Blog

>> SzervizWilly // Alfa Spider / GTV Spider 2.0 TS // 2017-04-03

Úgy látszik a tetőreteszelő motorban lévő műanyag fogaskerék egy típushiba az elektromos tetős Spidereknél. Szeret eltörni. De szerencsére lehet hozzá kapni, igaz nem túl olcsó egy műanyag vacakért, de állítólag ez jóval erősebb mint a gyári.

 
>> EseményWilly // Alfa Spider / GTV Spider 2.0 TS // 2016-10-08

A Kaposújlaki találkozó után letámasztottam a gépet. Garázsba vele és letakartam. A biztonság kedvéért kivontam ideiglenesen a forgalomból, nehogy elcsábuljak.


Km. óra állás: 77344

 
>> SzervizBéci Ɨ|ѯ // Alfa 156 6C 2500 // 2017-06-26

Felrakattam nyári felni-gumi összeállítást. Szerintem, még mindig nagyon dögös. :-)

>> SzervizShadin // Alfa 159 1750 Tbi SW Ti // 2017-04-03

Aktuális volt már a vezérléscsere többek között a P0365-ös hiba miatt is, miszerint a szívó oldali vezérműtengely pozíciója helytelen. Ennek oka volt a (hideg)indításkor jelentkező kerregő hang, ami a beindulást követő 1-2 másodpercig volt hallható.
A jelenséget első sorban a szívó oldali "VVT" tárcsa hibája okozta.

1-es kép: Beragadt a lock


2-es kép: Mert a rugó felfutott a műanyagra és amikor megkapta az olajnyomást, rászorult a lock "kupak"


3-as kép: Aztán megreparálva, (még működik)


4-5-ös kép: Ennek köszönhetően ennyivel volt eltolva a szívó oldal indításkor


Slusszpoénként, miután összejelöltem a tárcsákkal leszedtem a szíjat, majd beforgattam a helyére a vezérműtengelyt és rögzítettem, a másik oldalon a tárcsa visszatért persze nyugalmi állapotba (ahol lock-olnia kellene, de nem tette), visszatettem rá a szíjat befeszítettem a megfelelő értékre és két fog elcsúszás volt a vezérlésben. Tudom, hogy ez így nem pontos mert nem oldottam a tárcsák csavarjait, de két fog akkor is sok. Márkaszerviz :-( Bocsi.

Bontott nincs, nem is javasolja senki, bár nem értem miért, hiszen nem egy elromlós dolog...
Ha legközelebb jön a P0017-es hiba, megyek és másnapra rendelek egyet 60k-ért.

Senki se gondolja, hogy a Tibinek nem lesz semmi hibája, a nagy számok törvénye itt is érvényes, minél több lesz belőle annál több hiba fog jelentkezni.

Album...

>> Tuning és extraGegee // Alfa Giulietta 1.75 TBi QV // 2017-04-03

Első szériás (2010) QV Giuliettába még nem járt alap felszereltséghez tempomat, csak választható volt, akkor ezt nem kérték az autóhoz. Vásárláskor az állapotot vettem meg, nem az extrák meglétére fókuszáltam. Viszont az autóval általában keveset járok, viszont ha megyek az autóval akkor a hosszabb utak jellemzőbbek, amihez ma már hozzá tartozik egy kényelmi faktor, ami ha nincs meg, hiányérzetem van. (Céges autóban hozzászoktam ehhez z extrához). Ennek a hiánya megvolt a 147-esnél is és sajnos a Giuliettában is. Mivel nem két évre vásároltam az autót, így utóbbi autónál nem tudtam belenyugodni a tempómat hiányába. Ez a téma lassan 3 éve napirenden volt esetemben, mikor is kaptunk egy fülest, hogy Tatabányán beépítésre került egy tempómat kar Giulietta QV-be, ami szintén 2010-es. (Megjegyzés: kábelezés megvolt alapban, minden Giuliettához ki van húzva, csak vagy kérnek bele kart vagy nem. Ennyin múlik) Innentől kezdve Csörgő Attila nekilátott vadászni tempómat karra, aminek szintén tudnia kellett azokat a funkciókat, amiket a jelenlegi kar tudott (esőérzékelő, stb.). Két hónap elteltével jelentkezett, hogy van egy kar, 32 ezer km-es Giuliettából. Természetesen azonnal beruháztam rá, aminek a beépítését március végére lőttük be. Beépítés Csörgő műhelyben történt, nem volt nagy dolog, viszont a kar életre keltése annál inkább, mivel nem volt hajlandó egyik ecu scan sem kommunikálni a proxyban lévő inaktív beállításokkal. Hiányolt egy új(sárga) adaptert, ami nem állt rendelkezésre, így Csöri, majd Hardy is nekifeszült a kar felélesztésnek, hátha sikerül anélkül, de mind hiába. Hétköznapira lefordítva, az autó vezérlőegységében létezik egy alkönyvtár, ami a sárga adapter nélkül nem látható, így csak annak segítségével nyertünk belátást a mappába, ahol a nem hozzárendelt extrák tiltását módosíthatjuk. Szükség van egy „sárga adapterre”, kinek lehet!? Telefon elő, Sanyi bácsinak, Piritunak biztos van. És volt! Mivel Ő nem helyi ezért aznap hazautaztam Nagykanizsára és vasárnap elgurultam hozzá Veszprémbe, épp ott volt dolga, mellé álltam és engedélyezés után életre kelt a kar, minden erőlködés nélkül. Ha az ember előre tudja mivel áll szemben, kevesebb gondja lenne, de utólag mosolygunk a dolgon és ez a lényeg.

