Blog

Cikkszáma: 50529315
A szerelés ideje Kb. 40-60 perc

Az antennatalp beázása típushiba. Ha beázik, tönkremegy benne a jelerősítő, ami a talpban van. Tünetei: városon kívül szinte semmilyen adót nem fog a rádió, esetleg beázás nyomok a hátsó üléssor fölötti világítás körül.

Vannak modellek, ahol a hátsó szélvédőben is fut antenna. Mielőtt berendelnéd az alkatrészt és lebontanád a fél autót érdemes utánanézni, hogy a Tiéd ilyen modell-e. Ezeknél a jobb hátsó kábelátvezetőben is megy antenna kábel, ami - a többi átvezetőben lévő kábelhez hasonlóan - hajlamos megtörni.

Amire a szereléshez szükséged lesz:
- patentkiszedő (erős, jó minőségű);
- 22-es villáskulcs (max. 10-15 cm hosszúságú, mert a szűk hely miatt ennél hosszabb nem nagyon fér be a kárpit alá);
- csillag- és torx bitfej készlet;
- kárpittisztító hab és 2 db mikroszálas törlő. A legnagyobb gondosság ellenére is össze fogod koszolni a tetőkárpitot.
Nekem a W5 (Lidl sajátmárkás termék) hab vált be. Vizet, erősebb vegyszert, gyerektörlőt NE HASZNÁLJ hozzá, mert ezek foltot hagynak a szöveten.

1.) Szedd ki a hátsó üléssor fölötti lámpát. Ha már cseréltél benne izzót, akkor szabadkézzel is kipattintható. Ha még nem volt benne izzócsere, akkor a hosszú, egyenes patetntkiszedőt használd. A lámpatest két szélén van 1-1 fül. Ha sikerült kiszedni, húzd le róla a csatlakozóját.

2.) A tetőkárpitot hátul 2 db patent tartja. Ezeket szedd ki.

3.) A tetőantenna csatlakozójához a kiszedett lámpa nyilásán keresztül hozzáférsz, húzd le a csatlakozót.

4.) Vedd le a hátsó kapaszkodókat, ehhez kell majd a torx bit.

5.) Hajtsd le a hátsó üléstámlákat. Oldalt a fekete műanyagot 2 db csavar tartja: az egyik látszik, a másik az üléstámla rögzítő fül körüli takaró alatt van.

6.) Most jön a csomagtérkárpit műanyag borításainak lebontása:
- vedd ki a kalaptartót,
- az oldalsó műanyagok fekete részét 2 db csillagcsavar tartja,
- az alsó fekete rész és a felső (nálam) szürke műanyag egyben van. A szürke borítást 3 db patent tartja: 1 patent csak a helyén tartja.
A másik 2 patentról óvatosan csúsztasd le a szürke borítást. Ha ez megvan, akkor a karosszériában maradt 2 db patentot szedd ki és rakd vissza a szürke borítása.
Ha ez megvan, akkor csúsztasd le a műanyag borítást (óvatosan, mert alatta mindenféle kábelek, csatlakozók vannak) annyira, hogy a tetőkárpit hátsó-oldalsó része szabaddá váljon.
A másik oldalt is így bontsd le. A tetőkárpitot most már csak körben, a kédergumik tartják.

7.) Hátul (a csomagtér tetejénél) és a hátsó ajtók felső és hátsó részénél húzd le a kédergumikat.

8.) A tetőkárpit most már csak elől van rögzítve, hátul óvatosan (nehogy megtörjön) engedd le amennyire lehet. Elárulom, hogy nem sokat enged. A kezed épphogy be fog férni a 22-es villáskulcsal.

9.) Vakon kitapogatod az antennatalpat (nem lesz nehéz), amit belülről egy perselyen lévő 22-es anya tart. Tekerd le az anyát. Kb fél fordulat után szabadkézzel kitekerhető.
Az anya nem tartozéka az új antennatalpnak!

10.) Az antennatalpat belülről (a talp menetes részének két oldalán) kettő apró fehér karom is tartja. Nem biztos, hogy sikerül belülről kiakasztani. Felülről egy határozott, függőleges mozdulattal kiszedhető a talp.

