Blog

>> SzervizBardo146 // Alfa 146 1.6 T.S. // 2022-09-25

Voltunk az Alfariumban checken. Diagnózis: váltónál van egy kis olajcsepegés, de nem jelentős. Javaslat: ne nyúljunk hozzá. Jobb külső féltengely gumiharangján van egy kis repedés, ez előb-utóbb cserés lesz, de még nincs vész. Ez valszeg 2023 projekt már.

 
>> Tuning és extraGT Ɨ|ѯ // Alfa MiTo 1.4 TB QV SBK Edt. 58/200 // 2022-09-26

Fényezés kész ment is a helyére, kicsit morcosítva.

 
>> SzervizG.Roland147 // Alfa 147 1.6 T.S. Black Line Ti // 2022-09-25

2021.11.19 (149 285 km)
• Olajteknő csere (sérülés miatt), olajpótlás, pasztázás
• Ablaktörlő lapát csere
• Első féktárcsa és fékpofa csere (Rotinger sport tárcsa)
2022.07.20 (153 838 km)
• Motorolaj csere (Liqui Moly 10w40)
• Olajszűrő, légszűrő, pollenszűrő csere
• Hátsó ablaktörlőlapát csere

 

A 2. hegyi nap további látnivalói:
- Egy szűk völgy, anno 2018-ban álltunk meg itt nézelődni, van mit (1.kép)
- 1.060m - Gorges du Guil - duzzasztó egy nagyon szűk szorosban. (2.kép) Az igazi látvány azonban a szoros túlsó oldalán várt minket, ahonnan a hegybe fúrt alagút is jól látszik. (3.kép)
- Vars jött, ahol ettünk egy jót egy találomra kiválasztott étteremben.
- 2.109m Col de Vars (4.kép)
- Fortin de Restefond - a korábbi határvédelmi rendszer része (5.kép)
- 2.680m Restefond-Pass - Régi betonbunkerral, ami egyes hírek szerint az időjárás miatt olyan lassan épült hogy sose készült el. (6.kép)
- 2.802m Cime de la Bonette - igazából a hágó a következő lesz, csak építettek ide egy "hurkot" hogy ez legyen a legmagasabb hágó Európában. Ennél magasabb pont csak 1 van az Ötztaler Gletscherstraße-n Ausztriában.
- 2.715m Col de la Bonette - A nyilvántartásom szerint a 8. legmagasabb autóval elérhető pont. (8.kép) A 9. kép bal oldalán jól látható a 2.802-re vivő út a hegyoldalban.
- 2.513m Granges-Pass - Szintén határ lehetett mert a hegytetőn látszanak a védelmi bunkerok. (10.kép)
- Camp des fourches - hegyivadász laktanya, most kezdik renoválni az épületeket. Ez lehetett a sok szétszórt erődnek a központi laktanyája. (12.kép) Már az ide vezető úton is vízmosás nyomait lehetett látni (11.kép), de a java csak ez után jött a lezárt szakaszon...

 
>> SzervizKócosw // Alfa GT 3.2 V6 24V Distinctive // 2022-09-24

Ha már ott volt Kozinál , motormosás, olajteknő tömítés, olajcsere,balos alsó lengőkar, vonohorog elektromoks kacatjai,kidobálva, ABS szenzor csere, fékpedál kapcsoló csere.

>> SzervizKócosw // Alfa GT 3.2 V6 24V Distinctive // 2022-09-24

Kozi intezett lakatost és fényezőt küszöb és alváz ügyben.
A rég tervezett fekete tető is végre megvan.

 
>> Tuning és extraGT Ɨ|ѯ // Alfa MiTo 1.4 TB QV SBK Edt. 58/200 // 2022-09-22

Elkészítettem végre ezt is és ma kihasználva a napsütést pikk-pakk kicseréltem a gyári sima műanyag burkolatot illetve a 2 ablakvezérlőt is / mert a ragacsos bevonat elindult oszlásnak, a kivett párt lecsiszoltam matt fekete kezelést kapott spray formájában/ , ez valamivel szebb:-)
Következik még a hátsó lökös betétje és elkészül lassan a méregzsák.

 
>> Szervizgyml // Alfa 156 SportWagon // 2022-09-20

Az első futómű felől néha "roppanást" lehetett hallani elindulásnál és megállásnál. Fórumokon olvastam, hogy a pályanapos autóknál érdemes a csavarokat rendszeresen ellenőrizni. Mivel már kerékcsavarnál előfordult nálam is olyan hogy lelazult, ezért elkezdtem a futóművet is átnézni. Végül annak ellenére hogy minden nyomatékra volt húzva, a segédkeret két csavarján kellett húzni, a váltó felőli tartóbaknál találtam laza csavart és a jobb oldali alsó lengőkar egyik csavarja volt laza. Ezt nem úgy kell érteni, hogy ki akart esni, csak annyi hogy nem volt nyomatékon és kicsit kellett húzni rajtuk. Ez viszont elég volt ahhoz hogy újra zajmentes lett az autó eleje.

 
>> Tuning és extragyml // Alfa 156 SportWagon // 2022-09-21

Minden pályanap alkalmával vittem magammal egy 1 kg-os tűzoltópalackot, de nem volt fix helye. Maradék anyagból most csináltam neki egyet az utasoldali ülés sínjének a felfogatási pontjára. Így most az ülést nem lehet teljesen előrehúzni, de arra eddig sem volt igény. Viszont az autón kívülről nem is látszik a palack, de mégis könnyen elérhető a vezetőülésből is. Soha ne kelljen használni, de nyugodtabb vagyok ha van nálam.
Az autó súlya kb 1.2 kg-al nőtt.