„Cruise control kar
Old value: Letiltva
New value: Engedélyezve
KESZ”

Forgalom elég gyér volt hazaúton, így Siófoktól élvezhettem Kanizsáig a "csak" kormányzást követelő kényelmi szintet.

Kar beépítése után cseréltünk olajat is, igaz 6200 km volt az olajban, de 12 hónap telt el a csere óta, így nem szerettem volna húzni tovább.
- Olajszűrő
- Olaj: Selenia sport power 5w40

Költségek:
- Kar: 35.000 HUF
- Olaj + szűrő + kar beépítése + munkadíj: 33.000 HUF
- Tempómat beüzemelése: sör (Sanyi kedvence)

Képek: 1. Régi kar, 2. Új kar beépítés alatt, 3. Olajcsere, 4. Kar élesítés után

 
>> EseményGegee // Alfa Giulietta 1.75 TBi QV // 2017-04-03

Elkapott pillanat.

 
>> Tuning és extramesa // Alfa GT 1.9 JTDm 16v // 2017-04-02

Úgy döntöttem, hogy lecserélem a gyári szatén (alumínium színű) tükör borítást a GT-men. Meg is rendeltem házhoz szállítással a Prasco márkájú krómozott tükörborításokat (1. kép) Megjegyzés: az Alfa 147 és a GT ugyanazt a borítást használja, tehát mindkét típusra tökéletesen jó!

Biztonság kedvéért egy pokrócot a küszöb alá tettem, de a tükörlapot a fűtőszál vezetékei egyébként is megfogják. A tükörlapot a motorral úgy állítottam, hogy alul a lehető legnagyobb rést hagyja, alá két kárpitleszedővel befeszítve egy idő után elengedi a tükörlap hátulján a beakadt pöcköket. Utána csak a vezetékek saruit kell lehúzni (2. kép) és a tükörlapot biztos helyre tenni.

A gyári borítás levétele nem volt bonyolult vagy időigényes feladat, egy kárpit leszedő készlettel 25 perc alatt megvolt a két oldal! (3. kép) A gyári szatén, vagy színre fújt dísz tükörborítás 4 füllel és pár pozícionálóval, valamint a tetején egy fél körívvel "kapaszkodik" a tükörházba (4. kép). Kárpitleszedővel befeszítve egy idő után megindul és aztán le is pattan, anélkül, hogy bármely fül letörne. Nem kell a negyedik miatt lebontani a fél tükröt, anélkül is elengedi, ha felülről indítjátok a bontást!
Egy fotót készítettem a gyári alus és az utángyártott krómos tükörborítás közti különbség érzékeltetésére (5. kép)

Az utángyártott nem fog egyszerűen a helyére menni, az alsó nagyon csorba és miatta el is állt az alja, mert megfeszítette a házban. Ezért újra levettem és fém körömreszelővel laposabbra reszeltem a felületét.
Az összes fület bekentem gépzsírral és így egy-két tenyérrel nyomással a helyére pattant minden fül. Letakarítottam a házat, az autót lemosta és lefotóztam. Nagyon feldobja a kocsit, gyakorlatilag érthetetlen ez a szatén (alu) gyári borítás, főleg, hogy a faceliftes GT-k elején minden krómozott, kivéve persze a Q2-esekét :)

Sokkal jobban néz ki az autó, mobilos fotók nem tudják visszaadni azt a csillogást, amit az életben nyújt!

>> SzervizBluestrain // Alfa 156 SW 1.9 mJTD 16V // 2017-04-02

Ma felkerültek a nyári kerekek. Kimostam a kerékjáratokból a téli sarat, lepucoltam a fékeket. Ezzel a garnitúrával ezt a nyarat még kihúzom, jövőre már nem rakom föl.
A bal felső lengőkar gömbfele is lóg, ősszel a vizsga előtt cserés lesz.
Egyenlőre ennyi, mostantól arccal a nyárnak !

 
>> EgyébKazes☻ // Alfa 146 1.9 td, Bözsi // 2017-04-02

230.797 km

Nyári állványról le, téli egy mosás után állványra fel. :)

Nyári eddig futott: 5282+7161 = 12.443 km most folytatja. :)
Téli futott: 3367 + 4987 = 8354 km (2db új a lényeg)

>> EseményV.Tomi.145-146 🍀 // Alfa 146 2.0 TD // 2017-04-02

Az utolsó képen az esküvői autónk volt, 520 Le :) egy vadállat volt :)