Blog
Mivel még mindig küzdök a random leálással, gondoltam, górcső alá veszem az üzemanyagrendszert. Először az üzemanyagszivattyúval kezdtem. Ez még nem volt bontva - egyébként az egész autó alig volt megbontva, a gond ott van, ahol megvolt. A tápszivattyú alján vastagon állt a trutyi. Ezt alaposan kitisztítottam. Az autó innentől kezdve szépen beindult, azaz szebben, mint korábban. De sajnos újra hibakódot adott, íg nem kerülhettem el az injektorok cseréjét sem. Rendeltem 4 új injektort és 4 új lambaszondát is a biztonság kedvéért. Hagytam neki időt, de végül sikerült kicserélnem az injektorokat is. Nem egy leányálom. Kicsi helyek, mindent le kell bontani hozzá, spéci szerszám is kellett, de ezt is csak ember rakta össze, így szét tudtam szedni én is. Ha már a teljes motor le volt bombázva, gondoltam megnézem, hogy jól lett e összerakva a vezérlés a korábbi szervizek során. Feltűnt ugyanis, hogy járó motornál nagyon inog az ékszíjtárcsa. És a gyanúm beigazolódott, ugyanis valaki 180 fokkal elforgatva tette fel a balansztengely tárcsáját. Ezért nem is járt szépen a motor, ezért volt az a furcsa rángatása. Itt mindent beállítottam, vonalra tettem, és az első indítás után egy új autóban ültem. A motor pöccre beindul. Szépen jár. Veszi a fordulatot. Végre olyan, mint egy igazi autó.....csak hát leáll. Továbbra is.... Egy alkatrész maradt, a computer. Ezt is kiszereltem. Bontva volt. Elvittem egy szererlőhöz, remélem, hogy meglesz a hiba, és élvezhetem kicsit az autót, mert eddig a vételár fele ráment és elég keveset nyújtott cserébe.
olajok, szurok, akarmik.
illetve eresztett a huto, igy az is ki lett cserelve.
zorog a kipufogo, emiatt meg lesz egy menet.
Megérkeztek az alkatrészek.
Az amúgy is szűkös garázsomban most már megsem tudok mozdulni.
A megmaradt hibák: 1-es ventilátor relé(a relé cserélve) , olaj hőmérő jeladó(ami benne van rossz az érzékelő, a tartaléknak meg a csatlakozója szakadt. Szóval ki kell mérni és a vezetékeket át forrasztani) , klíma O gyűrűk csereerettek , nagyon minimális fagyálló szivárgás a hűtőpereménél, és a difiből szivárog az olaj.
Történt egyszer, hogy elfosta magát a klíma. Kompresszor csere után kb egy hónapot bírt. Szerencs meglett a hiba oka. Szaros zárlat. Örülök neki. 18ezer. Tessék! Hideg van megint. De egy másik hiba még mindig fennáll. Játszós meló, köszi.
Korábban már vettem egy kiegyenlítő tartályt, de mint kiderült az a 4 hengeresekhez való mert jobb oldali kialakítású. Rendeltem egy bal oldalit és bár nem volt méretpontos, kellett egy műanyag kis távtartó a tűzfal felőli fül alá, de ez jó lett az autóhoz. Mostmár messziről látszik mennyi hűtőfolyadék van a tartályban.
Lassan de haladok a kész állapot felé, ma kormány, kiegyenlítőtartály cserék voltak.
Kapott még egy piros csíkot is az első lökös alja.
Ahogy korábban már írtam róla, az olajhőmérséklet mérő kijelzett adatát nagyban befolyásolta a feszültségesés ezért kicsit átalakítottam a kábelezését. Eddig a jeladó a motorra volt testelve, most elvezettem az akkumulátor negatív sarujára. Az óra a tápellátását eddig az óracsoport kábeleiről kapta, most pedig szintén az akkumulátorról fogja.
Eddig csak egy rövid tesztre volt időm, simán csak kb 90 fokig melegítve az olajat. A fényszórók lekapcsolására csak minimálisan mozdul a mutató, kb 1 fokkal változik a kijelzett hőmérséklet. Eddig sokkal jobban tűnik.
Az alsó burkolatom mindig nagyon lógott. Pár éve kapott egy utángyártottat, de már az is leér mindenhol. Elővettem a régi gyárit, és raktam bele,egy fém merevítést. Egy salgó polc lábából csináltam. Most ez van fent, nagyjából jól áll. Az utolsó 2 képen látszik, mennyire logott. Most nagyjából jó. Kicsit hajlítani kelett rajta, mert beleért a kipufógóba.
----------
Update: Kivettem, mert belért a kipufogóba, és mindig zörgött.