Blog
Meglévő eredeti hátsó szárnyból hiányzott a pótféklámpa. Eredetit szerettem volna bele vásárolni, de semmi pozitív eredmény. Alkatrészboltba nem tudtak hozzá szerezni, olaszoknál pedig csak kompletten szárnyal együtt lehetne vásárolni, de emailt dobtam azért nekik hátha tudok külön venni, csak válasz nem érkezett. Bontottan nagy ritkán belefutni ilyen hátsó szárnyba, gondoltam akkor veszek úgy egyben de az egyikről lecsúsztam, a másik már küldi körülbelül 2 hónapja. Így hát jöhetett a B-terv. Lemértem és találtam hozzá univerzális ledes lámpát ami kis alakítás követően jó lesz bele. A pótféklámpa és a szárny közötti hézagot gittel töltöttem ki, szárnyon a lámpa foglalat szélét először becsiszoltam majd körbekentem gittel, az új lámpát maszkoló szalaggal leragasztottam és a friss gittbe belenyomtam a formályát. Miután a gitt kikeménykedett, lámpát kivettem. Szárny külső részét becsiszoltam, a gitt 5 napot száradt, aztán kapott alapozót és festéket. Tömítőragasztóval körbekentem a foglalatot és ment a helyére a lámpa, majd két csavarral rögzítve. Színre fújás esetén ki lesz maszkolva a lámpa és úgy lesz fényezve.












Már elég régóta hajtogatom, hogy ezzel a kopottas belsővel már igazán kellene valamit kezdeni, így hát ennek is eljött az ideje, hogy megszépüljön.
Elsőnek kipakoltunk a kocsiból mindent amit mozdítani lehet - mivel két elem a középkonzol körül csak teljes bontással kivehető - hogy tudjunk a beltérben is fújni.
Következett a gondos takarítás és előkészítés a festésre.
Hideg zsíroldó (márka: Very Well), egy csomag kesztyű és rengeteg szivacs meleg vízzel. Első sorban erre volt szüksége minden elemnek ami a kocsiból kikerül. Festékként a MONTANA Black széria színei közül választottam egy csontfehéres-szürkés árnyalatot - ez hasonlított a színskála alapján az ajtókárpithoz a leginkább ...plot twist: sajnos mégsem, mert túl világos lett. Minden elem kapott 3 réteg matt színt, majd 2-3 réteg matt lakkot. Sajnos ez a folyamat elég sokáig tartott, mivel csak esténként tudtam dolgozni vele és a harmat elég hamar utolért, így napi 1 réteget tudtam fújni.
A beltérben sem volt könnyebb dolgom, mivel mindent ki kellett maszkolni majd míg száradtak itt is a dolgok, addig a szőnyeg is kapott egy kis törődést.
A középkonzolt leemelve rengeteg szivacs törmelék fogadott a váltó körül. Ez mind el lett távolítva ill. a kilazult váltókaron is lett húzva, így már az is sokkal pontosabban jár.
Míg az elemek száradtak úgy döntöttem hasznosan töltöm a várakozási időt és megjavítom az ősidők óta lógó-lötyögő fejtámlákat. Bontást követve már nem is csodálkoztam, hogy ez ennyire lógott. Konkrétan a tartókonzolból ki volt törve a műanyag, csavarostul. Kapott egy kis kókler drótozást, majd két csavarral és egy lemez lappal rögzítettük. Mint az új, úgy mozog. Ez is pipa !
Jöhettek a króm díszlécek a sorra. Az eredeti tervem a benne lévő Alfa Romeo felirat piros színnel való feldobása volt. Sajnos a kivitelezés nem úgy sikerült, mint ahogy én azt elképzeltem, ezért ezen elemek felpolírozása lett a cél, ami kifejezetten jól sikerült.
Mikor már az összes elem megkapta a végleges lakk réteget és száradt vagy még egy napig, jöhetett az összeszerelési fázis. A könyöklő részén lévő szivargyújtó is le lett cserélve egy dupla USB-s 12V dugóra. Semmi csicsa, szolid fekete gumis védő takarja. Pikk-pakk minden elem visszakerül az eredeti helyére, sőt még a Loudlink is kapott egy tökéletesen passzoló új helyet. Sajnos mivel az én elképzelésemtől kissé világosabbak lettek a festett elemek így a belső bőr borítás esetleges cseréjét fontolgatom. Az összkép javítása érdekében pedig nekiállok vadászni egy fekete szőnyegre.
Hosszú folyamat volt, de minden egyes percét élveztem !












