Blog
A Póknál anno már megvizsgáltam a kérdést: 2012.05.20. Mekkora is tank?
Akkor 62,19 illetve 61,6 liter "jött ki" ami több mint az elméleti 60 liter és kevesebb mint a könyv által ígért 70 liter...
Most is kiürítettem a tankot és töltögettem.
A visszatöltött 27 literre ma 37 litert tudtam tölteni és akkor oldott le a töltőpisztoly.
Akárhogy is számolom ez 64 liter ami ismét több mint az elméleti 60 liter és kevesebb mint a könyv által ígért 70 liter...
A két mérés közti különbség felvet pár kérdést:
- Nem ugyan az a tartály lehet a két Spiderben? (a benzinszivattyú/-szintmérő kombó más)
- Ha igen miből adódik a különbség?
- Miért ír a használati utasítás 70 literes tankot továbbra is a 2.0TS-nél is?
Nissan x-trail fényszórómosó átalakítva. Hozzá toldva, kapcsozva, összeolvasztva aztán csiszolás, egy pici műanyag kitt, újabb csiszolás, műanyag alapozó, szórógitt majd a szín. Fúvóka becsatlakozó csövet ki kellett egyenesíteni. Lökhárító formályához alakítva az illesztése. 2 db Rögzítő csavarba toldva lesz felszerelés előtt. Eredetiből még egy pár kapható volt 1 évvel ezelőtt, csak számomra sokért ezért a két műanyag darabért (kB. 30-32ezer). Ez 1/5 részéből meglett (maga a fényszórómosó) és nekem van olyan jó mint az eredeti, főleg hogy magam csináltam :)) Készítéshez szükséges anyagok közül minden volt itthon.
A motor a cserélt olajbetöltő sapkán keresztül is már okádja magából az olajat. Egy esetleges drasztikus beavatkozás előtt még próbálkozunk "ezoterikus" megoldással, megkezdődik a csodavárás:
- Henger-dugattyúgyűrű tisztítás (Xado Maxi Flush Universal Cleaner)
- Olajrendszer tisztító (Xado Atomex Total Flush)
Hogy a várt csoda empirikusan is mérhetőlegyen, sor került előtte egy kompressziómérésre, az eredmények nem mutatnak komoly bajt: 11,5 - 12 - 11,8 - 11,8
Nehezen elviselhető mértékű a nyöszörgés előlről az első felső lengőkaroktól, ezek cserére kerültek:
- Első felső lengőkarok (J.F: gyári eredeti - 50704948; B.F: VEMA - VE.23955)
A kocsi körüli és a kocsiban az elmúlt időszakban tapasztalható benzinszag rejtélye is kiderült, elrepedt az üzemanyagszivattyú műanyag háza, cserére került
- Üzemanyagszivattyú (Continental, gyári - bontott)
Eddigieket tetézik elektomos hibajelenségek is (tolatóradar hol működik hol nem, stb.), amelyeket a csomagtartó kábelköteg újbóli szakadása okozott. Forrasztással javításra kerültek.
Kilóméteróra állás: 159211
Az autót januártól már alig használtam (került a házhoz decemberben egy kis 147-s), de innentől kezdve gyakorlatilag már nem használom, amíg a motor/olajvesztés problémáját nem rendezzük.
Motul 8100 X-Cess 5W-40 5L
Mahle-knecht olajszűrő
A hátramenő fém fékcső el volt rohadva, műszaki előtt cserélni kellett.
Színre fújva végre, a fényezők nem kapkodnak...., karbonbevonat az alsó terelő szárnyra kész, 2 óra alatt felszereltem, alakul, már nem sok van hátra:-)
13 év. Ennyit bírt az utólagos kipufogórendszer. Pár hete hozzá kellett már nyúlni egy kis flex segítségével, mert szétrohadt, eltört, és olyan hangokat adott ki a két fém találkozása, hogy megőrültem tőle. A bal oldali részt egyre kevésbé fogta valami, így múlt hétvégén szó szerint lerúgtam a helyéről. Nem ez volt a terv, de végül így sikerült.
Ma délelőtt 10 órára kaptam időpontot a Dinamit kipufogó műhelyébe. Náluk készült 13 éve is, elégedett voltam a munkával, úgyhogy megint hozzájuk mentem. Ugyanazt szerettem volna, mint eddig, annyi módosítássál, hogy az évek során ráuntam az ovális végekre, legyen most valami más. Úgyhogy két dupla vég lett. A munka végeredménye tetszik, kb 6 óra alatt készült el.
Nem teljesen voltam elégedett a gumikkal amit kaptam az autóval. Ezért vettem 4 új papucsot. Ma végre felkerültek! Pirelli Powergy-re került a választás kíváncsi leszek nagyon a teljesítményére!
Szervízkönyv alapján 50 ezer kilóméter volt a gyertyákban. Ezért cserére kerültek! Gyári NGK gyertya került bele újabb 50 ezret mehetek velük. Ha már karbantartás cserére került a kiegyenlítő tartály és a szűrővel ellátott turbóolajzó csavar is!