Blog
Úgy látszik, ezzel az autóval minden évben kötelezően útbaejtünk egy vagy két hágót.
2019 júniusában - még tesztuató korában a Transzalpinán jártunk vele, (2020-ban a covid miatt sehol), aztán 2021-ben a Transzalpinát, a Stelviót és a Tonale hágókat is megjárta a Giulia...
Idén a Transzfogaras következett, ahol utoljára még 2017-ben a fehér GT-mmel jártunk és akkor írtam is egy élménybeszámolót .
Megint a romániai AlfaFesten jártunk, amelyet Kovásznán tartottak. Az egyik nap elszöktünk, hogy útba ejthessük a szerpentineket. Szerencsére alig volt forgalom és mire felértünk a tetejére, egész szép idő lett.
Pár perce megérkezett a futár a várva várt csomaggal.
Júlia kap pár szép új kiegészítőt:
- FL Antracit Scudetto
- FL hátsó embléma
- FL felnikupakok
- QV matrica (Tudom, hogy csak 1.4 TB, de mindig is nagyon tetszett és a hozzá kötődő sztori is.)
- Antenna
- Csomagtérajtó rugós ütköző
- Textilszőnyeg
- "D" profil gumitömítés (Motorteret szeretném picit szigeteltebbé tenni a vízzel szemben.)
- Turbo olajzócső csavar a két alátéttel a következő olajcseréhez
Már csak egy kis idő kell, hogy minden szépen a helyére kerüljön.
Megtettük az első 10.000km-t, így eljött az ideje az első közös olajcserének. Most is Motul 5w40 8100 Xclean-t kapott, teljesen elégedett voltam vele, nem evett egy cseppet sem. Kicsit égett volt benzines léltére azt mondta a szerelőm, de ez nem jelent semmi rosszat. Szűrőkből a gyári Mahle, Bosch, Valeo. Volt egy diagnosztika is semmi aktív és tárolt hiba nem volt.
Újabb év, újabb szervíz. Motorolaj+szűrő+leeresztő csavar, levegő-, pollen- és üzemanyagszűrő. Folyadékok (fék, hidraulika, hajtómű) cseréje.
Klímatisztítás.
KM 156657
Megérkeztek a téligumik. Hosszas nézelődés után Hankook Winter I*cept evo3 W330 XL 107H lett 235/60R18-as méretben. A 159 fekete Ronal felnijeit megtartottam, így azokra kerültek fel az új gumik. Természetesen TPMS szezrokkal szerelték. Szokás szerint Marosiéknál.
A gumik darabja 53.800ft, a TPMS szenzorok + szerelés pedig 14.000ft/db
A szállítás kalandos volt, mert be kellett raknom a 4 új szerelt kereket + a 4 régi gumit (azokat eladtam). A 3. képen jól látszik mennyivel nagyobb ez a kerék mint a 159-é.
Kapott az autó friss olajat, új szűrőket, mentek a kukába a nemrég cserélt hátsó fékbetétek, mert csikorogtak, valamint cserélve lett a turbó olajzócsöve is, amit a fiatalkatreszek.hu-n szereztem be.
Motul 8100 X-Clean 5w40
Mann olajszűrő
Filtron levegőszűrő
Filtron pollenszűrő
Turbó olajzócső - Cikkszám: 55258147
Ferodo fékbetétek
Km: 175000
Utánanéztem a tetőcsomagtartónak és sajnos a normál tetős Stelviohoz nincs gyári, így a Thule mellett döntöttem. WingBar Evo lett a befutó:
- 5156 autospecifikus kit
- 7105 talpak
- 711400 alu rudak
Profi cucc, elsőre nem volt egyszerű felrakni, mivel nincsenek jelzések a karosszérián (megjelöltem egyelőre alkoholos filccel, aztán majd kitalálok valamit), de nagyon korrekt útmutatót mellékletek, és külön tetszett a mellékelt nyomatékkulcs.
A garázsban lévő tetőcsomagtartó szekrényt kicsit át kellett alakítani belül, mert sokkal szélesebbek mint a 159-é.
Elsőre a sötétben olajtócsának hittem az autó alatt. Egy fokkal jobb, hogy “csak" a hűtővíz. Holnap kiderül, hogy hol folyt el.