58.000 km-nél jelezte, hogy szüksége lenne új fekbetétekre, hamár úgyis mennem kellett, kicsit korábban megejtettük a "nagyszervizt":
-összes fékbetét
-első féktárcsák
-fékolaj
-motorolaj és szűrő
-pollenszűrő
-levegőszűrő
-gyertyák
-hosszbordás szíj
Élvezte a budaörsi kirándulást,egy "check engine" segítségével jelezte, hogy szeretne visszamenni, így szerda reggel megtesszük :D
Új akkumulátort vettem. A régit újra kellett már töltenem, mer másfél hét állás után lemerült. Az előző akksi még az autóval jött újonnan, szóval 2018 júliusa óta van benne (akkor gyártották a Giuliát)a
Az új akksi egy Exide EXE950-es, a CarNet Alfa Romeónál rakattam be, náluk is rendeltem.
Utántöltötték a fagyállót is.
A első szériás 1750 105-ösök Bendix főfékhengert és Lockheed fékszervót kaptak. Ha jól tudom a korábbi autókat és a Juniorokat Benditalia egységekkel szerelték. A fékrendszer egykörös, ráadásul álló fékpedálos. A főfékhenger az autó alján foglal helyet, a szervó a motortérben. Az egység bemenete a főfékhengerből jövő nyomásjel az oldalsó csatlakozón keresztül, az erősítést vákuum végzi, a kimenete a hengeres rész végén lévő fékcső csatlakozás.
A bejövő nyomásjel egy kis dugattyún keresztül a félig határolt löketű vákuumszint szabályzó szelepet működteti egy kis membrán segítségével, ami a légköri nyomás és a szívócsőben kialakult alacsonyabb nyomás közötti nyomásszintet állít be a bementeti nyomásjellel arányosan. Ez a nyomásszint hat a főmembrán egyik oldalára, a másik oldalára pedig a szívócső nyomásszintje. Ez a főmembrán egy tolórúd segítségével a kimeneti térre ható dugattyút működteti. Ily módon a fékpedál lenyomásakor megnő a nyomás a kimeneti térben a bemeneti jelhez képest. A pedál elengedése során a szabályzó szelepnél új egyensúlyi állapot jön létre, ez csökkenti a nagy membránra ható nyomáskülönbség mértékét, a rúd kevésbé nyomja a kimeneti dugattyút, ami csökkenti a kimeneti tér nyomását. Nagy vonalakban ennyi. Ügyes mérnöki alkotás a 60-as évekből. Tetszettek még a Rubery Owen feliratú csavarok is.
Szétszerelés után a fém alkatrészeket konzerváltam. Hátha egyszer...









Még október elején beérkezett az új komplett Lockheed fékrásegítő. A szerelvény mellett döntöttem, jobb, ha lesz egy tartalék egységem. Még 2004 környékén újítottam fel a fékrásegítőt, ez elég régen volt már és az üzembiztonság miatt jobbnak láttam most lecserélni. Ezzel a művelettel befejeződött a fékrendszer teljes felfrissítése, minden gumi izé új lett.
A bal első keréknél leengedtem a fékfolyadékot a tartályból, majd pár csavar után kint is volt a régi. A beszerelés macerásabb volt, mert először a pánt csavarja ütközött a légszűrővel, majd újra a pántot fel kellett lazítanom és egy picit fordítottam a dob két része között. A dob egyik felén vannak a rögzítő pontok, a másikon pedig a fékcsövek bevezetése. Ezeket kellett egymáshoz belőni.
Jó lenne kipróbálni, hogy a légtelenítés jól sikerült-e.



137500 Km
A vizsgánál jelezte a vizsgáztató, hogy lassan ki kellene cserélni a féktárcsát, mert rohad.
Mivel keveset használom amióta vettem egy elektromos robogót, hogy részben kíméljem az Alfácskámat.
- Tehát teljes gyári első szett, tárcsák, betétek, javító készlet.
- jobb első zár eltört belül valahol, azt is gyárira,
- és a hátsó csomagtér teleszkópokat is cserélni kellett.( ezek nem gyáriak lettek)
- fékolaj csere
Anyag 215000
Munkadíj: 62000 Ft.