Blog
Manapság az FB-n három féle alfás létezik. Aki árul új logós emblémát, aki már vett belőle és aki még nem.
Én a második csoportba tartozom.
Mivel a GTV első emblémája eléggé kifakult és úgy ítéltem meg, hogy a fekete autóra bizony jobban passzolna az új, színes embléma az élénkebb zöld és piros színeivel.
A csere menete (Mivel mindenki csak a feltett embémákkal szokott büszkélkedni, de még sosem írta le senki, hogy, hogyan tette fel.)
Az MK2-es GTV-n egy csavar tartja a máanyag korongot, amin a fémembléma van. Valószínűleg gyáriban ezt így kompletten lehet rendelni, mert a műanyag hátulján van egy cikkszám (465 589 73).
A feladat nehézségét a adja, hogy a krómozott műanyg megsértése nélkül lehántoljuk róla a felragasztott fémplakettet. Mivel hátul van egy 1 cm-s lyuk, így adódik, hogy onnan nyomjuk egy tompa tárggyal. (Filctollal.) Ezzel azt érjük el, hogy felpúposodik azon a helyen a plakett. Ahogy mondani szokták, "kis lépés az emberiségnek".
Ezesetben mondjuk tényleg kicsi, mert a púpon kívül nem értünk el semmit. :)
Itt már látható, hogy roncsolás nélkül a régi emblémát csak varázslattal lehet leszedni. Én maradtam a polgáribb megoldásnál: csavarhúzó és fogó segítségével hámoztam le a fémet. Utána denszesszel nem árt megtisztítani a helyét és leszedni a ragasztómaradványokat.
Én előtte még előkészítettem az emblémát, lefújtam védőlakkal. Hátul és a peremét ecsettel kezeltem le, hogy a só ne kezdhesse ki.
A felragasztásnál csak arra kell figyelni, hogy szépen középre pozícionáljuk, mert körben marad egy kb. 1mm-es rés.
Kb. ennyi. :)
Érdekesség: Anno, kb 7 évvel ezelőtt beszereztem a 156-ra egy új emblémát. Akkoriban még nem volt ilyen dömping, úgyhogy gyári zacskóst vettem, jó drágán (6000 Ft). Ahogy odaát leírtam, az akkor egy vastag műanyag darab volt, hátra kiálló pöckökkel, ami jól nem is passzolt a scudettom-ra, mert azon gyárilag egy vékony, sajtolt fémplakett volt. A csere emiatt meghíusult.
Szóval 7 évet kellett várnom arra, hogy kapjak megfelelőt. Mert ugye a mostani olcsó emblémák mind ilyen fémplakettek...
A vezetőoldali első lámpám egyre mattabb volt és ez egyre jobban idegesített. A jobbos gyönyörű állapotban van, tuti, hogy az nem az eredeti lámpa, cserélve volt valamikor. Az időjárás is közrejátszott, hogy a lámpa polírozásával múlassam az időt, mert egész nap esett. Csak a balost csiszoltam és políroztam fel, gép hiányában kézzel. Nagyon szép lett, megérte.
Felhasznált anyagok:
1db 2000es vizes csiszolópapír
3M durva polír paszta
3M finom polír paszta
Polírkendő
Az anyagokat festékboltban vásároltam, a legdrágább tétel a paszta volt, 1400ft/dl, bár 1-1dl-t vettem mindegyikből, bőven maradt belőle.









Eljött az idő, hogy rendbe legyen téve a fényezés az autón.
Mivel évi 35.000 km (90% autópálya) megy az autóba, így volt rajta bőven kavics felverődés. Plusz voltak kisebb esztétikai hibák is, mint például a bal első ajtó színe elütött a bal hátsótól, kisebb karcolások, ajtó rányitások.
Hála Zé Mester tehetséges ifjú kollégájának, Petinek az autó patika állapotba került kívülről. Mondanom sem kell, hogy nagy volt az öröm.
Ami fényezve vagy csak javítva lett:
- első lökös,
- motorháztető,
- komplett bal oldal,
- komplett jobb oldal (itt csak kisebb hibák voltak),
- tető (több apró horpadás kijavítása),
- küszöbök (hamarosan felkerülnek)
Szeretném itt is megköszönni a munkát Schneider Péternek. Csak ajánlani tudom bárkinek, aki fényeztetni szeretné az autóját és egy precíz, tehetséges, saját munkájára igényes, korrekt áron dolgozó szakembert keres.
A félreértések elkerülése végett: az autó nem volt törve, nem ezért került fényezésre majdnem az egész vas. :-)



Történt, hogy egyszer csak azt vettem észre, hogy a bal elejéből elég erős koppanás hallatszik hirtelen kanyarban, terhelésváltáskor. Örültem neki tekintve a futóműre költött összeget... Nosza meg is néztem mi az oka. Autó felemel és szépen nekiálltam meghúzogatni az összes csavart. Mindegyiken tudtam picit húzni ügyelve arra, hogy nehogy megtépjem. Jobb oldal oké, bal oldalon viszont meg is lett a tettes. A lengőkart a bölcsőhöz rögzítő csavarok közül az egyik kilazult. De nem is akárhogy. Ugyanis a hegesztett anyán kívül volt még egy rátekerve, az szorított, nem pedig ami a lengőkaron van (bekarikázott rész). Valószínű, amikor csinálták elnyalódott a menet a lengőkarban és így oldották meg. Az elképzelés nem rossz, viszont a valóságban a plusz anya és a csavar menete is megadta magát, ebből adódóan a laza kötés miatt volt a koppanás. Csavar cserélve újra, illetve egy erősebb anyagú anya került fel, remélhetőleg így már nem lazul ki/megy tönkre. Koppanás megszűnt, ismét minden OK. (Igen, tudom, lassan ideje gatyába rázni a stabrudat is...)
Ezen kívül ismét kellett venni 1 liter olajat...


