Blog

>> EseményBuksi // Alfa 156 1,9 JTDm Q4 Crosswagon // 2022-07-24

Megtörték... villogó sárga lámpák a kereszteződésben... elsőbbségadás kötelező tábla, de nem adták meg az elsőbbséget... egy Toyota Yaris... a bal hátsó ajtónál kapott el... baleseti bejelentőt megírtuk, kárszakértő kint volt felmérni a kárt.

2022.08.04.:
Nagyon jó áron tudtam venni egy komplett színazonos bal hátsó ajtót + jobb oldali küszöbspoilert (igaz nem ez kellett).

2022.08.25.:
A biztosító utalta a pénzt.

2022.09.01.:
Futómű ellenőrzés, futóműállítás. Szerencsére a futómű nem ment el bal hátul, de kellett állítani.

2022.12.17.:
Karosszéria munka kész, mehet a fényezőhöz. Rohadtul elhúzódik ez az egész, már nagyon unom.

Költségek:
- bal hátsó ajtó: 15000 HUF
- futóműállítás: 12900 HUF

 
>> AutóápolásBpali // Alfa 159 1.9 16V JTDm SW // 2022-06-18

Ciao!

Mivel az előző tulaj (Szabiszter) rendes gazda módjára foglalkozott az autóval, egyenlőre műszakilag nem kell hozzá nyúlni. Viszont pár apróbb dolgot megcsináltam rajta.

- könyöklő és környéke
- kulcs
- első embléma
- Altigiri rendszámtábla keret

Már megvan az új váltógomb és szoknyák. Kormány bőrözés majd szeptemberben.
Hátsó kipufogódob tartófül javítás, vagy komplett dob csere - kaptam az autóval - valamint vezető oldali ülésfűtés javítás és kárpittisztás lesznek a következő projektek.

>> Szervizgyml // Alfa 159 SW 2,2 JTS // 2022-07-28

A lejárt covid-műszaki után csináltattam egy hivatalosat, bár nyáron nem nagyon használom ezt az autót.

 

Zoliék elvégezték az éves olaj- és szűrőcseréket.
Motorolaj: Selénia K-PE
A korábban beszerzett gyári eredeti alkatrészek beépítésre kerültek:
olajszűrő, légszűrő, FPT gyertyák, Multiair mikroszűrő
Plusz kapott egy klímatisztítást és új pollenszűrőt is.
Az olajleeresztő csavart cserélni kellett.
Az autót át is nézték, egy O gyűrűt kell majd cserélnem a kartergáz lecsapatónál. A fékek még egy szezont elmennek, nem kell még hozzányúlni.

>> SzervizKristyon // Alfa 147 Selespeed // 2022-07-27

Gondoltam kitakaritom a selespeed egységet, de sajnos nem sikerült kiszerelni. Az egyik csavart nem sikerült meglazitanom. Így csak olajat cseréltem benne, illetve a szűrőjét kitisztítottam. Tegnapig nem is tudtam, hogy van benne szűrő...

>> SzervizJCsabi // Alfa 164 2.0 TS Super // 2022-07-27

Azért jó régi autót szerelni, mert nincs tele a motortér és mindenhez könnyű hozzáférni. :-) Gyerekjáték volt lecserélni az olajat.

km állás:165.917 km

 
>> Egyébystuc // Alfa 156 SW 2.4 JTD M-JET 20V // 2022-07-26

Nos, végre eljutottam idáig is. Felkerültek a nyári kerekek, így nyár közepén. Az autó mostanában nem megy sokat, az elmúlt két évben mindössze 4000 km került bele. Ennek oka, hogy van hétköznapi rohangálós autó, másrészt a tavalyi balesetem egy időre kivont engem a forgalomból... Ezt a felnit már tavaly fel akartam rakni, évek óta nem volt az autón, emiatt úgy másfél éve rendbe is lett rakva. És úgy döntöttem, a Blackline meg megy eladásra. Ráuntam.
A Toora felnikre kellett gumi, és új tehermentesítő is. Gumik tekintetében, mivel egyelőre keveset van használva az autó továbbra is, így használt, de keveset futott abroncsokra esett a választás. És tetszik a látvány. Most egy ideig ezeket a felniket fogom használni.

