Blog
Eljutottam e nemes feladathoz, nézzük át az autót. Motorjával nem foglalkozom még, elindul megáll, húz ahogy kell (más 156 2.0TS-t nem vezettem így nem sok összehasonlításom van) de legalábbis érzetre mendegél. Egy olajcsere azért bőven elfért benne, Selenia 20K és egy Man filter eddig amit szántam rá.
-Karosszéria kellőképp odavan, első lökhárító törött, a vas meg szépen rohadozik itt-ott. legkomolyabban az első kerekek műanyag a doblemeze mögött kilyukadt, küszöbök alulról itt ott már taknyoltak, "alvázvédelem" még gyári, jobb első sárvédő sarka is kukának tűnik. Kipufogó rendszer egy-két helyen kifúj, hátsó dob még tart, de hangja ércesedik, felette a hőpajzs leszakadt, a többi nagyjából jó.
-Futómű eleje jó kicsit puha, nekem magas is, nem szeretem ha ennyire tolja egy kocsi az orrát, hátsó gátlók műszakin jók voltak, nekem túl puha és magas, de a gátlókon érezni azért hogy bár még kényelemes, nem folyat de túl van már pár pofonon. rugók korrodáltak, hátsó fékek teljesen cserések.





Amikor az egész autó fújva lett nem tudtam elkészíteni a hátsó lököst, mert nem volt kipufogóm. Amint elkészült a rendszer, nekikezdtem az ütközőnek is. Pár réteg üvegszál, majd pár órányi csiszolás-gittelés után el is készült, kapott kamu diffúzort, majd azt fényes feketére, a többit pedig antracit szürkére fújtam. 19-én volt egy tuning találkozó, addigra össze akartam rakni, nem lett a legjobb, majd foglalkozom még vele, sajnos az első lököst is át kell szabni, túl alacsonyan van és már elég sok problémám akadt vele, pedig csak pár km-t mentem a kocsival.


Sajnos a lökhárítókon már voltak húzás nyomok, sok karc a hátsó lökös csomagtérajtajánál, jobb első sárvédőívet is meghúzták egy parkolóban. Ezek lettek szakszerűen eltüntetve Vittorio műhelyében.
hátsó dob tartó gumi csere, hátsó ablaktörlő gumi csere
A motorvédő elég alacsonyan van, ezért sikerült fennakadnom a haver kocsibejáróján és kicsit leszakítani... aknára fel és visszabütykölés :)
203000 km-nél volt legutóbb olajcsere,igy hát most 214500 nál
kapott friss :SELÉNIA 20K ALFA ROMEO 10W-40
Tutela ZC 75 Synth
Tutela GI/A
Alfa Romeo Brake Fluid Super DOT4
Cserélve lett lett az összes szűrő.
Továbbá cserélve vezető görgő,feszítő plusz hosszbordás szíj,ja a szervó szivattyút elfelejtettem azt is kapott mert a régi másfél évet bírt .Friss vizsga ! Most minden happy
227000 km el vásároltam.
Szerviz előélet, hogy ne felejtsem el mi mikor volt :)
- Olajcsere 221340 km
- Kettőstömegű, kuplung csere 219460 km
- Műszaki előtt csere 213318 km
Első felső lengőkar jobb - TRW
Első felső lengőkar bal - TRW
Első keresztstabilizátor bal - Lemförder
Hátsó keresztlengőkar - Febi
Fényszóróizzó - Osram
Hátsó ablaktörlő - Champion
MAP szenzor tisztítás
Futómű beállítás
- Főtengely ékszíjtárcsa - Akron - 210420 km
- Első hazai szervíze 202136 km:
Mobil Super 3000 5w40 olaj - 5L
Olajszűrő - Gyári
Levegőszűrő - Sofima
Pollenszűrő - Sofima
Üzemanyag szűrő - UFI
Vezerlés szett - Gyári
Bordásszíj - Dayco
Bordásszí feszítő - Gyári
Bordásszíj vezető - Gyári
Vízpumpa - Ruville
Ma Zsolesz_145 jóvoltából sikerült beszerezni kerékőrt a felnikhez. Fel is pattintottuk őket a helyükre, most már nyugodtabban hagyom kint az autót a pesti utcákon :).
@169.000km
Téli idöszak elötti szervízre elvittem a kocsit. A fékek nagyon rossz állpotban voltak, hátul szét is volt rohadva a betét. Kattogó hang meg nyiszogó hang ay elsö futómüböl.
- Zimmermann elsö tárcsák 31.000Ft
- Zimmermann elsö betétek 16.000Ft
- TRW jobb elsö felsö lengökar 29.000Ft
- Zimmerman hátsó betétek 9.000Ft
- Centír 1.000Ft
- Fék folyadék 2.000Ft
Apróságok. összes költségem munkadíjjal: 109.000Ft