Blog
A gumicső ki volt repedve, ezért rendeltem egy újat a fiatalkatrészekről. Kitisztítottam a légtömegmérőt, a folytószelepet és a PCV -t is.
Áttértem a 16"-ra. Regóta lamentáltam ezen. Mindenféle méréseket, próbákat végeztem. Az autót az előző tulaj ültette, ennek is néha örülök, néha nem. A nagy kerék (225/45r17 8" et35, 21.3kg vs. 205/55r16 6" et41 17.6kg), ami nekem van nehéz, a lengéscsillapitó nem bírja, jó 10%-ot veszít a méres alapján. Kaptam egy szett levetett gumit, amit még tavaly 2x is kipróbáltam a Bükkben meg a kedvenc dombokon, fogja az is frankón (ki is végeztem az elsőket a legnagyobb meglepetésemre, 1mm / túra, főleg a belső élen lehet ott még több is). Erre a felhasznalási körre nem indokolt a nagyobb kerék, úgy láttam több a hátránya mint előnye. Így került vissza az eredeti 16-os telediál. Volt egy kis lesápadas a próbakörön, mert nem gondoltam arra, hogy a formaleválasztó vagy mi azért nem teljes értekű tapadást ad, pár satuzás 100-ról, meg ide-oda oldalradírozás megtette a hatását. Tény, hogy a hírtelen kígyózásra szarul viselkedik, magasabb hús és az új magas profil miatt. (a nagy keréken levő gumi épp még használható volt, a profilmagasság és hús magasság miatt is előnyösebb, így jelentős a kontraszt most). A városban is simább a futás, nem kell görcsösen figyelni az aszfaltot, hogy mikor esik szét az autó. (szegény 156 nem túl masszív építésű a 159-hez képest, sóhajtozik, nyikken-nyekken mindenre, most ez mérséklődött) Városi komfort nem tenyező, mert ritkan megy ott, sokkal inkább fontos nekem egy Dunaföldvar-Enying szakasz pl., meg a nyomvályúk, azokat sem vette simán az et35.
Hát így, egyelőre.
Kmét-Páhi-Kmét 110km
Áprilisban sikerült nyomtatni egy műanyag fogaskereket az ablakemelőhöz.
Ma elérkezett az idő hogy bekerüljön a helyére.
Ajtóborítás le, ablakemelő ki.
A motorok cseréje rutingyakorlat. Bár egy csatlakozó vezeték és egy 12Voltos akksi nem árt hozzá hogy a fogaskoszorút el tudjuk forgatni, hogy a csavarokat be lehessen tekerni.
Emelő vissza, próba.
Megy de valami nem stimmel, mert az ajtó becsukására nem megy le. Rövid keresés után rá kellett jönnöm hogy a fogaskoszorú tekergetése közben "túlmentem" a mikrokapcsoló rendszer végállásán és elgörbült a kapcsoló szára, nem kapcsol. (7.kép)
Az egész ki, mikrokapcsoló ki és egyengetés. Egy söröm ráment de sikerült.
Vissza minden, működik, DE...
...de a végállás nem stimmel, a hátsó részt feljebb megy, az egész ablak előre dől. (8.kép)
A gyanú a végállást adó L idomra terelődik és tényleg a rajta lévő műanyag kikopott az ütköző helyén. (9.kép) Megfordítottam és tekertem rá szövet ragasztószalagot.
Most már be lehet állítani az ablakot.
De csak majdnem...
Pár óra után minden oké, de nem megy fel teljesen az ablak mert a szélvédő keretnek nekifeszül. Akár így is jó lenne, de még nem rakom össze az ajtót hátha rájövök hogy hogyan lehetne az egész üveget pár mm-el hátrább vinni.
update 2022.06.06.
Nem sikerült hátrébb vinni az üveget, de most mintha a helyére került volna az ablak. A "B" oszlopnál még mindig egy kicsit előre dől, de egyenlőre így marad.
Összeraktam az ajtót.
Elöl tárcsa csere, betétet is vettem, de az nem volt jó az autóhoz, hurrá.
Ami benne volt még eleg jó, kb. 60% így vissza ment.
Hátul a tárcsa újszerű, oda új betétet kapott.
201k
Első tárcsa, hátsó betét Febi, első fékbetét Ferodo (lett volna)
Jó lenne tudni miért forgatja mostanában a képeket össze-vissza az oldal.
Május 16-án nem indult be reggel Alfi... Eljöttem melóba és hazafelé már csak küszködött indításnál...
Tréler, szerelő. Elérte az én Alfámat is az EGR szelephiba így két választasom volt. Kicserélem vagy kiíratom és lefalaztatom.
Mivel a fórumokon is azt olvastam illetve 3 ismerős szerelő is azt mondta, hogy hiába kicseréljük nem lesz gyári minőségű és innentől több hibát is okozhat úgy döntttem kiíratjuk és lefalazzuk.
Munkadíjjal együtt ez a művelet 75.000 Ft volt.
Még mindig a fent leírt hibákkal írta tele fejét. Néja csak másodjára indult. Sok szenzort kicseréltem. Egyik nap szétszedtem mindent. összes relé, összes biztosíték, minden átnézve. Test kábelek megtisztítva. Amit találtam kábelt átnéztem. Ezután két napig jó volt. Elkezdett így indulni. És megint hibák. Megint a két idegesítő üzenet
Excessive Radiator Fluid Temperature
Antipollution filter clogged
Éééés egyszer csak semmi, se kép se hang. Nem reagál semmire az autó. Logo sem jelenik meg középen. Tök jó. És mi volt a baja? Mi? Hát a test kábel saru az akkumulátornál oxidálódott és úgy tűnt mozgatásra hol kap áramor a minden is, hol nem. Egyszer már volt ebből bajom, akkor lötyögött a saru. De itt olyan minimális volt, hogy azt lehetetlen volt észrevenni. Passzolt minden. Úgy tűnt törött a kábel, de nem. Kicsit összébbnyomtam a sarut, ráfeszítettem és csodák történtek. Most már így indul, hogy "tyú wrooooom" :D Basszus. Mennyi szenzort cseréltem emiatt. Tuti egy százasban (81800) benne volt a diagozás, alkatrész csere. aztakuvaeget. Amit még hozzá kell hajítani, hogy a szerelés óta nem volt lefogatva az aksi, ami nagy valószínűséggel generálta a hibát. Nincs hibakód, nincs szarul indulás, nincs rántás néha magasabb fordulaton, és kisimult az alapjárat is. Remélem így marad, mert félve indítom mindig. Várom, hogy megálljon. :-D
Maradjon így!