Blog

>> Eseményliusz // Alfa 159 2.0 JTDm 170Le // 2022-07-24

~1800km. Autós szempontból semmi említésre méltó nem történt..

 
>> Egyébliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2022-07-10

'Driving dog' a kifejezés amit nem ismertem és ami meghozta a sikert.

A gyújtáselosztó körüli vizsgálódásaim eredménye az volt, hogy a tengelykapcsoló alkatrész túlságosan kopott. 2-3 fokot is mozgott, ami a főtengelyen ugye 4-6 fok. Ez nem egészséges. Ez is egy olyan finomság, ahova sok év után jut el az ember, mert az autó jól megy, de valami nem tökéletes és az zavaró. Motor felújítva töviről hegyire, karburátor szintén, de az alapjárat valahogy soha nem volt olyan amilyen lehetne szerintem. Jópár éve a gyújtáselosztó is kapott egy felújítást, a tengely csapágypersely lógása szinte megszűnt, ez nagyjából most is igaz. A megszakító bütykös tengelyének kopása sem tesz jót a pontos gyújtásnak, pláne hogy a négy bütyök különböző kopása a megszakítási pont hengerenkénti sietését/késését is felnagyítja a trigonometria összefüggései szerint. Modern, új elosztót nem akartam rárakni, a felújított JF4 Bosch cuccok sem biztos hogy különbek és nagyon drágák. Így kutakodásba kezdtem. Egy NOS eredeti Bosch, kissé rozsdás felületű tengelykapcsolót (driving dog) tudtam találni. Ezt be is építettem már, várom az alkalmat, hogy kipróbáljam. A bütykös tengely feltételezett bajának megállapítását közvetetten fogom kideríteni. Szereztem egy elektronikus megszakítót. Ennek az a nagy előnye, hogy a tengely lógásából adódó gyújtási időpont hibát csökkenti, illetve a bütykös tengely kopásának hatását majdnem teljesen kiveszi. Második lépésben azt is vizsgálom. Ha érezhető a javulás, akkor jó lenne egy megfelelő Bosch megszakító bütykös tengelyt szerezni/csináltatni.

Folyt. köv.

 
>> Eseményliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2022-07-09

Szombaton egyedül mentem, 11.30-kor már bent is voltam az öreg járgánnyal. Egész nap duma, autómustra a veterános kartársakkal este nyolcig. Öröm volt, hogy sokaknak még mindig ez az öreg Alfa tetszik a legjobban és rá szavaztak. Köszönöm!

Hazafelé még alkonyatban Kiskőrös-Páhi vonalon autóztam is egyet.

Sajnos valami búg. Jobbra húzom marad, balra menet tompul kb. 60-70 között. Lehúzott ablaknál nem zavaró, hajrá, hadd halljam a nord motorét inkább. Azt hittem a gumi amivel legutóbb már foglalkoztam a bükki kanyarok után, de nem. Másnap felraktam a régi gumiszettet (öreg, kemény, igen csikorog) azzal is megmaradt az enyhe búgás. Ajjaj. Kardán csapágy vagy ami még rosszabb a váltó valamije adhatja a hangot. Sebességfüggő, gázra nem változik, erős fékezésnél mintha erősebb lenne. De miért halkul balra menet? Oldalgyorsulás ennyit számít a csapágynak?! Valószínűleg nem hajtáslánc akkor. Ha nem a gumi, akkor talán kerékcsapágy. Na az is lehet. Valószínűleg valamelyik első és a kisebb külső támasztó csapágy, ha a kanyarra változik a hang. Ez az elméleti tippem. Ilyen téma még eddig nem volt, most ebbe is beletanulok sok vargabetű árán. 30000+km és jópár kanyarvadászat az utóbbi időkben, ennyit bírt valami. Annyira nem csodálkozom rajta…

Kmét-Páhi-Kiskőrös-AC-Kiskőrös-Páhi-Kmét ~180km

 
>> Eseményliusz // Alfa 156 2.5 V6 // 2022-07-08

Fiammal mentünk és megnéztük mi történik pénteken az AC-ben. Laci barátom is hozta két kisebb gyerekét. Fürödtünk, nézegettünk, vásárolgattunk, ettünk. Mi még este meghallgattuk a DJ-ket is.

Odafelé az út rettenet volt 70-80-as tempó az 52-esen, tömött sor, semmi értelme nem volt cikázni. Mégiscsak jobb lett volna Kőrös felé kerülni. Mindegy már, odaértünk kettőre. Közben meg jól lemaradtunk a 200000. km-t megörökítő fényképről, pedig el is próbáltuk, hogyan lehet elkészíteni menet közben.

