Blog

>> EseménySD // Alfa Giulia Super // 2022-10-14

Első alfámat megvettem 2005-ben és eladtam 2015-ben. Akkor vettünk egy babakocsit, amit lassan meg is fogok hirdetni mivel a majd 8 év alatt, kinőtte három gyermekem.
De valahol motoszkált bennem a sok régi kedves emlék, a találkozók, az utazások, az élmény, amit csak egy ilyen autó adhat meg.

A mai napon ültem újra saját Alfám volánjához.
Anno: egy Alfa 155 Super 2.0 TS, ma egy Alfa Giulia Super 2.0 T:)

Tapasztalataim:
- elsőre kényelmes üléspozíció (194cm vagyok)
- gyönyörű formák mindenhol, facelift technika
- az autót beindítva kissebb gázt adva mozdítja a kasznit;)
- az első félméteren úgy ugrott meg alattam mint egy ló, egyből a Ferrari logo ugrott be:))
- utána gyors benzinkút keresés, én nem tudtam melyik kúton-oszlopon tankoltam, bentről tudták:)))
- egy gyors bemutatkozás szüleimnél, még 95 éves nagyapám is ki jött az erkélyre, hogy megnézhesse:)
- utána elindultam hazafele
- a rakparton araszolva kicsit nyomkodtam (csak a gombokat 15km :D) All weather Advanced efficiency módban lesz megfelelő:)
- utána kifele a Soroksárin Neutral módból Dinamic módba került:)
- a Rákóczi-hídon kicsit megnéztem a manual módot, de alig hallottam a motort 3000 fölé meg nem nagyon akartam forgatni, de vagány ahogy adja a gázfröccsöt:)
- ezek után a 6-os útra kiérkezve már visszaköszöntek a régi emlékek, hogy nem egy átlag dobozban ülök, hanem egy Rosso Alfában, és ezt észreveszik:)
- a tétényi körforgöban kicsit lendületesebre vettem az ívet
- semmi huligánkodás, elvégre felnőttek vagyunk már, ez nekem szól nem másnak:)
- egy kis segítséggel beálltam a garázsba, majd még többször visszamentem a nap folyamán megnézni:D


Egyszerűen csodálatos, a lényeg ugyan az mint a 155, csak tökéletesebb, jobb, újabb, Alfább, de ugyan az, a motorhang, az élő futómű, agilis, minden rezfülésre reagáló autó!!!!
Le vagyok nyűgözve!

 
>> Tuning és extragyml // Alfa 156 SportWagon // 2022-10-13

Amióta elkezdtem járni a pályanapokra sokat olvasgattam a fórumokat és mindenhol azt írják hogy a rugózatlan tömeg csökkentése sokat javít az autó viselkedésén. Az Enkei honlapján az szerepel hogy minden font (0.45kg) könnyítés ezen a területen kb 20 fontnyit (9.07kg) számít a rugózott tömeghez képest. Valószinüleg ez kicsit túl van becsülve, mert máshol ennél kisebb szorzókat olvastam, de így is fontos területnek tűnik.
Ezek a felnik 9x17-es méretűek ET45 mellett, ezért fel kell használnom a meglevő 15mm-es nyomtávszélesítőket. Így együtt 7.5 kg a tömegük (7.1 kg a felni), ami a mostani TSW Imola 8x17 12 kg-jához képest 4.5 kg csökkentés.
A konkrét felni az Enkei RPF1, ami eléggé ismert a pályanapok/versenyek világában, mert könnyű de mégis strapabíró. Sajnos 5x98ban nem létezik, ezért 5x100-ast kellett vennem, amihez szükség van mozgókúpos 40mm hosszú csavarokra, és 58.1--> 73.0 tehermentesítőre, ezek még beszerzés alatt.
A beszerzés az ebay-kleinanzeigenről történt. Egy német fiatal lány vette az autójára, de nem rakta fel soha, a felnik teljesen újak. 999 EUR-ban állapodtunk meg postaköltséggel együtt.

 
>> Autóápolásotci // Alfa Giulietta 1.4 Turbo MultiAir // 2022-10-12

Az autó átesett egy 1 lépcsős polírozáson, + a belső terek ápolása is megtörtént.
A fényszórók is enyhén kezdtek egy sávban mattulni, ezek is újra polírozásra kerultek
Csodaszép!
https://www.facebook.com/100072424841630/posts/pfbid0256ZqN47ed8Bbib8QdAFgEHomBQizYFdGqqKrR2tLiVZxAhiVopTr3NpRmLrhTfdml/

 
>> Szervizotci // Alfa Giulietta 1.4 Turbo MultiAir // 2021-04-10

Kb. 110-120 km közötti kormány rázást a bal oldali felnik görgőzése oldotta meg.
Az első hátsó kerekek felcserélése is megtörtént az egyenletes kopás érdekében + a gumik centirozása.

 
>> Tuning és extragyml // Alfa 156 SportWagon // 2022-10-12

Korábban vettem a képen látható magnézium ötvözetes felnit azzal a céllal hogy felújítom és pályanapon használom, de erre már nem kerül sor. Azért választottam akkor ezt a felnit, mert csak 9.7 kg tömegű.
Egy dorogi Alfás pár vette végül meg, akik egy GT fogják téli felniként használni, majd felújítják.
50.000HUF-ért adtam oda de ezt nem lehet beírni negatív költségként.

