Blog
Hála az autó előző tulajanak a helyesebben annak a kontarnak aki a kocsiján olajat cserélt, szerelonek szándékosan nem nevezem. Egy kicsit tovább tartott az olaj plusz összes szűrő cseréje. Úgy kezdődött hogy a kontárunk úgy gondolta drága dolog a réz alátét ezért az esetleges szivárgást erővel javítjuk. Kitépte a menetet a deknibol. Mindez semmi mert ezek után nem új menetet vágott rá vagy cserélte azt hanem bekente szarral és jovanazugy... Na én sajnos az ilyentol falra mászok úgyhogy a fiatosoknal a gyári pollenszuro mellé vettem egy új deknit is. Hazafelé vettem még egy loctite pasztat és nekiálltam a cserének. Most az összes szűrő gyári új, az olaj a gyári ajánlás és végre lehet majd rendesen 10 perc alatt olajat cserélni...
Elfáradt az akkumulátor. Ez van sajnos. Panaszra nincs okom, mert 2009. március 19-én cseréltem ki, így lényegében több, mint 13 évet bírt ki.
Holnap délelőtt remélem sikerül majd elmenni az új akkumulátorért.
A matrica egyébként GT mester munkáját dicséri. :-))
Egy hét után lett időm foglalkozni az autóval. Az új akkumulátor a méretét tekintve kisebb az elődjénél, de hibátlanul indítja.
Km: 155.561.
Meg volt az oljcsere. Két év alatt ~10e.km-t ment és ebben benne volt egy németországi út tavaly ősszel. Nincs túlhajszolva az biztos.
Igaz városban nem használom, csak a legszükségesebb esetben.
Még csak 105e.km van az autóban, de lassan már betelik a szervizkönyve.
Kaptam egy xenon szettet ingyen, beépítettem, de majdnem minden gyújtásráadásnál nullázódott a napi km számláló. Ilyet még nem láttam, de most nem volt időm kutatni a megoldás után.
Visszacseréltem halogén HB3-ra, de a használt régieket nem akartam visszarakni, ezért rendeltem a szakál metálba 2 új darabot.
A vezetőoldali ajtó behúzóján elkezdett ragadni a softtouch bevonat, ezért úgy döntöttem, hogy az összes ajtóról eltávolítom.
Ami kell hozzá:
- ACETONMENTES körömlemosó (Lidlben vettem 489 Ft-ért)
- néhány mikroszálas törlő (amit utána nem sajnálsz kidobni)
- maszkolószalag
A művelet (4 ajtó) kb. 1,5 óra volt.
Megérkeztek az első nagyszerviz alkatrészeinek egy jelentős része.
Gyári:
Vezérlés készlet pumpaval
Termosztát
Olaj
Olajszűrő
Paraflu up fagyálló(szintén gyári ajánlás)
Levegőszűrő
Ami nem gyári:
Hosszbordas készlet ez dayco.
Egy két dolgot már el is kezdtem cserélni. Holnap megyek a felújított valtoert és remélhetőleg a héten lesz időm lecserélni mindent.
Egyébként a gyári alkatrészek árai meglepően jól pl, a gtahoz vagy a korábbi 47dizelekhez viszonyítva... Mondjuk a felújított váltó nem lesz aprópénz de az előbb említett gépek valtoi se lettek volna olcsóbbak sőt... Az mondjuk más kérdés hogy a Q2es váltója minimum kétszer ennyi km után kezdene talán szétesni.. 😃 sajnos a mito előző tulaja aki 8 éven keresztül birtokolta hitt az örök életű olajban, ez a hit az m32essel párosítva az álmos könyv szerint sem jelent jót.. 😃
Sérülés utáni polír
Új hátsó fékbetéteket (Brembo) kapott az autó.
Momo Reds K2 és gumik, szerelés