Blog
Első állomás Szlovénia, Postojna. A hatalmas cseppkőbarlangról nevezetes. Érdemes időt szánni rá. Kisvasút visz a barlang mélyébe és onnan még egy órás sétával járjuk be a távoli részeket. A meleg elől jó menedék, kabátban érdemes meglátogatni.
A szállás egyszerű volt, az utcán kellett parkolni. Kellemes, nyugodt környék. Nappal meleg volt, akkor éjszaka esett.
A közelben van a Predjama vár, ami azon kívül, hogy szép látvány, az odavezető út miatt is érdemes felkeresni. Az aszfalt új, dimbes-dombos, kanyargós, kissé szűk. Kevés autó volt, de azok mind max 40el mentek. Úgy mentem el mellettük, mintha álltak volna. Szerintem nem gondolták, hogy ott és úgy ki lehet őket kerülni.
Elképesztő, hogy mire képes ez az autó. Feleségem megjegyezte, nem is hiszi el, hogy így lehet menni. Ha megvan a tapadás, lehet centizni. Precízen fordul, irányváltásoknál pontosan lehet tudni hova megy, hol fér el. Mindezt teli csomagtartóval, 5 személlyel.
Következő megálló Monza.




Utazásunk második állomása Monza. Postojnából 443 km-t autóztunk. Könnyű 4 óra. Kettő programot terveztem: Alfa Romeo múzeum és a monzai versenypálya. Két éjszakára álltunk meg itt, így egy egész napunk volt a programokra.
Az AS Hotel Monza remek hely. Különösen tetszett a szoba ajtajában kialakított parkoló. Szoba tiszta és tágas, jól felszerelt Reggeli finom és bőséges.
Feleségem napi edzése nem maradhat el, ezért délelőtt felkerestünk egy közeli uszodát. Egy beltéri és egy kültéri medencéből állt. Ami miatt írom ezt, hogy a kültéri medencébe szabad volt az ugrálás. Egy feltételt szabtak csupán: a szegélyre merőlegesen lehet ugrani. A gyereket nem kellett noszogatni.
A fürdőzés után csak az egyik program fért bele a szűkös délutánba. A múzeumot mindenképpen látni kell. 15 után érkeztünk és 18-kor már zártak. magamfajtának egy nap is kevés lett volna, de a gyerekeknek ez is sok volt. A versenyrészlegen már csak átrohantunk, pedig ott volt az igazi csemege. Még egyszer megyünk úgy érzem.
Kevesen voltak a látogatók mégis 2 magyar társasággal is összefutottunk. A kiállítás magas színvonalú, tiszta, tágas, jól felépített. A történelmi versenyautóknál hang, kép és fényhatásokkal hatnak az érzelmekre. Teljesen beleborzongtam.
képek
Az olaszok közlekedési stílusa nagy figyelmet kíván. Dinamikusan vezetnek, de mellőzik az index használatát és simán bevágnak eléd. Autópályán tartják a 130-140-et, de a korlátozásoknál (pl. egy sávelhúzásmiatti 90) nem akasztja meg őket, továbbra is az addigi tempóval mennek.
Trafit táblákkal jelzik, rendőrt nem láttam. Jobbra tartás működik náluk, nem villognak, nem tolnak le. Dugóba, torlódásba nem volt részünk, jól lehetett haladni. Tankolni pálya mellett tudtunk jó áron (95E5, 1.70). Ami fura volt, hogy ha a kutas tankol akkor már 2.10 literje :O
Következő megálló Monaco.





Megtörtént az olajcsere ismét. Picit megint sikerült ráhúzni a kitűzött 10e km -es csere intervallumra, de sebaj. majd legközelebb jobban figyelem a kilóméter állást :)
a szokásos dolgokat kapta az autó.
- Selénia WR Pure energy 5w 30
-Gyári pollen szűrő
-Gyári levegő szűrő
-Gyári olaj szűrő
a rögtönzött aknámon csináltam meg az udvaron, de egész jól hozzá fértem mindenhez :) a végén kapott egy kis alsó mosást is, mert béna voltam és kicsit mellé öntöttem az olajat, meg az olajszűrőből ami kifolyt az szépen végig folyt mindenhol is . Láttam egy kis szivárgás nyomot is, ezt figyelni fogom honnan származik
ha már a kezemben volt a magasnyomású mosó leverettem az alsó motorvédő burkolatot is hogy szép tiszta legyen.
km:297.496







Megjártuk a 8. Alfa citynket. Nagy élmény volt mint mindíg, A rengeteg autó a sok sok érdekes ember akikkel lehet beszélgetni, na és persze a Tonale. A beléptetésnél volt egy kis torlódás, de 2 óra araszolás után végre bejutottunk. Bent már minden szuper volt. köszönjük a szervezést és a lebonyolítást is .










