Blog
Sajnálatosan az óracsoport egyik izzója megadta magát és a víz hőfok jelző mögött nem volt világítás. Tudom, ez egy olyan apró dolog amivel nem kellene foglalkozni, de engem nagyon zavart, úgyhogy nekiálltam kicserélni az izzót.
Miután utána olvastam külföldi fórumokon, kiderült, hogy nem nagy történet az óra kiszerelése és az izzók cseréje. Talán a legnehezebb a megfelelő izzók megtalálása volt.
Javaslom, hogy ha valaki nekilát a cserének, akkor egyből az összes izzót cserélje ki, mert esélyes, hogy ha egy megadta magát, akkor a többi is sorra kerül hamarosan.
Az óra kiszerelésekor első lépésként lekötöttem az akksit, nehogy valami elpukkanjon, mert az elég kellemetlen lett volna.
Ezt követően jön az órát takaró fekete műanyag eltávolítása. Ezt felül rögzíti két csavar és allul két kampó. A két csavar könnyen kijön, de a két kampó alul (ezt nem látod kívülről) nagyon erősen tartja a két rögzítő fület. A fekete takaró műanyag alsó részét kell egy kicsit lefelé nyomni és erőteljesen magad felé húzni. Ha szerencséd van, akkor neked nem fog eltörni egyik rögzítő fül sem. Nekem nem volt szerencsém, sajnos az egyik fül letört, fe könnyen vissza lehetett ragasztani és mivel csak rögzítő szerepe van, ha többet nem veszem ki az órát, akkor nem fog még egyszer eltörni.
HA a takaró műanyag kint van, akkor az óracsoport eltávolítása a következő feladat. Ezt felül és alul is két-két torx csavar rögzíti. Ezek kicsavarását követően az órát egyszerűen magad felé el tudod távolítani.
Az órába két oldalt egy-egy csatlakozó van bekötve amiket a tartó fülek megyomását követően ki tudsz húzni. Ás voilá, az óra kint is van.
Az óra hátuljában hat izzó van. 5 db. fekete és 1 db. zöld színű talppal. A feketék a háttér világításra szolgálnak, a zöld viszont a km számláló részt világítja meg hátulról.
Az 5 db. héttér világítást szolgáló izzó 1-1 12V1.2W-os rizsszem izzó (Osram 2721MF), a kilóméter számláló izzója viszont egy 12V2W-os rízszem izzó (Osram 2722MF).
Sajnos ezek az izzók nem mennek bele egy az egyben a helyükre, mert a rögzítő füleik egy kicsit nagyobbak, emiatt picit kell velük játszani, hogy passzoljanak a helyükre.
Ha a csere megvolt, akkor érdemes először csak rátenni a csatlakozókat és megnézni, hogy mindegyik megfelelően került behelyezésre és világít még mielőtt visszateszel mindent a helyére, nehogy utána mindent élőről kelljen kezdeni. Pár izzót nekem is sikerült picit túl forgatnom és emiatt nem égtem elsőre. De miután megnéztem, hogy amelyik világít az milyen állásban van, majd a nem égőket is ugyanebbe tekerte minden tökéletes lett.
Ha mindegyik világít, akkor a kábeleket is rögzítsd az óra hátulján az erre szolgáló pontokon, majd told vissza az órát a helyére és rögzítsd felül és alul a 2-2 torx csavarral.
Ha az óra a helyén van és rögzítetted, akkor mehet vissza a fekete takaró műanyag is. Ezt is rögzítsd felül a két csavarral és kész is vagy.
Nekem az egész csere kb. 1 órát vett igénybe és kemény 1.200 Ft költsége volt a 6 db. izzónak.












Múlt héten gyártottak le hétfőn feladták és már meg is érkezett. Hihetetlenül könnyű pár gramm az egész. Gyorsan fel is próbáltam tökéletesen illeszkedik. Már csak fel kell ragasztani.





A "nagy" fojtószelephez passzoló csövezést építettem be egészen a légszűrőházban levő légtömegmérőig. A belső átmérő egészen eddig 80 mm.
Légszűrő kimosva és újra olajozva. A lökhárítóból rávezetett levegő miatt hamar koszosodik, ezért gyakran pucolom.
A forgattyúsház szellőztetés gumicsöve ki volt repedezve a szelepfedél és a lecsapató tartály között. Ezt 22mm-es belső átmérőjű szilikon csőre cseréltem.


Meg lett rendelve a Stile Italia-tól egy hátsó szárny. Sokáig gondolkodtam hogy QV Style legyen vagy valami egyedi. A QV is tetszik de nem nagyon van jó minőség. A gyári meg elég drága meg fúrni kell hozzá. Így az utóbbi mellett döntöttem. Ebből jóval kevesebb van. Igazi karbon. Sajnos nálunk nem forgalmazzák. Így írtam a gyártónak messengeren. Nagyon rugalmasak és így olcsóbb is lett. Lehet a következő az első toldat lesz. A képek még az ő oldalukról vannak. ( https://www.facebook.com/stileitalia ) Ha fenn lesz jönnek az enyémről is.





