Blog
Benzines autót akartam. Volvót és Mazdát néztem az elmúlt napokban, de nem győzött meg a hazai kínálat. JTS-t, akárki akármit mond, nem akartam venni, ezért nem is nagyon nézegettem Alfákat. 2 MX5ös után már nem is idegenkedtem annyira az OFFos verdáktól, de hát végül csak hazatértem.
És igen, dízel lett. Ezt még meg kell emésztenem, de a kocsi segít benne. Hála a 66 ezer valós kilométer futásnak, illetve Ákos vigyázó kezeinek, nincs olyan nehéz dolgom.
Megnéztük, megalkudtam, elhoztuk.
PS: a tetőablak király dolog és ritka is, de nem lőttem még róla képet.
Voltam múlt héten szervízben, cseréltettem hűtővizet, sebváltó olajat, gyertyát. A régi sebváltó olaj tiszta volt, 2 gyertyám viszont olajban áll. :( Kérdeztem Elaforgot, ott mondták, hogy üljek le mielőtt elmondják a szelepház szigetelés árát. Két ragasztó kell hozzá és 90eFt. Na ne... Akkor álljon olajban, lesza...m ! Azóta találtam Loctite ragasztót motorhoz 4eFt-ért.
Hátsó kerék elég nehezen forgott, András bezsírozta a beragadt fék valamit (nem jut eszembe a neve), mert berozsdásodott. A kocsi felfüggesztése egyébként full rozsda, egy-két rögzítő csat mintha régészeti ásatásból került volna elő. Sajnos van egy kis olaj szivárgás olajtálcán, azt is javíttatom hamarosan.
Bekerült a Novitec doboz is. Most már "normálisan" megy az autó. :) (240 Le).
Volt a műhelyben két beteg 159-es Jts is. Az egyik vszínüleg sosem látott még olajcserét, talán 100e volt benne (kép csatolva), a másik állítólag elkokszolódott a rövid távok miatt (napi 5-6km), így elvesztette a kompressziót. Motor generál.
Lakásprojekt miatt mostanában kevesebb idő és anyagi forrás jutott a kocsira.. Most folytattuk két kisebb esztétikai dologgal. A képeken jól látszódik miért érett már az embléma cseréje. Tartóval együtt rendeltem, mert így jobban tetszik. Ezenkívül a középkonzolon található három beömlőt cseréltük le, eléggé használhatatlan állapotban voltak már.
Yani jóvoltából szert tettem gégecsőre és rendbe tettem kicsit a motor közeli vezetékek borítását. Elporladtak, nem bírták a hőt :-( Pár patentot is pótoltam, ill. cseréltem.
Kopogás kapcsán ránéztem a nagynyomású üa. pumpára, de nem az a forrás.
Görgővel van hajtva a szívó vezérműtengelyről, "nyugalmi" állapotban is kicsit előfeszítve.
Műszaki előtt javítani kellett a hátsó ablak mosót, szét volt csúszva a cső és cserélni kellett a hátsó ablaktörlő vezérlőt. Előműszaki után két dolgot kellett kicserélni, egy baloldali belső kormány összekötő csuklót és egy jobboldali külső kormány gömbfejet.
04.hó 12.én levizsgázott
Költség: 2 alkatrész + műszaki
Kicseréltem a hátsó stabilizátor rúd szilenteket, kicsit ki voltak már kopva. Egyúttal kapott új festést a rúd és a stabpálcák. Feketém sajna elfogyott így ezüstre lett festve. Természetesen a rozsda is el lett távolítva, és alapozó is került a festék alá.
Nagyon régóta szerettem volna egy fajta 18 as felnit, mivel a toldatokhoz és a hátsó szárnyhoz szerintem jobban megy mint a 17. De vagy nem volt vagy nagyon drága. Végre mikor egy kis alkatrészért mentem az érdi bontóba, mert sikeresen eltörték a fülét, amit megint ajándékba kaptam, megkérdeztem, hátha van nekik....és volt. Ráadásul annyira olcsón és jó állapotban, hogy el se akartam hinni. Legszívesebben azonnal elvittem volna, de motoron sajnos nem tudtam :-)) Így másnap visszaküldtem érte valakit mivel nem értem rá, és nem akartam, hogy elvigye esetleg más.
Vettem rá Continental Premiumcontact 6 gumikat, mivel ez egy teljesen új széria és érdekes módon szinte olyan a mintája, mint a Sportcontact 5-nek, ami rajta volt. A méret természetesen gyári 235/45R18. Most viszont ahogy nézem lejjebb kéne rakni egy kicsit. Egy TI garnitúra rugó, vagy egy Eibach készlet lesz a vége szerintem.
Augusztus óta hírdetem az autót, összesen ha ketten jelentkeztek érte. Na mindegy... Eljött a műszaki ideje, így felmértük mi fog kelleni. A lista elég széles lett...
-Első lengőkarok
-2 db toronycsapágy
-Első-hátsó gátlók
-Hátsó rugók
-Hátsó lengőkar felújítása
+ gumi ütközők, bizbaszok.
Szóval kifizettem érte az autó piaci értékének felét. Azóta gokart az autó. Nem hirdetem tovább.:D
A tegnapi olajcsere után Cseffó mester fényt derített arra, hogy mi rakoncátlankodik az első futóműbe.
Meg is lett a tettes. Egy axiál csukló és egy kormánygömbfej. Ma meg is ejtettük a cserét.