Blog
Túl van már az autó a bejáratáson, ideje jobban megismernem mire is képes. Eddig szigorúan álló helyzetben kapcsoltam Race módot a hang miatt, de kíváncsi voltam már, milyen korlátozások nélkül vezetni.
2 futamra regisztráltam. Az első futam első 2 körén D módban hajtottam. Azt találtam ki, hogy a féktávokat ahhoz a fékerőhöz lövöm be, ahol még éppen nem kapcsol be a vészvillogó. Így talán nem nyírom ki a féket. A harmadik körre menet a 13-as kanyar után kapcsoltam Race módot, de sajnos ebben a pillanatban beintettek a boxba mindekit, mert egy Tesla a gumifalban állt meg a célegyenes végén. Ennek a futamnak annyi :(
Sőt a következő 2-t is törölni kellett az elhúzódó helyreállítás miatt. A kényszerszünetben legalább jutott idő gyml cartárssal beszélgetni és egymás autóját mustrálni.
Hogy mégis legyen valami élményem erre az alkalomra, bekönyörögtem magam a 4. futamba. Egyből Race móddal indítottam.
A fék kímélése érdekében az első gumik tapadására támaszkodtam. Kanyarba nagyobb tempóval engedtem be az autót, nem fékeztem meg annyira. Hagytam, hogy a gumik fékezzék le az autót a megfelelő sebességre. A fék meg is úszta, de az első gumik durván megkoptak. Valamit valamiért.
Ez a futam tiszta volt, mind a 20 percet kihasználtam. Köridőt nem mértem, sőt a köröket sem számoltam. Leintésig nyomtam. Az autó zseniális, a gumik durván tapadnak. Álom korlátozás nélkül hajtani. A kigyorsítás során remekül érezhető a nyomaték. A hátulja egyszer sem akart kitörni, meg sem kapart.
Ennél élvezetesebbet talán csak karbon fékekkel és slick gumikkal lehetne. Kurva jó :D






- Selenia Digitek P.E. 0W-30
- olajszűrő
- levegőszűrő
- pollenszűrő
km: 9920
Egy éve volt olajcsere, megejtettük a szokásos esedékes olajcserét.
Most nem a km volt a mérvadó, mert az elmúlt 1 évben nem került bele egész 10 ezer km.
A képen látható gyári olajszűrő nem volt jó hozzá, rossz volt a menete, úgyhogy a szokásos Bosch szűrő került rá.
Olaj a szokásos Selenia WR diesel 5W40.
Ha már meg volt emelve az autó átnéztük, minden rendben volt vele.
A hátsó kipufogó gumiszerelékeket cseréltük még, mivel nagyon repedezettek voltak.
Km óra állása: 308375 km




Megint állt másfél hónapot az autó lejárt jogsis mizéria okán. Amint a kezembe kaptam az újat, mentem volna megjáratni az Alfát, csak az akksi nem akart az igazságot. Bikázás után az első utam az akksiboltba vezetett, ugyanis a régi végleg letérdelt az állásban.
Kilométeróra állása: 226.932
Valamikor tavasszal megesett a gumicsere, csak nem találtam ide, hogy dokumentáljam. Kilométeróraállásra meg ilyesmire nem emlékszem...
Km. még nem szaladt annyi bele, de eltelt egy év, ideje volt megejteni a kötelező szervizt. Megint csak a szokásos Selenia 0W30 Digitek Pure Energy olaj került bele, s persze az olaj, levegő, s pollenszűrő is újra lett cserélve. A klíma is fertőtlenítve lett. (14800 km.)