Blog

>> EseményPiritu - 1.000.000 // Alfa Giulia 2.0 Super // 2022-11-14

Ma megszületett a döntés - nem lesz megjavítva Júlia.
Leadjuk és beszámíttatjuk egy új Giuliába, de ez már egy másik történet...

 
>> EseményPiritu - 1.000.000 // Alfa Giulia 2.0 Super // 2022-11-08

Megjöttek az árak: 
 
MULTIAIR modul - 701.241 Ft
Tömítéskészlet - 35.000 Ft 
Olajszűrő - 7.609 Ft 
Olaj - 8.890 Ft ebből 5,2 liter kell
Szelepfedél tömítés - 14.700 Ft 
Munkadíj - 224.476 Ft (ebből tudnak adni 10% kedvezményt)
Céges autó ide vagy oda a végösszeg a maga 7 jegyű összegével már túl van a fájdalomhatáron.

Mellette megkérdeztem Csörit és Erhardot is ők is hasonló összegeket neveztek meg a modulra.

Ja közben még egyszer előjött a rángatás + lámpa.
Most is nagy rutinnal indítgattam újra így eltűnt.

Vakarhatjuk ott is ahol nem viszket...

 
>> EseményPiritu - 1.000.000 // Alfa Giulia 2.0 Super // 2022-10-24

Elmentünk Győrbe, mert bejelzett az olajcsere lámpa.
A múltkor cserélve volt valószínűleg nem lett lenullázva.

A gépre kötve egyértelmű volt hogy a nullázás elmaradt, megtették.
Multiair hiba nincs a rendszerben.

A nagyobb baj hogy a központ arra hivatkozva hogy 100ezer felett jár az autó elutasította a garanciális cserét.

Elmormogtam a bajuszom alatt pár nyomdafestéket nem tűrő szót és megkértem őket hogy adjanak egy ajánlatot a cserére.

 
>> SzervizPiritu - 1.000.000 // Alfa Giulia 2.0 Super // 2022-09-15

A megbeszéltek szerint reggel megjelentem Győrben.
Mint kiderült a múlt héten vártak, de mivel minden megvolt beállt Júlia a szervizbe.
A szokásos olajcsere mellett kiolvasták a múltkori csekkendzsin okát is.
A szerelő szomorúan jött ki az előtérbe:
- Multiair modul hiba, úgy néz ki cserélni kellene...

Némi fejtörés után megegyeztünk hogy bejelentik garanciára a cserét.
Tekintettel a Fiat-nál történő rendszer átállításra 3 hét múlva érdeklődjek.
Persze ha megint előjön a lámpa akkor is.

A lámpát Júlia 103.123 km-nél tárolta el, ez azt jelenti hogy túl vagyunk a garanciahatáron, de egy próbát megér.

 
>> EseményPiritu - 1.000.000 // Alfa Giulia 2.0 Super // 2022-09-07

Reggel miután kikanyarodtam az utcából elkezdett rángatni Júlia. (Kb 200 métert tettünk meg az indulás óta.)
Mire észbe kaptam már jött is a sárga tengeralattjáró lámpa, de a motor járt.
Félreálltam, leállítottam, próbaképp újraindítottam.
Működött ahogy kell, lámpa továbbra is világít.
Párszor még leállítottam és újra indítottam és a lámpa "eltűnt".
tehát eseti hiba volt nem áll fenn, mehetünk melóba.

Felhívtam a szervizt hogy mi a történt és megegyeztünk egy jövő csütörtöki szervizlátogatásban. Az olajcsere is lassan aktuális lesz és akkor ránéznek hogy mi a lámpa oka. Persze ha újra előjön azonnal fogadnak.

 
>> Eseménymesa // Alfa GT 1.9 JTDm 16v // 2022-11-19

Leugrottunk Balcsira 'Túrógombóccal'. Út közben még a Nap is kisütött, ilyen a feeling, panorámatetővel. :-)
Járulékos adat: ~10 Km / 1% a DPF telítődés mértéke. Az rendben van. Fogyasztás is.

