Blog
Tankajtó fedél rugós biszbasz stift kicserélése sikeresen megtörtént.
Igazából, nem ér meg 3800 magyar forintot (egy éve áll.még csak ezer-valamennyi volt), a rugó már csak a végső állásban tartásért felel. Egy hosszú csavarral akár fillérekből is megoldható lett volna a törött tengely kiváltása, az tartósabb is lenne, mert ez a jó minőségű, újrahasznosított műanyag 100% biztos, hogy újra el fog törni.
1. kép: fedél kompletten kivéve. Egy db csavar tartja az egészet. A szuszogót kell csak kihúzni a gumiházból. Egy spray kupakja védi az üzemanyagnyílást. Sterilebb, mint egy rongyot oda tuszkolni :-D
2. kép ott felül látható, hogy a műanyag tengely tetején a rugóba akasztható fordított L feje elvált a tengelytől. Ezért lötyögött a tankajtó
3. kép már az új stift a helyén. Figyelni kell, mert csak egyféleképpen lehet visszadugni, ha erőlteti valaki, azonnal törik
4. kép Minden visszarakva, csavar is a helyén, ajtó feszesen áll.
Ugyanakkor az ablakmosó tartály kupakja is a helyére került. Az is el fog törni, újra! :-)
Job done.




Egy kicsit elmaradt a blogolás mostanában. Szóval most pótolom az elmulasztott dolgokat.
Olajcsere, levegő, pollen szűrő, olajszűrő.
Km: 299891
Levegőszűrő Filtron AP 091
-Olajszűrő Mann Filter W 714/4
-Pollenszűrő Champion CCF0202
- Motorolaj Liqui Moly LM9511 5W40
Olajcsere, levegő, olajszűrő
Km: 309528
Levegőszűrő Filtron AP 091
-Olajszűrő Mann Filter W 714/4
-Pollenszűrő Champion CCF0202
- Motorolaj Castrol Magnatec 5W 40
2022.11.16-án felkerült a téli szett.
Km: 135.458
4.205 km volt a nyári futás, bár az új gumikba még ennél is jóval kevesebb ment.
Gumis: 60i Győr (most először szorultam ki a műhelyből)

Egy-két dolog, amit pótolnom kellett, illetve, nekem hiányzott. Ablakmosótartály kupak (2300), tankajtó fedél stift (tengely) zsanérhoz (3870), 10 db karosszéria patent (kerékjárat, küszöb) pótláshoz (2500), valamint egy 2016-os FL scudettp, hűtőrács 46000). Utóbbit még nem tudom, mekkora szívás lesz kicserélni, mert lámpamosós első lökhárító levételről nem találtam Youtube videót...



Délután hívott a gumis hogy itt van minden mehetek.
Olasz felnik lettek. Furcsa hogy fényesek, de jól mennek a fekete tükör és ablakkeret által adott hangulathoz.
325 km







A kapcsoló hibátlanul tette a dolgát, de az idő és az UV sugárzás csúnyán elbánt a felületével. Sajnos soft touch bevonatot kapott, ami az idő múlásával egyre ragadósabb és csúnyább lett.
A csere kb. 15 perces művelet volt.





Na végre nekem is fent a téli papucs:)
Nagyon összejöttek a dolgok aztán mégsem:D
Szombaton felni, hétfőn szelep, kupak minden sorbaállítva…
Végül este mentem a 24h gumishoz, emlékeim szerint ott mindig tisztességes munkát végeznek! Már inkább megyek oda mint máshova.
Jó vártam 2 órát, de utána jött a feketeleves, amit vettem felnit, nem megy bele a kerékcsavar:D
Néztem nagyokat, hirtelen nem volt jobb ötlet mégis átgumiztuk a nyárit..
Aztán elindult a felderítés mi lehet az ok… hamar meg is lett… a soha nem látott felniből os az olasz nyilván hogy csinál kétfélét:D M12-es csavarhoz valót Tonale és Guilietta, és M14-es csavarhoz valót, Giulia.
Na ezért nem ment fől illetva kerék a hejére megy csak a csavar nem..
Na minden esetre most van pár hónapom kitalálni mi legyen:D
Vagy feltágíttatom a lukakat, vagy el kell adni a vágyott felnit…
Még nem döntöttem, illetve a sorsra bízom, meghirdettem ha valaki elviszi vigye ha nem akkor megcsináltatom;)
Még azt kell pontosan kiszerkesztenem, hogy hol is lesz ez a gumi a mostani kerekemhez képest?
Meg hogyan fog kinézni, kell-e nyomtávszélesítő..? ET33 vs ET37 apróság de a 7,5”vs 7” sélességgel együtt már cm a különbség a külső síknál.
Eddigi ismereteim szerint minimális a különbség, a kerék középpontnál de van.
De ugye most már semmit nem bízok a véletlenre..
Alfa gyártmány addig ok, de hogy is lesz akor ez?;)



