Blog

>> EseményBpali // Alfa 159 1.9 16V JTDm SW // 2022-06-06

Ciao!

Szabister cartárstól vásároltam szép állapotban. Kaptam hozzá sok mindent, de lényeg a gondos előélet. Blogjában rendesen tudtam informálódni, mielőtt az enyém lett.
Lehet bele pakolni és nagyon kényelmes. Vezetni is szeretem, bár a dízel karakterisztika annyira nem tetszik, de természetesen értem az előnyeit is. Munkába messzebb járok, ezért választottam.

>> SzervizMozes87 // Alfa Giulietta 2.0 Jtdm-2 150LE // 2022-06-16

Futómű beállítás

 
>> Szervizfrusciante // Alfa MiTo 1,4 t-jet 155le // 2022-06-16

Megkapta a felújított váltót, mellé új kuplungszettet kinyomoval és egy új kettőstömegűt. A végeredmény tökéletes. Sajnos azon kaptam magam pont ma reggel mikor ismét berendeltem egy 50.000es csomagot, hogy úgy beleálltam ebbe az autóba is mintha a GTA lenne ( vagy legalábbis mintha az enyém lenne nem a feleségemé😂). Mindenesetre ha már belefogtam akkor olyan szinten rakom rendbe az autót ami nekem megfelel(kívül belül újszerű állapot a cél). Belül csupán egy ablakemelő kapcsolót kell cserélnem a tökéletes állapotért amit meg is rendeltem, kívül majd a motorháztetőr kell újra fenyezni, illetve rendeltem egy turbó hűtő csövet, és ha kezd majd a futómű valahol gyengélkedni akkor kicserelem a megrendelt lengőkarokat egy teljes rugó gátló szettel. A projekt minden nap halad valamivel háttérbe szorítva a GTAt, viszont cserébe az asszonynak is lesz egy olyan alfaja amit úgy szerethet majd mint a Q2est. Ha nagyon megszereti akkor elnezobb lesz remélem a gtas projektel.. 😎😂 úgyhogy ezen autó tökéletesítése több célt is szolgál 😎 képeket kivételesen nem sokat csináltam, de az online számlákat természetesen továbbra is mentem.

 
>> Eseményliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2022-06-16

Na vééégre. Egy hónapja kerülgetem a dolgot, mindig volt valami, ami az útjában állt. Egy ponton kiléptem a kötöttségekből, mondván a hétvége is jó lesz. Errefelé nincs nagy forgalom, a Bükkből meg estére már mindenki hazamegy, ez volt a meggyőző gondolat.

Szombat este ellenőriztem a folyadék szinteket, aknán megnéztem a járgányt, jónak kell lennie, keréknyomás, tankolás, készpénz. Mehetünk.

Hajnali indulás, döcögés Farmosig, utána kezdődött az autózás.

Balatonnál a csúszós oldalon mentem 7-8-at, mire túlságosan megjött volna a bátorság, jobbnak láttam továbbmenni…feledhetetlen.

Ózd, Ragály, majd Szőlősardónál korai ebéd, a szokott padoknál.

Kicsit körülnéztem még a környéken és felfedeztem, hogy Szendrő-Szuhogy-Rudabánya is első osztályú, kár, hogy a sok lomb miatt nem láthatók be előre a kanyarok. Felsőtelekes-Szuhogy egy rettenet, de szerencsére csak pár kilométer

Evés közben eszembe jutott Attila kartárs javaslata. Aggtelek mellett Szilice, majd a térképet tovább nézegetve megtetszett a Krasznahorka-Dénes-Jászó-Torna kör. De előtte Imola-Kánó közötti erdei részen mentem pár ide-odát, tetszett a hajtűkanyar, meg a patak utáni derékszögű kanyar. Kimaxoltam. A nyílt részeken sok helyen a méteres útszéli fű miatt a beláthatóság sokat romlott a kora tavaszi helyzethez képest, így most nem volt olyan élvezetes az autózás ott.

Szilice felé nagyszerű kanyarok vannak a sűrű erdőben, de ballonos gumikkal élvezhető csak, inkább kirándulásra jó, nem gumicsikorgatásra. Dénes felé kitűnőnek nézett ki az aszfalt, de a vártól nem messze lezárták ezt a szakaszt, így vissza kellett forduljak. Kár, pedig jónak tűnt. Majd máskor.