 
>> AutóápolásaBajomi // Alfa 145 1.6 boxer // 2022-08-20

Ahogy általában, úgy most is egy teljes takarítással kezdem az új autóval való együttélést, mert egyrészt sokkal jobb érzés egy tiszta és ápolt autóba beülni, másrészt egy komolyabb takarítás során könnyebb észrevenni és össze szedni a nem működő, vagy csak javítandó dolgokat.

Laza 4-5 óra alatt sikerült elsőre eltávolítani a sok év állás során kívül rágyógyult kosz és a beltér felületein található szennyeződések jó részét. A végeredmény még nem tökéletes, de nagyságrendekkel tisztább lett, mint volt.

Kívül kapott egy aktívhabos mosást és waxolást. A mosás során a felnik felületéről is eltávolítottam a fékport és a műanyag és gumi elemek is kaptak egy erős lúgos tisztítást, majd ezt követően egy ápolást.

A beltér már nagyobb dió volt. Elsőként a műanyag elemeket tisztítottam meg egy enyhe lúgos tisztítószerrel, majd ápoltam le őket egy beltéri műanyag ápolóval. Ezt követően a mustársárga QV bőrüléseket és oldal kárpitokat tisztítottam meg bőrtisztítóval majd ápoltam le bőrápolóval, hogy visszaadjam nekik az eredeti színüket.
A bőr felületek tisztítása és ápolása után a szőnyegkárpit következett. Az ős kapott első körben egy enyhe lúgos tisztítószeres kezelést, majd ezt követően egy kárpittisztízó szerrel sikáltam át.

Meglepő módon a beltér takarítása során is rettentő koszos lett a rongyot tisztításához használt víz, de legalább utána a felületek ismét fényesek lettek és az illat is frissé vált az autóban.

A kültér és a beltér után a motortér következett.
Itt az elektromos részek le elburkolását követően egy speciális erős lúgos tisztítószer segítségével lazítottam fel a sok év szennyeződéseit, majd slaggal távolítottam el. A jó hir, hogy se a motorból, se a valtóból nem folyik az olaj, emiatt csak normál szenyzeődéseket kellett eltávolítani. A tisztítást követően itt is leápoltam a műanyag felületeket, hogy fényesek legyenek.

A hibalista:
- a fényezés kuka. Szinte az összes vízszintes felületről lehámlott a lakk
- a küszöbszpoiler eláll.
- a tetőkárpit lóg
- a csomagtér ajtó belső műanyag burkolata szét van repedve és lóg. Valószínűleg vagy a patentok törtek el, vagy a patentokat tartó fülek.
- a Teledial felnikről pattog le a fényezés, de legalább nincsenek lepadkázva
- pár beltéri csavar takaró műanyag elem hiányzik
- pár beltéri műanyag elem erősen karcos és javítani kell
- a vezető oldali bőrülés meg van kopva
- a tetőantenna cserés
- az ablaktörlő lapátokat fényezni kell
- a valtokulissza javításra szorul. Olyan a váltó, mint egy málnakeverő és az 5.-iket nehezen veszi.
- valószínűleg a motortartó bak elfáradt

Nem kevés, de a főbb elemek, mint a motor, váltó, futómű, hibátlanul teszik a dolgukat. Mondjuk nem is csoda, hiszen valamivel több, mint 48.000 km van benne.

A fenti hibák, meg szerencsére orvosolhatóak.

>> Szervizcsepeliek156 // Alfa 159 2.4 jtdm Q-tronic ti // 2022-11-19

Az első rugók után most a hátsók fáradtak el. Két rugó + lengéscsillapító cserélve.
Szükségesnek éreztem egy futómű állítást is, már rég néztünk rá.
208508 Km

 
>> SzervizHardy // Alfa Giulia Veloce 2.2 D Q4 // 2022-11-19

Felkerültek az új Michelin téligumik. Sokáig gondolkodtam rajta hogy aszimmetrikus Continental vagy V mintás Michelin legyen. Az előbbi van defekttűrő kivitelben az utóbbi sajnos nincs. De mivel az első gumiknál a belső rész egy kicsit jobban kopik így félúton van időm átforgatni őket. Ezért döntöttem ezek mellett.

 
>> SzervizHardy // Alfa Giulia Veloce 2.2 D Q4 // 2022-11-19

Sajnos már nem működött az ablak és tükör fűtés se. Így cserélni kellett. Bár egy másik autóba még évekig jó lehet.