Blog

>> EseményRomeoOne // Alfa 159 2.0 JTDm 16V 170 LE // 2017-04-17

Átléptük.

>> SzervizSportoswagon // Alfa 156 Sw // 2017-04-17

Na hát hol is kezdjem...
bejelentkeztünk a zöld bálnával vizsgára. Felkészítésnél az alábbi elemek lesznek cserélve: 4 db porvédő, bal oldali felső lengőkar és a hozzá tartozó szilentek.
Azt hittem csak ennyi.
Egyik napról a másikra ledarálódott a szíjam. Jelzem balf@sz vagyok, a hiba a feszítő volt, ami ott pihent a polcon... ami szintén beépítésre került volna 1-2 napon belül...
ehelyett 2 éven belül a 2. Generátorfelújítás és egy jó contitech szíj.
De megvan a vizsga és kész a verda :)
Majd 20 km mülva elsötétül minden... 4 napig kerestem a hibát...
már leszedtem a testkábeleket, anyáztam ezerszer, és ma este meglett a ludas... a kormány alatt lévő biztosítéktábla legfelső sorában a 10 amperes biztosíték... minden szuper. Még egy hibakód törlés és mindenki boldog lesz.

 
>> SzervizSportoswagon // Alfa 156 Sw // 2017-04-17

Na hát hol is kezdjem...
bejelentkeztünk a zöld bálnával vizsgára. Felkészítésnél az alábbi elemek lesznek cserélve: 4 db porvédő, bal oldali felső lengőkar és a hozzá tartozó szilentek.
Azt hittem csak ennyi.
Egyik napról a másikra ledarálódott a szíjam. Jelzem balf@sz vagyok, a hiba a feszítő volt, ami ott pihent a polcon... ami szintén beépítésre került volna 1-2 napon belül...
ehelyett 2 éven belül a 2. Generátorfelújítás és egy jó contitech szíj.
De megvan a vizsga és kész a verda :)
Majd 20 km mülva elsötétül minden... 4 napig kerestem a hibát...
már leszedtem a testkábeleket, anyáztam ezerszer, és ma este meglett a ludas... a kormány alatt lévő biztosítéktábla legfelső sorában a 10 amperes biztosíték... minden szuper. Még egy hibakód törlés és mindenki boldog lesz.

 
>> SzervizSportoswagon // Alfa 156 Sw // 2017-04-17

Azért szeretem az autóm, mert ha meg is szivat, mindig talpon marad. Köszönettel tartozok egy kedves villamossofőrnek. Miért? Elmondom :)
A kuplung egyik pillanatról a másikra full kemény lett. Nagy erővel be nyomtam, hát lent is maradt. Félrehúztam a kormányt, de nem eléggé, az 52-és Vili nem fért el, így a vezető kipattant, és segített. Eltoltuk kicsit arrébb. Majd 2-esbe, ráindítózás, és nagy nehezen eljutottam Novák úrhoz, a szerelőmhöz. Este 7-kor beengedett a műhelybe, következő nap felhívott, nyugi, csak a kinyomó csapágy volt anyaghibás, cseréltük, minden ok. Mondom szuper, akkor a már leegyeztetett légszűrőház és légtömegmérőt is cseréljük.
Azóta minden rendben :)

 

Na szóval, az úgy volt, hogy... És itt már lehet sejteni, hogy nem véletlen volt eddig ilyen nagy a csend. :P

