Blog

>> Tuning és extragyml // Alfa 156 SportWagon // 2022-09-14

A gyári GTA hátsó stabilizátor rúd 16mm-es, az Eibach 18 mm-es. A "soft" állásban az erőkar ugyanolyan hosszuságó, 205 mm. Ameddig az első nincs kicserélve, addig ezt fogom használni. "Hard" állásban 20 mm-el rövidebb az erőkar.
Lefestettem feketére hogy később ne legyen kifogás miatta.

 
>> SzervizSomez // Alfa 147 1.6 TS Distinctive // 2022-09-13

281000 km - olajcsere

 

Ma tovább indultunk dél felé. 200 km vár ránk a 2.000 méter feletti hegyekben. 2018-ban már jártunk erre, de akkor idő hiányában kimaradt a 2.744 méter magas Col Angel, most tettünk egy kitérőt.

Brianconból kihajtva találtunk egy Carrefour áruházat így meglátogattuk a benzinkútját.
24,97 litert tankoltunk 251,1 km-re 51,14 €-ért, ami 9,94 l/100km-nek felel meg. A lassú hegyi szakaszok akár indokolhatják is. (pl. a Montvernier szerpentinen 1-esben mentünk fel mert olyan szűk volt az út hogy a kettes már sok volt)
A fontosabb pontok a nap során:
- 2.290m Refuge Napoléon du Col d'Izoard - Napóleonnak építették hogy legyen hol megpihennie. A táj megért volna egy kávészünetet de még hatott a reggelihez elfogyasztott így csak pár kép erejéig álltunk meg.
- 2.360m Col d'Izoard - itt sajnos építkeztek. Lefelé tele volt az út a Tour felirataival. (5.kép)
- Most jött egy kilátópont (44.8113562, 6.7369358 ) a kerékpárosoknak szóló emléktáblákkal, de az egyetlen parkoló foglalt volt. (6.kép)
- 2.220m Platriere-Pass
- 2.520m Refuge Angel - eredetileg bementünk volna, de az éles kövek miatt nem mertem megkockáztatni egy defektet. Még erősen élt bennem Fornitore esete a Balatonparton. Ugyan a múltkor vettem pótkereket, de a csomagoláskor az volt az első amit ki kellett tenni a helyhiány miatt.
- egyik faluban találtunk egy kis boltot, feltankoltunk innivalóból (8.kép)
- 2.744m Col Agnel - Colle dell'Agnello - a nyilvántartásom szerint a 9. autóval elérhető legmagasabb pont. A levadászás miatt kerültünk, de maga az út is megérte, kiváló minőségű út gyér forgalommal és sok látnivalóval. (9.kép)
- Visszafelé megálltunk egy kávéra. A 10. képen látszik a háttérben a benzinkút az árakkal: 2,20 és 2,23€/liter. Reggel 2,048-ért tankoltam.
- Találtunk egy emlékművet egy szerpentinkanyarban (44.744447, 6.7678635) megálltunk megnézni. A kilátás innen is lenyűgöző.

folyt. köv.

 
>> EseményManky956 // Alfa 147 1.9MJET 16V Q2 // 2022-09-13

Olasz győzelemmel és egy harmadik hellyel zártuk az A8 kategoriát, sajnos komolyabb ellenfél nem volt.
Mikor oda értem pont le szakadt az ég, ez a pálya sima beton ragacs nélkül, egészen a nap közepéig egy normális el indulásom nem volt , minden féle nyomással probálkoztam , de döntőkre történt valami mert minden futamomon nagyon jó rajtokat tudtam csinálni.

Legjobb idő : 12.67mp

 
>> Tuning és extragyml // Alfa 156 SportWagon // 2022-09-12

Sikerült ebay-kleinanzeigenen találnom egy bontatlan szettet 372 EUR-ért. (új ára 460 EUR plusz posta körül van a legolcsóbb helyenek) A srác építeni akart egy pályaautót, de feladta, viszont ez már megvolt neki fél éve és a garázsban porosodott.
A stabilizátorokon voltak festési hibák, az eibach-tól ilyen szempotból jobbat vártam volna. Viszont maga a szett elég jól néz ki. Az első 26mm-es, a hátsó 18mm-es és 2 fokozatban állítható. Adták hozzá a poliuretán szilenteket is, amiknek szövet a belseje hogy ne nyikorogjanak. A speciális zsírt is mellékelték.