 
>> Eseménygyml // Alfa 156 SportWagon // 2022-10-11

Korábban többen is ajánlották a Slovakiaringet, Győrtől messze sincs (kb 50 km), ezért gondoltam kipróbálom. A múltkori elmaradt Hungaroringes pályanap miatt maradt még a gumiból.
A pályáról és a szervezésről jókat hallottam és be is igazolódott. Néhány dologban szerintem jobb mint a Hungaroring.Emellett a tempó magasabb és az aszfaltcsík is hosszabb.
Az etapok itt 30 percesek és ebből 25 perc a száguldás, majd 5 perc a levezetőkör. Ez kerül 40 EUR-ba. Mivel most voltam először ezért 20 EUR-ért levetítettek egy tájékoztató videót (ez 3 nyelven elérhető, német, angol, szlovák) majd megkaptam a kártyát és a matricát.
Az autó jól viselte a napot. Egy hűtőkört kellett beiktatni, mert elkezdte az olaj megközelíteni a 140 fokot óra szerint. A hátsó stabilizátor jól működött, a hosszú nyújtott kanyarban sem úszott el a hátulja, a lassabb részeken pedig kevésbé volt alulkormányzott az autó.
Az aszfalt 27 fokos, a levegő kellemes hőmérsékletű volt, viszont a gumik állapota miatt csak 1 etapot mertem bevállalni. Sajnos csak 1 tiszta kört sikerült menni, mert az indulásnál a boly közepére kerültem. Úgy alakult hogy elöl indultak a gyengébb autók és tapasztalatlanabb sofőrök, hátulról viszont jöttek a Lambo, Camaro és Porsche építettebb autók tapasztalt pilótákkal. A legjobb időm 2:54.13 lett, ami nem számít túl jó időnek. Az íveket még nem sikerült megtanulni és nem voltam elég bátor sem, de kezdetnek ez is megteszi. A lényeg hogy egy kellemeset autóztam szezonzáróként.

 
>> Eseményliusz // Alfa 156 2.5 V6 // 2022-10-12

Péntek este siettünk, de már a Földvár-Enying szakaszt csak naplemente után értük el. Kár.

Szombaton Gábor barátommal és a fiammal megnéztük a helyi utakat, ahogy azt nyár elején már egyszer bejártam. Egész jó kis autós útvonal.

Közbeiktattunk egy órácskás átmozgató gyalogtúrát a Római-fürdőhöz. Víz az most sem volt. Aszófőn a Halsütőben uzsonna, mi vissza Füredre, Gábor még egyszer leautózta a jó részeket. Nem volt jó választás a szombat, elég nagy volt a nyüzsgés a Bakonyban, sokan mások is örültek a szép időnek, de azért megtaláltuk a módját a kanyarvadászatnak.

Másnap hazafelé inkább Paks felé lefordultunk, zsúfolt volt a szokásos út. Németkéren keresztül pompás a kis kerülő.

Kecskemét-Dunaföldvár-Balatonkenese-Balatonfüred

Balatonfüred-Gyulafirátót-Zirc-Nagyesztergár-Szápár-Tés-Bakonynána (Római-fürdő)-Olaszfalu-Zirc-Bakonybél-Bakonykoppány-Hárskút-Szentgál-Nagyvázszony-Dörgicse-Pécsely-Tótvázsony-Balatonszőlős-Aszófő (Halsütő)-Balatonfüred

Balatonfüred-Balatonkenese-Cece-Paks-Balatonföldvár-Kecskemét

Mindösszesen ~540km
201511km

 
>> SzervizParaBella // Alfa Giulietta 1.75Tbi QV // 2022-07-07

A meleg nyári napokon kocsiba ülni klíma nélkül az maga az öngyilkosság. Sajnos Giu-nak is maradt a manuál klíma, így az első utunk rögtön Mikihez ment. Egy gyors mérés után máris megtudtuk, hogy a rendszer kopp üres, így elég sok anyag ment bele. Nem tudtuk, hogy milyen állapotba van jelenleg a klíma, így kapott festéket is töltés mellé.

Az egész alig tartott pár percig és még egy ingyenes utánvizsgálatot is kaptunk.

 
>> SzervizSultan // Alfa 159 1.8 MPI, Progression // 2022-10-12

Már tavaly nyár végén is produkálta azt a tünetet az autó, miszerint hidegen alig lehetett sebességbe tenni. Akkor egy váltóolaj csere úgy nézett ki megoldotta a problémát. Idén nyár végére ez a jelenség megint előjött, olyannyira, hogy hideg reggeleken egyáltalán nem lehetett sebességbe tenni. Kuplungra kezdtünk gyanakodni, hogy hidegen nem emel ki rendesen. Érdekes hogy km is kevés van az autóban, és nem is csúszott meg soha a kuplung. Ettől függetlenül csere lett. Elvégzett javítások:
- Kuplungozás
- Váltóolaj csere
- Főtengely szimering
- Kézifék beállítás (nagyon szarul fogott)

Másfél hónap múlva műszaki, remélhetőleg csont nélkül átmegy.

km: 135895

 

Autós szempontból az 1-es kép mindent elmond, PHuBi ma megérdemelt pihenőjét töltötte. Mondjuk a társaságra nem lehetett panasza...
A mi szempontunkból meg lásd a többi képet :-)