Sokat hallottam a Brodit tartókról, de sajnos nekik csak olyan állítható megoldásuk van, amihez csavarhúzó kell. A ProClip vagyis az autóhoz rögzíthető rész viszont nagyon profi, így végül ezt házasítottam össze egy Baseus Mini Gravity tartóval, ami eredetileg a szellőzőrostélyra kerülne. Abban viszont nem bízom, tuti hogy előbb-utóbb megsínylené a mechanika, amit nem arra terveztek, hogy nagy és nehéz telefon rángassa.
A kettőt összerakva nagyon tetszetős cucc keletkezett. Jól néz ki, stabil, a ProClip tényleg tökéletesen illik oda ahova tervezték. Arra vagyok csak kíváncsi hogy rázkódásnál majd mennyire akar kiesni belőle a telefon. Ezt meg majd kiderül :)





2022.08.19. ~ 155.300 km
Ma túlestünk a vásárlás utáni első szervizelésen, meglepően kedvező áron van hozzá a legtöbb alkatrész.
- Hankook Ventus S1 Evo3 225/45 R17 nyári gumiabroncs
- Petronas Selénia StAR 5W40 motorolaj
- Petronas Tutela Top4/S fékfolyadék
- Petronas Paraflu Up hűtőfolyadék
- Petronas Tutela Transmission Gearforce 75W váltóolaj
- Contitech vezérműszíj készlet vízpumpával
- Contitech hosszbordás szíj készlet
- NGK Laser Iridium gyújtógyertyák
- Mann Filter olajszűrő
- Mann Filter levegőszűrő
- Maxgear aktívszenes pollenszűrő
- Febi vezérlés oldali felső motortartó bak
- TRW hátsó féktárcsa és fékbetét
- Valeo első-hátsó ablaktörlő lapátok
A szerelő egyetlen plusz javítani valót fedezett fel az átvizsgálás során, miszerint cserélni kellene mindkét oldali kézifék kötelet, mert a borítása szétfoszlott az idők során. Jövő héten természetesen megindul az alkatrész beszerzés, már ki is kerestem a gyári cikkszámokat, megpróbálok gyárit találni belőle!

A 159 most nem volt jó választás a pár órával korábban felszerelt ideiglenes jobb hátsó gumijával. Megvolt az indok és a V6-tal mentem Füredre. Élmény volt a családdal, csomagokkal megpakolt 159 után a fürge V6. Földvár-Enying között emlékezetes dinamikus autózást hozott az út oda-vissza.
Régi vágyam teljesült. Sikerült a családot elvinnem Székelyföldre. Elég sűrű lett így pár napra, de talán lesz máskor is rá alkalom.
Kmét-Arad-Temesvár-Déva-Vajdahunyad-Magyarpeterd
Tordai-hasadék-Torockó-Torda-Nyárádtő-Ákosfalva-Hármasfalu-Parajd-Korond-Csiba
Madéfalva-Gyergyószentmiklós-Békás-szoros-Gyergyószárhegy-Gyergyószentmiklós-Csiba
Csiba-Szentegyháza-Zetelaka-Madarasi Hargita hegycsúcs-Csiba
Csiba-Csíkszereda-Csíksomlyó-Gyimes-Csíkszereda-Székelyszenttamás-Szováta
Szováta-Parajd-Korond-Szováta-Nyárádszereda-Marosvásárhely-Gyulafehérvár-Popas cu Utilitati Autostrada-Temesrékás-Arad-Kecskemét
1980km
Az utak tényleg kivételesen jók és szépek voltak. Autózás a Sóvárad-Nyárádszereda-Kebeles szakaszon volt a legemlékezetesebb. Csiba-Homoródfürdő is nagyon jó, de napközben nagyobb volt a forgalom, éjjel jobb. Egyetlen rosszabb szakasszal találkoztam, Gyergyószentmiklós- Békás-szoros között eléggé szétfagyott az aszfalt, nagy a forgalom, úgysem lehet tempózni és a környezet is kárpótol.
Emlékezetes volt még valahol az A1-n a három kisebb vízenfutásos esemény odafelé a többszöri felhőszakadás közben a dimbes-dombos részen, egyiknél kisebb bizonytalanságot éreztem, elég óvatos voltam, mi nem kaptuk el a korlátot. Sajnos előttünk voltak, akik nem tudták elkerülni.
Még soha nem kaptam autópályán defektet. Szerencsére egy bő km leállósávon döcögés után pont jött egy pihenő. Volt riadalom éjjel 11-kor hazafelé, mert ez az egyetlen olyan járgányom ami nem cipel pótkereket. Mire kigugliztuk a mikéntet, befutott egy autómentő, megegyezkedtünk, vártunk rá 15 percet míg megvacsorázott a rendőr komáival, két óra múlva úton is voltunk egy ideiglenes gumival. Hajnali négykor nyitottam otthon a kaput.
A defektről még:
Fél perc alatt leeresztett, 30-cal mentem a leállósávban. Ledarálta a lökös sarkát (jobb hátsó) egy tenyérnyi részen, a vasat is megigazította. Ma szereztem rá rendes gumit. Tegnap este a vasat kiigazítottam, kifugáztam, majd rendesen festem. Lököst szakira kell bízzam. Dobbetét kuka.
Pályán megállni, főleg éjjel, szemerkélő esőben, családdal nem opció....





