Blog

>> Szervizkrisz.v // Alfa 156 2.5 V6 24v // 2017-05-14

Megtörtént az olajcsere:

Valvoline VR1 Racing 10W-60 + Bosch szűrő
217200km

 
>> SzervizHaddel // Alfa 159 sw // 2017-05-14

Rendeltem a netről új antennát ,elöször nem jót küldtek ,másodjára jött a jó . Gondolkoztam ,hogy kéne konzerválni ,hogy ne csak 3 évet bírjon ,mint a gyárilag felszerelt. Vettem Plastik70 lakkot ,azzal fujtam le a nyákot. Tartósteszt következik.

 
>> EseményHaddel // Alfa 159 sw // 2017-05-14

Megkezdődött nálam is a nyári szezON.
A gumikat a reifenchampion.de oldalról rendeltem. Érdekes volt ,mert mikor kinéztem a őket,,akkor 130€ volt darabjuk ,pár hét múlva 150€-ért vesztegették ,amikor lecsaptam rájuk ,akkor épp 135 ercsin állt az árfolyamuk. 2 nap alatt leszállították,pont aznap jöttem haza Budapestre. Fullra volt pakolva az autó ,a gumikkal ,meg a felnikkel,plusz egy motor szállító utánfutó is utána volt kötve.
Szombaton Dunaharasztiban egy kevésbé szimpatikus gumisnál felrakattam a gumikat a felnire ,majd otthon én ,feldobtam a Bocira őket.
A téli gumik kb 24000 km- futottak első szezonukban. Az első tengelyen lévők kb 5 mm-re koptak le,a hátsó lengelyen lévők 6 mm-re.
Az Uniroyalok 8.3 mm profilmélységgel kezdik a pályafutásukat. (2017 16. hetében lettek gyártva amúgy)
A hátsó kerekek felrakása elött kiszedtem a fékbetéteket,lecsiszoltam a szélüket ,mert állítólag ezért sípolnak hátramenetben. A jobb oldalon észre vettem két kevésbé biztató dolgot.A kézifék kötelen levő gumiharang megszünt létezni. Nem bírt sokat ,tavalyelött decemberben cseréltem ki a kézifékköteleket ,gyári cuccra..
Ráadásként a fék dugattyunál levő gumiharangon is van egy lyuk,ezt is hamar orvosolni kell. Érdekes módon a bal oldalon minden rendben volt.
Az ár az 540€ vételárból,plusz a 8800 ft felszerelési költségből tevődik össze.
Km állás a nyári szezon kezdetén: 244500 km

>> Szervizsparco // Alfa 159 SW 2.4 JTDm 20v ti // 2017-05-13

Eltelt újabb 10.000km. Kapott új olajat (5W30) + szűrőket.
Km: 252.000

 

Ruville kétoldalon cserélve. Még mindig valami kopog, de már tudjuk mi az.

 
>> EseménySüni155 // Alfa 155 2.0 16V Turbo Q4 // 2017-05-11

Kivonszoltuk magunkat picit játszani.Video

 

A héten sikerült lebetegednem és szerintem a klíma miatt, szóval tegnap elvittem tisztításra és mivel a mostani "melegben" sem bírt nagyon hűteni (ha magamra állítottam és 3-4 és fokozatban ment a venti kb akkor lehetett érezni hogy hut valamit) ezért töltettem is a klímát. Most ha a szélvédőre állítom mondjuk 20 fokra 2-es fokozaton is érezni, hogy hut... Itthon kicseréltem ma a pollenszurot (aktív szenes). Kapott két új ablaktörlőt is a jól bevált bosokot.
Km 132.239

 
>> SzervizAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2017-05-13

Futóműellenőrzés és -beállítás Miskolcon, Farkas Zsoltnál.