Kmét-Dföldvár-AC-Solt-Kmét ~180km

 
>> SzervizBagee // Alfa 156 2.0 JTS SW // 2022-07-26

Olajcsere motul

 

Mint jeleztem PHuBi egy problémával küzdött csak az út utolsó pár napján, nem lehetett mozgatni az ablakot és kb 2 centire lehúzva maradt. Innen se le, se fel. Az ablakemelő motorja ment, de kézzel segítve se történt semmi...
Szóval a hegyekben még nem volt vele semmi gond aztán megérkeztünk Sanremóba ahol igazi 35+ fok várt minket. Éjjel se nagyon ment lejjebb. Ráadásul a szálloda parkolójára egész nap odasüt a nap, PHuBi meg ugye fekete...
Második nap induláskor le akartam húzni az ablakot, de félúton megállt...
Így mentünk el Seborgába, ott kézzel rásegítve majdnem teljesen fel tudtam húzni. Innen aztán semerre se ment...
Jól sejtettem a nyomtatott fogaskerék nem bírta a meleget.
A lefogazódás már csak következmény.
A három pöcök olvadt el belül és a gumi közdarabon keresztül beékelte a fogaskereket, ezért nem lehetett kézzel se segíteni.
Miután megállt ledarálta a fogakat.
Az alsó síkja is deformálódott.

Szóval a nyomtatás jó de nem minden esetben. Legalább is értenem kellene hozzá hogy mit mire lehet használni :-))
Végül is tesztelési célból készült, a tesztet sikeresnek nyilvánítom :-)

Rendeltem fogaskereket és gumibetétet is mint 21-ben. Holnap itt van.

 
>> SzervizKristyon // Alfa 147 Selespeed // 2022-07-26

Lecseréltem az olajat és az olajszűrőt, illetve a légszűrőt.

>> SzervizZolika03 // Alfa 147 TI // 2022-07-26

Bal első kerékcsapágy, jobb felső lengőkar, kézifék kötél csere, futóműállítás + műszaki vizsga

 

Sikerült összesíteni az elért pontokat, a túra során 50 db magassági pontot gyűjtöttünk be, ebből:
- 7 db felvonóval, összesen 17.888méter,
- 43 db PHuBi-val, összesen 73.948 méter.

Összesen 388 magassági pont van eddig begyűjtve, össz magasságuk 714.389 méter
PHuBi 156-ot gyűjtött, összesen 283.149 méterrel
Felvonóval ("gyalog") 85 ponton voltunk, összesen 203.126 méterrel

X3883m Matterhorn Glacier Paradise - Végpont Felvonó Gyalog -mFÁ
X2939m Trockener - Végpont Felvonó Gyalog -mFÁ
X2802m Cime de la Bonette - Hágó -mEM
X2744m Col Agnel - Colle dell'Agnello - Hágó -mKŐ
X2715m Col de la Bonette - Hágó -SZ
X2680m Restefond-Pass - Hágó -Bunker
X2642m Col du Galibier - Hágó -Fm
X2583m Furgg Schwarzsee - Végpont Felvonó Gyalog -mFÁ
X2580m Refuge Angel - Hágó -FÁm
X2556m 2556m Tunnel du Galibier - Hágó -Bm
X2556m Refuge du Galiber - Hágó -Bm
X2513m Granges-Pass - Hágó -PA
X2380m Tramway du Mont-Blanc - 2380m Terminus du Nid d'Aigle - Végpont Felvonó Gyalog -mFÁ
X2360m Col d'Izoard - Hágó -Fm
X2350m Col de la Lombarde - Hágó -BmEM
X2342m Furgg - Végpont Felvonó Gyalog -mFÁ
X2290m Refuge Napoléon du Col d'Izoard - Hágó -mFÁ
X2220m Platriere-Pass - Hágó -Bm
X2109m Col de Vars - Hágó -FekmF
X2067m Col de la Croix de Fer - Hágó -Fm
X2058m Col du Lautaret - Hágó -Fm
X2006m Simplonpass - Hágó -KmFÁ
X1970m Gueulaz-Pass - Hágó -
X1924m Col du Glandon - Hágó -Fm
X1877m La Flégére - Végpont Felvonó Gyalog -Fkm
X1867m Furi - Végpont Felvonó Gyalog -mFÁ
X1698m Lac de Grand Maison duzzasztó - Hágó -GÁT
X1618m Col de la Colombière - Hágó -
X1607m Col de Turini - Hágó -KmEM
X1566m Col du Télégraphe - Hágó -KmF
X1527m Col de la Forclaz - Hágó -Fm
X1509m Jaunpass - Hágó -Km
X1500m Col St. Martin - Hágó -Fm
X1477m Col de la Croix-Fry - Hágó -Bm
X1451m Col des Montets - Hágó -Fm
X1445m Col des Mosses - Hágó -Km
X1291m Col de Romme - Hágó -Bkm
X1235m Grand Montets induló állomás - Végpont -FÁ
X1157m Col de la Forclaz-Montmin - Hágó -Fem
X1134m Col du Granier - Skm - Hágó -Fm
X1060m 1060m - Gorges du Guil - duzzasztó - Hágó -
X1044m Barrage du Chambon - Hágó -Fm
X1000m Fort de la Frassinéa - Hágó -FÁ
X976m Montvernier-Straße - Végpont -KE
X956m Col de St Jean de Sixt - Hágó -Fem
X907m Col de Tamié - Hágó -Fem
X770m 770m Eau d'Olle duzzasztó - Hágó -GÁT
X660m Pas du Frou - Hágó -Fe
X630m Col de Bluffy - Hágó -Fem
X588m Col de la Placette - Hágó -Fem

 

A kompresszor típusa DENSO 7SBU16C, cikkszám:447220-8153
a csapágy méretei pedig: belső-35mm, külső-52mm, szélesség-22mm.