Blog
Átnéztem a tenni valókat rajta.
Mivel annyira hirtelen jött a vétel mind nekem ,mind az eladónak ,hogy csak na ,ezért most nem volt idő betervezve az autóra, így nem fog olyan gyorsan menni ,mint ahogy akarnám :)
Első körben lekapartam az összes matricát, alaposan kiporszívóztam, lemostam a motort, kicseréltem a teljesen lekopott emblémákat elöl-hátul, és a felnikben is, meg egy fényszóró polírt iktattam be.
Feltártam ,hol kell majd minimálisan lakatolni ,és elkezdtem keresni másik géptetőt. Ezt elverte a jég, semmi értelme kínlódni vele. Hét vége fele elindul a lakatos munka, aztán szépen sorban :) Jó kis projectnek ígérkezik :D


Cseréltem a hátsó gatlokat illetve a rugokat. A gátló utángyártott a rugó ugyanolyan szinkodu gyári. Rozsda ütötte fel a fejét a rugon. Nem akartam megvárni míg eltörik és ha már cseréltem akkor a gatlokat és a hozzájuk kapcsolódó alkatrészeket is cseréltem. Illetve mind a négy dobbetet mögül a felületi korroóziot visszacsiszoltam kezeltem brunoxal és gyári festékkel lefujtam.








Tavasszal kezdett össze vissza működni a blue and me az autóban.
Először elkezdett villogni a km számláló, majd nem működött az usb lejátszás, és végül elment a bluetooth egység is, tipikus Blue and me hibajelek.
Multiscennel próbálta barátom ismerőse megoldani, de egység hiba volt, így nem lehetett.
2 hónapig bírtam, hogy nem megy az usb, végül megrendeltem a fiatalkatreszek.hu-ról a blue and me egységet, itt volt a legjobb áron.
A párom kicserélte, a csere után a bluetooth egyből visszajött, a km villogás maradt, lletve nem játszotta le továbbra sem a pendrivot.
Párom ismerőse ismét megnézte multiscannal, egyből lehetett a proxykat rendezni.
Usb működik, km óra nem villog.
A hiba megszűnt

Már a múltkori összerakás óta is szétszedtem egyszer az ajtót (update ott) mert nem tetszett az ablak beállítása.
Akkor se lett jó. Úgy nézett ki mintha nagyon elöl lenne az üveg és hátul nem ér rá a kédergumira a B oszlopon. A felső részen simán be lehetett látni, itt szokott süvíteni a menetszél... (1.kép)
A mai napot a megoldásra szántam.
Elsőre atomjaira szedtem mindent hogy valahogy az üveget vezető síneket 3-5 mm-el "hátrafelé" tegyem. (jó lehetőség az üveg megtisztítására.) Persze minden szegecselve, állítási lehetőség nincs.
Valahol máshol kell keresni a az üveg hátratolásának a lehetőségét...
Újra számba vettem az állítási lehetőségeket és ekkor világosság gyúlt :-)
Az egyetlen fix pont ami sose változik az 7-es képen az A-pont. Mivel a mellette lévő görgő fix ez a pont jár fel-alá függőlegesen akármi is történik. A csavar az üvegben fix, de a fémben nem. Az üveg előre-hátra csúsztatható benne. Nálam ez a görgő felőli oldalon volt tehát legelöl van az üveg...
..és tényleg. A másik irányba állítva hátrább kerül az üveg. Majdnem a végállásban (még van pár mm) beáll a kívánt rend :-)
Hogy mit is lehet állítani a 7-es kép alapján próbálom összefoglalni:
A - üveg előre-hátra pozíció,
B - üveg hátulján a sín dőlése befelé - az üveget a kédergumira szorítás finomhangolása,
C - üveg elején a sín dőlése befelé - az üveget a kédergumira szorítás finomhangolása,
D - E - Az üveg aljának a sínhez mért dőlése. Az üvegen található ricnis fém ívelt, a csúszkát le/fel tolva (ovális a furat rajta) az üveg dőlése állítható durván. Ezekkel lehet elérni hogy az ablak teteje ne álljon el a kédergumitól és végig azzal párhuzamosan fusson. (B és C ennek a felfekvésnek a finomhangolója.) (10-11. kép)
F - Az ablak hátsó részének a felső ütközője, itt lehet beállítani hogy hol álljon meg az üveg. (8.kép)
G - Az ablak első részének a felső ütközője, itt lehet beállítani hogy hol álljon meg az üveg. (9.kép)
F és G egymáshoz való viszonyával finoman lehet "forgatni" az üveget vagyis a tetejét vízszintesbe a hátulját függőlegesbe állítani.











