Blog
Még a nyáron valahol a francia Alpokban egy húzósabb hegyi felfutás után megígértem PHuBi-nak hogy ha rendben hazahoz kap egy új Nissens hűtőt.
Ma megjött :-)
Rendeltem mellé még pár dolgot:
- olajszűrő a tavaszi cseréhez,
- hátsó rugótartó gumibak (ebből kétfélét is rendeltem, de sajna egyik sem olyan mint az eredeti, azért jók lesznek) - talán puhábbak mint az eredetiek így talán kevésbé fog rázni.









Nem is bírtam sokáig, fel is került az újonnan rendelt méhsejtes hűtőrács. Lökhárító levétel nem volt gond, igazából előbbre tettem egy szerelő és virág ládára (1. kép), a csatlakozókat sem oldottam, így is hozzá lehetett férni a cseréhez. Az újon alul és felül két pöcköt kellett fogóval rövidebbre vágni, mert nem abba a lyukba passzoltak volna.
Sokat dob az összképen, pedig a 2014-es pajzs sem olyan csúnya, főleg ha QV Line vagy Sportiva (2. kép. De így modernebb. (3. kép) Később majd kap karbon V formát még vagy lakk feketét, majd eldöntöm



Megérkeztek a gumik,így kezdődhet a téli szezon.
Barátomnak sikerült hoznia. 4db Hankook Winter I*Cept RS3 W462 gumikat.
A gyári 205/55R16 mértben.
Ami a hétvégén fel is került a téli alufelnikre.
Jövőhétre kaptam időpontot futómű állításra.
A nyáriknak a belső felét kicsit eszi.így mindenképp megnézetem.
Felkerült 2db új Valo ablaktörlő lapát is előre ami az Auchaban volt jó áron. + az ablakmosó.


Tankajtó fedél rugós biszbasz stift kicserélése sikeresen megtörtént.
Igazából, nem ér meg 3800 magyar forintot (egy éve áll.még csak ezer-valamennyi volt), a rugó már csak a végső állásban tartásért felel. Egy hosszú csavarral akár fillérekből is megoldható lett volna a törött tengely kiváltása, az tartósabb is lenne, mert ez a jó minőségű, újrahasznosított műanyag 100% biztos, hogy újra el fog törni.
1. kép: fedél kompletten kivéve. Egy db csavar tartja az egészet. A szuszogót kell csak kihúzni a gumiházból. Egy spray kupakja védi az üzemanyagnyílást. Sterilebb, mint egy rongyot oda tuszkolni :-D
2. kép ott felül látható, hogy a műanyag tengely tetején a rugóba akasztható fordított L feje elvált a tengelytől. Ezért lötyögött a tankajtó
3. kép már az új stift a helyén. Figyelni kell, mert csak egyféleképpen lehet visszadugni, ha erőlteti valaki, azonnal törik
4. kép Minden visszarakva, csavar is a helyén, ajtó feszesen áll.
Ugyanakkor az ablakmosó tartály kupakja is a helyére került. Az is el fog törni, újra! :-)
Job done.




Egy kicsit elmaradt a blogolás mostanában. Szóval most pótolom az elmulasztott dolgokat.
Olajcsere, levegő, pollen szűrő, olajszűrő.
Km: 299891
Levegőszűrő Filtron AP 091
-Olajszűrő Mann Filter W 714/4
-Pollenszűrő Champion CCF0202
- Motorolaj Liqui Moly LM9511 5W40
Olajcsere, levegő, olajszűrő
Km: 309528
Levegőszűrő Filtron AP 091
-Olajszűrő Mann Filter W 714/4
-Pollenszűrő Champion CCF0202
- Motorolaj Castrol Magnatec 5W 40
2022.11.16-án felkerült a téli szett.
Km: 135.458
4.205 km volt a nyári futás, bár az új gumikba még ennél is jóval kevesebb ment.
Gumis: 60i Győr (most először szorultam ki a műhelyből)

Egy-két dolog, amit pótolnom kellett, illetve, nekem hiányzott. Ablakmosótartály kupak (2300), tankajtó fedél stift (tengely) zsanérhoz (3870), 10 db karosszéria patent (kerékjárat, küszöb) pótláshoz (2500), valamint egy 2016-os FL scudettp, hűtőrács 46000). Utóbbit még nem tudom, mekkora szívás lesz kicserélni, mert lámpamosós első lökhárító levételről nem találtam Youtube videót...



Délután hívott a gumis hogy itt van minden mehetek.
Olasz felnik lettek. Furcsa hogy fényesek, de jól mennek a fekete tükör és ablakkeret által adott hangulathoz.
325 km







A kapcsoló hibátlanul tette a dolgát, de az idő és az UV sugárzás csúnyán elbánt a felületével. Sajnos soft touch bevonatot kapott, ami az idő múlásával egyre ragadósabb és csúnyább lett.
A csere kb. 15 perces művelet volt.





Na végre nekem is fent a téli papucs:)
Nagyon összejöttek a dolgok aztán mégsem:D
Szombaton felni, hétfőn szelep, kupak minden sorbaállítva…
Végül este mentem a 24h gumishoz, emlékeim szerint ott mindig tisztességes munkát végeznek! Már inkább megyek oda mint máshova.
Jó vártam 2 órát, de utána jött a feketeleves, amit vettem felnit, nem megy bele a kerékcsavar:D
Néztem nagyokat, hirtelen nem volt jobb ötlet mégis átgumiztuk a nyárit..
Aztán elindult a felderítés mi lehet az ok… hamar meg is lett… a soha nem látott felniből os az olasz nyilván hogy csinál kétfélét:D M12-es csavarhoz valót Tonale és Guilietta, és M14-es csavarhoz valót, Giulia.
Na ezért nem ment fől illetva kerék a hejére megy csak a csavar nem..
Na minden esetre most van pár hónapom kitalálni mi legyen:D
Vagy feltágíttatom a lukakat, vagy el kell adni a vágyott felnit…
Még nem döntöttem, illetve a sorsra bízom, meghirdettem ha valaki elviszi vigye ha nem akkor megcsináltatom;)
Még azt kell pontosan kiszerkesztenem, hogy hol is lesz ez a gumi a mostani kerekemhez képest?
Meg hogyan fog kinézni, kell-e nyomtávszélesítő..? ET33 vs ET37 apróság de a 7,5”vs 7” sélességgel együtt már cm a különbség a külső síknál.
Eddigi ismereteim szerint minimális a különbség, a kerék középpontnál de van.
De ugye most már semmit nem bízok a véletlenre..
Alfa gyártmány addig ok, de hogy is lesz akor ez?;)



0
531
Fórum
Friss topicok
- Giulia
- Együnk-igyunk, amíg teh...
- Coffee - Minden ami kávé
- Alfa reklám
- Stelvio
- Spider
- Alfa történelem, híres ...
- 4C
- 164-166
- Filmek
Tagok
Új tagjaink
- UTPcableman
- rajkailaszlo
- Tamas.F.Lamas
- Filip05
- Milán147
- copernico
- PolgárViki
- Bimbi10
- grimedth
- Frankie145QV