Pár éve kölcsön kaptunk egy EREDETI ELM327 interfacet(1 kép)
Tökéletesen kommunikált a Multiecuscan programmal, (olvasta a hibákat, lehetett proxyt rendezni, modulokat aktiválni, kényszer regenerálast végrehajtani, kulcsot tanitani stb...)
Néha olajcsere nullazásra használtuk aztán ment vissza a polcra.
Pár hónapja vissza adtuk, persze hogy másnap kellett volna...
Bár van több programom és interfaceem is (autocom, delphi, wow stb...) a Ducaton csak a Multiecuscanen tudom megnézni a korrekciót
Illetve a 159-en proxyt rendezni.
Korábban már rendeltem a 159 rádiójához egy (kínai) kicsi kék Bluetooth elm327-et, természetesen a legalapabb programokkal sem kommunikált. Aztán rendeltem egy másik szintén kínai kiolvasot ezzel már működött a Torque nevű program ami a rádióra lett telepítve.
De egyiksem működött a Multiecuscanel
Így hát gondoltam hogy nefussak felesleges köröket rendelek egy EREDETI ELM327 interfacet... 1 éve nézegetem az oldalukat de nem lehet rendelni... Most meg már nem is elérhető az oldaluk.
Bár megfogadtam nem rendelek több kínai kiolvasót de azért csak rádumáltam magam egy ujjabra, egy Wi-Fi Elm327re az oldalon csupa jót írnak róla, lehet a NASA is ezt használja. Megrendeltem, megkaptam bedugtam a ducatoba és az összes műszer meghülyült, a mutatók kiakadtak... Nem is próbálkoztam vele tovább.
Egy ismerős ajánlotta a kkl vagcom interfacet, neki szuperül működik de ő csak hibákat olvas vele. Mondom akkor rendelek én is. + piros, sárga, zöld fiat kábeleket. Megkaptam a motor vezérlővel valóban szuperül kommunikál, végre megtudtam nézni mennyit korrigálnak a porlasztók. Mentem hogy a 159en proxytrendezzek de ezzel a kábellel nem lehet...
Össze dugtam a sárga fiat kábellel de csak elm327 vagy odbkey-el engedi. Szuper... Még jó hogy az értékesítő oldalán azt állítják hogy ezzel proxyt is lehet rendezni...
Felmentem a Multiecuscan oldalára ahol részletesen levanírva hogy mivel kommunikál, hát pontazzal nem ami nekem kéne...
Mivel az oldalon van egy leírás hogy módosíthatjuk az ELM327 interfaceeket, gondoltam a fényképek és a leírás alapján én is módosítom. Módosítottam volna... (2kép)
Végül az oldalon található tesztelt interfacet találtam ebayen
Megrendeltem, ma megkaptam. Nem vártam tőle semmit, ugye ez is egy kínai interface... Össze dugtam a laptoppal, nem is kellet telepíteni a drivert rögtön felismerte. Multiecuscan rögtön megtalata, megfelelően működik!
Rá mentem a motorvezérlőre és kapcsolódott hozzá!!!
Nem hittem a szememnek hogy találtam egy olyan eszközt ami eltudja végezni azt, amire tervezték. Rá mentem a proxyrendezésre na itt már fogadtam hogy elfog bukni DE hibátlanul végre hajtotta!!!
Szóval ha más is hasonló cipőben jár:
https://www.ebay.com/itm/284480796631?mkcid=16&mkevt=1&mkrid=711-127632-2357-0&ssspo=ivig6yjisry&sssrc=2349624&ssuid=gvg-XWLqRqK&var=&widget_ver=artemis&media=FB_MSG





