Blog

>> EseményTrombozis // Alfa 159 2.4 JTDm // 2022-04-30

Felkerültek a nyári gurulók. Kapott egy szett új Nokian Powerproof gumit - 235/35R19...had szóljon.
Badge-k fekete-fehérre cserélve

Megejtettem az olaj, és a szűrők cseréjét...

>> Szervizfrusciante // Alfa 147 Gta Q2 // 2022-04-30

Levettem a valtogombot hogy felujitsam és közben ránéztem a kulisszara ami adott egy kis meglepetést mert a holtjatek figyelése közben észrevettem hogy a kulissza felső részét tartó csavar mozog a felső résszel majdnem együtt.. egyértelmű volt hogy kilazult a csavar. Természetesen fentről hiába próbálod meghúzni elforog mert önzáró anya van rajta alulról. Így nem maradt más mint lebontani a katalizátort, szondakat kéziféket és leereszteni a kulissza tartó lemezt. Alulról ellen tartottam és Apámat megkértem hogy húzza meg a 3 csavart. Kotyogas megszűnt így a kulissza felújítást nem kellett megejteni mert új perselyekkel és felső résszel sem lenne ennél jobb. Az eredmény megérte a ráfordított időt.

 
>> Egyébotci // Alfa Giulietta 1.4 Turbo MultiAir // 2022-04-30

Csomagtartó nyitó gomb csere+
3db csomagtér ajtó panel rögzítő klipsz csere

 
>> Tuning és extraGT Ɨ|ѯ // Alfa MiTo 1.4 TB QV SBK Edt. 58/200 // 2022-04-30

Beépítettem, felszereltem, alakul:-)

 

Van egy csomó szervízszámlám arról az időről amikor még nem nálam volt az autó. Mindegyiket a Watz és Társa Bt. állította ki, szóval a tulaj legalább márkaszervízbe hordta, még ha kicsit elhanyagoltnak is néz ki az autó. Most felsorolom a szervízeket, időpontokat, hogy könnyebben kereshető legyen, mint a sok papír között. Szóval ez a post megint nagyrészt saját magamnak készült. Árakat nem írok tételesen, csak végösszegeket, mert teljesen irreleváns a részletes lista részemről.

2016-05-10: (91345 Ft)
-Motor műszeres ellenőrzése
-Gyújtótrafó csere
-Gyújtógyertya csere
-Ventillátor ellenállás csere

2016-12-07: (84725 Ft)
-Önindító csere

2017-02-22: (96510 Ft)
-Akkumulátor
-Motor műszeres ellenőrzése
-Folytószelep csere

2017-06-14: (114025 Ft)
-Felső lengőkar (jobb)
-Olaj + szűrő
-Pollenszűrő + fertőtlenítés
-Levegő szűrő
-Fagyálló pótlás
-Szélvédőmosó
-Műszaki vizsga

2017.10.12: (21000 Ft)
-Motor műszeres ellenőrzése
-Szívócső csere
-Alsó motorvédő burkolat rögzítés

2017.10.18: (22470 Ft)
-Kormánymű axiál csukló
-Birth első stabilizátor kar

2018-04-11: (383000 Ft)
-Jobb féltengely belső rúd, csillag, gumiharang
-Benzinpumpa
-Üzemanyag szivattyú
-Első rugók

2018-08-15: (52915 Ft)
-Időszakos átvizsgálás
-Olaj+szűrő
-Levegő szűrő
-Pollenszűrő

2019-04-16: (177320 Ft)
-Alsó lengőkar bal-jobb

2019-07-01: (25000 Ft)
-Műszaki vizsga

2019-07-30: (215850 Ft)
-Olajteknő
-Motorolaj
-Olajszűrő
-Fagyálló pótlás

2019-09-05: (90000 Ft)
-Generátor teljes javítás

2019-09-20: (55525 Ft)
-Kódkártya kikérés
-Kulcs kódolás
-Akkumulátor

2019-11-13: (61000 Ft)
-Autómentés
-Önindító javítás
-Olajgomba

Motorolaj természetesen mindenhol Selenia Star 5W-40.

Az autó szervízköltsége, vagyis amit a számlákból összeszedtem: 1490685 Ft

Az autót én 2021 decemberében vettem, szóval volt 2 év lelakni. Sajnos ebben az időben biztos nem foglalkoztak túl sokat az autóval, ami látszik is. Sajnos nem tudok semmit erről az időszakról. Vagyis csak apróságokat:

2021-08-25: Kérésre ideiglenesen kivonva

Kilóméteróra állások:
2013-07-01: 145337
2015-06-19: 163897
2017-06-13: 191271
2019-07-01: 214571

 

Történt a jómúltkorokban (kb 1 hónapja), hogy megnyomtam a távirányítón a nyitó gombot és nem történt semmi. Nem is tudom mit vártam 2 hónap után, úgy, hogy hozzá sem nyúltam a távirányítóhoz. Ekkor tudatosult bennem a tragédia. Az autóhoz 1 kulcs van, és a hengerzárba nem jó a kulcstoll, de erről már egy korábbi bejegyzésben írtam. Hosszú idő után rászántam magam egy szép vasárnap délután, hogy kinyissam. Fogtam a szerszámos ládámat, törzskönyvet, papírjaim, és feleségemmel leballagtunk a kocsihoz.
Nagyon jó a volt az énpostám és a mol blue kártyám, mert az ajtó gumijához beszúrva egy csavarhúzót közé tolva nem sértettem fel semmit. Itt kicsit el tudtam feszíteni fent az ajtót, hogy oldalról egy másik csavarhúzóval, amit ronggyall együtt toltam be, hogy mégjobban el tudjam feszíteni. Utána egy kis faéket toltam be. 3-as drót végére hajtottam egy kis kampót. Ez volt az előkészület, ami tartott vagy 20 percig, mert közben 2 autóból szedtem össze a cuccokat, meg elszívtam egy bagót. Innentől kb 1,5-2 perc pecázás volt mire a belső kilincset meg tudtam húzni. Ezután külső kilinccsel simán nyílt az ajtó. Öröm-bódottá.
OFF!: Végig idegben voltam, hogy mikor hívja ki valaki a rendőrséget, mert kapásból 5 hármas háztömbből (mindegyikben 18 lakás) látni rá a parkolóra, és a járda mellett parkolok, ami egy játszótér mellett van, ráadásul a ház sarkán van egy térfigyelő kamera. Csak az élvezetek halmozása miatt... Szerencsére senkit nem érdekelt, szóval kiderült, hogy fényes nappal simán ellophattam volna egy autót. :D

Vissza a témához. A kis 147-el odaálltam, 2 perc bikázás után beindult és gurultam itt a lakótelepen egy karikát, visszaálltam a helyemre, becsuktam az ajtót, az autót nem zártam be, és mint aki jól végezte dolgát összepakoltam, és felballagtunk a lakásba.
Másnap mentünk valahová a feleségem 147esével, gondoltuk beállok addig a helyére. Na ez megmaradt gondolati szinten, mert az ajtók bezáródtak. Az összes. Nem tudom miért, de lehet, ha lemerül az akku egy bizonyos szint alá, akkor bezár. Passz.
Szóval elmondható, hogy nem csináltam semmit.

Ezután most vasárnap eljátszottam ugyan ezt a tortúrát, de most az egész nem volt 5 perc, közben egy ismerős éppen elém parkolt, és gondolta végignézi a folyamatot. Utána kivettem az akkut, kicsit elbeszélgettünk, és egész délután-éjjel töltöttem az akkut 1-2 amperral. Jah, az akksiban volt kemény 2,7 volt. Megláttam a multiméteren, azt hittem egy lemerült 18650 akkut mérek :) Így 12,17 volton lett a töltés 8 óra pihentetés után. Tegnap éjjel megint töltöttem, és ismét 8 óra pihentetés után 12,49V van benne. Szerintem túlélte a 2 hónapos mélymerülést, az egy éves 4max akku.

Tudtam a problémáról, nem foglalkoztam vele, így szívtam egy jót. Úgyhogy tanúlság, ha egy távirányító/kulcs van, akkor kell egy pótkulcs... Ha nem jó a hengerzár, meg kell csináltatni. Szóval mea culpa.

 
>> Szervizmisike76 // Alfa 146 1.9 jtd // 2022-04-29

Fék felújítás, csövek, tárcsák, betétek stb.