Blog

>> SzervizGT Ɨ|ѯ // Alfa Brera/Spider 2.2 JTS // 2017-04-14

Olajcsere pipa, Selénia Star 5W40, légszűrő csere pipa, bár K&N volt benne de ma nem volt időm kimosni és olajozni ezért a papírt tettem be, ködlámpákat ki menetfény karikák be, a motortér alja kitakarítva, 1-2 folt lekezelve, festve.Haspajzs cserélve lesz.
F1 style pót-pót féklámpa is a helyén, a sima fényre kötöttem be mert a stroboszkópos villogásért biztos kiszednének a sorból..:-).
Hátsó menetfény is bekerült 04-23.

>> Tuning és extraZselé // Alfa 159 SW 2.0JTDm 136LE Progression // 2017-04-15

Múlt hétvégén végre bekerült a szerzemény! Az előtte való napokban megérkezett hozzá a díszkeret a 2ISO méretű fém foglalattal, az antenna jelerősítős adapter, a CAN interface, valamint a tolatókamera és az iPhone adapter is.

A munkát egyedül végeztem, szombati napon 6, vasárnap 2 órát vett igénybe:

Szombat délben a tolató kamera telepítéssel kezdtem. Ez egy olyan típus, ami a rendszámtábla világítás egyik buráját cseréli le. Mondanom se kell, Kínában a foglalatot kábé besaccolták, én tehát reszelhettem a lökhárítóból még vagy 3mm-t. Egyébként jól néz ki, csak a rendszámot is lejjebb kellett tennem vagy 1,5 centivel, hogy a kis fekete kocka ne lógjon rá pont a "8-as" számra. A nagyobb fejfájást a kábelezése okozta. Nem néztem meg, a gyári világítás kábel merre megy, inkább a pótkereket rejtő fenéklemezen találtam egy vakdugót. Annak mentén kimentem a kábellel az utastérből, azonban ahhoz, hogy a lökhárító mögött feljussak az üregig, egy alsó csavart le is kellett oldani a lökhárítóról, hogy a behúzószál elmenjen. A hozzá kapott kábel tartalmazta a videó jelet, mellette pedig egy tápcsatlakozót. Ennek +12V-ja végigment a kábelen, a testezést pedig a csomagtartóban, az egyik csomagrögzítő szem segítségével oldottam meg. A kábel előre vezetéséhez gyakorlatilag nem is kellett semmit bontanom a küszöb mentén, olyan vékony, hogy simán el tudtam fűzni nyomtalanul a peremek alatt.

Ezt követően elől leszedtem a jobb első ajtó gumi kéderét, és lepattintottam az A oszlop burkolatát. Ennek tetején kapott helyet az egység mikrofonja a telefon kihangosításhoz. A kábelezés a tolatókamera kábellel együtt a pedálok feletti pici burkolat oldásával, a kormány alatt került a megfelelő üregbe.

A gyári rádió cseréjéhez a középkonzolt teljesen ki kell szerelni. Ki lehet húzni a 4db pozíció benyomásával magában is a rádiót, de a fém tartókeret hátulról van csavarozva a panelre, ezt pedig cserélni kell. A panelt 6db csavar tartja: 2db a rádió mögött, 2db felül a szélső szellőzők alatt, 2db pedig a váltó burkolat találkozásánál. Első lépésként a légbefúvókat kell kiszedni. Ehhez néztem egy youtube tutorial videót, ami nagyon jó tippet adott, hogy nehogy látható helyen megsértsem a szellőzőket: beáldoztam egy fém ruhavállfát, majd két kampót hajlítva belőlük egyenként kirántottam a rostélyokat. Utána jött a rádió, majd a váltószoknya leszedése után egy határozott rántással a váltó körüli műanyag. Minden csatlakozót leoldottunk (természetesen az egész beavatkozás előtt az akkumulátor negatív saruját levettem!), és a panel kint volt. Bent a szobában építettem össze az új multimédia egységgel.

