nagystílű, és csak azért nem felsőbbrendű, mert nem übergermán presztízsvas. Hanem "csak egy" Alfa. Annak viszont tiszteletet parancsoló. Egy mára klasszikussá érett forma az Alfa Romeo valaha gyártott egyik legjobb motorjával. Nekem többre nincs igényem autók szempontjából.

Tankoltam 28,17 liter 98-as benzint. Kíváncsi vagyok, elmegy -e vele 200 km-t.

És egy kép a szebbik felemről, ahogyan meghajolok Őhatalmassága előtt. (Igazából az üléseket cseréltük ki Zsolttal, mert az L-es versenyülésbe már nem férek bele; visszakerültek a sportcsomagos alcantarák.)

 
>> EseményOllah // Alfa 156 V6 // 2017-05-08

2017.05.07-én lettem újra "apa".
A tavalyi, 147 Q2-vel folytatott, "egyéjszakás kalandot" követően elhatároztam, vagy GTA vagy semmi. És hogy miért nem lett mégis (akkora nagy) segg a számból?
Mert ha nem is GTA, de kvázi GTA tulaj lettem tegnap.
Belga ex-ex és Kalizsoli ex autója került hozzám. Hiteles történet:
1998-ban vette meg egy német állampolgár a Distinctive 2.5 V6-ot dániai forgalomba helyezést követően.
2002-ben került Belgához, aki 2007-ig terelgette a gyári motor setuppal.
2007-ben új, 5 000 km-t futott szívet kapott egy 166-ból. Belga vitte el az Alfa Romeo tunerek - talán - legnagyobb gurujához, Stephan Leniorhoz (Squadra Tuning) "GTA-sításra" (254 ló és 318 nyúlmókus).
2009-ben vette meg Kalizsoli, aki először hétvégi autóként, később amatőr pályázásra használta, és akinél tegnapig volt az autó, miután az elmúlt két évben összesen ment vele kb. 500 km-t.
A tacho-ban 171 000 km van, a motorban kb. 35 000.
A belseje gyakorlatilag kopásmentes; nagyon szép.
A GTA hátsó lökhárító kivételével - messziről - úgy néz ki, mint egy GTA. Legfőbb tulajdonságait tekintve (sejtelmesen dörmögőtől vérfagyasztóan félelmetesig tartó skálán éneklő szívóhang, motorokéval versengő fordulatszámvétel, hihetetlen menetdinamika stb.) is erősen hajaz a Nagy Testvérre.

Tulajdonképpen nagyon örülök annak, hogy nem GTA lett, hanem csak kvázi GTA, mert én a mindennapokban tervezem használni, és egy teljesen eredeti GTA-t nagyobb vétek lenne a hétköznapokon munkára fogni.

 

...kicseréltem a "téli" plexi szélfogót a "nyári" hálóra.

Az időjárás meg monnyonle! Esőben csak nem megy az ember old timer kiállításra Füredre. Maradtunk itthon :-(

183.482 km