Blog
2021.08.18 208 800 km Bal hátsó ajtózár javítása
2021.11.07 211 046 km Csomagtérszárny csere (Launch Edition karbon 50531440 bontott)
Hátsó ablaktörlő motor csere (50509441)
Első ablaktörlőlapátok (Bosch Aerotwin A187S)
2021.12.07 212 500 km Első ablaktörlő szerkezet cseréje 50509396
Csomagtér teleszkóp csere (Stabilo)
BCM forrasztás
Fém küszöb díszborítás
Deréktámasz zsírozás
2022.01.18 214 303 km Akkumulátor csere (Varta E39 AGM)
2022.02.03 214 818 km Üzemanyag szűrő konzol festés
Légszűrő konzol festés
Motorolaj (Selenia PE WR 5W30 4,2 liter) és olajszűrő (Mann HU 8006 Z)
Levegőszűrő (Mann C15007)
MAP tisztítás
TCT csövek festése
TCT hidraulikaolaj (Liqui Molly 1127 Zentralhydraulik-Öl 0,5 liter [csak a tartály])
Pozitív saru tisztitas
2022.04.01 Új nyári gumik (Michelin Pilot Sport 5 225/40 ZR18)
2022.05.07 Belső müanyagok fóliázása (Avery Dennison® Supreme Wrapping Film Gloss Carmine Red-O)
2022.05.10 Szélvédő javítás (IRX St. Valentin)
2022.06.01 Bluetooth modul (BluMusic+) beszerelése és Blue&Me kiszerelése
Klímatisztítás (Sonex gránát és BIG Biocid spray)
Pollenszürő csere (Filtron K1292)
Klímatöltés Frundi (300g volt 450g helyett a rendszerben)
2022.08.16 224 500 km Motorolaj (Selenia PE WR 5W30 4,2 liter) és olajszűrő (Mann HU 8006 Z)
Olajleersztő csavar cseréje
TCT hidraulikaolaj (Liqui Molly 1127 Zentralhydraulik-Öl 0,5 liter [csak a tartály])
MAP tisztítás
LMM tisztitas
DPF cseréje (bontott)
Jobb hátsó lámpa csatlakozó tisztítása
Kipufogó flexibilis cső cseréje (bontott)
Kipufogó tömítések cseréje (FA1 330-922, FA1 330-928 és FA1 120-939)
Olajszivattyú tömítés cseréje (6000625326)
Olajteknő tömítés (Loctite SI 5910)
Levegőszűrő (Mann C15007)
2022.12.27 229 500 km EGR tisztítás
Foltos már nem foltos... Kapott másik első rácsot is. Régi is jó csak az újítás kedvéért... ;-) A bekevert maradék 2K lakott pedig a boxer arany felnire pazaroltam :) Később lesz majd polírozás is mivel a régi részek már karcosak.












Már korábban észrevettem, hogy az olajleválasztó műanyag bödön alatt szivárog az olaj a szelepfedélre. Vagy multair fedél valójában :-)
A múlt héten levettem a lecsapatót, megmértem az o-gyűrűt és visszatettem mindent ahogy volt. Pénteken sikerült eljutnom a tömítéstechnika boltba, ahol vettem bele 420Ft-ért egy viton (vegyszer és hőálló) o-gyűrűt.
A mérete: 24mm(belső) x 3mm
Ma gyorsan ki is cseréltem, olaj törölgetéssel együtt 5 perces munka volt. A gyári tömítés szakadt, porladt, ideje volt..




Vettem egy CTEK töltőt. Már régóta szemeztem vele, de eddig a jelenlegi töltőm is elég volt, viszont az nem AGM kompatibilis...
A töltő mellé adnak egy beépíthető csatlakozót, vettem plusz egyet, így mindkét kocsiba be van építve. A motortérbe építettem be, a gyári töltőpontokra kötöttem.


Addíg működött helyesen, míg beértem dolgozni, illetve míg onnan hazaértem. Ha már tettem egy kis kitérőt, már elkezdett rosszalkodni. A tünet pedig, ha meg kellett állni, mondjuk lámpánál, váltó hibára panaszkodva leállította a motort. Újra lehetett indítani, de amint sebeségbe akartam rakni, ismét leállt, aztán volt, hgy elkapta, és tudtam vele menni. Ha már gurult az autó, onnan már nem volt gond. Persze mire hazaértem, és rákötöttem a táblagépet, már hűlt annyit, hogy már csak a betárolt hibákat láttam, ebből volt több is így nehéz lett volna kideríteni mi a baj, de most hétfőn, már rendesen tudta dobni a hibát, és a kuplung munkahenger pozíció érzékelő tűnt rossznak. Ezt tegnap ki is cseréltem, ma pedig meg volt a teszt, úgy tűnik jó lett.
cikkszám: 550149 ERA fojtószelepállás érzékelő
Volt betárolva lambda hiba is, bár menet közben még nem dobott rá hibát, és a törlés után sem jött még vissza, de azárt rendeltem egyet tartalékba.






Nos, összeszereltem. Fájin lett. A bal hátsó féknyereg csavarok meneteit meg kellett tisztítanom, hogy bizton meglegyen a rögzítő erő, ezzel kicsit ’elszórakoztam’. Spéci csavar volt 28-as hosszal, meg vasárnap reggel nincs csavarbolt. Kedd este a lányom segítségével légtelenítettem a rendszert, tegnap még egy átnézést és új betétrögzítő csapokat kapott, mert minden szivárgásmentesnek látszott. 15 perces próbakörre már csak este sötétben került sor, nem tudtam már tovább halogatni. Két hónapja nem mentem a kisautóval, másnapra meg eső várható. A fékcsikorgás is eltűnt. Pompás.
Tehát:
Elöl maradt az ATE öntvény és krómozott dugattyúk, új tömítések, új flexicső, jobb és bal oldalt, helyes dugattyú utánfutással szerelve
Hátul új nyergek jobb és bal oldalon, az egyetlen flexicső is cserélve
Elöl a kerékcsapágyak és a forgótömítés újra cserélve, kis holtjátékkal beállítva, hőálló zsírral megkenve
Idevonatkozó történelem:
Ha emlékeim és adataim nem csalnak a 105-ös Giulia első szériája négy dobfékkel jött ki 1962-ben, három fékpofával elöl. A kupé már négy tárcsafékkel került piacra 1964-ben, ezzel egy időben a Sedan is elöl tárcsaféket kapott. Ha igaz, az első, verseny körülmények között is jól működő tárcsaféket a Dunlop készítette a Jaguar C-type Le Mans versenyautó számára 1953-ban. Érdekes, hogy a korai Giuliáknak is a Dunlop, az első felfújható gumiabroncsok készítője volt a féknyergek gyártója, a hátsó a ma is használt elvet követve a tárcsára ható rögzítőfékkel, de külön hozzá tartozó fékbetéttel. Az ötlet megvolt, de az emelős elvű megoldás kivitelezésével gondok lehettek, mert két év után ATE lett a féknyergek beszállítója elöl és hátul is és egyúttal hátul a rögzítőfék dobfék elvűre változott. A 1750-es változat megjelenésével 1967 végétől elöl nagy féket kaptak a ’nagymotoros’ 105-ösök.
kép1 korai Giulia első dobfék három fékpofával
kép2 korai Giulia hátsó dobfék
kép3 Dunlop hátsó féknyereg melletti rögzítő fék
kép4 Dunlop első féknyereg
kép5 ATE hátsó fék, dob rögzítőfékkel
kép6 új hátsó féknyereg
kép7 ATE első fék
kép8 az első féknyereg feljavítva







