Blog
Ahogy a többi "Nagy Túra" első napja úgy a mai is arról szólt hogy minél messzebb jussunk, hogy később már a látnivalókkal foglalkozhassunk.
Reggel 5:45-kor elindultunk. Az első etap a szombathelyi kútig tartott hogy még itthon teletölthessük PHuBi bendőjét.
Amúgy sokat gondolkodtam a tankolási stratégián, már régóta sűrűn nézegetem a mobilappot (Fuel Flasch) hogy hol mennyit kérnek a benzinért. Szóval a stratégia az lett hogy ahol jó áron van (a hangsúly a VAN-on van, mert volt ahol nem volt) ott telerakjuk a tankot.
Újabb 291 km után még mielőtt átmentünk volna olaszba Villachban újra tankoltunk.
A következő megálló a Garda tónál volt ahol is a Mekiben elfogyasztottuk az olasz specialitást, a pirított sonkás-sajtos sültkrumplis menüt. (3.kép)
Innen meg se álltunk Arese-ig ahol egy kép erejéig megálltunk, majd a bevásárló központban tankoltunk.
A kúton előttem tankoló Suzukis nem bírta megállni hogy kézzel-lábbal ne dícsérje meg a Spidert és ne mesélje el hogy 15 éve neki is volt és nagyon szerette :-)
Innen már csak egy ugrás volt a szálloda, a Hotel Romagna a Lago Maggiore partján.
933 km-t mentünk és 74,20 €-t fizettünk pályadíjként az olaszoknál - ami azért elég húzós.
Az ablakomnál hallható szélzajt leszámítva út eseménytelenül telt, a 120-as tempót vidáman lehetett tartani. A szélzajjal kísérleteztem, ragasztószalaggal próbáltam itt-ott kívül leragasztani, de érdemben nem tudtam csökkenteni.
A szállodában gyorsan befizettünk félpanzióra mert aznap (hétfő) zárva volt a pizzériájuk.
Szerintem jobban jártunk, a tóra nyíló étteremben finomakat ettünk.
Vacsi után még élveztük egy darabig a kilátást majd nyugovóra tértünk.
Kicsit elmaradt a blogolás mostanság, de gondoltam majd mindent egyszerre, ha már így alakultak a dolgok.
Szóval….: A mai nap sikeres műszaki vizsgát tett a kékség 😉
Az ehhez vezető út nem volt egyszerű, de végül össze állt a paripa.
Amik meg lettek csinálva rajta:
Hátsó futómű teljes felújítása:
Közép és hátsó kipufogó csere
2db lengéscsillapító
2db kerékagy
Féktárcsa+betét csere
Hátsó híd összes szilentje
2db féknyereg
2db kézifékkötél
Összes fékcső csere (gumi,fém) a fémet rézcsőre cseréltük.
Jobb, bal küszöbcsere. Felrakás előtt belülről alapozva majd üregvédelemmel ellátva.
Teljes alváz védelem
Jobb oldalon lengőkar, stab pálca csere
Kívűl szintén alapozva lettek a küszöbök,festve lakkozva.
Minden rozsdafolt kívűl a kasznin lecsiszolva, ahol kellett ott javítva, glettelve, alapozva, fényezve, lakkozva.
Futómű állítás 3D.
4db 4 évszakos gumi Micheli Cross Climate +88V 185/60 r15
Közel fél misi volt ez a mutatvány, de megérte mert nagyon szeretjük.
Remélem pár évig még megmarad a kis kékség 😁
Monzából eseménytelenül telt az út az autópályán. Az autó falta a kilométereket. A tengerhez közeledve szaporodtak az alagutak és az autók, de tempósan haladtunk.
Monacoba egy rövid kitérőt terveztünk, de már a bejutás a parkolóházig majd egy órába telt. Ha már itt vagyunk címszóval nézzünk is meg valamit. Ez a hercegi palota volt, még egy óránk volt zárásig. Van mire büszkének lenniük, az biztos.
Utoljára 2000-ben voltam itt, akkor inkább az F1-es pályarász érdekelt, meg a Casino parkolóban álló szuper autók.
Na a parkoló megszűnt, helyette parkot telepítettek. Szuperautókat csak a dugóban tudtam nézni, de összesen 1 Ferrari megy 1 Lambo volt csak. A rengeteg autó miatt percekig álló sorban letettem a pályabejárásról. A célegyenes és az emelkedő csigatempóban megvolt. Páran fotóztak, videóztak. Kipufogót hangosba kapcsoltam, néha 1-ben tudtam gyorsítani 40-ig amikor hagytam magam előtt némi helyet. Nem divat ez már arrafelé, de jól esett.
Monacoból Saint-Raphaelbe indultunk tovább. Feleségem keresett egy rövid kanyargós utat Nizza felé, csak hogy kedvezzen nekem 2 unalmas autópálya között. A kilátás gyönyörű lehetett, de a kanyarok olyan gyorsan követték egymást, hogy az a pár pillanat nem volt elég felfogni, mit kellene nézni vagy mit látnak. Élvezetes szakasz volt, köszönöm!
A szállásnál nem volt lehetőség parkolni, meg az utcán kb. az egész városban sem. Viszont bőven akadt parkolóház, a csupán egy sarokra lévőt választottam. Reggelre szép társaság gyűlt össze a Q körül.
Következő megálló már a cél.
Januárban lejárt a műszaki. Gondoltam kihasználom a COVID adta lehetőséget és húzok rajta néhány hónapot, úgysincs sokat használva az autó. Július elején kértem időpontot és július 25-re kaptam. Sajnos az előműszakin a kéziféknél eltérést mértek a két oldal között és a 2 hátsó gumi fékcső ki volt repedezve. Kaptam új időpontot augusztus 17-re. Addigra a hibák ki lettek javítva.