Kassa felé vezető főúton mentem Tornáig, majd Aggtelek felé haladtam. Közben kisütöttem, hogy a Bükk most kimarad, elég volt ennyi, visszamentem újra Szőlősardóra és uzsonnáztam.

Akadt egy kis gond induláskor, nem indítózik. Huhh, rajta maradt a világítás?! Már nem tudom, mert a kapcsoló pozíciója nincs jelölve, a kontrol lámpa meg nem mutatta. Hagytam pihenni, aztán sikerült egyedül belökni (szerencsére elsőre, de volt nálam bika kábel is…csak hogy negyed óránként járt ott valaki) Abban bíztam, hogy Ózdig a benzinkútig összeszedi magát az akksi. De nem. Volt egy megfelelőnek tűnő cseredarab az üzletben, de színben (!) nem passzolt és ott is inkább tologattam. (akkor még nem volt 100% a döglött akku teória, a Voltok is megvoltak, még a gyújtáskapcsoló is esélyesnek látszott) Negyed óra zavar után beindult másodjára. Szikrányi ereje volt, utána a generátor intézett mindent. (néztek a kútnál, tologatja a fényes OT-s autót a csávó, de senki nem jött oda, hogy…) Este a töltő nem tudott mit kezdeni az akkumulátorral, villogott össze-vissza. Kuka ez is. Pont egy éve a V6 is így járt, de az nagyobb bajt okozott és rosszabbkor jött. Mi van ezekkel az akkumulátorokkal?! Egyik pillanatról a másikra így elfogynak. Korábban a lassú kimúlas volt a jellemző. Ez is négy v. öt éves volt. (most, aki ezt olvassa már dönthet úgy, hogy vesz is egyet inkább és az ipar csibészei el is érték szándékukat)

Megnéztem milyen a 25-ös Egercsehinél, ott még nem jártam. Jók a kanyarok, de az aszfalt nem az igazi.

Összességében átütő felfedezést nem hozott ez a túra, sajna.

Nagyszerű ez a kis Alfa, nagyot ment a kanyarokban, őrület.

Kmét-Farmos-Heves-Eger-Balaton 7x-Ózd-Serényfalva-Ragály-Szőlősardó-Imola-Kánó4x-Aggtelek-Szilice-Rozsnyó-Krasznahorka-Torna-Aggtelek-Szőlősardó-Ózd-Egercsehi-Eger-Heves-Farmos-Kecskemét

725km

kép1 Szőlősardónál
kép2 Szilice felett a hágón
kép3 a várnál
kép4 a garázsban a rovarhullákkal

 
>> EseménySanyiJTD // Alfa Giulia 2.2 MultiJet // 2022-06-14

2024.06.30-ig jók vagyunk megint.

Vissza a garázsba. :)

 
>> Tuning és extraGT Ɨ|ѯ // Alfa MiTo 1.4 TB QV SBK Edt. 58/200 // 2022-06-14

Kicserélve ma ez is, mégiscsak szebb mint a műanyag:-)
/ Kissé rá volt gyógyulva a még gyárban rászerelt de közel 1 óra után megadta magát csapágylehúzó és egyéb szerkezeteim által, grafitzsírral a menetet megkentem most már szerelhető. /

 
>> SzervizElizien // Alfa 159 1750 TBi // 2022-06-11

Az Alfariumban Alexéknál egyébként is meg volt beszelve egy alapos szerviz. A kuplung már nem volt jó állapotban, reméltem még az unokatesómat el tudom vinni pár utcányira, de 2 lámpa után a kuplung végleg megadta magát. Így hamarabb került be Alexékhez mint azt Ő vagy Én gondoltam. Szerencsére be tudtuk vontatni a műhelyhez, bár úgy hogy csak utólag tudta meg hogy ott van.
Előreláthatólag lesz:
hátsó fék csere,
kézifék bowden,
teljes kuplung, kettőstömegű lendkerékkel együtt,
Hűtő.

