Blog
Gyári szövetet vettem Tamás barátomtól, végül elkészült a kárpitos munka is. https://www.ocsautokarpit.hu/
Az előző pályanapon valahol elhagytam a zárócsavart és a burkolatot, ezért kerestem egy használt darabot. Az ebay-kleinanzeigenről rendeltem postával együtt 49 EUR-ért.
Idén is már elővételben vettük a jegyet a Mekkába és már számoltuk vissza a hónapokat, heteket, napokat míg végre újra találkozhatunk a régi ismerős arcokkal és persze kíváncsian várom a QV csoportból a rengetek jófej tagot is.
A kötelező matrica felrakása és a kocsi puccba vágása sem maradhatott el. A Giunkat az Alfamania helyi klub tagjai kísérték fel egészen Szalki-szigetre, ahová megérkezve az ország legnagyobb Alfás dugója fogadott. Az elején még mókás volt, de a borzasztó meleg és a 2:30 perc dugózás (különböző okok miatt) már eléggé lefárasztott. Sajnos így a programok nagy részéről is lemaradtunk és a büféknél kígyózó sorok láttán örülök, hogy hoztunk magunkkal egy kis ropit otthonról.
Szerencsére a hangulat és a sok gyönyörű kocsi gyorsan el tudta feledtetni ezeket a hiányosságokat. Idén is sikerült új arcokkal megismerkednem, akikkel csomó hasznos infót is sikerült cserélnünk.
Ahogy a nap is már egyre inkább húzta magát a horizontra, úgy mi is lassan kocsiba ülve céloztuk meg a hazautat.
Szuper élmények, hangos autók, kedves emberek ezek jellemzik az AlfaCityt. Jövőre pedig remélem ezt a pár kis hibát is sikerül kijavítaniuk a szervezőknek és így mindenki teljes egészében élvezheti majd ezt a csodás eseményt!
Jópár évre visszamenőleg egyik nyári programunk a Bihar hegységben egy sátorozós hosszú hétvége baráti társasággal. Pádis, Glavoj völgy. Nagyon vártuk már, a covid miatt kimaradt két év, hiányoztak a hegyek, sziklák. Hozzánk talán ez a legközelebbi 1000m fölötti valódi hegyvidék. Autós szempontból is élmény volt idén is.
Legutóbb még a zöld 146 vitt föl, és gondolkoztam, hogy melyikkel menjünk. Utolsó nap eldőlt, a Giuliára a határátlépéshez engedély kellett volna a lízing miatt. Chili is át volt nézve, olaj, víz, oké, és szépen ki is volt takarítva, úgyhogy bepakoltunk és mentünk vele.
Egy hármas konvoj harmadik autójaként haladtunk, ez nem a legkényelmesebb pozíció, ahol a második még befér, általában a harmadik nem. Úgyhogy kellett nyomni, hogy ne szakadjak le. Főleg Nagyváradon, ahol a forgalomban, elsőbbségadások, körforgalmak, nem adta ki, hogy három autó együtt menjen. Itt egy megálláskor az előttem haladó autó fiatal utasa meg is jegyezte: Gyuri, filmbe illően jöttél utánunk.
Az egész úton azt éreztem, hogy fölényesen gyorsabbak vagyunk kb. bárkinél az utakon. Bárhova befért, nagyon ment a kis autó.
A szerpentinen aztán végképp elemében volt. Tüsszögött, trombitált és ment fölfelé lelkesen, szinte estem rá az előttem kanyargókra, pedig próbálták tempósra venni. Az egyik kedvenc 20km-em, 1100m szintemelkedés, technika próbáló, meredek szerpentin. A kis piros dögnek meg se kottyant.
A szerpentin végén jött a fekete leves, köves vacak út a völgybe, majd még rosszabb lejáró út a patakon keresztül a rétre. Emiatt aggódtam kicsit, mert a Giulietta legalsó pontja 10cm-en van, valamiért fölöslegesen mélyen belóg a haspácél. Óvatosan leereszkedtünk, nem koppant fel, megoldottuk.
Nagy élménnyel lettünk gazdagabbak, idén komoly túrát vállaltunk be:
https://www.welcometoromania.eu/Apuseni/Apuseni_Circuitul_Galbena_m.htm
Felejthetetlen, gyönyörű!
Kaptam egy győri Alfástól egy 2mm vastag 4.5 kg súlyú aluminium alsó burkolatot. 2.0 TS alatt volt, ezért nincs rajta az ovál kivágás, ami a V6 kipufogója miatt szükséges.
Mai napon sikeres műszaki vizsgát tett az autó.
Km: 103.394
Olaj, szűrők, fékfolyadék. Le is vizsgázott, azaz eltelt az első négy év...
Semmi érdemi nem történt, teszi a dolgát. Mióta Németországban élünk többször megtette az utat oda-vissza (1200+ km), erre a célra is az eddigi legjobb autóm, kifejezetten kényelmes hosszú távon is, pedig én nem szeretek hosszan egy helyben ülni..
Amikor megvettem az autót a bal hátsó lámpa repedt volt több helyen is. Esztétikailag nem nézett ki túl jól, de működött ezért nem siettem annyira a cseréjével
Tavasszal injektorért voltam az Alfadepósoknál, megemlítettem a lámpát, és szereztek nekem egyet.
AlfaCity elötti nap elhatároztam, hogy mielött lemosom az autót, lecserélem a lámpatestet. Találkozóra mégse menjünk repedt lámpával.
Három csavar tartja, azért kicsit megszenvedtem vele, de sikerült a művelet. Le is fényképeztem a régi lámpával a kezemben.
AlfaCity utáni héten jelzett az autó, hogy a bal hátsó féklámpa nem működik. Kicsit aggódtam, hogy talán túlságosan megrántottam a vezetékeket szerelés közben, de szerencsére csak az izzó ment ki.
A motorháztető és a lökhárító tele volt kavicsfelverődéssel,ezért már régóta le akartam fényeztetni. A fényezést itt helyben a Tóth autófényező műhelyben csináltattam. Sok pozitív kommentet olvastam róla,és egy barátom is megerősítette hogy szépen dolgozik. A fényezés tényleg szép lett,annyi a szépséghiba hogy a színt sajnos nem tudta telibe találni. Egy árnyalattal sötétebre sikeredett,mindezt 100K Ft-ért.