Előműszakin 2 dolgot jegyeztek fel. 2 hátsó gumi fékcső repedezett és kéziféknél 50% eltérést mérnek a két oldal között.
Elaforgtól rendeltem 2 db gyári új fékcsövet és 2 db gyári új kézifékkötelet. Ha már meg van bontva, cseréljük ki a fékfolyadékot is (Tutela).
A klíma nem igazán hűtött, így az is fel lett töltve. 220g gáz jött le belőle és 650g lett visszatöltve Kozinál.
Az első fékbetétek ebben is kicserélődtek Ate Ceramic-ra, nincs többé fékpor :)
Kapott 2 liter Tutela váltóolajat, 5 liter Selénia Racinget, gyári olajszűrőt.
Új Bosch lambdaszonda.
Az alját és az üregeket kifújtuk Mike Sanders üregvédővel.
Visszakerültek a dobbetétek, végre kezd újra autó lenni :)
Km: 207.444
Gyári új kuplung Elaforgtól
NRF klímahűtő Elaforgtól
Felújított klíma kompresszor Autodoc-ról
Motor kitámasztó kutyacsont gyári
Km: 207.139
Első állomás Szlovénia, Postojna. A hatalmas cseppkőbarlangról nevezetes. Érdemes időt szánni rá. Kisvasút visz a barlang mélyébe és onnan még egy órás sétával járjuk be a távoli részeket. A meleg elől jó menedék, kabátban érdemes meglátogatni.
A szállás egyszerű volt, az utcán kellett parkolni. Kellemes, nyugodt környék. Nappal meleg volt, akkor éjszaka esett.
A közelben van a Predjama vár, ami azon kívül, hogy szép látvány, az odavezető út miatt is érdemes felkeresni. Az aszfalt új, dimbes-dombos, kanyargós, kissé szűk. Kevés autó volt, de azok mind max 40el mentek. Úgy mentem el mellettük, mintha álltak volna. Szerintem nem gondolták, hogy ott és úgy ki lehet őket kerülni.
Elképesztő, hogy mire képes ez az autó. Feleségem megjegyezte, nem is hiszi el, hogy így lehet menni. Ha megvan a tapadás, lehet centizni. Precízen fordul, irányváltásoknál pontosan lehet tudni hova megy, hol fér el. Mindezt teli csomagtartóval, 5 személlyel.
Következő megálló Monza.
Utazásunk második állomása Monza. Postojnából 443 km-t autóztunk. Könnyű 4 óra. Kettő programot terveztem: Alfa Romeo múzeum és a monzai versenypálya. Két éjszakára álltunk meg itt, így egy egész napunk volt a programokra.
Az AS Hotel Monza remek hely. Különösen tetszett a szoba ajtajában kialakított parkoló. Szoba tiszta és tágas, jól felszerelt Reggeli finom és bőséges.
Feleségem napi edzése nem maradhat el, ezért délelőtt felkerestünk egy közeli uszodát. Egy beltéri és egy kültéri medencéből állt. Ami miatt írom ezt, hogy a kültéri medencébe szabad volt az ugrálás. Egy feltételt szabtak csupán: a szegélyre merőlegesen lehet ugrani. A gyereket nem kellett noszogatni.
A fürdőzés után csak az egyik program fért bele a szűkös délutánba. A múzeumot mindenképpen látni kell. 15 után érkeztünk és 18-kor már zártak. magamfajtának egy nap is kevés lett volna, de a gyerekeknek ez is sok volt. A versenyrészlegen már csak átrohantunk, pedig ott volt az igazi csemege. Még egyszer megyünk úgy érzem.
Kevesen voltak a látogatók mégis 2 magyar társasággal is összefutottunk. A kiállítás magas színvonalú, tiszta, tágas, jól felépített. A történelmi versenyautóknál hang, kép és fényhatásokkal hatnak az érzelmekre. Teljesen beleborzongtam.
képek
Az olaszok közlekedési stílusa nagy figyelmet kíván. Dinamikusan vezetnek, de mellőzik az index használatát és simán bevágnak eléd. Autópályán tartják a 130-140-et, de a korlátozásoknál (pl. egy sávelhúzásmiatti 90) nem akasztja meg őket, továbbra is az addigi tempóval mennek.
Trafit táblákkal jelzik, rendőrt nem láttam. Jobbra tartás működik náluk, nem villognak, nem tolnak le. Dugóba, torlódásba nem volt részünk, jól lehetett haladni. Tankolni pálya mellett tudtunk jó áron (95E5, 1.70). Ami fura volt, hogy ha a kutas tankol akkor már 2.10 literje :O
Következő megálló Monaco.
Megtörtént az olajcsere ismét. Picit megint sikerült ráhúzni a kitűzött 10e km -es csere intervallumra, de sebaj. majd legközelebb jobban figyelem a kilóméter állást :)
a szokásos dolgokat kapta az autó.
- Selénia WR Pure energy 5w 30
-Gyári pollen szűrő
-Gyári levegő szűrő
-Gyári olaj szűrő
a rögtönzött aknámon csináltam meg az udvaron, de egész jól hozzá fértem mindenhez :) a végén kapott egy kis alsó mosást is, mert béna voltam és kicsit mellé öntöttem az olajat, meg az olajszűrőből ami kifolyt az szépen végig folyt mindenhol is . Láttam egy kis szivárgás nyomot is, ezt figyelni fogom honnan származik
ha már a kezemben volt a magasnyomású mosó leverettem az alsó motorvédő burkolatot is hogy szép tiszta legyen.
km:297.496