 
>> Szervizcsepeliek156 // Alfa 159 2.4 jtdm Q-tronic ti // 2022-09-12

Egyre sűrűbben érzékeltem, hogy a motor döcögősen jár, főleg hideg indításnál. Már sok mindent kipróbáltunk, és cseréltünk az autón, de nem lett az igazi. A problémát a hengerfejben találtuk meg a hármas henger szelepjeinél komoly koromlerakódás alakult ki ami miatt a szelepek nem zártak tökéletesen. Szelepfészkek becsiszolása, síkba köszörülés és minden cserélve, amihez így hozzáfértünk a hengerfejnél. És ha már szétszedve, víz pumpa, szíjjak, szűrők, olaj, valamint az izzítás minden porcikája.
Az első 100 km, és pár napos hideg indítás után úgy tűnik sikerült orvosolni az indításnál tapasztalható döcögést, most minden ok!!
A szervíz természetesen most is Siófokon a márkaszervízben történt.
Óraállás 205.250

 
>> Szervizgyml // Alfa 156 SportWagon // 2022-08-12

A klíma rendszer is szét volt szedve a felújítás során, ezért nem volt benne gáz eddig. Sikerült feltölteni és tartja a nyomást is. A hűtés hatásfoka a 40 C fokban nem olyan jó mint a 159esemben, de azért használható.

 

A korábbi évek tapasztalataival ellentétben most nagyon hamar zárni kellett a tetőt mert nagyon tűz a nap. A levegő hűvös elég volt lehúzni az ablakot. Kicsit hiányzott a tető nélküliség...
A nap további része:

- Kis kitérő a főútról, de megéri - 1.924m Col du Glandon
- 2.067m Col de la Croix de Fer
- Grand Tunnel (45.211543352, 6.306823021)
- Útközben valahol bekaptunk egy gyorskaját, már errefelé is tele volt az út széle a Tour szalagjaival. Pár nappal ezelőtt erre járhattak. (4.kép)
- 796m Montvernier-Straße - Valamikor tavaly találtam teljesen véletlenül, de úgy gondoltam hogy egy ilyet nem szabad kihagyni. A net szerint is érdekes. A felvezető út is tele volt szalagokkal. (5.kép)
- A szerpentin után egy faluban meg is álltunk és emlékként hoztam egy-egy darabot a szalagokból (6.kép)
- 1.566m Col du Télégraphe - Itt már jártunk, most ittunk egy kávét
Innentől jön az igazi hegyi rész 2.000 méter feletti utakkal, anno 2018-ban már megjártuk ezt a szakaszt:
- 2.556m Tunnel du Galibier
- 2.642m Col du Galibier - nyilvántartásom szerint a 17. autóval elérhető legmagasabb pont.
- 2.556m Refuge du Galiber
- 2.058m Col du Lautaret

Végül Brianconban szálltunk meg a Hotel De Paris-ban. A napot pizzával és némi helyi sörrel zártuk.

 
>> EseményJCsabi // Alfa 164 2.0 TS Super // 2022-09-11

Kicsit hosszabb távra terveztem ezzel a kocsival, de így alakult. Gyorsan jött, gyorsan ment. Jó áron jött, jó áron ment :-)
Egy gyenge pillanatomban meghirdettem a használtautón. 1 hét alatt 4 érdeklődő volt rá. Az egyikük jött és vitte. Örülök, hogy jó helyre került AdamHawK cartárshoz.

 

93.991 km
Bár már volt egy hegyi szakasz tegnapelőtt de a 2022-es túra igazi hegyi szakaszai most jönnek.
Elsőre elgurulunk Briancon-ba - 272 km 6 óra 8 perc.
A város határában teletankoltunk. Tetszett hogy az áruházlánc kútján lehetett nyelvet választani, így aki nincs otthon a francia nyelvben az is tudja kezelni. 27,07 litert nyelt el PHuBi 303 km-e ami 8,92 l/100km-t jelen. A hegyi szakaszokra tekintettel elfogadható.
-Eredetilag a D220 balkonút lett volna az első cél, de a reggelinél úgy dönöttünk hogy kimarad, inkább a párját (D211) nézzük meg.
- 1044m - Barrage du Chambon - a mérnöki munka és az emberi leleményesség példája. (4.kép) 2015-ben volt némi földcsuszamlás ami elsodorta a régi alagutat a hegyoldalban. Később építettek egy újat. Az 5. képen a régi és az új alagút bejárata.
- D211A az egyik pont amiért elindultunk. (6-7. kép) A youtube videó mindent elmond hogy miért mentünk ilyen messzire. Szemben a hegyoldalban jól lehetett látni a D220 menetvonalát (8.kép)
- A következő a 770m-en lévő Eau d'Olle duzzasztó volt. Jót kávéztunk az aljában. (9.kép) A gát a következő célpontunkkal együtt egy hatalmas erőműrendszert alkot. Ha villany kell onnan jön ide a víz és áramot termel, ha felesleg van akkor innen szivattyúzzák oda vissza a vizet. (10.kép)
- 1698m Lac de Grand Maison - a rendszer felső tárolója. Ismét egy remek példa a mérnöki munkára és a kihasznált lehetőségre. (11-12.kép)

folyt.köv.