Sokat gondolkodtam, hogy az elejével is kéne valamit kezdeni. Először is a lámpákat ki kellett cserélni, mert egy beázott, egynek nem volt jó a motorja, egy index is repedt volt. Aztán ha már ott jártam igazítottam a nyúlványokon + a lökhárítón. Így már egész szépen sikerült beállítani, a hézagok megszűntek-kisebbek lettek. Beraktam még egy műanyag védőborítást a váltóhoz, ami szintén hiányzott. Lámpák tekintetében legózás volt. Szétszedtem darabjaira a régit is, meg amit vettem bontottat is, megpucoltam mindet, aztán összeválogattam a legjobb állapotú dolgokat, így a bekerült szett kb új állapotú, a másikak meg maradnak tartalékba. Egy fokkal jobban is látok velük sötétben, de még mindig nem az igazi, majd veszek bele valami erősebb izzót. Továbbá leszedtem a tetőkárpitot, hogy meglessem az antennát. Meglepetés, nem volt bekötve, jó hogy nem szól rendesen a rádió. Összedugtam sokkal jobb, de még most sem tökéletes. Majd még próbálkozom vele, hogy jobb legyen, lehet csere lesz, de összességében így is elég sokat sikerült nyáron előrelépni a rendbetétel ösvényén. Szóval mondhatni elégedett vagyok.
És ezúton is megköszönöm édesanyám (aki mellesleg műszerész, ha már autószerelő anno nem lehetett) kitartó türelmét és segítségét, aki nélkül kicsit nehezebb lett volna mindezt véghez vinni, beleértve a lenti bejegyzéseket is. :)












Ismét kicserélődött egy pár műanyag az autón. Elsősorban az autó hátuljával foglalkoztam most. Történt még tavasszal valamikor, hogy róka koma feje csattan az első lökös alján (éjszaka, esély nem volt kikerülni...), gyorsan kiálltam, alánéztem, szerencsére nem látszott meg (idegbajt is kaptam volna, ha széttöri a friss első lökőmet...), és nem is rendezett át semmit a kocsi alatt. Persze később kiderült, hogy valószínű akkor, és nem máskor a hátsó védőborítás a tank alatt elrepedt. Szép nagy darab hiányzott belőle. Így ezt is cserélni kellett a dobbetétekkel együtt, ami már rég tervben volt. Felkerült végre a friss hátsó lökös is. Volt egy két berohadt csavar, a dobbetéteknél az összes, illetve alul kettő. Egy ami a műanyag védőburkolatot fogja fel, egy meg ami a kis hővédő lemezt a kipufogónál. Mivel ez a lemez kissé gyalázatosan nézett ki, így rozsdátlanítás után lekezeltem. A lenti csavaroknál előkerült a fúró-menetmetsző így megmaradt a gyári menet. Sajnos a dobbetéteket tartó csavarok úgy be voltak rohadva, hogy azokon segíteni nem lehetett, így átmenő csavarok kerültek oda. Illetve itt is le lett kezelve a kasztni, mert könnyen továbbmehet innen a rohadás, amit nem szeretnék. Továbbá jó hír, hogy a szokásos helyen nincs rohadás egyelőre. Persze távlati terv, hogy alvázvédőzés után véglegesen megszüntetni minden kis gombostűnyi pöttyöt is, amit esetleg nem vettem észre, de gyakorlottabb szem úgyis látja, a még nem látható, de kezdődő problémát. Bal hátsó lámpa is cserélődött, most már nem ázik be, eső után nem lötyög a lámpában víz.












Ma reggel sikeresen beszereztem gyári 16"-os Alfa Romeo felniket, amelyek nagyságrendekkel jobb állapotban vannak, mint a régiek. A nyári gumik át kerültek rá, a régi felniket elraktam, jó lesz majd a téli gumikhoz.


Próbaúton kiderült, hogy a turbo nem volt a legjobb állapotban, így elküldtem felújításra. Pénteken postáztam, hétfőn megkapták, keddre összerakták, ma hozta a cég tulaja személyesen.
A mérésekből kiderül, hogy jó kondícióban van a turbo, a gyári nyomást 99,73%-ra megcsinálja, a levegő szállítás mérésnél 101,3% volt.
1 év garancia, úgyhogy lehet kezdeni próbálni :)





Olyan 3000 km óta alapjáraton hörgő hangot ad a motor. A zaj forrása egyértelműen a szíjhajtás.
Konzultáltam Élő Lajos cartárssal, meghallgatta, azt mondta, az excenteres csapágytól jön a hang legerősebben.
Cseréltem az excenteres csapágyat, nem hallgatott el (Marelli). Cseréltem a fix csapágyat (SKF, Dayco-t csomagol!), attól sem hallgatott el (a kiszerelt görgő sugárirányban repedezett!). 30.000 km volt benne. Egy marad még, az automata feszítő csapágya. Ha az sem oldja meg a problémát, a vezérlés lesz a ludas. Az nagy gáz lenne viszont.
UPDATE: A klímakompresszor csapágya adta a hangot! Rátettem egy nem klímásra való szíjat, ami 1105mm hosszú, elhallgatott a motor, szinte alig hallani alapjáraton!!! Nagyon-nagyon örvendezek most. A klímából meg fejthető le a gáz...

