Blog
olaj és szűrő csere (Olaj: Selenia WR P.E 5w30 | TECNECO FM )
levegő szűrő (MULLER PA3132)
pollen szűrő ( TECNECO FM K1005)
üzemanyagszűrő csere
EGR & MAP szenzor tisztítás
Óraállás: 124020
El volt pár "fog" törve a gyári scudetton így inkább kicsit átmoddingoltam rácsos verzióra.
Scudetto:
Költség: 2500 Ft volt a rács
Ragasztó: volt itthon, így ennek az árát nem tudom
Ezüst festék: 1200 Ft ( Motip)
és az idő amit ráfordítottam, de az eredmény megfizethetetlen :)
Burkolat:
Fekete matt festék: 990 Ft ( Very well márka)
Lakk festék: 3-4 laza mozdulattal "megfröccsentve" - kicsit így selyemfényű lett
Piros festék: 1200 Ft (Very well) - a Maestro márkát nem ajánlom nagyon rossz-
Kipufogó:
LM-ben Szombathelyen vásároltam rá egy véget, 4500 Ft volt, jó minőségű, strapabíró nagyon.
A motorháznyitó kampót is átfújtam pirosra.


Mivel nem rég elértük a 200 ezret úgy gondoltam, hogy kicsit kényeztetjük a kicsikét minden földi és "föld alatti" jóval...Szóval olaj csere és minden más, mint ahogy ezt a nagyok csinálják. Szűrők, (pollen, olaj, gázolaj) és levegő szűrő...
Megérdemli a kis hölgy...csoda szépen muzsikál...


Hát már régóta szemezgettem a kilóméter számlálóval és eljött az a bizonyos és bűvös nap , talán rettegett is...szóval teljesen mindegy elérkezett a 200 ezredik kilóméter....már napokkal előtte úgy mond készültem rá...telefonom feltöltve pihent mellettem, hogy tudjam dokumentálni a híres napot, órát, percet avagy másodpercet....és tessék....lemaradtam róla...azt hittem agygörcsöt kapok amikor a feleségem csak annyit mondott...-Egy! ..- Mondom milyen egy??? 200 ezer és egy... Mondja a feleségem......azt a francba...hihetetlen...majd szét vetett az ideg. Mindegy....majd a 300 ezredikről nem maradok le ;)
Remélem még sok boldog kilómétert megteszünk együtt!!!!!

Már régóta idegesített, hogy az első kerékcsapágyaim állapota mondhatni úgy is, hogy kíván némi orvoslást. Szinte mióta megvettem a kicsikét hangos volt.
Mára már annyira lánctalpas harckocsit meghazudtoló hangokat adott ki a kanyarokban, hogy eljött az idő a rendesen megérett cserére.
Teljesen sima ügy volt minden....1,5 óra alatt kész volt de igazi nyugodt tempóban.
Szerencsére a csapágyakhoz kedvezményesen hozzá jutottam igazi jóbarátom segítségével (ValeRossi46).



Az utolsó helyzetjelentésem szerint 182.449 km-nél az összes tankolt üzemanyag: 12.152,65 liter. A Spritmonitor.de szerint:
1 liter diesel = 2,64 kg CO2, akkor
12.152,65 liter = 32.083 kg CO2
Ha visszaosztom a megtett úttal, akkor 175,85 gramm CO2/km jön ki.
A katalógusadat: 142 gramm CO2/km
A különbség + 23,8%
Ennyit a katalógusadatok pontosságáról...

Miután kasznisnál járt az autó, egyszer-kétszer mentünk ide-oda, ám fényes nappal... így nem tűnt fel, hogy nem ég a műszerfal világításom. Egyik nap estébe nyúló programból hazaindulván találtam szembe magam a problémával... és ekkor derült ki, hogy a hátsó lámpák sem égnek. Még ott a parkolóban sikerült a jobb hátsót életre keltenem, merthogy csak egy test kábel nem volt rögzítve, de a balos és a műszerfal továbbra is tetszhalott ...
Az esti parkolóban komplett biztitábla átnézés után, másnap itthon is átnéztem, de semmit nem találtam, ami a hibára magyarázatot adott volna. Gondoltam ennek fele sem tréfa, induljunk a hátsó lámpától... lámpázzuk ki... ott nincs áram, csomiban-nincs áram, hátsó ülés alatt-nincs áram... ez már csak előrébb lehet... gondoltam átnézem újra a biztosítékokat. Sorra vettem ki a lámpabiztiket, szemrevételezés után visszahelyeztem őket és biztos ami biztos -mintha súgták volna (lehet, hogy súgták is) :)- a helyükön is ellenőriztem, hogy átfolyik-e rajtuk az áram... nos így bukott ki, hogy az egyik 10A-es bizti a bibis. Ilyet még nem is láttam, mert olyan furán olvadt el, hogy a kémlelő nyíláson át és oldalt fordítva is jónak látszott, de a lábai felől nézve látszott, hogy inkább a vastag lábból olvadt ki és ezért tűnt kívülről jónak... Nnna, bizti csere és láss csodát, minden működik! Ezen felbuzdulva, mivel a bal hátsó lámpa úgyis darabokban volt, kiiktattam egy törött vezeték darabot és így már minden csodásan világít... akár a karifa! :)

Vééégre megvan! Kész a fara! Sikerült egy jó képességű hátfalat szerválnom, ami nagy nehezen a helyére került. Azért nagy nehezen, mert bár ismerős fickó a kasznis, de mégiscsak húzta-nyúzta ... az időt, meg az idegeimet is... A saját bevallása szerint is max. 3 napos (hétfőn hozzad, legkésőbb szerdán viheted!) melóból 7 naposat csinált... :( De örülök, hogy kész lett, mégha naponta kellet is hívogatnom érte... :)
Még nincs totál kész, mert a sarkokat be kell fejezni és majd színre fújni, de az majd csak később...
Minden esetre kapott egy hátfalat, egy lökhárítót, kerékjárati burkolatot, új izzókat, kasznitömítőt, rücsit, alvázvédőt...






Az idő jó, menni kell!
Indulás előtt még felszereltem a plexi szélfogót.
Tankoltunk 20 liter (már nem látom értelmét teletenni) és elindultunk az orrunk után.
Szigligetnél elértük a Balaton partját. Az útirányt az előttünk menő autós döntötte el. Ő Keszthely irányába jobbra ment, akkor mi balra!
Balatonfüreden a Halász étteremben kötöttünk ki, majd egy fagyi a parton és tovább.
Veszprémet, majd Pápát érintve, 210 km-t kocsikázva értünk haza.
A faluban kerültünk még egyet, hogy kerek számmal érjünk haza.
179.000 km-el gurultunk be a garázsba.