>> Eseményliusz // Alfa 159 2.0 JTDm 170Le // 2022-07-24

~1800km. Autós szempontból semmi említésre méltó nem történt..

 
>> Egyébliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2022-07-10

'Driving dog' a kifejezés amit nem ismertem és ami meghozta a sikert.

A gyújtáselosztó körüli vizsgálódásaim eredménye az volt, hogy a tengelykapcsoló alkatrész túlságosan kopott. 2-3 fokot is mozgott, ami a főtengelyen ugye 4-6 fok. Ez nem egészséges. Ez is egy olyan finomság, ahova sok év után jut el az ember, mert az autó jól megy, de valami nem tökéletes és az zavaró. Motor felújítva töviről hegyire, karburátor szintén, de az alapjárat valahogy soha nem volt olyan amilyen lehetne szerintem. Jópár éve a gyújtáselosztó is kapott egy felújítást, a tengely csapágypersely lógása szinte megszűnt, ez nagyjából most is igaz. A megszakító bütykös tengelyének kopása sem tesz jót a pontos gyújtásnak, pláne hogy a négy bütyök különböző kopása a megszakítási pont hengerenkénti sietését/késését is felnagyítja a trigonometria összefüggései szerint. Modern, új elosztót nem akartam rárakni, a felújított JF4 Bosch cuccok sem biztos hogy különbek és nagyon drágák. Így kutakodásba kezdtem. Egy NOS eredeti Bosch, kissé rozsdás felületű tengelykapcsolót (driving dog) tudtam találni. Ezt be is építettem már, várom az alkalmat, hogy kipróbáljam. A bütykös tengely feltételezett bajának megállapítását közvetetten fogom kideríteni. Szereztem egy elektronikus megszakítót. Ennek az a nagy előnye, hogy a tengely lógásából adódó gyújtási időpont hibát csökkenti, illetve a bütykös tengely kopásának hatását majdnem teljesen kiveszi. Második lépésben azt is vizsgálom. Ha érezhető a javulás, akkor jó lenne egy megfelelő Bosch megszakító bütykös tengelyt szerezni/csináltatni.

Folyt. köv.

 
>> Eseményliusz // Alfa 1750 GT Veloce Mk1 // 2022-07-09

Szombaton egyedül mentem, 11.30-kor már bent is voltam az öreg járgánnyal. Egész nap duma, autómustra a veterános kartársakkal este nyolcig. Öröm volt, hogy sokaknak még mindig ez az öreg Alfa tetszik a legjobban és rá szavaztak. Köszönöm!

Hazafelé még alkonyatban Kiskőrös-Páhi vonalon autóztam is egyet.

Sajnos valami búg. Jobbra húzom marad, balra menet tompul kb. 60-70 között. Lehúzott ablaknál nem zavaró, hajrá, hadd halljam a nord motorét inkább. Azt hittem a gumi amivel legutóbb már foglalkoztam a bükki kanyarok után, de nem. Másnap felraktam a régi gumiszettet (öreg, kemény, igen csikorog) azzal is megmaradt az enyhe búgás. Ajjaj. Kardán csapágy vagy ami még rosszabb a váltó valamije adhatja a hangot. Sebességfüggő, gázra nem változik, erős fékezésnél mintha erősebb lenne. De miért halkul balra menet? Oldalgyorsulás ennyit számít a csapágynak?! Valószínűleg nem hajtáslánc akkor. Ha nem a gumi, akkor talán kerékcsapágy. Na az is lehet. Valószínűleg valamelyik első és a kisebb külső támasztó csapágy, ha a kanyarra változik a hang. Ez az elméleti tippem. Ilyen téma még eddig nem volt, most ebbe is beletanulok sok vargabetű árán. 30000+km és jópár kanyarvadászat az utóbbi időkben, ennyit bírt valami. Annyira nem csodálkozom rajta…

Kmét-Páhi-Kiskőrös-AC-Kiskőrös-Páhi-Kmét ~180km