Blog
Mikor megvettem az autót hiányoztak az oldalsó motorburkolatok. Már korábban beszereztem őket a győrújbaráti bontóban, de csak most raktam fel.
A váltó oldalit én vágtam ki, de előre meg volt jelölve hogy hol kell. Valószinüleg a V6 szélesebb váltója miatt gondoltak rá előre.
Eddig nem volt gond a fékkel, nem melegedett el több gyors körön sem, de nyári melegben még nem voltam pályanapon. Mivel volt otthon egy régi porszívócsövem, amihez porszívó már rég nincs, ezért gondoltam építek egy minimális fékhűtést. A legjobb megoldást az adná ha a lökhárítóból vezetném el a levegőt, de nincs olyan hosszu a cső hogy mindkét oldalon meg tudjam oldani, nem szerettem volna burkolatokat vágni, nem akarok a hűtőktől több levegőt elvezetni és gyorsan leszedhetőnek kell lennie ha esetleg műszakin belekötnek, ezért született ez a megoldás. A TT-RSnél és a Porscheknál is a lengőkar körüli levegőt vezetik a féktárcsára.
Próbáltam úgy elhelyezni hogy ne legyen sokkal mélyebben mint az alső motorburkolat, és védettebb helyet kerestem neki.
A minap belemerültem a gugli térképbe és lejátszottam a 2006-os hazautazás útvonalát. Sajnos sok részlet már bizonytalan, de ennyire biztosan emlékszem, most rögzítem: Coventry-Luton-M25-Dover-Calais-Reims-Dijon-Geneva-Lausanne-Arese (Museo Storico Alfa Romeo)-Brescia (Luzzago Srl.)-St. Moritz-Villach-Graz-Veszprém-Budapest-Kecskemét
A bemutatkozó képem a szerpentinnel valahol Brescia és St. Moritz között készülhetett tippem szerint.
~3600km-re emlékszem, szerelés nem volt, csak benzin és olaj kellett
Már vagy egy éve keresgélek 164-es alfák közt, hogy egy újabb bakancslistás tételt tudjak kipipálni a listámban. De eddig vagy nagyon lepukkant, vagy nagyon drága példányok akadtak a látómezőmbe. Aztán az egyik szép reggel a facebook-ot böngészve szembejött egy hirdetés. Az autó nem is volt messze tőlem, fényképről nem tűnt nagyon gáznak, így azonnal cselekedtem.
Elmentem megnézni. 10 éve volt a papa tulajdonában a kocsi, csak 2éve meghalt az öreg és a hagyatéki dolgok nemrég rendeződtek. Az özvegynek nem volt jogsija, illetve olyan élethelyzet adódott, hogy költözni kellett és nem volt hova tenni az öreg vasat. Az eladás melett döntöttek.
Szinte gombokért sikerült hozzájutni. Na persze nem egy OT járgány, de alapnak nem rossz. Jön, megy, a motorja nem füstöl, nem kopog, a kasznin alig van rozsda (10 éve garázsban tartották).
Megszületett az egyesség, másnap ott voltam egy autószállítóval és elhoztam. Átírattam, majd mivel nem volt rajta műszaki azonnal vittem oda is. Csodák csodájára a másfél éve leállított autó csont nélkül átment a vizsgán. Úgyhogy most barátkozunk és szépen lassan elkezdem majd rendbetenni. Az biztos, hogy a flotta átlagéletkorát egy kicsit lerontottam ezzel a vétellel :-) :-)
km állás: 165.639km
- Felragasztottam az osztrák autópálya matricát,
- leszedtem a szélvédőről pár matricát (többek közt a Selenia 2022-t) hogy legyen hely az újaknak,
- lepucoltam a szélvédőt,
- gumiápolóval lekentem a kédergumikat, a tető zárási tömítését is,
- kiporszívóztam mindenhol,
- folyadékszinteket (olaj, szervó, fékfolyadék, ablakmosó) ellenőriztem. A szervó félig volt, maxra töltöttem.
