Blog

Már korábban észrevettem, hogy az olajleválasztó műanyag bödön alatt szivárog az olaj a szelepfedélre. Vagy multair fedél valójában :-)
A múlt héten levettem a lecsapatót, megmértem az o-gyűrűt és visszatettem mindent ahogy volt. Pénteken sikerült eljutnom a tömítéstechnika boltba, ahol vettem bele 420Ft-ért egy viton (vegyszer és hőálló) o-gyűrűt.
A mérete: 24mm(belső) x 3mm
Ma gyorsan ki is cseréltem, olaj törölgetéssel együtt 5 perces munka volt. A gyári tömítés szakadt, porladt, ideje volt..

>> EgyébLiquid // Alfa Stelvio 2.0 benzina 280Le // 2022-09-17

Vettem egy CTEK töltőt. Már régóta szemeztem vele, de eddig a jelenlegi töltőm is elég volt, viszont az nem AGM kompatibilis...
A töltő mellé adnak egy beépíthető csatlakozót, vettem plusz egyet, így mindkét kocsiba be van építve. A motortérbe építettem be, a gyári töltőpontokra kötöttem.

 

Meguntam a bontottakkal való bohóckodást és próbálgatást, ezért rendeltem egy újat.

 
>> SzervizKristyon // Alfa 147 Selespeed // 2022-09-15

Addíg működött helyesen, míg beértem dolgozni, illetve míg onnan hazaértem. Ha már tettem egy kis kitérőt, már elkezdett rosszalkodni. A tünet pedig, ha meg kellett állni, mondjuk lámpánál, váltó hibára panaszkodva leállította a motort. Újra lehetett indítani, de amint sebeségbe akartam rakni, ismét leállt, aztán volt, hgy elkapta, és tudtam vele menni. Ha már gurult az autó, onnan már nem volt gond. Persze mire hazaértem, és rákötöttem a táblagépet, már hűlt annyit, hogy már csak a betárolt hibákat láttam, ebből volt több is így nehéz lett volna kideríteni mi a baj, de most hétfőn, már rendesen tudta dobni a hibát, és a kuplung munkahenger pozíció érzékelő tűnt rossznak. Ezt tegnap ki is cseréltem, ma pedig meg volt a teszt, úgy tűnik jó lett.
cikkszám: 550149 ERA fojtószelepállás érzékelő

Volt betárolva lambda hiba is, bár menet közben még nem dobott rá hibát, és a törlés után sem jött még vissza, de azárt rendeltem egyet tartalékba.

>> Szervizliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2022-09-15

Nos, összeszereltem. Fájin lett. A bal hátsó féknyereg csavarok meneteit meg kellett tisztítanom, hogy bizton meglegyen a rögzítő erő, ezzel kicsit ’elszórakoztam’. Spéci csavar volt 28-as hosszal, meg vasárnap reggel nincs csavarbolt. Kedd este a lányom segítségével légtelenítettem a rendszert, tegnap még egy átnézést és új betétrögzítő csapokat kapott, mert minden szivárgásmentesnek látszott. 15 perces próbakörre már csak este sötétben került sor, nem tudtam már tovább halogatni. Két hónapja nem mentem a kisautóval, másnapra meg eső várható. A fékcsikorgás is eltűnt. Pompás.

Tehát:

Elöl maradt az ATE öntvény és krómozott dugattyúk, új tömítések, új flexicső, jobb és bal oldalt, helyes dugattyú utánfutással szerelve
Hátul új nyergek jobb és bal oldalon, az egyetlen flexicső is cserélve
Elöl a kerékcsapágyak és a forgótömítés újra cserélve, kis holtjátékkal beállítva, hőálló zsírral megkenve

Idevonatkozó történelem:

Ha emlékeim és adataim nem csalnak a 105-ös Giulia első szériája négy dobfékkel jött ki 1962-ben, három fékpofával elöl. A kupé már négy tárcsafékkel került piacra 1964-ben, ezzel egy időben a Sedan is elöl tárcsaféket kapott. Ha igaz, az első, verseny körülmények között is jól működő tárcsaféket a Dunlop készítette a Jaguar C-type Le Mans versenyautó számára 1953-ban. Érdekes, hogy a korai Giuliáknak is a Dunlop, az első felfújható gumiabroncsok készítője volt a féknyergek gyártója, a hátsó a ma is használt elvet követve a tárcsára ható rögzítőfékkel, de külön hozzá tartozó fékbetéttel. Az ötlet megvolt, de az emelős elvű megoldás kivitelezésével gondok lehettek, mert két év után ATE lett a féknyergek beszállítója elöl és hátul is és egyúttal hátul a rögzítőfék dobfék elvűre változott. A 1750-es változat megjelenésével 1967 végétől elöl nagy féket kaptak a ’nagymotoros’ 105-ösök.

kép1 korai Giulia első dobfék három fékpofával
kép2 korai Giulia hátsó dobfék
kép3 Dunlop hátsó féknyereg melletti rögzítő fék
kép4 Dunlop első féknyereg
kép5 ATE hátsó fék, dob rögzítőfékkel
kép6 új hátsó féknyereg
kép7 ATE első fék
kép8 az első féknyereg feljavítva

 
>> Eseményliusz // Alfa 156 2.5 V6 // 2022-09-15

x

 
>> SzervizSettantacinque // Alfa 75 2.4 TD // 2022-09-24

Gyári új hengerfejeket kapott az autó (nem utángyártott kínait).
Csak a gyárihoz ragaszkodtam, így egyet hollandoktól, egyet Szardíniáról, kettőt pedig az imolai veteránbörzéről sikerült venni. Különböző évben készültek, de ugyanolyan cikkszámúak.
Hozzá tartozó összes tömítés (már a számomra szokásossá vált Payen fém hf-tömítés).
+olajcsere: Texaco 10W40
km: 219000

 
>> Szervizpakai93 // Alfa Giulietta 1.4 TB Distinctive // 2022-09-14

Az autó megvétele óta (kb. 1 hónap) egyszer sem állította le a motort a stop/start rendszer (ami egyébként alapvetően egyáltalán nem is zavar). Ebből kiindulva elkezdtem gyanakodni, hogy valószínűleg már a végét járhatja az akksi, amit a mérés alá is támasztott, miszerint a hidegindítási készségének több mint 30%-át nem tudja már. Ezen kívül szerintem nem is az autóhoz való volt bent annak ellenére, hogy gyári matricás akksi volt.
A hideg közeledte elött, mielött valahonnan nem tudnánk elindulni ma sikerült is jó áron beszerezni egy Bosch S4E 051 stop/start (60Ah/640A) jobb+ akkumulátort.

>> SzervizKinjAAki // Alfa 159 2.0Jtdm 170Le // 2022-08-03

Pápa-Győr között szemből jövő kamionról kaptam egy kavicsot, inkább követ... Javítani nem lehetett vezető üléstől az anyós ülésig repedt az üveg. Gyári minőségű szélvédőcsere eu-service autójavító kft-nél 50.000 munkadíjjal együtt és új kerettel.