Blog

>> Szervizssszasza // Alfa 147 1.6 t. spark progression // 2017-03-30

Elérkezett ez a pillanat is :) Vezérlés cseréje, feszítőgörgők cseréje, hosszbordás szíj cseréje, vízpumpa cseréje, fagyállóval való feltöltés. 210600 Km - óra állásnál.

>> SzervizManky956 // Alfa 156 2.4 JTD M-JET 20V // 2017-03-30

Fékolaj RBF660 1liter
Sajnos azt vettem észre a kocsi oldala zsíros , 1 tűhegynyi lyuk lett a bal oldali belső gumi harangon, csere.
Féltengely szimering csere is történt.

km óra: 255.000km

 
>> EseményAtesz159 // Alfa 159 SW 2.0 Jtdm // 2017-03-30

Ma elértük a 170000 km-ert.
157000 km-rel hoztam el.Egyre jobban utálom városban kínozni.Szerencsére nem is kell,de kifejezetten nem városi autó màr ezzel a motorral sem.Viszont ahogy kicsit gyérül a forgalom vagy kiszabadul orszagútra,autópályára,szinte rögtön megmutatkozik a tudása:erőlködés nélkül,könnyedén falja a kilométereket,a legnagyobb nyugalomban lehet vele utazni.Imádom!
Máskülönben viszont átjött más érzès is.Nagyon ritkán vadulok vele,részben a technikát kímélendő,màsrészt nem bízom a többi autósban.Illetve a 159 sem az a vadulós fajta,legalábbis azt mondják rá,hogy nem adja át az igazi Alfás feelinget,viszont egy baromi stabil vas.Nos a szervíz előtti alkatrész utáni rohangálásban nagyon megcsúsztam időben,kissé sietősre kellett fognom a tempót.És elkezdtem egy kicsit "rúgni" neki!Kevésbé jó úton,kissé durvàn,kissé forszírozva.Nem volt gumifüstőlés,meg durván lepadlozás,fékcsikorgás,csak bátran elengedtem a gépet.És azt hiszem megéreztem benne az Alfát!Most először ès igazán!Kis időre mintha más autóba ültem volna át.Nem tudom leírni,de mintha megengedte volna,hogy én "vezessem" és nem helyettem csinált meg mindent.Megéreztem benne nem csak a gépet,hanem az autót,a mechanikát,azt ahogy képes "virgonckodni" is.Mint amikor bunyó előtt a hűvös,megfontolt úriember leveszi a sportzakóját,kigombolja és feltűri az ingujját és kissé "lealjasodik".Elegáns autó,de tud vad is lenni.De az igazi sportossághoz keményebben,gyorsabban kell vezetni,akkor megcsillantja azt az Alfás énjét,amit olyan sokan hiányolnak belőle.

 
>> Tuning és extraJorjie // Alfa 146 1.9 JTD // 2017-03-30

Kicsit modernizáltam a dolgokat.

 
>> SzervizAlejandro // Alfa 159 1.9 JTS Berlina // 2017-03-29

A Miskolcon elvégzendő futóműbeállítás egyeztetése előtt (egri vagyok) elvittem az autót a szerelőmhöz, hogy előtte azért rángassák meg a futóművet, nehogy valami hiba legyen, ami miatt potyára mennék Miskolcra. Volt gyanúm, tél óta időnként koppanást lehetett hallani/érezni bal előlről.

Kiderült, hogy a kevesebb mint két éve cserélt (gyári beszállító, TRW) bal első alsó nagy szilentblokk belső gyűrűje - amibe a lengőkar nyúlványa beilleszkedik - egyszerűen kiszakadt és előrecsúszott. Ezen kívül szintén baloldalon a váltó oldali féltengely gumiharang is szakadt és a zsír folyt ki belőle.

Mivel már ideje volt a motorolaj és szűrők cseréjének - eltelt 12,5 hónap és 10.600 km -, az olaj- és légszűrőt már be is szereztem, ezért a futóműnél felfedezett problémák mellett a szerelőmre bíztam az olaj és szűrők cseréjét is. Plusz 1-2 hónapja elkezdett hülyülni a tolatóradar (neki tetsző időpontban sípolás, hibaüzenet a kijelzőn és ekkor nem működött) és a bal hátsó féklámpa is egyre gyakrabban hibaüzenetet dobálgatott, ezeket is le akartam tudni egy kalap alatt.

A szűrők esetében természetesen a 'gyári minőség' mellett maradtam, az olajnál pedig ismét a korábban bevált, szerelőm által alkalmazott szintetikus került bele.
- olaj: Fuchs Titan Supersyn 5W-40
- olajszűrő: Mann
- légszűrő: Sofima

Az első alsó nagy szilentblokk gyári minőségűnek titulált MOOG lett (TRW nem volt, illetve csalódást okozott), a féltengely gumiharang egyszerű IMPERGOM.

A féklámpa és a tolatóradar elektromos problémái is megoldásra kerültek.

Km óraállás: 99 917

>> Tuning és extraTrombozis // Alfa 159 2.4 JTDm // 2017-03-29

Közeledik...utána lökös, küszöb javítás...

>> AutóápolásLakatos Norbert // Alfa 156 2.4 JTD SEDAN // 2016-11-09

Mikor megvettem a gépet azóta sokat romlott a látása az autónak és már ugye akkor se volt jó,így segítettem rajta egy lámpa polírozással,ráadásul a téli hidegben,hát mi tagadás nem bírtam meg állni hogy ne rakjam rendbe!Kezdtem vizpapírral,800,1200,1600,végül 2000.Már ekkor látszott hogy nem lessz az rossz,aztán rámentem a fúróra rászerelhető kicsit keményebb hatásu polír koronggal és durvább pasztával,ezek után a puhábbal és a féldurva pasztával!Az eredmény szerintem megfelelő egy kezdőhöz képest,és még jobban is látok ki! :)

 

A jobb oldali fényszóró egyik tartó füle le volt törve. Ez elvileg egybe van építve a fényszóró házával, de rövid keresgélés után a ePER-ben találtam javító fület hozzá. Az új fület a fényszóró házához kell rögzíteni, ehhez ki kell szerelni a lámpatestet. A lámpatestet a két motorházból is elérhető csavaron kívül, alul egy harmadik is tartja, az ehhez való hozzáféréshez le kell venni az elülső lökhárítót. Nem nagy dolog, de elsőre elbíbelődtem az egésszel pár órát. Miután a lámpatestet kiszedtem, a javító fület két csavarral lehet rögzíteni a lámpatesten.

Ezeket a füleket rendeltem hozzá:
Javító fül

 
>> SzervizLakatos Norbert // Alfa 156 2.4 JTD SEDAN // 2016-10-15

Elérkezett ez a pillanat is hogy végre letudjam cseréltetni a vezérlést és amit szükségesnek tartottam a motoron,mivel már a tél közelettével egyre jobban ciripelt,és az olaj folyás is aggasztott a szelepfedélnél!A kézifék bowdent azért cseréltettem mert többször kellett behuzni hogy elkapja a szorítást!Egy szerelő/tűzoltó ismerős csinálta kedvezményesen de hát így is zsebbe nyúlós történet aki tudja...de ez is le lett tudva végre!- 5 nap nélküle.. :(

 
>> EseményNGC // Alfa 159 2.0 JTDm SW // 2017-03-29

Hosszas keresés és nézelődés után megtaláltuk amit kerestünk.