Ezen felül van egy finom Check Engine, remélem a fentebb felsoroltak valamelyike aztis megoldja.
Km: ~244500

A fóliázás meg is lett 1,5 hét alatt, szintén a bőrözés, de a spoilert a fóliás karosszériása nem vállalta el, pedig először igent mondott. Szóval a küszöbspoiler-re kellett keressek más karosszériást. Ugye több gond is volt:
1) az egyik bontott spoilert nem jól szedheték le az alanyról, szétvélt a belső része és a külső, a bontós pedig szarul ragasztotta össze. Ezt újra kellett ragasztani.
2) az ARKANGYAL-on korábban nem volt TI küszöb, ki kellett fúrni a lyukakat
3) nekem kellett megrendelni a csavarokat és a patenteket. Ebben Droberto segített.
Az eredmény szerintem önmagáért beszél :)
Gyakorlatilag kaptam egy új kocsit.

- tető karbon
- kaszni fehér
- TI-küszöb karbon
- tükrök antracit
- oldalcsík antracit+olasz tri-color
- géptetőn antracit színnel az olasz "carabinieri" autók dekormotívuma
- kilincsház fóliázva
- első lökös belül antracit+karbon
- belső bőrök cserélve és olyan szürke cérnával varrva, mint a középkonzol

Én nem tudok betelni vele :)

U.I. a műhelyben készült fotókon van olyan, amin a feirat 156...elsőre a fóliás fordítva tette fel a 9-est, de másnap visszavittem és javította :) ... jól van, na, BMW-s a srác :)

 

Yani segítségével Cegléden találtam fóliást is és bőröst is.
Ez azért volt jó, mert Abonyban lakom (18 km Ceglédtől) és Cegléden dolgozunk a feleségemmel, ráadásul egyazon cégnél. Ergo, ha leteszem a kocsit, az asszony (Signore Dömpi) hoz-visz.

A fóliás amúgy fényező is. Először fényezésre kértem ajánlatot. Maga a fényezés, ugyanarra av Grigio (szürke-ezüst) színre nem lett volna sokkal drágább, de még jött volna hozzá a karosszéria munka (mindent le kell szedni: tökröket, kilincseket, lökhárítókat stb). Szóval 500k. Maradt a fóliázás...ahol már nem volt szín-kötöttség, úgyhogy beindult a fantáziám.
Persze nem akartam túlzásba vinni - "a kevesebb néha több".
Sikerült a bőrössel is leegyeztetni, hogy akkor csinálja a bőrmunkát, amikor a fóliásnál áll a kocsi.
Ennek megfelelően, szétszedett belsővel vittem a kocsit a fóliáshoz.
Persze ha már fóliázunk, úgy döntöttem pótlom egy régi álmom, úgyhogy szereztem bontóból TI-küszöbspoilert.

 

Eljött a tavasz, és nem voltam elégedett az autómmal.

Hogy miért? A fotók magukért beszélnek, de azért pár szösszenet: lyuk a váltószoknyán, lemállott bőr a kormányon, helyén szigetelőszallag, tönkrement dekorcsík, pár apró rozsda itt-ott

Cserélni akartam. Valahogy rámjött az 5-perc.
Fel is hívtam Erhard-ot, mit tud segíteni. Küldött pár linket gyönyörű Stelviókról, amik gyönyörű állapotban, kevés méterrel Németországban várják, hogy behozzák őket és egyikük az enyém legyen...de alsó hangon 11 Misiért.
...Elgondolkodtam...
- a gyerekeim továbbtanulására gyűjtött pénzt nem cseszem el a saját álmaimra
- az örökölt házat nem adom el, hogy kocsit vegyek (a három gyerek közül biztosan kell valamelyiknek) - mellesleg, ahogy mennek fel az építőanyag árak és növekednek a követelmények (pl. 2025-től új házba már kötelező a napelem vagy a hőszivattyú), tartok tőle, hogy a mi generációnk az utolsó, akinek saját háza van, a gyerekeink már csak bérelni fognak tudni, úgyhogy ingatlant nem cserélünk kocsira
- hitelt meg nem! Nem vagyok hajlandó a következő 5-7 évemben a hiteltörlesztésre keresni és összehúzni a derékszíjat. Minek az új kocsi, ha nem tudok vele menni sehova? Ráadásul kitört a háború a szomszédban, a fene tudja mi lesz még...

Szóval, úgy döntöttem, az ARKANGYAL marad, de rendbekpjuk!!!

folyt. köv.