- mindkét navira (egyik lesz használatban a másik a melegtartalék) feltöltöttem a 2022 első negyedévi iGO térképeket, a saját POI-kat és az összeállított útvonalterveket,
- a gugliban összeállítottam a menetvonalakat hogy majd a telóra át tudjam tölteni,
- eldöntöttem hogy a régi Renkforce HD kamera lesz az események rögzítője HD 30 fps-el. Az újabb (SJ4000X) tud jobb felbontást és 60 fps-et is, de a párnatorzításával nem tudok megbarátkozni. Még bekapcsolt korrekcióval is rettenetes látvány ahogy görbülnek a tárgyak a látómezőben.
- formattáltam az össze mikroSD kártyát a kamerába,
- mágikus hengerrel megtisztítottam a tetőt,
- összeállítottam a szerszámkészletet.
A legfontosabb: kockázatelemzésként snapszeroztam a telefonnal hogy kell-e a pótkerék. Finoman szólva nagyot vesztett a gép a legmagasabbra állított nehézségi fokon. (Általában valamivel 50% felett van a nyerési arány.) Szóval az első kockázatelemzés alapján nem kell a pótkerék.
Holnap reggel megyünk a klímáshoz ellenőrizni a töltöttségi szintet. Működik ahogy kell, de nem szeretném ha útközben fogyna el a gáz.
2022.04.22. Ismét egy egész napos Alfázás, reggeltől estig. Most a Zölddel, végre! Korábban már voltam erre a Bordó kupéval, és nagyon jó az útvonal.
Most a 2000 Berlina következett, motorja már forgatható, nem csak 4000- ig :) 200 km az út a célállomásig, ami nem a végállomás, hanem egy dombtető, innen indul az autózás, kicsit durván fogalmazva csak padlógázon :) Hogy ez milyen, sajnos ezt én nem tudom leírni. Kb. 200 km-t sikerült így autózni, jó állapotú és kanyargós utakon. Majd megint 200 km haza, levezetésnek. Így jött ki a 600. Felejthetetlen, és leírhatatlan.
Három autó vett részt az őrületben, két 1750 kupé és a 2000 berlina. Illetve négy, mert volt egy 510-es Giulia Q is. De ő „nem tudta tartani” velünk a tempót, így nem sokat láttuk. Talán a legjobb az egészben, hogy látni az Alfák mozgását az úton, hol előttem hol mögöttem.
Minden autómmal el kéne jönni ide.
Biztos ami biztos alapon kb. egy hónapja beszereztem egy pótkerék szettet.
A kereket már egy csavarral rögzítettem a helyén, de a kellékekkel nem akartam tovább foglalni a csomagtartót.
Ma helyet kerestem az emelőnek.
Eszembe jutott hogy anno hová fért be a "Hazárd megye lordjai" duda. Miután azt már kiszedtem a hely adott volt.
Nem tudom ki méretezte a helyet, de éppen befért az emelő.
A 2-3. képen látni a csavart amivel a tartóhoz rögzítettem. Természetesen önzáró anyával hogy ne vesszen el.
Az emelőt "kinyitva" úgy beszorul hogy meg se lehet mozdítani.
A relétábla pont elfér felette.
Még kettő oldható kötegelő is bekerült rögzítésnek.
Nem lesz egyszerű kiszedni, de remélem nem lesz rá sose szükség.
Már csak az 5 kerékcsavart kell valahová elrejteni.
u.i.
A csavarokat a csomagtartó rekeszébe tettem pár törlőkendő társaságában.
Ma rászántam magam hogy felragasztom a francia környezetvédelmi matricát.
A levélben található leírás valami francia logikát követ, a rajzok alapján nem igazán volt egyértelmű a felragasztás menete.
A videótárhoz fordultam és volt sok találat.
Én ezt vettem alapul.
Alapos tisztítás után felragasztottam.
A 2D kód mindenféle szöveget tartalmaz és a rendszámot is.
Most már behajthatunk Grenoble-ba :-)
Kopogni kezdtek az első stabilizátorok, így cserélni kellett őket párban. Frap márkájú került bele.