Blog
Felső lengőkarom(Febi, futott ~15ezer km-t) elkezdett nyikorogni.
Cserélve lett:
-Lengőkar jobb TRW JTC 1302_**SZ
-Stabilizátor szilent AKRON-MAL AK149511 * L 2db végre találtam megfelelőt, polcon pihen
-Toronyszilent MONROE MON MK362 * BR
Ahogy bejön a nyár, minden évben szoktam egy alaposabb takarítást végezni az autón.
A végeredményről rakok fel pár képet.
Szervó szivattyú tengelyénél megatta magát. Kinyomta a szervó olajat. Pár km-re otthontól hívott asszony, hazahúztuk. Vettem bontottan egyet, kicseréltem nagy szenvedések közepette hely hiány miatt, új szervó olaj és újra minden jó :)))
Az ősszel kapott a szélvédő egy kavicsot, ami után kb 20cm-en meg is repedt a sofőr oldalon. Télen a fűtés miatt át is futott a túloldalra. Sajnos cserélni kellett. Az üveg körüli kédergumit is kicseréltettem, de sajnos ez nem méretpontos és kissé eláll.
A túra előtt szerettem volna tisztában lenni hogy mennyi benzin is van a tankban. Az idő is hűvösebbre fordult így nem kellett tartani a párolgástól sem.
Első lépés kiüríteni a tankot, de hogyan?
Anno a Póknál a tankban lévő benzinszivattyút használtam így most is arra indultam el.
A befecskendezők elosztójára megy a cső a szivattyútól így azt lehúztam és egy csővel meghosszabbítottam a kannáig.
Első róbálkozásom az lett volna hogy a benzinszivattyú reléjét átkötöm és akkor indul a szivattyú. Nos nem, valami miatt nem indul el, pedig a kapcsolási rajz szerint nincs közte semmi.
Másodiknak lehúztam a csatit a pumpáról (A Pókkal ellentétben itt már egyben van a pumpa és a szintmérő.) A kertitraktor akkujáról közbetlenük hajtottam a pumpát - működik, jön a benzin elöl.
Egy idő után megáll, kis idő múlva újra indítható. A végére egyre hosszabb ideig ment, aztán rájöttem hogy ilyen kiszívott mennyiség mellett akkora vákum lesz a tankban hogy az már akadályozza a pumpát. A tanksapkát alig bírtam leszedni :-)
A üzemanyagot visszatöltve lefényképeztem a szintmérőt.
27 literig jutottam, már csak el kellene menni a kútra hogy még mennyi fér bele és akkor meglesz a tartály térfogata is.
Pár napja arra ébredtem hogy kell egy pótkerék, mert mi van ha...
A facén találtam is egy szettet, de az a 147-é volt. (Infóim alapján a 156-é is ugyanez.)
Próbáltam a netes infók alapján összehasonlítani a kettő pótkereket és különbséget nem találtam.
Úgyhogy elhoztam, de a puding próbája az evés, így felpróbáltam.
Jó rá, felmegy, szabadon forgatható, tehát Alfáék nem változtattak a pótkeréken.
DE!!
Az alufelni csavarjai hosszúak és ráadásul nem is végig meneteseh így nem lehet velük rögzíteni a mankókereket.
A polcon találtam rövidebbeket - valószínűleg még a 156-ról maradt - azokkal tökéletes.
Szóval 5-öt el kell csomagolni belőle.
...ja és valami borítást is kell még csinálni a kerékre...
Munkahelyemen ajándékba kaptam, egy 70mai M300 menetrögzítő kamerát. A külön megvehető kiegészítőjével, 24h parkolóőr funkciója is van.
Eljött az éves szerviz és a műszaki vizsga ideje.
Ez alatt cserélve lettek:
-motorolaj
-olaj, levegő és pollenszűrő
Le is vizsgázott jelesre. Újabb két év... :)
Köszönet a Kamara Autoszerviz-nek.
-lendkerék
-kuplung
-főtengely szimering
-vezérlés szett
-vízpumpa
-hosszbordás szíj
-lengőkar szilent 2db
-főtengely ékszíjtárcsa
-üzemanyag szűrő
-motorolaj
-olajszűrő
-kinyomó csapágy
+ munkadíj