Blog
A meleg nyári napokon kocsiba ülni klíma nélkül az maga az öngyilkosság. Sajnos Giu-nak is maradt a manuál klíma, így az első utunk rögtön Mikihez ment. Egy gyors mérés után máris megtudtuk, hogy a rendszer kopp üres, így elég sok anyag ment bele. Nem tudtuk, hogy milyen állapotba van jelenleg a klíma, így kapott festéket is töltés mellé.
Az egész alig tartott pár percig és még egy ingyenes utánvizsgálatot is kaptunk.
Már tavaly nyár végén is produkálta azt a tünetet az autó, miszerint hidegen alig lehetett sebességbe tenni. Akkor egy váltóolaj csere úgy nézett ki megoldotta a problémát. Idén nyár végére ez a jelenség megint előjött, olyannyira, hogy hideg reggeleken egyáltalán nem lehetett sebességbe tenni. Kuplungra kezdtünk gyanakodni, hogy hidegen nem emel ki rendesen. Érdekes hogy km is kevés van az autóban, és nem is csúszott meg soha a kuplung. Ettől függetlenül csere lett. Elvégzett javítások:
- Kuplungozás
- Váltóolaj csere
- Főtengely szimering
- Kézifék beállítás (nagyon szarul fogott)
Másfél hónap múlva műszaki, remélhetőleg csont nélkül átmegy.
km: 135895
Autós szempontból az 1-es kép mindent elmond, PHuBi ma megérdemelt pihenőjét töltötte. Mondjuk a társaságra nem lehetett panasza...
A mi szempontunkból meg lásd a többi képet :-)












Csont nèlkül.
2 év múlva újra.
A katasztrófa helyszíne után gondtalan kocsikázás jött a hegyekben (1-2. kép)
- 1.607m Col de Turini - ide vezet fel a Monte Carlo Rally egyik útvonala. Mi most ezen megyünk lefelé. Sajnos a tetőt már régóta nem tudtuk kinyitni, kezd nagyon meleg lenni.
- Chapel of Notre-Dame de la Menour (4.kép) egy kis kápolna a hegygerinc végén, csak két autó számára van parkolóhely amit egy német márka tulajdonosa egy autóval sikeresen elfoglalt, emiatt sajna nem tudtunk megállni.
- 706m Castillon-Pass lett volna a következő pont de már kezdtük unni a rengeteg hajtűkanyart és rövidítettünk az úton. Az út vonalvezetése egyértelművé tette hogy miért itt van a rally útvonala. Felfelé iszonyú terhelés lehet a kocsiknak és a pilótáknak. Szóval ez a hely is kimaradt.
- Viaduc du Caramel az út mellett egy régi viadukt. Itt se tudtunk megállni. Az út szélén olyan magas volt a szintkülönbség hogy PHuBi-val nem mertem lemenni. (5.kép)
- Mentonba érve találtunk egy McDonald's éttermet ahol gyorsan megkajáltunk és a mellette lévő Intermarché benzinkútján megtöltöttük PHuBi bendőjét is. 33,81 litert tankoltunk 375 km-re ami 9 liter/100km-re jön ki. A hegyi etapokat nézve nem rossz. Valószínűleg lefelé a sok motorfék sokat javított az átlagon.
- Mentonnál elértük a tengert (7.kép), ezzel az idei nagy kaland a hegyek közt véget ért. Most jön a nyaralás, pihenés rész.
- Francia-Olasz határ volt a következő nevezetes pont, innen már egyenes út vezetett a szállodába. (9. kép)
Gyorsan becsekkoltunk és gyalog elindultunk megnézni a várost.












Nem voltak még annyira szörnyű állapotban az első lámpák, de a felső részén már látszott, hogy dolgozott az UV az elmúlt 9 évben. Lemattulva nem voltak igazán, de a felülete már "karcos" volt, így megelőző jelleggel kaptak egy alapos polírozást, illetve a tartósságát növelve egy átlátszó védőfóliát is. Szerintem az eredmény magáért beszél. :) Ha már ott volt az autó még felkerült egy napellenző sötétítő csík is az első szélvédőre. Az eddigi összes autónkon volt, megszoktuk, így már nagyon hiányzott. Jövő évben a nyári szezon elött még visszatérünk egy hővédő fólizásra is.