A korábban vásárolt nagyobb fojtószelep és adapter miatt előkerestem a 3.0 V6 motorról származó "plenum"-ot. Ezt elkezdtem turbómaróval felbővíteni, majd simára csiszoltam, festettem és összeraktam. Ennek a levegőgyűjtőnek hosszabb a nyaka, ezért minimálisan több levegőt tárol, ami elméletileg jót tesz, viszont ez magával hozza azt hogy az akkumulátor nem fér el.
A fojtószelep a legszűkebb pontján 78 mmes és ebből takar ki a pillangószelep. Ennek a területét kiszámítva kb 76mmesre kellett felbővíteni a levegőgyűjtő nyakát. Az adapter és a nyak közötti átmenetet összecsiszoltam, és a 6 db krómcső kiágazásának a belsejét is felcsiszoltam, az öntési hibákat eltüntettem.
A fejlesztés hatását még nem próbáltam, de elég sok munka volt egy várhatóan minimális javulásért. Viszont téli elfoglaltságnak jó.






A selespeed működtető reléje megragadt.
Szétszedtem, megtakarítottam, kapott egy kis kontakt szprét is. Ezek után is megragadt. Megint szétszedtem, mégjobban megkapirgáltam az érintkezőt, meg amennyire tudtam kifújtam kompresszorral. Majd az akku előtti biztosíték táblában találtam egy ugyan olyan értékű (50A) relét, ezzel kicseréltem. Ez a ventillátor kettes fokozatát működtette. Tűzoltásnak jó lesz. Teszteltem, itt nem ragad meg.


Tegnap reggel miután beindítottam a kis 46-ost észre vettem, hogy kicsit ingadozik az alapjárat. Miután kicsit bemelegedett 1-es fokozatban bekapcsoltam a fűtést a szélvédőre. Itt már jelentős fordulatszám esést is produkált a kocsi és kis idő múlva le is állt.
Bekapcsoltam újra de most fűtés nélkül és még mindig kicsit hullámzott az alapjárat, de nem fulladt le. Az akksi tetején az ellenőrző ablak zöld színű volt ami azt jelenti hogy elvileg az akksi még jó. Van egy Launch nevű akksi tesztelő bent a cégnél.
A következő adatokat adta:
SOC: 98%
Akku feszültség 12,83V
SOH: 1%
Mért érték: 90A
Mérték: 720A
Belső R: 29,72 m Ohm
Ezek nem tudom mit jelentenek, de ma reggel gyorsan cseréltem egy akksit.
Banner ment bele: 12V 74Ah 680A
Remélem ez megoldja a gondomat.
Egy mosás után irány a vizsgaállomás. Gond nélkül vette az akadályt. Érvényes 2025.február 25-ig.
106.757 km.
(Ket év alatt picivel több, mint 7e.km-t ment.)




Beszereztem néhány fontos alaktrészt az Elaforgtól.
Vezérlésmódosító
Vezérlés szett
Fékfolyadék (0,5 liter)
Váltóolaj (1 liter)
Olajcsere szett (Selénia Alfa 20K olajjal)
Gyertyaszett
Kuplungszett (utángyártott)
Kuplung főhenger (utángyártott)
Első lengőkarok(utángyártott)
Féktárcsa (Rotinger)
Első fékbetét szett (utángyártott)
Hátsó fékbetét szett (utángyártott)
Első embléma
Szélvédő (utángyártott, beépítő kerettel)
Árak és részletek a legújabb videóban!
Ugyancsak érkeztek alkatrészek egy felajánlásból, Szili146-nak köszönhetem az alábbi alkatrészeket:
- ajtókéder gumik
- bajuszkapcsolók
- belső küszöbborítások
- kalaptartó, a műanyag tartóelemekkel
- tükörszerkezetek










Összeraktam. Jópár éve sokat foglalkoztam mérnöki szemmel személyautó belső konstrukciókkal, meg párszor már kiszereltem ezt is, de ennél az autónál nem jöttem rá mi is a gyári szerelési sorrend. Rettenetesen időrabló lehetett a soron ennek az autónak a műszerfalát beszerelni, a vezetékeket, egyebeket összecsatolni és azt sem tudom elképzelni hogyan lehettett egyáltalán megúszni hanyattfekvés nélkül. Elképesztő. Bizonyára voltak viták a szakszervezettel ez ügyben.
Tehát, amit kicseréltem:
4 db hűtéscső
2 db fűtéscső
fűtés zárószelep
termosztát
vízszivattyú
ékszíj
hűtőfolyadék
benzinszűrő
A villamos vezetékeket átvizsgáltam, rögzítésükön javítottam.
Ja, és a generátor feszszabályzó 20 év után kapott egy új szigszalag tömítő csíkot, sárgát, olyan való oda.


0
517
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- 155
- Coffee - Minden ami kávé
- Zenebutik
- Forma-1
- Alfa történelem, híres ...
- Spider
- Filmek
- Alfa tuning
- AlfaCity 2025 - július ...
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV