Blog
- 3.655 km
- 307 liter E95
- 6 ország (H - A - I - CH - F - SE)
- 5.680 fénykép
- 1.074 db dashcam videó
- olajfogyasztás gyakorlatilag nulla!
PHuBi-nak egy banális meghibásodása volt mindössze, az ablakemelőbe berakott nyomtatott műanyag fogaskerék nem bírta az olasz rivéra melegét és lefogazódott a 40+ fokban, így nem lehetett teljesen felhúzni az ablakot :-DD
Részletek később...












Néhány napon én kb. 300km-en belül többször is (elmúlt 2 hónapban is előfordult 2x) check engine-t dobott, + VDC, ASR, Hillholder hibát, erő nagy része elment. Többféle hibát is láttam P0122 volt az utolsó. Hibatörlés után minden esetben hellyreállt a rend.
A csatlakozók rendben voltak, alapvetően minden rendben. Végül beugrott, hogy esetleg a powerbox szivat. Kiszereltem, azóta minden tökéletes. Kb. 1000 km ment bele azóta, remélem megoldottam :)
Már több éve, hogy vettem két brembo nyerget. Nemrég jutott eszembe, úgyhogy a Bányai Garage lefújta nekem az új giulia döglégyzöld színére!
Nekem telitalálat... Ez a szín... Ha rásüt a nap elképesztő!



Egyik pillanatról a másikra tönkrement az aksi. Elmentem vásárolni, pöccre indult, mint mindig. Visszamentem a kocsihoz, inditásnál ugráltak a mutatók, nem indult. Bikázásra azonnal elindult. Egy éjszakát töltöttem, jó volt felcípelni a 40 fokos melegben. Reggel indult, délután már nem. Tudtam új kell ide. Exeide premiumot vettem 77A, 760A inditó áram, ennek a legnagyobb az inditó árama. Előtte is ilyen volt.



Nagyon tetszett a piros indítógomb. De nem volt kedvem kormányt szerelni. Így gondoltam adok egy esélyt neki. Érzése jobb mint a gyári.







Még nem nyúltam hozzá eddig, minden gyári volt. 14 évesen gondoltam ráfér, és ráéreztem. 2 héttel a tervezett csere előtt, leszakadt a bal lengéscsillapító rugótányér. Elrohadt. Bal lengéscsillapító, gyorsba cserélve lett. A többi 2 héttel később. Kiszerelésnél kiderült a másik is szét volt rohadva. Bármikor eltörhetett volna. Alsó lengőkarokon, lifegtek a gömbcsuklók. Felső lengőkarok, nem voltak vészesek, ott inkább szilentek voltak elhasználodva. A legnagyobb szívás a stab rúd cseréje volt, azt kihúzni a helyéről. Jobb oldalt a szilent rongyáment rajta.
Amit cseréltem: alsó- felső lengőkarok, stab rúd, stab pálcák, lengéscsillapítok, toronycsapágyak. Vettem axiál csúklót és kormány összekötöt is, de nem lett cserélve. Azt mondta a szerelőm, annyira jók voltak, ne piszkáljuk, meg az gyári.
Sokkal feszebb lett a kocsi úttartása, keményebb a fútóműve, picit szokni kell. De sokkal precizebb lett a kormányzása. Felújitás 257.500 km nél.
Következő körben majd a hátsó jön.






A visszarakott régi kompresszor, nem volt jó. Vettem egy másik bontottat. Így egy hónap szaunázás után, újra van klímám. Pont a legnagyobb melegben romlott el.

6 éves lett az akksi a kocsiban,télen már sokszor erölködött inditózásnál,pedig többször rátöltöttem hálózatról. Nem vártam meg hogy egyszer csak a lemerült akku miatt ne tudjak elindulni ezért kapott újat. ZAP márkára esett a választásom 80Ah 760 A indítóárammal.
Ez is Lengyelországban készül,mint az előző ami Topla márka volt.

Elérkezett a motorolaj csere ideje. Ismét Motul került bele.
Pápáról sikerült szereznem jó állapotú bontott első sárvédő betéteket. Csak az egyiken van egy kis hiányzó darab, de még így sokkal jobb állapotban vannak, mint az előzőek. Ugyan innét szereztem még 3 gyári alupedált és egy lábpihentetőt, amiket Poló kolléga felpolíroztatott. És nem mellesleg ezt mind el is hozta nekem AlfaCitybe. Nagyon köszönöm itt is a segítségét. :-)
Költségeim:
- Motul 8100 X-cess motorolaj (15 890 HUF / 5L)
- olajszűrő (1260 HUF)
- első dobbetétek (2000 HUF)
- alu pedálok (6000 HUF)











Mi már csütörtökön odamentünk a környékre, nem kempingeztünk, hanem a környéken voltunk egy szálláson (több más alfás is választotta ezt a hotelt :) ), és beleterveztünk néhány kirándulást is a környékre, nem csak Cityt. Jó hétvége volt, jól éreztük magunkat, sok autót nagy ámulattal néztünk, és a kinti parkolóban is lehetett találni gyöngyszemeket bőven. Úgy gondolom a szervezők levonták a megfelelő tanulságokat, és tudni fogják miben hol tudnak még javítani, hogy a következő évi még jobb legyen. :)