Alsó, felső lengőkarok cseréje. Kuplung munkahenger cseréje, mert elkezdett bent maradni a pedál váltáskor. (Ez nem ekkor történt meg, Ennek cseréje megér egy külön történetet/fejezetet)
Stab pálcák cseréje( de mégsem jók ezt nem értem hogy csinálták Zoliék meg)
Hűtő folyásának ellenőrzése.
Olaj olajszűrő és levegőszűrő cseréje 194.000 miles
Első ülésfűtés ellenőrzése oké, de a klíma kompresszor cseréje vagy vill. szerelése nem sikerült
DZ-nél átnézése az autónak kompletten.(csalódtam nagyot...hagyjuk....)
A tegnapi vihar után csodás napsütéses napra ébredtünk. Most kb. 1600 méteren vagyunk innen megyünk le a tengerpartra. (1.kép) Hogy ma se maradjunk 2000m feletti hegy nélkül teszünk egy kis kitérőt...
A reggelire egy fél órával a nyitás előtt mentünk hogy minél előbb eljussunk a tengerhez. Érdekes volt mert minden ki volt készítve, emberrel nem találkoztunk csak a kutyával. Ahogy már pár helyen is volt itt is magunknak kellett megfőzni a tojást. Nos ez 5 perc főzéssel se sikerült, gyakorlatilag nyers maradt. (3.kép) Az okot kutatva rájöttünk hogy - mivel kicsit korábban jöttünk - nem melegedett fel a víz :-D
Elsőre egy Total kút volt betervezve, mivel üzemanyaggal jól álltunk és feltűnően sokat kértek a benzinért most nem tankoltunk.
- 2.350m Col de la Lombarde - kis kitérőt tettünk hogy a határon lévő hágóhoz eljussunk. (4.kép) Az út a szokásosnál is látványosabb, kanyarokkal teli szakasz volt. A tetőn a szokásos laktanya maradványok és kicsit ködös táj fogadott minket. Két emlékezetes esemény is volt. Az egyik a hágón lévő iskolai osztály akik megtapsolták az Alfa Romeót, a másik a rizsrakétás gyerek aki a lefelé úton szembe jött. Úgy jött felfelé mintha nem lenne holnap, üvöltő motorral és füstölgő kerekekkel. Nem tudom felért-e a tetőre...
- Fort de la Frassinéa (5.kép) Sajnos a napba nem fért bele hogy bemenjünk biztos érdekes lett volna látni a belsejét. A táj kárpótolt...
- A következő pont a Maginot vonal erődje volt egy szűk völgyben. (6.kép)
- Egy újabb kilátópont jött a kanyonban (7.kép)
- 1.500m Col St. Martin volt a következő állomás ahol ittunk egy kávét. (8.kép) Furi volt hogy a kávét egy kotyogóban hozták viszont erős volt ahogy egy olasz presszókávéhoz illik. Külön érdekesség volt a "Riviera Cola". Mindkettőnknek a 2006-ban fogyasztott Corsica Cola ugrott be :-)
Most érkeztünk el utunk talán legszomorúbb részéhez amire nem nagyon voltunk felkészülve. (9.kép) Egy városon mentünk keresztül amit jól láthatóan nem régen elmosott az áradás. A helyet a nagy meglepetés miatt csak az egyik képen látható autószerelő műhely (12.kép) alapján sikerült utólag beazonosítani, St. Martin Vésuble. Az elöntés 2020. október 30-án történt. Rengeteg videó van róla. pl1, pl2.
Ilyenkor tapasztalja meg az ember hogy milyen kicsik is vagyunk a természettel szemben.
Részvétem a helyieknek és egyben minden tiszteletem hogy tovább küzdenek és újjáépítik a lakóhelyüket...












A gyári ATE tarcsakról a szürke bevonat levált, így esztétikailag már nem szépek, a felnik mögött nem szép látvány.
Mind a 4 tárcsa leszerelése után hőálló fekete festékkel lefújva, sütőben rá égetve + a felnik is átestek egy nagy tisztításon.


