Blog
A múltkori nagytakarítással nem voltam teljesen elégedett. Szép az autó, főleg a korához képest. Viszont nagyon érzékeny a lakkja a madár meglepikre. A csomagtartóban ott egy mikroszálas törlő állandóra, mert pillanatok alatt meglátszik a lakkon. Csengerben is a Giuliettával voltunk, ott kapta az áldást bőven, állandóan mosni kellett róla.
Egy polír és kerámia lesz a hosszútávú megoldás, majd. Egyelőre egy alap védelmet adtam a fényezésnek. Egyetlen autómnál sem szórakoztam ilyennel, hát most kipróbáltam, hátha a madárbombákat jobban bírja majd. Vettem direkt piros Sonax polír és wax-ot és Turtle Carnauba waxot. A Sonaxot teljesen fölösleges volt, nem sok hatása van. Nyilván nem políroz, de waxnak is elég béna, nekem nem jött be. A géptetőt és a tetőt végigcsináltam vele, aztán átmostam ablaktisztítóval, hogy foltmentes legyen. Lejött, ami lejött, nem érdekelt. Majd nekiálltam Turtle Carnauba-val. Sokkal könnyebb is dolgozni vele, az illata is jó, az eredmény is elég szép. Maradok is ennél, remélem amire szánom azt a funkciót betölti. Nagyon gyakran nem szeretném ezt művelni, nem az én sportom. Jövő tavasszal pedig polír. Azon még gondolkozom, hogy a GIulia sötét fényezésére rákenjem e a Carnauba-t, azon minden olyan foltosnak, maszatosnak tűnik, nehéz szín.
Eljött a sárga tengeralattjáró
Kiolvasva:
P0504
P0101
P0111
Rendeltem hozzá légtömegmérőt, új MAP szenzort (tartalékba), féklámpa kapcsolót, olajat és szűrőket. Kicseréltem a légtömegmérőt, féklámpa kapcs., a service biztosítékot majd hibakódot töröltünk és jó lett. Olajat ,szűrőket majd később cserélem nincs benne 5000km.
Légtömegmérő Bosch 0281002861
Féklámpakapcsoló Hella 6DD010966Z61
MAP szenzor Bosch 028106028 tartalékba elrakva
A regenerálást Multiecuscan programmal indítottam el, mert útközben félbehagyta valamiért a regenerálást és dobott rá egy hibát.
A kényszerített regenerálás kb. 25 perc alatt zajlott le.
- 3.655 km
- 307 liter E95
- 6 ország (H - A - I - CH - F - SE)
- 5.680 fénykép
- 1.074 db dashcam videó
- olajfogyasztás gyakorlatilag nulla!
PHuBi-nak egy banális meghibásodása volt mindössze, az ablakemelőbe berakott nyomtatott műanyag fogaskerék nem bírta az olasz rivéra melegét és lefogazódott a 40+ fokban, így nem lehetett teljesen felhúzni az ablakot :-DD
Részletek később...
Néhány napon én kb. 300km-en belül többször is (elmúlt 2 hónapban is előfordult 2x) check engine-t dobott, + VDC, ASR, Hillholder hibát, erő nagy része elment. Többféle hibát is láttam P0122 volt az utolsó. Hibatörlés után minden esetben hellyreállt a rend.
A csatlakozók rendben voltak, alapvetően minden rendben. Végül beugrott, hogy esetleg a powerbox szivat. Kiszereltem, azóta minden tökéletes. Kb. 1000 km ment bele azóta, remélem megoldottam :)
Már több éve, hogy vettem két brembo nyerget. Nemrég jutott eszembe, úgyhogy a Bányai Garage lefújta nekem az új giulia döglégyzöld színére!
Nekem telitalálat... Ez a szín... Ha rásüt a nap elképesztő!
Egyik pillanatról a másikra tönkrement az aksi. Elmentem vásárolni, pöccre indult, mint mindig. Visszamentem a kocsihoz, inditásnál ugráltak a mutatók, nem indult. Bikázásra azonnal elindult. Egy éjszakát töltöttem, jó volt felcípelni a 40 fokos melegben. Reggel indult, délután már nem. Tudtam új kell ide. Exeide premiumot vettem 77A, 760A inditó áram, ennek a legnagyobb az inditó árama. Előtte is ilyen volt.
Nagyon tetszett a piros indítógomb. De nem volt kedvem kormányt szerelni. Így gondoltam adok egy esélyt neki. Érzése jobb mint a gyári.
Még nem nyúltam hozzá eddig, minden gyári volt. 14 évesen gondoltam ráfér, és ráéreztem. 2 héttel a tervezett csere előtt, leszakadt a bal lengéscsillapító rugótányér. Elrohadt. Bal lengéscsillapító, gyorsba cserélve lett. A többi 2 héttel később. Kiszerelésnél kiderült a másik is szét volt rohadva. Bármikor eltörhetett volna. Alsó lengőkarokon, lifegtek a gömbcsuklók. Felső lengőkarok, nem voltak vészesek, ott inkább szilentek voltak elhasználodva. A legnagyobb szívás a stab rúd cseréje volt, azt kihúzni a helyéről. Jobb oldalt a szilent rongyáment rajta.
Amit cseréltem: alsó- felső lengőkarok, stab rúd, stab pálcák, lengéscsillapítok, toronycsapágyak. Vettem axiál csúklót és kormány összekötöt is, de nem lett cserélve. Azt mondta a szerelőm, annyira jók voltak, ne piszkáljuk, meg az gyári.
Sokkal feszebb lett a kocsi úttartása, keményebb a fútóműve, picit szokni kell. De sokkal precizebb lett a kormányzása. Felújitás 257.500 km nél.
Következő körben majd a hátsó jön.