11.) Rakd be felülről az új antennatalpat, belülről tekerd rá az anyát. A perselyen van egy horony, ahol átjön a talpból jövö kábel. Erre figyelj, hogy jó helyen legyen. A 22-es kulcsal érzésre húzd meg. Nagyon megtépni nem kell: ha elkezd szorulni, akkor egy kicsit még húzz rajta.

12.) Kívül tekerd vissza az antenna szárat és belülről dugd össze az antennatalp csatlakozóját.

13.) Mielőtt mindent visszaépítenél, próbáld ki a rádiót.

Sok sikert!

 
>> Tuning és extragyml // Alfa 156 SportWagon // 2022-04-29

Rendeltem egy szlovák srác műhelyéből aszimmetrikus szilenthez középrészt. Ezzel az én esetemben növelni lehet a negatív kerékdőlést az első tengelyen, ami nagyobb stabilitást és kanyartempót ad pályanapon. Viszont annak is hasznos lehet akinek ültetés miatt megnőtt az első tengelyen a kerékdőlés és lekoptatja a gumik belső felét. Nálam ez kissé kevésbé jellemző, mert a semi slickek általában ezt jobban viselik.

https://www.prometal-company.sk/d/alfa-156-147-gt-166-front-camber-correction-kit-1000077/

Költsége 95 EUR + posta.volt. Még januárban rendeltem, de a srác eltörte a lábát és fekvőgipszben volt néhány hétig, majd utána kezdte el teljesíteni az addig beérkezett rendeléseket. Mivel mondtam neki hogy nekem nem annyira sürgős, ezért csak most készült el.

 

Kerékcserekor feltűnt, hogy el fog szakadni a tanknak a középső pántja.
Ez pár napra rá a Balatonra menet meg is történt.
Bontott pántot nem találtam, rendeltem a Bárdiból gyári újat.
5 nap alatt jött meg, ma sor került a felcsavarozásra.

 
>> SzervizKristyon // Alfa 147 Selespeed // 2022-04-27

Adódott, hogy a sofőr oldali ülés fűtés kapcsoló is megadta magát. Sajnos már nem tudtam javítani, ezért panelestül cseréltem, egy utólagosan beépíthető szettre, amilyet már az anyós oldalra is raktam. A kapcsolókat a sebváltókar elé helyeztem el, sokkal kényelmesebb kezelni, és látom is, hogy éppen melyik fokozatra van kapcsolva. Nagy előnye, ha leveszem a gyújtást, visszaáll alap kikapcsolt állapotra.
A szivacsból hiányzott egy kis darab, ide egy masszívabb fürdőszivacsból vágtam egy darabot. (jobb mint a semmi...)

Februárban már elég jól körvonalazódott a túra, de igazából most állt össze:
- a tervezet jelenleg a 45. változatánál tart,
- 7 állam: Magyarország - Ausztria - Olaszország - Svájc - Franciaország - Monaco - Seborga
- 3.745 tervezett km
- 7 szállás (2 Olaszország, 1 Svájc, 4 Franciaország) - mindegyik lefoglalva
- majdnem mindent sikerült beterveznem amit szerettem volna. Az idei túra újdonságai a panorámautak lesznek, elsősorban Franciaországban. (pl. D211A)
- a Montvernier Straße-t is sikerült betervezni (2. kép)
- meglátogatjuk Franciaország legnagyobb vízierőművét a Grand Maison gátnál és az alatta lévő tónál. (1800MW - összehasonlításként, ha jól emlékszem Paks jelenleg 2000 MW)
- legnagyobb gond a Tour de France, de az útvonalak összevetése során kiderült hogy nincs találkozási pont.
- 44 magassági pont (összesen 81.586 méter), ebből 38 PHuBival (összesen: 65.519 méter), a többi "gyalog":

