Blog
Ma visszakaptam az autót a szervizből, mondhatom úgy, hogy ez is megvolt!
Ezen a héten szerdán volt időpontom, hogy leadjam. Megbeszéltük az általam eddig észrevett/tudott hibákat, illetve kértem, hogy alaposan nézzék át. A végeredmény az lett, amire titkon számítottam: Nagyon jó egészségnek örvend! Az átnézés során két dolgot tártak fel egyik, hogy csöpög a hűtővíz a tartályból, illetve, hogy ajánlatos egy futómű beállítás. Azt hiszem ez teljesen vállalható hibalista, ha ezt egyáltalán lehet listának nevezni. No akkor nézzük sorban mi is történt:
Olajcsere (Selenia Star 5W40)+olajszűrő+levegőszűrő csere.
Pollenszűrő csere+klímatisztítás.
Fent említett tágulási tartály csere egy, új utángyártottra.
Összes fékbetét csere+elöl mindkét tárcsa cserélve+fékolaj csere.
Futómű beállítás ( ezzel a kicsit balra álló kormány is visszakerült egyenes állásba)
Állapotfelmérés ( Amin remekül vizsgázott :D )
Kértem őket, hogy a néha-néha megjelenő remegés okát is találják meg, amit sokadik nekifutásra produkált is az autó. Megállapították, hogy féltengely csere lesz a vége a jelenségnek, mivel az okozza a remegést. Annyit, mondtak, hogy ez egyelőre nem sürgős, de észben kell tartani, hogy lassan el fog jönni a pillanat.
A képek a leadás napján készültek. Kilóméteróra állás: 223476
Ma szépen lemosva, ablakmosó folyadékkal feltöltve, menet készen kaptam vissza.


Két hete felmentek a nyárik.
Besárgult és repedések jelentek meg rajta, amiken keresztül szivárogni kezdett a hűtőfolyadék.
A csere kb. 20 perces munka volt. A tartályt ki lehet úgy venni, hogy max. néhány csepp hűtőfolyadék menjen veszendőbe.






Mára csináltam egy szabad napot így ébresztőt fújtam. Altatás 2022.10.18 ébresztés 2023.03.30. Kilométer óra állása ébresztőkor 200188 km. Tavaly ilyenkor 197920 volt így a 2022 szezonba 2268 km sikerült mennünk a bátyóval. Ébresztés alkalmából a nagy ilyedségre kapott egy új akumlátort és 4 db Falken Ziex Z310-es gumit aminek a piacon az egyik leghalkabb a gördülési zaja , ami ugye fontos egy cabrionál. Még egy friss olaj szűrővel és minden tökéletes bele mehet a 25. kalandos évbe.


Tavaly ilyenkor előre kaptak használt félmegoldást, most elől hátul megújulunk.
Márkkal csináltatom nem megyek Zéhez.
Elől felső és alsó lengőkarok cseréje (stab szilentek jók) Legutóbb használat tettünk bele.
Axiál csuklók gumiharanggal, gömbfejekkel csere. 3 db motortartó bak cseréje
Hátul is hossz és keresztartók és stab. pálcák és szilentek cseréje is megtörtént.
Két kézifék bowden és bal oldalon hátul ATE féknyereg is új.
Majd futómű állítás. Szokásos helyen. Hibátlan lett.
Miles 211.000
200+15+180+100 a vége




Olajcsere, most összes szűrővel ami van
209.000 miles
Vissza GT felni
Egy kavics keresztbe repesztette így csere.
Esőszenzoros így drágább
Alsó és felső lengőkarok cseréje és olajcsere lett csak meg Zénél.
De több hiba is volt még az autón ami nem lett megcsinálva ezért átnéztük és Márkkal egyeztetve végre egy jó autót vezethetek.
-hátsó fékek rendbetétele( régi tárcsa és betétek de még jók)
-
-hátsó kerékcsapágyak mögötti lemeztakarók cseréje
- kb 2 éves Nissens hütő csöpögött (tartó konzol elferdült) ennek cseréje a bontottra ( ezt a hűtőt még megpróbálom megmenteni)
-2K spary 2 első kerékjárati ívet és alulról tornyokat kifújva,(10e ft) első lökös alatti radiátor tartó és lökös tartók (amik 50%-ak) lefújva, radiátor váz és ütközés gátlók tartója is- téliről nyárira váltás közben
- első stab szilentek cseréje valamint beállítása helyesen a kersztartó szilenteknek is
- motor ellenőrizve és átnézve nehogy hengerfejes legyen (volt rá esély)
-klíma kompresszor cseréje ( ez még függőben van!!!)
-első lökös le mert sérült és lakhibás volt
-első kerékjárati műanyagok cseréje
-visszapillantó tartók felújítása és cseréje
-termosztát csere( ezért ne moké a belső fűtés sem)
197.000 miles
VMáté ajánlott egy srácot, aki ad el jó állapotu használt slickeket. Vettem tőle egy szett Hankook F200 215/615 R17 C52-t, ami elvileg 7-9 colos felnikre szerelhető.
A gumik jó állapotuak, egyértelműen látszik hogy melyik 2 volt elöl, a hátsó szinte újak, leszámítva a gumitörmeléket, amit felszedtek. Remélhetőleg erre a szezonra nekem elég lesz ez az egy szett.
Súlyuk 8.8 kg, kevesebb mint a Michelin CUP 225/45 R17-eknek, pedig a futófelület szélesebb, a gumifal sokkal merevebb és a keverék sokkal lágyabb. Remélhetőleg a tapadás jelentősen nő vele.



