Blog

>> SzervizGreene // Alfa GT 2.0 JTS Distinctive // 2022-10-24

Km. óra állása: 157558km

155612km-el vettem, rögtön utána lecseréltük benne az olajat, majd még egyszer a hengerfejezés után. Azóta nem egész 2 ezer km-t ment csak az autó (főleg hétvégén használjuk ), de szerettem volna ha egy év után kap új olajat.

Természetesen idén is Selénia Racing 10W60-at kapott, és gyári olajszűrőt (UFI), meg egy új olajleeresztő csavart alátéttel (FAST).

Már egy ideje rezonált valami hátul, illetve kopogott amikor bukkanón mentem át. Most megemeltük az autót és kiderült, hogy a kipufogódob egyik rögzítőgumija szakadt el. Pont volt egy megmaradt a szerelőmnél, így le tudtuk cserélni.

>> SzervizGreene // Alfa GT 2.0 JTS Distinctive // 2022-10-24

Sajnos nemrég letört a bal oldali patent, ezért lötyögött a kalaptartó. Rendeltem mindkét oldalra cserét, mert a jobb oldali se volt már tökéletes állapotban (lásd a képen).

Cikkszámok:
Bal - 71718755
Jobb - 71718754

>> Tuning és extrapakai93 // Alfa Giulietta 1.4 TB Distinctive // 2022-10-24

Egy kis korszerűsítés gyanánt kapott egy P&P LED-es rendszámtábla világítást. A szett tartalmazta az ellenállásokat is, így nem zavarja meg a CAN-BUS rendszert sem. Filléres "tuning" de sokkal modernebbnek hat így.

>> EseménySD // Alfa Giulia Super // 2022-10-24

Egy hétvégi szülőlátogatás keretében gurultunk egy Bp-Miskolc-Bp távot.
Maga a kirándulás remek volt, végre újra érezhettem az Alfa érzést a neki kedves közegben.

Még közvetlen az indulás előtt beugrottunk a belvárosba egy könyvért.. hát ez valami katasztrófa, hogy a mellék utcákban úgy parkolnak az emberek, hogy végig szól a radar :D:D:D Öröm bódottá:D Na erre sem való egy Alfa:))

Utána viszont irány a pálya az attópálya..

De előtte vegyél matricát.. ahhha ahogy azt gondolod.. Benyakúton mondom a rendszámot... ja ilyet nem tud adni:D miiii? Új rendszámot nem ismeri a rendszerük.. És akkor mivan menjek 200km-et 75-el? a régi hármason?

Neem online lehet megvenni, óóó dejó.. na be is regisztrálok, megveszm megjön a visszaigazoló; gyííí... 12:37... 14:30 körül értünk oda kényelmesen, erre 16:00-kor jön a levél hogy autópálya matricája mostantól érvényes:D:D:D míííí?:D Na minden esetre lementettem a leveleket, hogy volt egy érvényesség kezdete 12:37 majd egy érvényesség indul 16:00... LOL ne kérdezzétek melyik mit jelent..

Na de a lényeg, felmentünk a pályára, szépen beállítottam a 100-at.. aztán később 140 egész normálisan lehetett közlekedni, de utána mindig van egy szakasz ahol valahogy összeverődnek a hülyék és akkor onnan menekülni kell, lassítani nem tudsz, csak otthagyni őket... tipikusan valami lomha suv, megy egy kisorolni nem hajlandó bármi mögött, ez feltorlaszolja a sort és már mindenki hót ideg...
Ekkor természetesen megérkezik mögéd az S3 Audi és majd ő mindenkit letol:D:D:D lett hely, nem tolt :D

Szóval a publikus része...

Tapasztalati és statisztikai adatok:
- tempomat 140-es fogyasztás 7,5L
- lábvezérléssel általában 150 körül 8,5L +- egy-egy elözés..:)
- asszony is vezetett visszafele 120 körül 6,7L
- tempomat 110-el egy 72km-es szakaszon M0 5,6L!!!!

Az 5,6-os hihetetlen fogyasztás feltételei:
- Tempomat 110km/h
- Üzemanyag: Shell Vp100
- 17"Aero Matchobox felni:)))
- Advanced Efficiency mód
- Klíma kikapcsolva
- Folyamatos haladás, nincs megállás gyorsítás csak menés, 72km összesen de emelkedő minden benne..
- de nekem az hogy egy 2000 ccm motor 1500-2000 kórüli fordulaton megy autópályán, nem tűnik egészségesnek, minden esetre ezt majd csak indokolt esetben, tényleg ha olyan a forgalom néha megfelelö ez a mód, de hogy a motorral mit csinál?
-a budafoki lehajtónál volt egy pillanatra 5,5 is de azt már lefényképezni sem volt idöm.

Így tényleg elhiszem hogy képes 6L-es fogyasztásra az autó, de normál használatban. Em várjuk el ezt tőle:) lélegezz piroska lélegezz:D visszatartott levegővel mi szeret futni? Naugye:)

Tehát eredeti számításaim szerint nagyátlagban olyan 8L körül lehet számolni a fogyasztással, ebbe már benne vannak az gyorsítások és előzések is, valamennyi város és valamennyi lassabb 100-110 körüli haladás forgalmi okokból.

