Blog

>> Tuning és extratofe // Alfa 147 1.9 JTD 115 LE // 2015-10-02

Sikerült beszerezni egy 16-os nyári felnit :) Gumi majd később :)

 
>> SzervizDante // Alfa 156 2.0 JTS Sportwagon // 2015-10-02

Újra kopogott valami a futóműben. Futóműátvizsgáláson (500 Ft) megállapították, hogy elől újra a bal oldali stabilizátor bekötő adta meg magát. Szinte hihetetlen, de kb 3 hónapot és 3500 km-t bírt ki. Ebből Birth-öt soha többet nem veszek, az tuti...
Következő garnitúra FEBI Bilstein lett. 9200 Ft a kettő.

Súlyos dilemma előtt állok.
A motor nem kérdés, sokat megyünk, tehát diesel kell.
Hogy melyik, no az bár macerásabb.
A "kicsik" a német autópálya miatt kiesnek, marad a 2.0.
Alapvetően kézi váltó párti vagyok, eddig minden autóm ilyen is volt. Bérkocsikkal mentem ugyan pár ezret kuplungolás nélkül, de azok hagyományos váltósok voltak.
Kézi váltóval csak a 150 lovas 2.0 JTDm van. Az meg visszalépés lenne a mostani 170 LE után. Ugyan a könnyebb kocsi miatt kb ugyan úgy menne, de akkor is....
A 175 lovas viszont csak TCT-vel létezik.
Kuplungolni vagy nem kuplungolni? Ez itt a kérdés!
Aztán találtam egy videót. Beszéltem egy DSG-s tulajjal, meg egy kicsit gugliztan TCT ügyben, és megszületett a döntés: NEM kuplungolni!
A szín adott volt, mert a fehér jól hozza az autó formáját.
A bőr nem volt kérdés, csak előnyét látom, hátrányát eddig nem tapasztaltam. (156-159-Spider)
Szóval elkészült egy Excel tábla a lehetséges verziókról...
... és óránként változik.
Főleg, ha az ember ilyen videókkal találkozik :-)

 
>> Szerviztolobiker // Alfa 156 1.9 jtd 8V 110Le, SW // 2015-09-14

egy meglepő, ritka futómű darab adta meg magát, a hosszanti stabrúd bal oldal…
kissé el volt rozsdásodva… és Egerben egy fekvőrendőr megindította a folyamatot, majd még hazahozott, de itthon, a háztól 50 méterre lévő másik fekvőbiztos megadta a kegyelemdöfést, és eltört….
bontott 10e, az új 12e… szóval vettem újat, és ezt én is raktam be...

 
>> Szerviztolobiker // Alfa 156 1.9 jtd 8V 110Le, SW // 2015-10-01

miután nemrég a jobb oldal lett felújítva, így várható volt a bal oldal belejentkezése..kb 3 héttel ezelőtkezdte, de csak most lett rá időm…ezért cserébe nem csak a kormány -belső-összekötőt kellett cserélni, hanem a bal felső lengőkart is…
most újra csend van…
viszont futómű beállításra csak később viszem, amikor a téligumik rákerülnek majd… elvileg, ha addig el nem megy..:-(
viszont újra költséghatékony lett a dolog, majdnem nagyker ár, köszönet érte szerelőbarátaimnak !
képeket most nem csináltam,úgyis látszik az új...

 
>> SzervizTotokid // Alfa 156 1.9 JTD // 2015-09-30

Sok ajánlás után nekiálltam lefalazni az egr-t. 15 perc alatt meg is volt, nem nagy dolog :) De csak ideiglenes, ECU-ból majd kiíratom. Mellette még a kézifék bowdeneim voltak elég ramaty állapotba, meg is rendeltem őket, és hamar neki is álltam a szerelésnek, hálisten zökkenőmentesen ment minden :) Meg kicseréltem a bal első műanyag dobbetétet, mert pestről hazafele sikerült elhagynom :D Kicsit hűvös volt délután, szóval egy kis meleg tea a hideg garázsnál nem ártott :)

 
>> SzervizTotokid // Alfa 156 1.9 JTD // 2015-08-14

Mikor megvettem az autót, láttam (hát elég feltűnő volt :D) hogy sport légszűrő van benne.. A lehető legrosszabb helyen.. De akkor úgy voltam vele, hogy hamar beszerzem az alkatrészeket, hogy a gyárit vissza tudjam kötni.. Na most az a hamar, az 3 hónapomba telt, addig így kellett vele közlekednem. Az utolsó csövet hajkurásztam a legtöbbet, és így is csak egy repedtet sikerült szereznem, de nem érdekelt, ideiglenes hő- és vízálló ragasztóval körbetekertem, farsot nem szív, úgyhogy egy darabig jó lesz :)

 
>> EgyébAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2015-10-01

Ennyit bírt a motorvédő. Ugyanúgy lóg, mint a régi, ugyanolyan ortó hangja van minden fekvőrendőrön, ugyanúgy kukában a helye.
Most leírhatnám százszor, hogy többet nem kísérletezek utángyártott hulladékokkal, de egyrészt hülyén nézne ki, másrészt úgyis copy-paste kombóval csinálnám, úgy meg nincs sportértéke. Gyász.

>> SzervizRB 83 // Alfa 166 2,4 Jtd // 2015-10-01

A januári olajcsere óta a következőket kellett eszközölni:
Áprilisban kapott új komplett vezérlést + hosszbordásszíjat + vizpumpa, Dayco-Skf páros ,eltelt 90ekm az utólsó csere óta és idöm is volt letenni 2 napra az autót. Két első rúgó Monroe, a hátsókat már cseréltem 2éve most az elsőkön volt a sor.
Futómű állitás és minden ok.
Szeptember: Kötelező olajcsere 10ekm, minden szürő, termosztát csere plussz hütővíz, jobb első kerékcsapágy ( snr ) mert morgott.
Km. állás : 250ekm

 
>> SzervizRiki // Alfa 146 1.6 TwinSpark // 2015-09-30

Olajcsere óta drasztikusan elkezdett fogyni az olaj, kezdtem félni hogy a karter megrepedhetett, de az olajszűrőn volt egy repedés és kinyomta a olajat. Mivel elég sokat öntözgettem utána , így muszáj volt egy újabb csere új szűrő leeresztő csavar, tömítésnél is csepegett , illetve olaj csere. Km óra állás: 140050

A művelet most a CAR MECHANIC nál történt.