Kivettem a légszűrőt hogy kitisztítsam. Mivel nekem rá van vezetve a levegő egyenesen a lészűrőházra és még rács sincs előtte, ezért nagyon sok koszt összeszed. Ezt csak annak ajánlom aki kb 1000 kmenként tisztítja. Mivel nekem ez az autó főként pályanapokra van és 1-2 alkalom után úgyis kimosnám, beolajoznám, ezért nálam ez nem probléma.
Ha már kivettem a légszűrőt, akkor kivettem a légtömegmérőt is. Kitisztítottam, de nem volt koszos. A ház elején van egy műanyag rács, egy hézagoló gyűrű és egy négyszer sűrűbb vékony fémrács. Ez elvileg a levegő áramlását simítja, viszont szerintem elég nagy területet takar ki, ezért némi folytást is jelent. Mivel nálam nem az alacsony fordulatszámon egyenletes nyomaték számít, hanem a maximális teljesítmény, ezért teszt célból kivettem a fémhálót.
És ha már itt voltam lepucoltam és lefestettem ezüst hammerit sprayvel a rögzítő lapokat.






Mikor megvettem az autót hiányoztak az oldalsó motorburkolatok. Már korábban beszereztem őket a győrújbaráti bontóban, de csak most raktam fel.
A váltó oldalit én vágtam ki, de előre meg volt jelölve hogy hol kell. Valószinüleg a V6 szélesebb váltója miatt gondoltak rá előre.


Eddig nem volt gond a fékkel, nem melegedett el több gyors körön sem, de nyári melegben még nem voltam pályanapon. Mivel volt otthon egy régi porszívócsövem, amihez porszívó már rég nincs, ezért gondoltam építek egy minimális fékhűtést. A legjobb megoldást az adná ha a lökhárítóból vezetném el a levegőt, de nincs olyan hosszu a cső hogy mindkét oldalon meg tudjam oldani, nem szerettem volna burkolatokat vágni, nem akarok a hűtőktől több levegőt elvezetni és gyorsan leszedhetőnek kell lennie ha esetleg műszakin belekötnek, ezért született ez a megoldás. A TT-RSnél és a Porscheknál is a lengőkar körüli levegőt vezetik a féktárcsára.
Próbáltam úgy elhelyezni hogy ne legyen sokkal mélyebben mint az alső motorburkolat, és védettebb helyet kerestem neki.





A minap belemerültem a gugli térképbe és lejátszottam a 2006-os hazautazás útvonalát. Sajnos sok részlet már bizonytalan, de ennyire biztosan emlékszem, most rögzítem: Coventry-Luton-M25-Dover-Calais-Reims-Dijon-Geneva-Lausanne-Arese (Museo Storico Alfa Romeo)-Brescia (Luzzago Srl.)-St. Moritz-Villach-Graz-Veszprém-Budapest-Kecskemét
A bemutatkozó képem a szerpentinnel valahol Brescia és St. Moritz között készülhetett tippem szerint.
~3600km-re emlékszem, szerelés nem volt, csak benzin és olaj kellett
Már vagy egy éve keresgélek 164-es alfák közt, hogy egy újabb bakancslistás tételt tudjak kipipálni a listámban. De eddig vagy nagyon lepukkant, vagy nagyon drága példányok akadtak a látómezőmbe. Aztán az egyik szép reggel a facebook-ot böngészve szembejött egy hirdetés. Az autó nem is volt messze tőlem, fényképről nem tűnt nagyon gáznak, így azonnal cselekedtem.
Elmentem megnézni. 10 éve volt a papa tulajdonában a kocsi, csak 2éve meghalt az öreg és a hagyatéki dolgok nemrég rendeződtek. Az özvegynek nem volt jogsija, illetve olyan élethelyzet adódott, hogy költözni kellett és nem volt hova tenni az öreg vasat. Az eladás melett döntöttek.
Szinte gombokért sikerült hozzájutni. Na persze nem egy OT járgány, de alapnak nem rossz. Jön, megy, a motorja nem füstöl, nem kopog, a kasznin alig van rozsda (10 éve garázsban tartották).
Megszületett az egyesség, másnap ott voltam egy autószállítóval és elhoztam. Átírattam, majd mivel nem volt rajta műszaki azonnal vittem oda is. Csodák csodájára a másfél éve leállított autó csont nélkül átment a vizsgán. Úgyhogy most barátkozunk és szépen lassan elkezdem majd rendbetenni. Az biztos, hogy a flotta átlagéletkorát egy kicsit lerontottam ezzel a vétellel :-) :-)
km állás: 165.639km






