Blog

>> Eseményaranytl // Alfa Giulia Q // 2022-07-23

Cél az Atlanti-óceán.
Motiváció: rég látott rokonok, sosem látott óceán, végre elég nagyok a gyerekek, szuper autó :)
A család 5 tagú, bruttó 15 napra megyünk. Beférünk a Giuliába?
Találtam olyan utazótáskákat, amelyek a csomagtartó méretére vannak szabva. Olyannyira, hogy az ülés ferde háttámlájához is igazodik. 4 darabból áll. 2 nagyobb gurulós, kihúzható nyéllel, 2 kisebb füles táska. Teljesen mégsem töltötte ki a teret, két kisebb válltáskát még be tudtam csúsztatni kétoldalt. Na ami ezekbe befér, az jöhet.
Egy mini hűtőtáskát tettem a kisebbik gyerek lábához, mert ugyan menet közben nem eszünk, de a csomagtartóban minimum 50 fok lesz.

Szombat lévén az M7-est hanyagoltam, inkább délen az országutakon hasítottunk. Így az egyik kedvenc szakaszom is útba esett: Bátaszék - Bonyhád
Legjobb részeken új aszfalt, gyors kanyarok és minimális forgalom.

Nagykanizsa előtt hajtottam fel a pályára. Letenyénél tankolás, a pisztoly állandóan lekattant. Kértem a kutas kisasszony segítségét, hátha van valami ötlete. És volt :) Nem kell bedugni teljesen a pisztoly, akkor nem kapcsol le és végre rendesen folyik a benzin. Cserébe tartani kell a töltés idejéig. Ez hasznos tipp volt, mert a későbbiekben állandóan így kellett tankolnom, bedugva mindig lekattant.

Irány Szlovénia. Pályán mentünk végig, jó út, szép tájak. Fix trafik áblával jelezve. Semmi említésre méltó nem történt. Kultúráltan közlekedtek, szépen lehetett haladni, még akkor is amikor az erdőtűzhöz igyekvő tűzoltók több tíz autós konvoja mellett mentünk.

 
>> Eseményaranytl // Alfa Giulia Q // 2022-08-05

Nyaralásból hazafelé egy kis izgalom reményében a Stelvió hágón keltünk át. Bormio felől mentünk dél körüli órákban. Tiszta idő, 28 fok a völgyben, 19 fok az átkelési ponton. Az úton több biciklis küzdött, mint autó, szerencsére azokból maximum 10 lehetett. Pár motoros volt még. Gyerekek kaptak daedalont, asszony meg bírja. Kipufogót hangosba kapcsoltam, Race mód és hajrá. Mindenkit megelőztem :D

Jóllehet ide inkább a látvány miatt jönnek, mert a kanyarok lassúak. Legtöbb visszafordító, de volt egy-két gyors kanyarral tűzdelt viszonylag egyenes szakasz. A 200 éppen nem volt meg. Talán az emelkedő és a magasság miatt ritkább levegő miatt.
Pár szűk alagút is lassít, van egy lámpás is köztük, ahol csak egy jármű fér el.

A látvány valóban lenyűgöző. Ahogy fogy a növényzet és a kopár sziklák között feltűnnek a gleccserek.

Fent nem álltunk meg, tömeg volt. Lefelé a nyugati oldal rém unalmas. Semmi más, mint meredek egyenes szakaszok hajtűkkel összekötve. Sajnos az egyik jobbosban a bal eleje leért, bármennyire óvatoskodtam. Kár. Onnantól csak a külső íven mentem. Ha jött valami, inkább vártam.

A képek a keleti oldalon készültek. Valaki ebből él, jól teszi.

>> Eseményaranytl // Alfa Giulia Q // 2022-07-06

Túl van már az autó a bejáratáson, ideje jobban megismernem mire is képes. Eddig szigorúan álló helyzetben kapcsoltam Race módot a hang miatt, de kíváncsi voltam már, milyen korlátozások nélkül vezetni.

2 futamra regisztráltam. Az első futam első 2 körén D módban hajtottam. Azt találtam ki, hogy a féktávokat ahhoz a fékerőhöz lövöm be, ahol még éppen nem kapcsol be a vészvillogó. Így talán nem nyírom ki a féket. A harmadik körre menet a 13-as kanyar után kapcsoltam Race módot, de sajnos ebben a pillanatban beintettek a boxba mindekit, mert egy Tesla a gumifalban állt meg a célegyenes végén. Ennek a futamnak annyi :(
Sőt a következő 2-t is törölni kellett az elhúzódó helyreállítás miatt. A kényszerszünetben legalább jutott idő gyml cartárssal beszélgetni és egymás autóját mustrálni.

Hogy mégis legyen valami élményem erre az alkalomra, bekönyörögtem magam a 4. futamba. Egyből Race móddal indítottam.
A fék kímélése érdekében az első gumik tapadására támaszkodtam. Kanyarba nagyobb tempóval engedtem be az autót, nem fékeztem meg annyira. Hagytam, hogy a gumik fékezzék le az autót a megfelelő sebességre. A fék meg is úszta, de az első gumik durván megkoptak. Valamit valamiért.

Ez a futam tiszta volt, mind a 20 percet kihasználtam. Köridőt nem mértem, sőt a köröket sem számoltam. Leintésig nyomtam. Az autó zseniális, a gumik durván tapadnak. Álom korlátozás nélkül hajtani. A kigyorsítás során remekül érezhető a nyomaték. A hátulja egyszer sem akart kitörni, meg sem kapart.

Ennél élvezetesebbet talán csak karbon fékekkel és slick gumikkal lehetne. Kurva jó :D

 
>> SzervizBazsi // Alfa Stelvio Veloce 2.0 Q4 // 2022-08-16

- Selenia Digitek P.E. 0W-30
- olajszűrő
- levegőszűrő
- pollenszűrő

km: 9920

 
>> SzervizSanyiJTD // Alfa 147 1.9 JTDm 16V // 2022-08-15

Megvételi utáni olajcsere.
Selenia 5W40, 272.000km-nél.

Egy éve volt olajcsere, megejtettük a szokásos esedékes olajcserét.
Most nem a km volt a mérvadó, mert az elmúlt 1 évben nem került bele egész 10 ezer km.
A képen látható gyári olajszűrő nem volt jó hozzá, rossz volt a menete, úgyhogy a szokásos Bosch szűrő került rá.
Olaj a szokásos Selenia WR diesel 5W40.
Ha már meg volt emelve az autó átnéztük, minden rendben volt vele.
A hátsó kipufogó gumiszerelékeket cseréltük még, mivel nagyon repedezettek voltak.
Km óra állása: 308375 km

 
>> Tuning és extraManky956 // Alfa 147 1.9MJET 16V Q2 // 2022-08-15

CW nyereg
MarosJózsi konzol
EBC 330mm 147 GTA tárcsa
EBC kék betétek

km:213.700

 
>> SzervizAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2022-08-12

Megint állt másfél hónapot az autó lejárt jogsis mizéria okán. Amint a kezembe kaptam az újat, mentem volna megjáratni az Alfát, csak az akksi nem akart az igazságot. Bikázás után az első utam az akksiboltba vezetett, ugyanis a régi végleg letérdelt az állásban.

Kilométeróra állása: 226.932

 
>> EgyébAbarai // Alfa 156 2.5 V6 24V // 2022-08-12

Valamikor tavasszal megesett a gumicsere, csak nem találtam ide, hogy dokumentáljam. Kilométeróraállásra meg ilyesmire nem emlékszem...