Maga a menet komfort:
- Ülés pozíció nagyon jó, az autó mozgása annyira harmonikus, hogy vezetés közben nem egyszer észrevettem, hogy a fejtámlán pihentetem a fejem
- Szélzaj és futómű, az aszfalt minösége mehatarozó, jelenleg ez a leghangosabb, széln nem vész, motorhang csodás:)
- maga az autó virgonc digó limó, ahogy a régi is az volt
- agilis mozgás, feléledő erő ha kell
- botrányosan szép forma

Csomagtartó, így télikabátokkal 2 napra belefértünk:D ezzel meg lesznek izgalmak:)))

Továbbra is la vagyok nyűgözve:)
1107km

 

Eredetileg ma Monaco lett volna a cél, de ebben a hőségben nem nagyon volt kedvünk a városi sétákhoz, így a reggeli után a medence partján kötöttünk ki.
Dél körül már ott is nagyon meleg lett úgyhogy beültünk PHuBi klímás belterébe és újra elmentünk Seborgába. Talán ma nyitva lesz az ajándékbolt és tudok rendszámot venni.
Hát nem volt nyitva (3.kép) Sőt a nyomok alapján mióta tegnap itt jártunk nem is volt...
A főtér érdekessége a két őrbódé az ágyúval. Pontosabban a harmadik őrbódé a jobb szélén a kutyának. Megadják a módját a tiszteletadásnak :-DD
Bőven 35 fok felett volt úgyhogy visszamenekültünk PHuBi hűs belterébe és visszamentünk a szállásra. Fél 3 körül értünk vissza, kajáltunk egy jót.
Este búcsúzóul még egyet sétáltunk a városban.
Már ekkor éreztük hogy a nagy melegben ki/beszállni a hűtött kocsiba nem túl szerencsés. Estére már mindkettőnkön a megfázás jelei mutatkoztak.
Mint később kiderült nem ez volt a helyzet...

Összecsomagoltunk, holnap 1.100 km vár ránk hazáig.

 

Vásároltam 1.9 JTD-t mindennapi közlekedésre. Rozsdás küszöbbel, horpadt motorháztetővel és sárvédővel. Sok munkával, a vételár négyszeresét ráköltve meg lett mentve.
Készítettünk rajt egy-két módosítást. Motorháztető kitámasztó teleszkópokat kapott, fényszórómosót, belső bitumenes rezgéscsillapítást, belső műanyag elemek kárpittal való bevonása fekete szövettel, beleértve a tetőkárpitot is, elektromosan nyitható csomagtérajtózár, alu pedálsor,...
Tervben van még tempomat beépítése.
Meglepődtem rajta, hogy kategóriájához képest tágas, jól kezelhető, nem hangos, jól autózható.

 
>> Egyébpakai93 // Alfa Giulietta 1.4 TB Distinctive // 2022-10-22

A blogokat olvasgatva bukkantam rá a Brodit ProClip megoldására és nagyon megtetszett az egyszerű, de nagyszerű kivitelezés. Hamar meg is született az elhatározás, hogy egy ilyen típusspecifikus telefontartóra szükségünk van. A lehető legegyszerűbb és legkisebb tartót szerettem volna a konzolra, hogy ne rontsa el a beltér szép összhangját, így a sima csuklónélküli MagSafe-re szavaztunk, melyhez rendeltem egy öntapadós mágneses kört eBay-ről. Sajnos a mágnes körüli gumírozott bevonat picit szélesebb volt mint maga a tartó amibe bele kellene férnie, így egy picit ál kellett szabni, hogy passzoljon. Nem lett tökéletesen hibátlan a méret eltérés miatt, de a funkciót tökéletesen ellátja. Ma megvolt a főpróba is mindenféle típusú úton és hibátlanúl fixen tartja a telefont.

A múlt héten beszereztt "D" profil tömítés is bekerült a motortérbe, így már talán mosáskor és esőben nem fog befolyni a víz és egyszerűbb lesz a tisztán tartás is.

Szúrta a szememet még pár dolog pl. az oxidált turbó hővédőpajzs, így ha már a motortérnél jártam kivettem és egy kiadós csiszolás után lefújtam hőálló ezüst festékkel.
Plusz az akkumulátor takaró szövet tépőzárjai le voltak szakadva és lógtak, ezek újra lettek ragasztva, így már szépen áll a helyén.

Szuper volt❤

 
>> Autóápolásystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2022-10-22

Sikerült végre eljutnom Kriszhez, hogy az autó fénye ismét a régi legyen. A két lökhárító fényezése nem volt kérdéses, viszont a motorháztető és a tető, valamint a sárvédők felső része nagyon le volt mattulva. És nem gondoltam, hogy ekkora a gond velük, ezeket is újra kellett fényezni. Sajnos korábban ezek voltak már fényezve sok kőfelverődés miatt (a tetőn egy hatalmas karcolás volt, még az előző tulajnál került rá). És most kiderült, hogy érthetetlen okból iszonyat mennyiségű glett volt a festék alatt, úgyhogy fémig kellett csiszolni a felületeket. A képek magukért beszélnek.
Az egész folyamat több okból is, de elhúzódott rendesen. Több, mint 2 hónapja van ott az autó, de a héten végre elkezdtem összerakni. Ha minden jól megy, jövőhetén az összes alkatrész a helyére kerül és végre megkaphatja a polírozást is.

>> Szerviznemmate // Alfa Giulietta 1.4TB Super // 2022-10-21

Az olajcsere után 1-2x előfordult néhány hidegindításnál, hogy a kocsi elkezdett rázkódni és közben villogott a check engine. A tárolt hibák égéskimaradást mutattak. Mivel amúgy is esedékes lett a 30ezres gyertyacsere pediódus lecseréltük őket, és ezzel remélhetőleg az égéskimaradások is megszűnnek. Nem is ártott a csere mert már rendesen el voltak kopva a gyertyák.

Ezek után pedig a fékfolyadékot is felfrissítettük, és ha már mindenhol lekerültek a kerekek, benzétünk a dobbetétek mögé is, nincs-e felgyűlve a sár mögötte. A jobb első kivételével mindenhol tiszta volt, de ott se volt vészes. A keréagyakon már volt rendesen felületi korrózió azok is szépen le lettek csiszolva, felkézülve a télre :)