Ennyi fért a szombatomba, mert este programunk volt.

Vasárnap folytattam: ami még komoly megoldandó feladat volt, hogy egy HDMI és egy iPhone kábelt is el kellett vezetnem a pohártartóhoz. Ezeket a váltó bélése mellett tudtam elhúzni, majd a pohártartó teknőt megfúrva a lightning kábel feje is átfért. Azért a 18 ezer Ft-os bruttó árú adapterhez igazán adhattak volna még 30 cm kábelt, nem csak 10-et összesen...

Következett a CAN modul: két kábelt a meglévő gyári csati CAN-A és CAN-B kábeleire kell kötni (Low-CAN és High-CAN). Természetesen állandó tápot és testet is adni kell a készüléknek, ő pedig ad cserébe egy kapcsolt 12V-t, egy hátramenet fokozat szimulátort a kamera képhez, egy kézifék érzékelő kábelt (amit én kikerültem egy sima testeléssel, hogy állandóan mehessen video), valamint a műszerfal fényerő szabályzó bemenetet. Ennek a kapcsolt 12V-jára kötöttem a tolatókamerát is.

Ezt követően minden egyedileg kötött kábelt (kb. 15db) megforrasztottam és szigeteltem, majd némi rendezkedést követően sikerült a helyére pattintani az egész középkonzolt. A kezdeti 6 csavarból a középső kettő (rádió mögötti) többé nem tartja, mert az csak a gyári konzolnál kap furatokat, de szerencsére minden csendben van és jól működik.

 
>> Tuning és extraWolf // Alfa 147 1.9 jtd 16v // 2017-04-15

Nos nagyjából teljesen bekerültek kicxek is. Bal hátsó ajtón tömni kellett, zörgött.
Megnéztem szinteket ugyanúgy tolja fej, mint elsőket, mégis jóval halkabb.
Nem értem, kisebb az érzékenysége, de nem kellene ennyivel halkabbnak lennie.
Vszont processzor még nincs ráhangolva...elképzelhető, hogy variálja a jelszintet, és nullára teszi mégis halkabb?
Azt hiszem, kap egy processzor resetet, és újrahangolom, az lesz a végső.
Kicx jó tizessel olcsóbb, mint hertz...olcsó húsnak híg a leve....
Nos hallgatási teszt eredménye: hangerőtől eltekintek, ott lehet fej miatt van.
Szóval az olcsó hús kifejezetten finom!
Most kocsi akusztikájára nem tudom mit mondani, nyílván más térben szól, maga ajtó űrnérete is más.
Az én fülemnek finoman egyenletesen szól, nincsenek benne bántó csúcsok, hiányok...nem merek ilyent mondani, hogy tökéletes, de nem vagyok benne biztos nem e a karbonját kellett volna előre tenni.
Úgy szól ahogy nekem kell.
Ereje van...zörgés minimalizálása érdekében teljes közeli hangerőn húztam véglegesre a duplán szigetelt hangszórókat, így vastagabb, összenyomja a szivacsot, de úgy feszítve, hogy ne zörögjön semmi. Van kis mozgástér.
Nos a csavarhúzó hegyét leverte csavarról, kopogott rajt, mint jégeső. Van itt hangerő azért.

>> Tuning és extraPiritu - 1.000.000 // Alfa Spider / GTV 2,0 TS "Pók" // 2017-04-15

Jó lett, tetszik :-)

 

Ma végre ki lett cserélve az a vezető oldali ablak, és újra működő képpes az ablakemelő :). Még tavaly szereztem az Alfához egy csere üveget ablakvezetővel együtt a tatai bontóból, mert ablakvezetőt külön akkor nem sikerült venni, és se kedvem se időm nem volt rohangálni egy kis műanyag darab után :).

Remélem többet nem kell kicserélni az üveget, mert nem éppen könnyű feladat. Az ajtókárpit leszedesé már csukott szemmel ment, a régi üveg kiszedése elég könnyű volt, mert az ablakvezető már le volt róla törve.
Viszont a csere darab beszerelése a munkaidő háromnegyede volt... Az üveg minkét szélét bejátszani a vezetőjébe úgy hogy csak felülről lehet kukucskálni egy 1 centis résen, közben az ajtón levő lyukakon igazgatni és valamiféle erőt kifejteni, hogy fel vagy le mozduljon az ablak, nem éppen gyerek játék.

De a művelet sikerült, újra fel-le lehet húzni az ablakot anélkül, hogy előre bukna az üveg. :)

 
>> Tuning és extraBenz // Alfa 166 2,0 Twin Spark // 2017-04-15

Sikerült beszereznem jó áron egy szép állapotú Fekete MOMO bőr belsőt !
Egyik barátom írt hogy nem érdekel e ? .... de ! hogyne ! Megegyeztünk az árban és már mentem is érte.
Motoros memóriás, fűthető, deréktámaszos. hmmm :)

Íme !..

 
>> SzervizBenz // Alfa 166 2,0 Twin Spark // 2017-04-15

Na készen van végre a gép ! volt vele munka rendesen több mint gondoltam volna, de szerencsére nicnsen szét rohadva , csak a küszöbök voltak... :)
Egy jó barátom csinálta a piszkos munkát, amit innen is nagyon köszönök Szabó Gábor !! Profi munkát végzett mint mindíg, lelkiismeretesen és nagyon szépen megcsinálta. Ha le lesz festve nem is látszik hogy hozzá lett nyúlva :)

A probléma inkább a hátsó emelési pontoknál volt , de az elsők is meglettek csinálva és átnézve , megjavítva itt ott ahol kell. Le lett kenve gyári PVC el, utána alvázvédő. az üregek védelméről is gondoskodtunk egy kis viaszos üregvédővel. reméljük többet nem lesz gond :) Már csak egy alapos mosás kell neki

Km: 263.350

 
>> EseményPeti777 // Alfa 147 1.6 TS ECO // 2017-04-14

Esemény a javából! Alfám lett!
Bár sosem volt tervben Alfa vásárlás, kevesebb, mint egy hét alatt sikerült a gondolattól a birtoklásig jutni... Elhalálozódó offos autóm helyett nézegettem egy ideje mindenfélét, amikor is ajánlottak egy Alfát cserébe érte. Ezen a ponton került az a bizonyos bogár a fülembe. Egy hétvége keresgélés, nézelődés, olvasgatás után hétfőn este elhoztuk Tommaso 147 szeme fényét - ezúton is köszönöm a rendkívül korrekt hozzáállást! - és belevágtam a nagy kalandba!
Azóta beleszaladt közel kétezer kilométer, volt némi hibaelhárítás és viszonylag hamar szert tettem a képességre, hogy egyszerre figyeljem a szembejövőket a saját sávommal, hogy le ne maradjak egy intésről :)
Nagy tervek egyelőre nincsenek, kis villamosság, kicsit nagyobb küszöbjavítás, nyáron műszaki. Az autó 2007 óta vezetett blogját igyekszem folytatni, így ezeket dokumentálom majd.

 
>> SzervizPoló // Alfa 156 2.0 TwinSpark Distinctive // 2017-04-12

Visszakerültek a nyári kerekek.
Km.: 171.712
Idei szezon futottak a téliek: 5.052 km
Összesen: 7.745 km

>> Tuning és extraKócosw // Alfa 156 2.4 JTD SW Black shark // 2017-04-14

Úgy adódott hogy az apróhirdetések között ráakadtam egy 166 ból származó install takarólapra gravirozott logóval.átkellett szabni,rendberakni,és kitalálni hogy hova és milyen formbában tudom befaragni.ez lett belőle.