Blog
05.05.-én hátra is ment 2db Apolló gumi. A gumi 46456Ft, a szerelés 8400Ft.
189420Km. Kazincbarcikán a Juhi-Gumi szerelte mind a négyet.
A légszűrőház bemenő részét már régebben egy csővel rákötöttem a ködlámpa melletti rácsos beömlőre hogy hideg levegőt szívjon a motor és nagy sebességnél a légáramlat is segítse. Eddig ezt a rácsot nem vágtam, de elég nagy a "háló" felülete és lecsökkenti a beáramló levegő mennyiségét. Így több "szemét" fog a légszűrőház szűretlen oldalára kerülni, de majd gyakrabban takarítom és mosom a szűrőt.
Az autót ugyanoda vittem, mint a tavalyi kis sérüléssel, ismét nagyon szép munkát végeztek rajta. Méltán jó a híre a műhelynek, mind hozzáállást, és a munka minőségét tekintve. A piros nem könnyű szín, mégis valahogy sikerült összejátszaniuk, hogy nem látszik különbség az árnyalatok között. A hátsó ajtóba is bele kellett fényezni ezért, hogy teljesen egységes legyen a látvány, de nagyon szépen összejött, újra nagyon jól néz ki az autó. Azt a mai napig nem tudom, hogy mivel tisztítják le a fényezés előtt, de visszamegyek, megkérdezem, mert ilyen makulátlanra én nem tudom lemosni/törölni sehogy.
Nagy öröm, hogy ismét ép, szép az autó, remélem nem válik rendszerré, hogy tél végén egy elemet javítani kell. Bár ennek is megvan az előnye, 11 évesen nem látszik 11 évesnek, csillog, villog mint az új. A friss fényezéssel most várok, de ha jövő tavaszig senki nem megy neki semerről, egy polírra elviszem a volt osztálytársam műhelyébe.
3 hónap várakozást követően végre megérkezett a Supersprint hátsó dob + középcső+ "tágító"... Már el is felejtettem milyen gyönyörű hangja volt a Giulián... :)
Tavasszal még visszaraktuk a nyári kerekeket, mert "volt bennük" még km.
Ennyi volt.
92.840 km-nél lecseréltük a hátsó gumikat. Összesen 25.449 km-t mentek...
Az elsők még bőven kiszolgálják a szezont.
Hmmm, kicsit töbet vártam volna, főleg ha az árát is nézzük...
7,62 Ft-al növelte meg a km költséget a két Michelin. Nem hiába a szépségnek ára van.
Sokat pihent az autó, ideje volt már és megjárattam picit. A múltkori túrán némi fennakadást adó gyújtás előtétellenállás vezeték bekötését javítottam. Kettős hiba ritka esete forgott fenn.
A zümmögősre koptatott első gumik kaptak egy becsiszolást. A magas profilú gumi belépő élei magasra koptak, pontosabban az él mögötti rész lett hiányos a deformació miatt, és ezek a magas élek idegesítően hangosak 70-80 között. Koronggal lekaptam őket, nem zajosak többé..Érdekes, hogy ez az oldalkötött gumi mennyire másképp tud kopni oldaltól függően.
A bal kép a bal első kereket mutatja, a jobb a jobbost.
Jobb első kerékcsapágyon állítottam egyet, 60 fokonként lehet rögzíteni, a kettő között lenne ideális, de most a feszesebbre tettem. Megfigyelés alatt tartom, remélem nem fog melegedni nagyon.
A nyári túra tervezése során egyre több akadályba ütköztem a google térképével kapcsolatban:
- max 10 pont között tud mostani indulással útvonalat tervezni - nekem van hogy 27 van egy nap, így nem kerül egy térképre, nehéz az áttekintés.
- Ha most le van zárva valami, akkor nem talál utat. A nyár elején megnyitják a hegyi utakat, későbbi indulás megadásával már tervez, de csak két (2!) pont között
- az útvonal nyomtatása "érdekes"
Szóval keresnem kellett valami mást.
Az IT-s kolléga adott egy tippet: bing.com
Itt pl. 17 pont között tervez egy mintát, de a 27 megállós napom se akadály jövőbeli indulással.
:-)