Miután Szeptember elején megemeltük a kis 145-öst megtudtuk, hogy ugyan 48.000 km van benne, de ettől még a 26 év nedvessége és párája megtámadta a felületeket. Elsőre úgy tűnik, hogy csak felületi rozsda van rajta, de az azért akad bőven.
Most, hogy már 1 hónapja itt van velünk, és lett hely a garázsban, nekiálltam leszedni a küszöb spoileroket és kiszedtem az első kerékjáratokból a műanyag dobbetéteket, hogy lássam, mi rejlik ezeken a helyeken, másrészt, hogy amihez hozzáférek, ott lekezeljem először rozsda átalakítóval, majd lefújjam üregvédővel.
Elsőként a küszöb spoilerok kerültek le. Leszedése könnyű. Alul tartja oldalanként 4 vagy 5 csavar, majd ha ezeket eltávolítottul, úgy meg kell húzni erősen, de finoman a spoilert magunk felé, ugyanis oldal irányba is tartja 4 vagy 5 rögzítő patent. Ezek szoktak eltörni, illetve ezeknek a patentoknak a rögzítő fülei. A jó hír, hogy a spoiler alatt nincs szétrohadva, sőt még csak felületi korróziót sem találhatól. A rossz hír, hogy megvan az oka amiért csálén állt a spoiler. Sajnos jópár a rögzítő patentokat tartó fül le van törve és a rögzítő patentok jó része is elég viseltesek. Ezt leszámítva viszont nagyon jó állapotban van a spoiler is és alatta a küszöb is. A műanyag küszöb spoilert pedig majd a műanyagos kijavítja.
Ezután következett az első dobbetétek eltávolítása. Ez sem nagy történet, de fel kell emelni és el kell távolítani hozzá a kerekeket. Ha a kereket kint vannak, úgy már könnyen el lehet távolítani a rögzítő patentokat (a kerékjárati ív első részében) illetve azt a 3 csavart ami még a fém doblemezhez rögzíti. Ezt követően én élőről haladva szedtem ki a dobbetétet.
Oldalanként jó fél kiló por, falevél és sár kombója jött ki mögüle, főként a dobbetét és a küszöb találkozásánál, de volt mocsok máshol is bőven.
Miután a dobbetétet kiszedtem, első körben kimostam a dobbetét mögötti részt slaggal és lúgos tisztító szerrel. A dobbetét mellett a futómű alkatrészeit is lemostam, hogy lássam mit kell tenni vele.
A dobbetét jó állapotú volt, itt nem volt rozsda. A futómű alkatrészein viszont volt bőven felületi rozsda. Annyira azért nem volt vészes, így drót korongozni nem kellett. Ezeket a felületeket első körben sima foszforsavas rozsdaátalakítóval kentem le, majd hagytam 24 órát hatni. Ezt követően a Teroson VR 625 rozsdaátalakítóval fújtam le és ezt is hagytam 24 órát száradni. végül pedig mindkét dobbetétet és a futómű fém elemeit is lefújtam színtelen wax alapú üregvédővel (Sikagard 6220).
A végeredmény szerintem nagyon jó lett.
Ezután a küszöböket is kifújtam ugyanezzel az üregvédővel. Erős szaga van, de legalább ezt követően jó darabig nem jön elő a rozsda.
Most, hogy láttam mi van a felületeken és még jó az idő, gyorsan bejelentettem egy vegyszeres alvázmosásra, hogy az éves során az alváz felületeire lerakódott és rágyógyult koszt lemossuk, majd ezt követően télen a maradék felületi rozsdát onnan is el tudjam távolítani.
Az alvázmosást végző öreg szaki visszajelzése alapján olyan az autó alja, mint egy jó állapotú 8-10 éves napi használatú autóé. Jóllehet 26 éves, de ettől még a 48.000 km azt tényleg kevés. Eddig szerencsés a sztori.
Száradást követően a dobbetéteket lemostam és leápoltam, majd ment vissza az egész a helyére.












A nyári gumik második szezonjukban kereken 13.111 kilométert futottak, tavaly többet mentem velük, mert akkor 17.785 került beléjük (összesen 30.896).
Remélem, még egy szezon lesz ezekben a Pirelli P Zero Luxury gumikban.
A kétszéles téli szettnek ez lesz a második szezonja, a Continental ContiWinterContact gumikba tavaly 6034 km került.
Már világított a sárga a műszerfalon, hogy ellenőrizzem a fékbetéteket...
Szóval első fékcsere volt, betétek és tárcsák is újak.
Az első fékbetéteket kicsivel több, mint 30 ezer kilométerrel ezelőtt cseréltettem, egészen pontosan 61.043-nál.
37.635 km-nél pedig az első és hátsó fékbetéteket, valamint a hátsó féktárcsákat is cserélték.
Összességében az a durva, hogy az első féktárcsák nagyon jól bírták, 93.400 km-t!