Blog
Sokadik kör, sokadik alkatrész. Internet bújása hajnalokig. Élő adat feltöltése agyba. Emésztése. Fej lebombázása. Szerelők se....
Hiba még mindig. Ha beindul a következő két üzenet a konzolon és a hőfok mutató felmegy maxra:
Excessive Radiator Fluid Temperature
Antipollution filter clogged
Ha beindul és leáll, akkor a következő hibát írja be. Erre a kettőre szűrtem le. Voltak mellette még recordok, de sok mindent generál az egyik a másik után. Tyűűű... troubleshooting, brainstorming. Most ezt leírom és holnapra megint szar lesz minden.
P0230 - Fuel pump relay command
P0380 - Preheating unit control
Előző blogokban már írtam miket cseréltem. Igaz alap, hoty az AC relével kezdjük a hiba miatt. A P0380 nem mindig volt meg ellentétben a 230assal.
AC pumpa és nagynyomású is szóba került, de böngészve a netet sokaknak nem segített. Aksi csere megvolt természetesen. Az volt az első a relével.
Kábelek ellenőrzése megvolt. Szigetelés pótlás is meg lett ejtve, ahol úgy tűnt segíteni kell rajta.
Tippek jöttek. Holtponti jeladó (46798345 crankshaft sensor). Mert nem csak azt okozhatja a hibája, hogy ha meleg a motor leáll. Indulhat nehezen, ha fos.
12ezer. Nem segített.
Fordulatszám érzékelő (RPM sensor 55216243 - camshaft sensor). Mert elvileg a másikkal együtt érdemes cserélni. Lehúztam a csatlakozót, szarabb lett és egyáltalán nem indult. Attól még lehet baja. Skippeltem ezt az utat.
Olvastam, sokan panaszkodnak. Rövid az izzitás ideje. Szoftver update kell. Opel fórumon jártam. Lázadást olvastam, hogy 16 éves technika és senki nem tudja megoldani, pedig milyen egyszerű az egész. Hát látom. Idióta....
Szóval mentem tovább. Nem raktam le szerelőknél, mert kicseréltek volna mindent szépen sorban...basszus ezt csináltam már én is. Néha kihagytam a méréseket. Hiba olvasás. Pislogás. Menjünk a szív után.
Legyen, legyen hőmérséklet szenzor. Benne van a termosztátban. Lássuk.
3 ezer. Francia márka. Mi a fasz? Francia? (55188058) Lehet nem pontos a száma, de már leszartam. Ha ott vagyok akkor jöhetett valami üzemanyag szűrő is (jó volt valami olcsó szar 8ezerért). Tuti már bele volt kulálva. Alatta a szenzor...hagyjuk.
Kövi kör mivel ez sem segített. Kicseréltem és baszott indulni ugyanúgy. Viszont, mintha eltűnt volna a hőmérsékletes üzenet és a vízhőfok sem ment fel indításnál. Hmmmm tuti kábel a hibás.
Olay! Legyen izzitó relé és utána méregetem a gyertyákat. (55193073)
Szóval preheating system ecubcekhjlghd. Mivel írja, de hát ír ez mindent is. 26800 pénz már. Kezdünk nagyobbakkal játszani. Okés a nyomásszenzor negyven volt. Az is ez a játék.
Szóval teszt megy. Azóta nincs hiba. De mivel most elszóltam magam, ezért holnap sértődés lesz. Van még két szenzor, amit megsimogatok akkor.
Megérkezett az update (2022.05.25): szopó. Újratervezés lesz. Ilyet, hát beszarok már ezen.
Bizonyos fordulatszám tartományban volt egy nyekergés a generátor szíj felől. Sikerült időpontot egyeztessek a szerelőmmel. Gyári szíj (Dayco), és feszítőgörgő (Dayco) került bele. Még mindig csörgött. Kiderült, hogy a kipufogó leömlő utáni első rögzítőbilincs volt kilazulva. Hát ezt benéztük, de mondjuk már úgyis kicsit laza volt a feszítőgörgő.
A múlt héten szereztem bontott komplett tolatóradarokat az autó színében az Alfa depósoktól. Ha már a szerelőmnél jártam, lekaptuk félig a hátsó lökhárítót és kicseréltük a bal belsőt.