>> SzervizJulesTS // Alfa 156 1.8 TS // 2017-05-12

Télen már a fagyokban már nem volt ajánlott behúzni a kéziféket, mert képes volt úgy maradni. Mostanra a víz megtette a hatását és ha akartam volna se tudtam behúzni, a jobb oldali meg már majdnem az aszfaltig lelógott. Vettem is ATE bowdeneket. A huzal része is teflon bevonatú, így remélem nem lesz sokáig gond vele. A csere is gyorsan ment. Boldogság van...

>> SzervizOllah // Alfa 156 V6 // 2017-05-16

Persze, hogy Csörinél. Sok dolgot csinált az autón:
- jobb hátsó féklámpa izzócsere
- biztonsági övek fixálása
- kormánycsere
- futómű magasságállítás
- hűtőfolyadék pótlás
- motorolaj pótlás
- teljes átnézés
Eredménye, azaz a további teendők:
- olaj és -szűrőcsere, mert az olajszűrő jelenleg nem hozzáférhető, mivel bekerült az autóba egy utólagos olajhűtő; se ki, se be az olajszűrő, csak sok extra munkával (kb. motor ki), amire most nem volt időnk
- az utólagos olajhűtő vezetékei eresztik az olajat, ezért ezeket cserélni kell; lehet, az egész olajhűtést száműzzük (az olajhűtő csövei kb. 2 centire futnak a leömlőtől, és feltehetőleg a nagy hőtől mentek tönkre, és csöpög belőlük az olaj - utcai használatban feltehetőleg nem fogom érezni a hűtő hiányát)
- féltengely szimmeringeket és porvédő gumiharangokat cserélni kell
- kézifék köteleket cserélni kell
- légzsákvezérlőt cserélni kell, ha lehet még kapni egyáltalán
- ablaktörlőlapátok cserések
- klímát fel kell tölteni
Esetlegesek:
- gyári V6 gátlók és rugók előre és hátulra
- gyári légszűrő rendszer
- csomagtérajtó és hátsó lökös benyomódásainak és festési hiányosságainak orvoslása

A futóművet 1 centivel lehetett csak feljebb tekerni. Érzésre ez is számít, de ha a hétköznapokon nem békülök ki a kemény gátlókkal, akkor lehet, visszacseréljük a Bilsteineket gyáriakra.

A direktszűrőtől eszméletlenül gyönyörű szívóhangja van, de hosszútávon szeretnék gyári légszűrő rendszert. Sokat fogok veszíteni az élményből, de mindennapos használatban a gyárit jobb megoldásnak gondolom.

Tankoltam is 52,9 liter benzint 345 Ft-ért Várpalotán. Ha jól saccolok, akkor a első bő 200 km-en az autó kb. 12,5 litert fogyasztott 100 km-en. Teljesen jó.
(Azt követően mertem 95-öst tankolni bele, hogy Stephan Leniorral (Squadra Tuning) váltottam egy levelet arról, szabad -e. Azt írta, hogy igen, csak teljesítménycsökkenést okoz a nem prémium benzin, de ez a gyári GTA-ra is igaz. Ember legyen a fenekén, aki ezt megérzi...)

Várpalotára oda és vissza is nyugiban közlekedtem, óra szerint 140 körül, szóval nem duhajkodtam. Volt 3-4 demonstratív kigyorsítás (180-190-ig)*, de egyébként deresedő fejemhez méltó módon közlekedtem. Úgy is élmény ez az autó.
*Anno ez volt az utazótempóm a GTV-vel...

Köszönöm Csörinek, hogy rám szánta a napját, és hogy ezt a sok "apróságot" megcsinálta nekem, ráadásul baráti áron! Júniusban megyek vissza a fentiek javítására, és akkor 100%-os lesz az autó.
Örültem annak is, hogy semmi komoly gondja nincs a kocsinak, és hogy olyan jó állapotban van (kívül, belül, alul), ahogyan azt gondoltam, illetve tudtam.
Köszönöm Belgának és Kalizsolinak is, hogy egy ilyen kiváló állapotú autót hagyományoztak rám!