Ugye novemberben elköszönt a turbó, meg amúgy is tervbe volt véve a vízfogyasztás kiderítése, a csúszós kuplung rendbetétele és a fáradt gátlók cseréje.
Néhány vargabetű után április elejére (nem, nem elírás, de nem akarok a gép előtt sírni, úgyhogy nem fejtem ki) kész lett a hengerfej - csak 3 helyen volt elrepedve - és a turbó - csak egy centit járt benne a tengely - cseréje és felújítása. A hengerfejben minden mozgó alkatrészt kicseréltek, a turbó sem gyári állapotában került az autóra, hanem a "hibrid turbó készül" nevezetű eljárás alá lett vetve, azaz a turbinaoldalt felmarják és nagyobb turbinakerék kerül be a gyárinál. Ez azért jó, mert több levegőt tud szállítani = több póver = nagyobb mosoly.
Örültem, mint majom a farkának, hogy végre otthon van az autó és önerejéből járóképes, mindeközben ráadásul semmi oda nem illő hangot nem hallat. Ez az öröm tartott egészen vasárnap délutánig (hétfő estétől), amikor az olajhűtő úgy gondolta, hogy akkor ő most elfáradt és elkezd ereszteni. Mit ne mondjak, nem volt felhőtlen az örömöm, úgyhogy lázas szervezkedésbe kezdtem, hogy egy fáintos univerzális olajhűtőt fel tudjunk hebrákolni a géperejű járóműre. Ennek a projektnek végül az időszűke, valamint az a tény vetett véget, hogy sikerült bontottan, csövekkel együtt 10ezer birodalmi pengőért venni egy használtat, amiért nagyon hálás vagyok az Alfadeponak.
A 4db Koni STR.T gátlót már novemberben megvettem - most már csak röhögök az optimizmusomon :)
Közben intéztem a kevlárkuplungot, ami szédítő gyorsasággal már aznap délutánra kész is lett - tényleg szinte beleszédültem ebbe a tempóba négy hónap tetszhalál után.
Közben az autó némi inkontinenciától sújtva megjelent a Kén utcában a kuplung-futómű-olajhűtő tematikájú szerelésen péntek reggel. Itt minden rendben és gyorsan ment, szerda délután el is tudtam hozni az autót, ami csodálatosabb, mint valaha.
Remélem ezt az állapotát még sokáig meg is őrzi :)
Esztétikai vonalon egy mosás+waxolás+beltéri takarítás fért bele tehetségembe és lehetőségeimbe.
A műsorszám költségei így alakultak:
Hengerfej+turbó+munkadíj = 460ezer Ft
Koni gátlók: 110ezer Ft
Kettőstömegű: 110ezer Ft
Kevlárkuplung erősítve: 30ezer Ft
Olajhűtő: 10ezer Ft
Új olaj (Motul X-Clean 5W40 5l): 15ezer Ft
Futóműbiszbaszok, kuplunghoz szükséges alkatrészek és munkadíj: 245ezer Ft

És még nincs vége, idén még "megkészül" rá a chip, valamint új féktárcsák és betétek is kelleni fognak, úgyhogy idénre meglesz a havi átlag 100ezer Ft-os ráköltés :O

>> SzervizCucu // Alfa 156 1.9 JTD Sw // 2017-04-17

Kellemes ünnepeket!
Kb 2 hete van meg az Alfa :) mindig tud meglepetést. Tegnap mentem kb 40 km haza érve az utcában hirtelen furcsa zaj :S elengedte a kipufogó az elején :( fél nap szenvedés hogy valahogy vissza szorítsuk. Holnap irány ismerőshöz hogy fel hegesze. :( holnap megjön a víz hőmérséklet jeladó remélem egy hiba kipipálva.

 
>> Tuning és extraCoyote // Alfa 146 1,9 JTD // 2017-04-17

Jorjie bácsi segedelmével ma kapott egy szett teleszkópot a géptető. Igy nem kell folyton keresgélni a kitámasztó rudat :-)
A művelet kb 15 percig tartott, mert sajna nem lehetett serital inni :-( akkor kicsit tovább tartott volna...... :-D

 
>> EseményManky956 // Alfa 156 2.4 JTD M-JET 20V // 2017-04-17

Voltam Kiskunlacházán , nem sok sikerrel kevés tapadással , 14,102mp 168km/h átlépő.
Pár módosítás lett a kocsin , légszűrőtől a turbóig a harmonika csövet kicseréltem , vettem semislicket ,vettem el az üzemanyagból is így mentem a következő gyorsulásra ami Fertőszentmiklóson volt.

Elsőnek mentem egy 13,7mp 170, következőnek 13,524mp 171km/h , még egy próbálkozásom volt 13,613.

Elődöntőt Erős Andrással mentem MO legerősebb dízel bmwje ellen ami 365le és 740nm Videó

Döntőt egy E60bmw vel mentem dupla turbós 408le 850nm
Videó

 
>> SzervizTommaso 159 // Alfa 156 1.9 JTDm 16V // 2017-04-17

A szülök verdáján történt az esemény.
Cserélve:
- olaj csakis Selenia WR Disel 5 W 30
-olajszűrő
-levegőszűrő
-gázolajszűrő
- pollenszűrő

 
>> EseményMero // Alfa 145 1.8 TS // 2017-04-16

Mától átadom a gyeplőt a páromnak :D de én is fogom néha vezetni :D