Persze a foglalata is el volt törve (ott ahol a szenzort kéne tartania) ezért volt becsúszva az érzékelő. Átfaragtam gyorsan a foglalatot, de így más irányban állt a szenzor, és a mögötte levő ütközéselnyelő műanyag kinyomta ha visszaraktuk a lököst a helyére. Tehát azon is vágni kellett egy kicsit. Végül sikerült megcsinálni.
Az a durva, hogy a GT-nél a tolatóradar tartóiból mindegyik más, mert más a vájat amibe illeszkednek. Ezek a cikkszámaik:
71736423: Jobb belső
71736424: Bal belső
71736425: Jobb külső
71736426: Bal külső
Tavaj a klímaszerelő azt tanácsolta takarítsam meg a klíma hűtőjét,mert valószínűleg azért hűt gyengén.
A takarítás tényleg valamivel hatékonyabbá tette a hűtést,de úgy döntöttem idén kicseréltetem a hűtőt.
A munkát csörire bíztam,egyuttal elvégezte az éves olaj és szűrő cseréket is.
Sajnos a klíma még nem lett tökéletes,(10 fokos levegőt képes fújni a légbeömlő rácson)jövő héten ránéz a klímás szaki. :-(
Km:309300
06.10.
Sajnos a klímaszerelő sem tudott csodát tenni.
Töltött rá egy kevés gázt,de szerinte ez nem lesz már jobb. 8,5 fokos levegőt tud befujni az utastérbe.
A kompresszor jó,csak kicsivel teljesít az előírt nyomás alatt,szerinte nem érdemes cserélni mert az új se lesz sokkal jobb.
Mindez 10K forintba fájt.
07.11.
Ismét meglátogattam egy klímaszerelőt. Ezúttal az expanziós szelep lett cselélve.
A klíma remélem hatékonyabb lesz 35 fokban is,ezt még nem tudtam kipróbálni mert 23 fok van jelenleg,de így is mintha hidegebbet fújna.Mérés szerint 6,3 fokig hűt.
Na meg persze megszűnik az idegesítő hang,ami olyan mintha körfűrész hangja lenne.
Tesztelés még hátra van...
Költségem:48k az expanziós+szerelés töltögetés 45k
Km:310 000
07.15.
A fűrészelő hang továbbra is megvan!
Hűteni kb annyira hűt mint amikor elkezdtem vele foglalkozni :-/
De ez most már így marad...
Klíma update:
Klímakompresszor is cserélve lett,most már minden fő alkatrésze ki lett cserélve a klímának.
Most december van,a garázsban 15 fok,így képes 0 fok alá hűteni a levegőt.
Meglátom milyen lesz majd nyáron...
És ami fontos!Nincs hangja az új kompresszorral. 😀
Várpalotán jártunk szervizben. Attila az első találkozáskor már szólt hogy érzi valahol folyik a víz. A vezérléssel kapcsolatban nem lettünk okosabbak. A márkaszerviz se tudott mondani semmit. Így csere mellett döntöttünk. Mint kiderült jól. Igaz volt cserélve de túl volt feszítve. Hiába a márkaszerviz kint se valami szuper. A vízfolyás is meglett. Kb hasonló okok miatt folyt mint amiért a vezérlés túl volt feszítve. Viszont a segregátor szűrőt is cserélni szerette volna Csőri mivel ennél a típusnál nem egyszerű mert tele van az eleje minden dologgal amit ki kell venni. Ebből jobb a gyengébb motor. A vezérlés miatt meg úgyis szét volt szedve. Viszont sehol nem volt az országba. Aztán megnéztem hogy Bécs mellett van jó pár hivatalos kereskedés. Az elsőnél ami fel lett hívva volt raktáron. Nem küldi el de félre rakja ha kell pár napig. Így ott lett megvéve.
A hátsó differenciálműben is ki lett cserélve az olaj. Kaptam a szerviz mellé pár fotót is. Hiába a szolgáltatás tökéletes!
Így most minden rendben.
Az új kulcsot felprogramozták és a hiányzó kulcsot pedig törölték. Veszprém Alfa Szervíz és kereskedés.
05.20.-án olajcsere. Selénia 5W-30, Mann filter, és az olajszűrő ház is cserélve lett.
189720Km. Hajtós Csaba cserélte.
05.05.-én hátra is ment 2db Apolló gumi. A gumi 46456Ft, a szerelés 8400Ft.
189420Km. Kazincbarcikán a Juhi-Gumi szerelte mind a négyet.