3883m Matterhorn Glacier Paradise - Végpont Felvonó Gyalog -mFÁ
2939m Trockener - Végpont Felvonó Gyalog -mFÁ
X2802m Cime de la Bonette - Hágó -mEM
2744m Col Agnel - Colle dell'Agnello - Hágó -mKŐ
X2715m Col de la Bonette - Hágó -SZ
X2680m Restefond-Pass - Hágó -Bunker
X2642m Col du Galibier - Hágó -Fm
2583m Furgg Schwarzsee - Végpont Felvonó Gyalog -mFÁ
2556m 2556m Tunnel du Galibier - Hágó -Bm
X2556m Refuge du Galiber - Hágó -Bm
X2513m Granges-Pass - Hágó -PA
2385m 2385 L'Index - Végpont Felvonó Gyalog -mFÁ
2380m Tramway du Mont-Blanc - 2380m Terminus du Nid d'Aigle - Végpont Felvonó Gyalog -mFÁ
X2360m Col d'Izoard - Hágó -Fm
2350m Col de la Lombarde - Hágó -BmEM
2290m Refuge Napoléon du Col d'Izoard - Hágó -mFÁ
X2220m Platriere-Pass - Hágó -Bm
X2109m Col de Vars - Hágó -FekmF
2048m Moosalp - Hágó -F
X2006m Simplonpass - Hágó -KmFÁ
1970m Gueulaz-Pass - Hágó -
1894m 1894m - La Flégère - Végpont Felvonó Gyalog -mFÁ
1698m Lac de Grand Maison duzzasztó - Hágó -GÁT
1613m Col de la Colombière - Hágó -
1607m Col de Turini - Hágó -KmEM
X1566m Col du Télégraphe - Hágó -KmF
X1527m Col de la Forclaz - Hágó -Fm
1509m Jaunpass - Hágó -Km
1500m Col St. Martin - Hágó -Fm
1477m Col de la Croix-Fry - Hágó -Bm
X1451m Col des Montets - Hágó -Fm
1445m Col des Mosses - Hágó -Km
1291m Col de Romme - Hágó -Bkm
X1235m Grand Montets induló állomás - Végpont -FÁ
1157m Col de la Forclaz-Montmin - Hágó -Fem
1134m Col du Granier - Skm - Hágó -Fm
1044m Barrage du Chambon - Hágó -Fm
956m Col de St Jean de Sixt - Hágó -Fem
909m Passo Ghimbegna - Hágó -ÚT
907m Col de Tamié - Hágó -Fem
796m Montvernier-Straße - Végpont -
770m 770m Eau d'Olle duzzasztó - Hágó -GÁT
706m Castillon-Pass - Hágó -Fem
660m Pas du Frou - Hágó -Fe

(Az X-el jelöltek ár korábban is megvoltak, de most is útba esnek.)

 
>> SzervizCsongi // Alfa 156 1,8 SW, Rafi // 2022-04-07

Olaj (Selenia 20K)+ szűrő + leeresztő csavar

151.126 km

>> Szervizgyml // Alfa 156 SportWagon // 2022-04-15

Eddig a tűzfal felőli hengerfej vezérlés oldali sarkánál a kivezetésből egy hosszú cső vezette el a kartergázt 2 Y elemmel elosztva. Először egy lecsapató tartályra csatlakoott, majd a levegőgyűjtő felett átvezetve a szelepfedél szemben levő sarkába és a gumi szívócsőbe csatlakozott. Ez az EU2 variánsé. Ez a hosszú 4 végződésű cső műanyag cső már nem kapható, a bontott darabok hasonlóan repedezettek mint az enyém. Szilikon csőben találtam ilyet Angliából, de kb 70-80 ezer Huf-ba kerül átszámítva.
Az EU3-hoz hasonlóan most a szelepfedél tűzfal felőli kivezetése közvetlenül a lecsapató tartályra csatlakozik, majd onnan a levegőgyűjtőbe. A frontend felőli kivezetés pedig direktben a gumi szívócsőre van kötve.

 

Január óta mióta használom az autót belement közel 10000 km.
Úgyhogy megejtették az olaj és a szűrő cseréjét, ha már a toronycsapágy csere miatt úgy is szervizelni kellett.
Olaj ismét Selenia került bele.
Km óra állása: 201667 km

 

Kormány tekerésnél kattogó hang jött a bal elejéről.
Ez a toronycsapágy és a szilent cserével orvosolva lett.
Km óra állása: 201667 km

 
>> EgyébGyapi Ɨ|ѯ // Alfa 159 2.2 JTS berlina // 2022-04-04

Nyári gumi vissza
km 168.225